Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

JSB Fishing Fluehjul

 Besvar Besvar
Forfatter
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: JSB Fishing Fluehjul
    Sendt: 08 Maj 2011 kl. 18:06
Hejsa
 
Jeg stod for godt et halvt år siden og skulle finde mig et nyt fluehjul og faldt over JSB fishings alu hjul som er rigtig billige men sov samtidig lover at kvaliteten er helt i top.
 
Jeg var ovenud lykkelig over det da jeg fik det - det kører fantastisk og er flot og lækkert at se på og vejer ikke alverden. Virkelig tilfreds. Jeg lovede desuden at give melding herinde om det efter nogen tid er lige så fantastisk...
 
Så stod jeg på kysten igår og skulle trække line af mit hjul og så begyndte det at lyde mærkeligt... Jeg tænkte nå, der må da være kommet sand i et sted... Jeg skyller det nu altid når jeg kommer hjem fra kysten, men et enkelt sandkorn kan jo få det hele til at lyde nok så slemt...
 
Nå, jeg kom hjem og skruede spolen af og så faldt rullelejet fra hinanden!?! Og ikke nok med det så var selve rullerne/pindende nok så medtaget.
 
Nå jeg ringede til JSB (nu Jan&Bo) og fik at vide at det kunne ikke holde til saltvand og var ikke vandtæt, men at jeg skulle sende det ind så der kunne kigges på det. Jeg har kigget på hjemmesiden og der står ret tydeligt "Spolen løber perfekt og let på et stort dobbeltforseglet kugleleje i rustfri stål samt et rustfri rulleleje."
 
Nå jeg må have det sendt ind, så ser vi hvad der sker.
Hjulet er købt i oktober... så det har måske fisket et par gange inden vinteren virkelig satte ind og har så holdt pause et godt stykke ind i det nye år...
Måske er det for billigt og kan ikke holde... Men jeg syntes nu godt nok det var fantastisk da jeg købte det.... nu håber jeg at det bliver fixet uden problemer og kan holde meget meget længere...
 
Jeg havde ellerst overvejet at købe et ekstra nu der var 50% til og med idag... men det må vist lige vente...
 
Det må så gælde som min opdatering af kvaliteten af hjulet... LOL
 


Redigeret af Twisttmann - 08 Maj 2011 kl. 18:07
Til top
Steen Tofte Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sovereign Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2004
Geografisk: Lapland
Status: Offline
Beskeder: 236
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sovereign Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2011 kl. 18:34
tak for info. Altid rart at vide når noget måske ikke rigtigt holder målet. Penge tja, ingen har vel for mange af dem - men en ödelagt fisketur det er alvorligt - dem kan vi nästen ikke få for mange af.
K&B  Steen
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2011 kl. 18:48
For de få hundreder kroner du har givet for hjule har du såment fået et udemærket hjul. At du så måske havde forventet kvalitet som et hjule til flere tusinden kroner fordi du falder for salgsgas - er jo dit eget problem, også at du måske ikke har været så flink til at rengører hjulet efter fisketure, hvilket din beskrivelse kunne tyde på.
Du har fået den kvalitet du har betalt for... køb du roligt et hjul til og smør og rengør hjulet efter hver tur.
Eneste problem med hjulet er at nogle af hjulene har meget korte skruer til fastgørelse af hjulfoden samtidigt med at metallet hvori de er fastgjort er ret tyndt. Det kan afhjælpes ved at skruer hjulfoden af, affedter hjulfod og hjulet der hvor hjulfoden skal fastgøres og giver det et lag araldit før du skruer det hele sammen igen. Smør hjulet efter hver fisketur og du har et hjule som holder forbavsende længe 
 
/J
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Maj 2011 kl. 19:58

er det meningen at man skal kunne komme ind til selve rullelejet hvor de pinde sidder? Nu har jeg siddet og renset og fedtet de små pinde og hjulet virker da også til at køre igen ved første øjekast...

Men skal man virkelig kunne komme helt derind? Det faldt jo mere eller mindre ud da jeg skruede spolen af.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down