Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Nylonline til flueøjne!!

 Besvar Besvar
Forfatter
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Nylonline til flueøjne!!
    Sendt: 04 Mar 2015 kl. 15:36
Har brug for råd eller lidt hjælp!!

Roder "lidt" med hjemmelavede øje smelte på nylonline og forsøger, at finde den rette nylonline til dette.... men syntes der er ret stor forskel på nylonliners evne til, at smelte til en fin lille klump/kugle eller bare bryde i brænd med det samme, alt efter hvilket fabrikat og dim. jeg nu forsøge mig med. 

Da jeg efterhånden har været i gennem adskillige linefabrikater, forskellige linefarver, sort, brun, rød, gul, hvid, clear over i fluorecarbon covered nylonliner til rene fluorecarbon liner i tykkelser fra 0,35 til 0,55 og endnu ikke fundet det line der bare føles som den rigtige!! 

Så er spørgsmålet... ud over at købe flueøjnene færdiglavet, hvad pokker bruger i?

/J




Redigeret af Jørgen S - 04 Mar 2015 kl. 15:38
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hindsgavl

Tilmeldt:: 29 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hindsgavl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2015 kl. 16:02
Helt almindeligt, hvad det så end er, line. Binder en stram knude, og klipper af tæt ved knuden. Knuden dyppes så i neglelak så mange gange som ønsket, og slutter med loon hard head. Brænder aldrig i linen. Syntes det fungerer elendigt. Knuden er sikker hver gang.
Bruger i øvrigt en klar 0.40mm line
Til top
michael nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
santa Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1122
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér santa Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2015 kl. 16:03
Hej Jørgen
Jeg smelter en lille kugle og dypper dem i uv nelelak og så får de en gang uv lys Jeg bruger Almindelig 0.5 mm fra bilka.
Michael Nielsen
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2015 kl. 16:07
Almindelig nylonline, fluorocarbon smelter ikke. Smelter en lille klump, dypper i epoxy, lader tørre og så bindes de på. Skal de have kulør, så er det i epoxyen. Jeg laver dem parvis, bukker et stykke nylon, smelter begge ender til samme størrelse, dypper dem så der er samme mængde epoxy på begge, og så hænges de til tørring over en snor.

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2015 kl. 17:23
Jeg bruger enten 100% fluorocarbon, der som nævnt ikke brænder, eller 0,40mm Stroft GTM som smelter i en meget ensartet klump. Resten af processen er vel beskrevet.
Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dytti Avatar

Tilmeldt:: 20 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dytti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2015 kl. 17:25
Jeg prøvede at lave nedenstående her forleden.
Han dypper nylonline i sort acryl maling, og smelter den til en perfekt kugle.
Ligegyldigt hvad jeg gjorde, så kunne jeg ikke smelte linen til den kugle.

Youtube


Redigeret af dytti - 04 Mar 2015 kl. 17:29
Til top
lars hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lars m hansen

Tilmeldt:: 12 Dec 2011
Geografisk: glamsbjerg
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lars m hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Mar 2015 kl. 19:01
Jeg bruger 0.53 mm fluorocarbon. Men jeg bruger en loddekolbe til at smelte enden. Det giver er fin flad ende som er meget større og bredere end hvis man bruger ild. Linetykkelsen passer godt til en lille glas eller plastic perle. Jeg dypper i Hard Head. Perfekt til mine rejeøjne.
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2015 kl. 09:05
Hej
Jeg har laver mine øjne på 0,50 klar line som jeg give en sort tuschfarve på den yderste centimeter og smelter så denne linen til en kugle, så får jeg et øje som er næsten sort.
Har dog i går prøver en 0,40 line med knude og UV-lak. Samt farvet knuden med tusch. Det funger faktisk rigtig godt. Men vil nu også forsøge med rigtig gennemfarvet øjne, måske farvepulver eller UV-neglelak.
Jeg skal nok bare lige overvinde det med at gå ned i Matas og spørge efter neglelakBig smile 
Er der nogen som har erfaring med farvepulver og UV-lak, fungere dette og hærder lakken ordentligt?

SmileN
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
hindsgavl

Tilmeldt:: 29 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hindsgavl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2015 kl. 10:26
UV neglelak har jeg prøvet. Det hærder meget dårligt. Nok primært fordi vi bruger et tykkere lag end produktet er fremstillet til. Jeg har ellers en UV-Lys box, beregnet til neglelak.
Brug noget flouroserende/selvlysende neglelak i stedet, det hærder hurtigt, og to-tre lag er super godt.
Til top
Henrik Pold Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
112pold

Tilmeldt:: 20 Jun 2011
Geografisk: Vamdrup
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér 112pold Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2015 kl. 08:48
Kan anbefale at fluestikker.dk
Til top
Henrik Pold Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
112pold

Tilmeldt:: 20 Jun 2011
Geografisk: Vamdrup
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér 112pold Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2015 kl. 08:48
Hov .... der skulle stå fluestikket.dk

Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down