Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

guideline spinnestang

 Besvar Besvar
Forfatter
henrik graversen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
henrik-g

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Geografisk: ostjylland
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik-g Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: guideline spinnestang
    Sendt: 27 Okt 2009 kl. 14:48
hej alle!

er der nogen der har erfaring med denne spinnestang GUIDELINE LPXE 10' 5-18 GRAM , eller bare bare guide line spinnestænger generelt.

kunne denne være et alternativ til greys g-tec?



Til top
rasmus bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmusbech

Tilmeldt:: 30 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmusbech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2009 kl. 15:15
Har prøvet en Guideline spinnestang, tror det var en 10 fods, kan dog ik huske hvilken model det var. Men den var rigtig flot og velkastende, så vidt jeg husker :-)

Rasmus
Til top
Bjarke Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bjelke Avatar

Tilmeldt:: 24 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 147
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bjelke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2009 kl. 16:57
Hej Henrik.
Jeg bruger en Guideline Lpxe spin 12,6' 7-35gram til bombarda og den er jeg virkelig glad for. Kaster væsentlig bedre end den Fenwick Ironhawk 14', som jeg brugte før. Lækker finish synes jeg, og så er de delt nogle flere gange end g-tec, hvilket jeg også ser som et stort plus. Og i hvert fald for min stang, virker det ikke til at være gået ud over aktionen (5-delt). Den har et godt kompromis mellem hurtig aktion til lange kast, og følsomhed, og den bøjer helt ned, selv ved mindre fisk. Jeg tror ikke at man kan overskride kastevægten så meget med disse stænger som med visse andre, men især i 10fod er der også mange kastevægte at vælge i mellem. En anbefaling herfra.
Hvor vil du evt købe den?
mvh
Bjarke
Til top
henrik graversen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
henrik-g

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Geografisk: ostjylland
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér henrik-g Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2009 kl. 17:11
hej bjarke

jeg vil bruge den i gudenåen, den lave kaste vægt er fordi den skal bruges til spinnere.

de har tilbud på stænger i korsholm.

henrik
Til top
Stig Schønnemann Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Schønnemann

Tilmeldt:: 27 Aug 2006
Geografisk: Isefjord - Roskilde Fjord
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Schønnemann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2009 kl. 17:26
Hej Henrik.

Jeg har både en G-tec og en Guideline LPXe (7 - 28g.), og skal du fiske i gudenå må anbefalingen være, at du køber en Guideline.
Det er begge dejlige stænger, men G-tec'en er meget følsom/dyb i aktionen, og den har svært ved at håndtere en spinner i str. 4 - 5 i strømvand, hvorimod Guidelinestangen fungerer perfekt til det brug.
Jeg fisker selv i gudenå, og her bruger jeg min Guideline, mens G-tec'en er perfekt til kysten (ell. lidt finlir i Lilleåen).
Har ikke prøvet en Guideline med den lave kastevægt, men til dit brug vil jeg nok anbefale den høje kastevægt.

ha' en go' da'
Stig
Til top
Bo Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MrSelfdestruct Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2008
Geografisk: Oslo
Status: Offline
Beskeder: 59
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MrSelfdestruct Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2009 kl. 17:30

hej Henrik!!

Jeg sælger blandt andet guideline stænger i forretningen jeg arbejder i, og syntes at de er Meget fede!!
og indtil videre har kunderne os kun kommet med ros, så der er jo noget om snakken!!
lpx versionen har fået rigtig gode anmeldelser både spin on flue versionen så du er på trygt vand med sådan en stang! knæk og bræk!

Bo G.
Til top
Johnny larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gogo-fisker Avatar

Tilmeldt:: 02 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gogo-fisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2009 kl. 18:46
Jeg overvejer at købe en 9 fods til kysten LPXe 10-30 gr. er det en fed stang og hvad fås den til her hjemme.

Mvh. Johnny ;-)

ps. hvordan er aktionen jeg har en berkly serios one 9 fod 7-27 gr. som jeg syns er rigtig fed.
Til top
Martin Olsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Molsen

Tilmeldt:: 07 Jun 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Molsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Okt 2009 kl. 18:50
Hej Henrik

Jeg går med lpxe 10' 5-18 på kysten og er super glad for den. Det er rigtigt at du ikke skal meget over den anbefalet kastevægt før den bliver presset, men holder du dig inden for de 5-18g er den fænomenal.

Mvh.
Martin
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Okt 2009 kl. 20:25
Hej Martin,
Er selv lun på 5 - 18 grams udgaven i 10 fods udgaven, men overvejer 8 - 28 grams udgaven i 10 fod også....eller måske 11 fod i 5-25grams.......
De spinnere jeg plejer at fiske med på min Berkley Series One 3-12 gram er på 6,5 gram(mepps 3) og ellers er det meget små bombardaflåd eller små blink.
Men jeg kunne godt tænke mig en stang, der kan håndtere lidt tungere agn også.......bl.a. en meget populær wobler her i Limfjordsområdet, som er på 18gram......vil det være for tungt at kaste med på en 5 -18 gram??? - dvs. er jeg nødt til at gå op i de 2 andre stænger?
Vil en mepps 3 spinner på 6,5 gram kunne kastes med på en 8 - 28 grams version....i siger jo at den er meget blød i aktionen?? Vil nemlig helst undgå 11'fod...syntes det er en lang stage ...
Mvh.
Michael L.
Til top
Martin Olsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Molsen

Tilmeldt:: 07 Jun 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Molsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Okt 2009 kl. 14:09
Hej Michael

Jeg går primært med 8-15 grams gennemløbere. I ny og næ ryger er et 18 grams søm på og det klarer den også glimrende. Jeg har forsøgt mig med 22 grams søm og det er lige lidt mere end hvad der er fedt at gå med. Så hvis 18 gram er det du max går med, kan jeg klart anbefale den. Du skal dog være opmærksom på dens begrænsninger, og jeg kan da godt ind i mellem savne at kunne smide en 25 grams wobler på.

Mvh.
Martin
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down