Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

11´´ for lang til kystfiskeri??

 Besvar Besvar
Forfatter
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 11´´ for lang til kystfiskeri??
    Sendt: 30 Okt 2009 kl. 20:18
Hej,
Jeg har kun hørt godt om Guideline LPXE spinnestængerne.
Jeg er er blevet lidt lun på denne:
- se linket HER
da jeg syntes at kastevægten er helt perfekt. Herved kan jeg kaste med mepps 3 spinnere og måske Meeps 2 også(4,5gram), men samtidig kan jeg montere en 25 grams bombarda eller lidt lettere wobler ved ugunstige vindforhold.....og alligevel komme godt derudaf i en god mod/skrå sidevind.
Men er der nogle bagdele ved en så lang kæp ved kysten?????
går selv pt. med en 10 fod med en kastevægt på 3-12 gram......så det er jo kun ca. 30 cm. længere.........
Ellers må jeg jo gå ned i denne her, som jeg allerede har fået bekræftet af en herinde fra, er en rigtig lækker stang:
- se linket HER
5-18 gram i 10 fod...........for ved 8-28 grams modellen syntes jeg, at jeg mister muligheden for de lette agn.
Når jeg fisker med spinnestang, fisker jeg pt. mest med meeps 3/2 og 5, 7,10 og 12 grams blink/wobler og 10 grams bombardaflåd med 2 fluer på min 10fods stang med en kastevægt på 3-12gram.
Ser frem til at høre om jeres erfaringer med 11 fodsstænger på kysten.
mvh.
Michael L.
Til top
Mikael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NanoQ Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NanoQ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2009 kl. 23:00
Der er fordele og ulemper.

Jeg synes man mister følingen med de lette agn, når der benyttes lange stænger. Til gengæld er længden en kæmpe fordel, ved fiskeri med bombarda. Så er det jo op til en selv, hvad man vægter højest.

Jeg ville nok gå efter 10'eren, hvis jeg stod med dit valg.
Til top
Henrik L. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik L.

Tilmeldt:: 29 Mar 2003
Status: Offline
Beskeder: 637
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik L. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2009 kl. 13:14
Hej

Tænk også på håndtagslængden i fht. en 9 eller 10 fods. Der er ikke meget ved at få en ekstra fod eller to, hvis en god del går til et irriterende baghåndtag.

Mvh Henrik
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down

Sport Dres