Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Et nødråb til en grejpusher !!

 Besvar Besvar
Forfatter
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Et nødråb til en grejpusher !!
    Sendt: 01 Maj 2012 kl. 23:37
Er der ikke en grejpusher et eller andet sted i nordeuropa som kan få produceret nogle ordentlige åndbare skridstøvler til os å fiskere.
Vi er ikke krævende, men ønsker blot et par åndbare skridstøvler i let materiale med gode lange ben som kan nå op under jakken.
Støvlen skal være af en god kvalitet og uden neopren men helst med stålsvang og profilsål og gerne i størrelse 44-48
 
Det må (censur) da kunne laves
 
Jesper Rasmussen
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2012 kl. 05:40
hvis du kan leve med et par helt i gummi i stedet..

så tjek aigle støvlerne her
http://www.thewellyshop.com/Wellies/Waders/c-1-108-91/

jeg havde selv tænkt på at købe et par af deres parcous, men den danske forhandler jeg bestilte ved sagde 4 mdr's levering..

jeg har derfor valgt at jeg nok køber et sæt åndbare waders til en 4 dage til norge og derefter til åerne her i det nordjyske Wink

med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2012 kl. 06:16
Der er da adskellige som fremstiller buksewaders, det må være dem du eftersøger....
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2012 kl. 06:46
Citat: Rasmussen

Er der ikke en grejpusher et eller andet sted i nordeuropa som kan få produceret nogle ordentlige åndbare skridstøvler til os å fiskere.
Vi er ikke krævende, men ønsker blot et par åndbare skridstøvler i let materiale med gode lange ben som kan nå op under jakken.
Støvlen skal være af en god kvalitet og uden neopren men helst med stålsvang og profilsål og gerne i størrelse 44-48
 
Det må (censur) da kunne laves
 
Jesper Rasmussen
 
Helt enig!!!  - Og det skal ikke være buksewaders, men skridtstøvler. Og de skal være åndbare og med god "vandregummistøvle" for neden!!! Det må da kunne lade sig gøre.
Mvh JB
Til top
jesper poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
laine

Tilmeldt:: 18 Mar 2011
Geografisk: kbh ø
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér laine Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2012 kl. 08:20
Kunne vision ikon være en mulighed af mangel på nogle med fast støvle ? Deres waders er ganske roste

Til top
Bo Teut Kloster Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
fario_lover Avatar

Tilmeldt:: 16 Jun 2011
Geografisk: Sverige
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fario_lover Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2012 kl. 10:27
Ja Visions Ikon guiding, var også det jeg tænkte på:) men de er jo med neopren sokker :/ Men det er jo svært at få opfyldt alt hvad man ønsker idag :)

Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2012 kl. 10:43
jeg havde et par vision med fast støvle, en super dejlig blød støvle, som faktisk var så blød at der blev revet hul på selve støvlen, da jeg sad fast i noget pigtråd...dem har jeg så vidt det har været muligt, lappet med en del forskellige milder. De sidder stadig på fusserne når jeg er ved åen, men trænger til udskiftning..så hvis i finder nogen med en fast/blød støvle, så sig ENDELIG til .. hvis prisen er i en fornuftig klasse, så er jeg klar på at købe!!!

og ja, det skal være en skridtstøvle, ikke bukser, ikke waders, ikke uden fast støvle .. men et par åndbare skridtstøvler ...


Redigeret af Ørde - 02 Maj 2012 kl. 10:44
Til top
Bent Sigh Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Bent Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 19 Dec 2001
Geografisk: Thy
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bent Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2012 kl. 11:01
Citat: Rasmussen

Er der ikke en grejpusher et eller andet sted i nordeuropa som kan få produceret nogle ordentlige åndbare skridstøvler til os å fiskere.
Vi er ikke krævende, men ønsker blot et par åndbare skridstøvler i let materiale med gode lange ben som kan nå op under jakken.
Støvlen skal være af en god kvalitet og uden neopren men helst med stålsvang og profilsål og gerne i størrelse 44-48
 
Det må (censur) da kunne laves
 
Jesper Rasmussen
Hej Jesper.
Jeg bruger selv åndbare skridtstøvler fra Vision i sok model når jeg fisker i åen. Grunden til at jeg har valgt dem er, at jeg så har mine vadestøvler som jeg går rigtig godt i, og står også godt fast.
Jeg har valgt støvler fra Simms, men andre kan selvfølgelig også bruges.
Det er super lækkert at gå med, og så er det nemt  komme i  og af dem igen.
Vh.
Bent
Med venlig hilsen
Bent
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2012 kl. 11:14
Jeg bruger Aigle Parcour Stream skridtstøvler, de er "selvsiddende" selv uden stropper. Nemme og have foldet ned og op efter behag. Støvlen sidder rigtig godt på foden, i modsætning til mange af de billige støvler, som findes på både de gamle HH og nyere åndbare skridtstøvler.

Jeg købte mine hos The Wellyshop, da jeg heller ikke gad vente 3 måneder på, at en dansk forhandler kunne få dem hjem Wink

mvh
Allan
Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2012 kl. 12:08
Jeg deler i høj gred Jesper Rasmussens behov: Et par åndbare SKRIDTSTØVLER af god, holdbar kvalitet og med faste, fodvenlige støvler. Derfor: Vågn nu venligst op, producenter, engros'er og detailhandlere.
Behover er der, og det er ganske stort  - mine gamle Vision havde en god støvle men lækkede alt for hurtigt.
- Buksevaders er for tætte og ender med at give svamp i skrævet, hvis de anvendes tit og ofte...!
K&B     ;o)
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2012 kl. 13:32
Hej !

Et tips. Jeg köbte nogle billige for et par år siden, til erstatning af nogle andre billige. Läg en extra god sål indeni ( koster vel ca kr. 400 ) og du har noget rigtigt godt. ( ok jeg kan höre en og anden tänke sikke en idiot, köbe billige stövler og så bruge lige så meget til et par såler) Jeg har tidlige brugt mine skridtstövler på denne måde, nu er det i det siste år mest gummistövler, fordi jeg er flyttet sydpå. Tillbage til sagen, gik langt oppe i Lappland, mange gange 10 -15 km, ikke noget problem, rullede stövlerne med og havde dem kun oppe når der skulle vades, ikke noget problem med varme osv. Hvorfor billige stövler når jeg nu gik så langt?- jo de moderne meget lette og tynde skridtstövler duede ikke, kunne ikke tåle vegetationen, altid utätte nästen lapperi efter hver fisketur. Stövler med skaft af materiale som gamle regnkläder de holder og kviste osv. glider af uden at rive. Stövlerne byttedes ud, ikke fordi skafterne var slidte og hullede men fordi sålerne var slut.
mvh.  Steen


Redigeret af sovereign - 02 Maj 2012 kl. 13:35
Til top
Henrik M. Lomholt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creekking Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2003
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creekking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2012 kl. 15:58
Tak for denne tråd Thumbs Up - Og jeg melder mig hermed i koret. Det er helt utroligt, at der ikke fremstilles et par ordentlige skridtstøvler med en anstændig profilsålmonteret fast støvle. Senest har jeg f.eks. prøvet et par fra scierra, der eller så ud til at være lavet fornuftigt, og med en decideret buks, der gik til bæltestedet (kr. 999,-) Men støvlen var monteret på den sædvanlige skrammelagtige facon, der gør at den dels gnaver, og dels med sikkerhed, vil blivi slidt i stykker i samlingen inden sæsonen er ovre.Dead
 
Kom nu ind i kampen grossister - det bliver et kæmpehit, hvis I kan lave en model, der er i orden og kan fås til en pris på maks 1000-1500 kr.
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
J Rosgaard

Tilmeldt:: 09 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 295
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér J Rosgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2012 kl. 16:15
Lionfish har Scierra´s åndbare skridtstøvler til 899 men de er sikkert ikke i den kvalitet der søges.

De har dem i op til 46/47
Til top
Ryan Jöhncke Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
RJC Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RJC Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2012 kl. 19:25
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2012 kl. 22:11
Citat: RJC

Patagonia ?
 
 
Ryan Wink
Det er skridtstøvler med fast støvle, der eftersøges. Selv har jeg (som Steen) forbedret et par Papalaer med halvdyre plastsåler fra Spejdersport, så man kan gå lidt i dem. Uden sålerne er støvlerne konsistensløse og kun velegnede til spadséretur på en plan græsplæne. Tidligere havde jeg Scierra's, der var lige så bløde i sålerne - derudover "vulkede" samlingen mellem støvle og "ben", så man fik ondt der, hvor de "vulkede indad".
 
Løse støvler duer ikke ved åen, hvor der er mudder og kolort overalt, der kommer ned mellem støvle og sok, ind i snørebånd og op under gravelguarden. Blandingen er for ulækker at få ind bag i bilen - for slet ikke at nævne fruens kvababbelse, om støvlerne kom helt ind i bryggerset!
 
En ganske almindelig vandregummistøvle pålimet åndbare ben - det er alt! Ikke bukser - og ingen neopren. I sidste uge spurgte jeg til produktet i Brasholt. Det findes ikke. Nogle af gutterne deroppe klippede benene af et par åndbare waders, smurte Aquaseal på neoprensokkerne, hvorefter de blev stoppet ned i et par franske kvalitetsgummistøvler, som det meste af skafterne var klippet af. Så skulle støvlerne tages på, hvorefter man venter til limen er tør Wink . Det eneste problem ved projektet er de varme neoprensokker. Skridtstøvler bruges jo mest om sommeren ved åen som værn mod duggen i græsset. Resultatet er tørre ben og sveddryppende våde strømper Angry.


Redigeret af JB - 02 Maj 2012 kl. 22:13
Mvh JB
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2012 kl. 23:28
Citat: J Rosgaard

Lionfish har Scierra´s åndbare skridtstøvler til 899 men de er sikkert ikke i den kvalitet der søges.

De har dem i op til 46/47
Scierra valgte desværre at ændre deres model for et par år siden, så nu er benene både for korte og for smalle, og iøvrigt er støvlerne absolut ikke det bedste der findes
 
Jesper Rasmussen
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down