Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

simms frestone vs simms classic guide

 Besvar Besvar
Forfatter
kenneth nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskeren321 Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Geografisk: horsens / odens
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeren321 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: simms frestone vs simms classic guide
    Sendt: 12 Dec 2010 kl. 14:24
hejsa så er det ved at være tid til en ny vadejakke  . og har kigget lidt på simmses  2 modeller frestone og classic guide ,   men der er jo en del forskel på priserne på de 2 modeller ,  er classic guide jakken  de extra penge vær ?    , eller vil i mene at en simms frestone  er en ok vade jakke der er 1000% vandtæt   , jakken skal bruges til kystfiskeri , fisker ca 3-4gange om ugen

simms frestone   1500kr 
gl model frestone  800kr
classic guide        2000kr
g3 guide               3200kr


Til top
Søren Bøgild Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
boegild Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2008
Geografisk: Aarhus, DK
Status: Offline
Beskeder: 27
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér boegild Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 14:30
Jeg er superglad for min classic jakke. Har aldrig prøvet en freestone dog, så kan ikke rigtig sammenligne.
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 15:12
+1 til Classic jakken.
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
kenneth nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskeren321 Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Geografisk: horsens / odens
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeren321 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 16:14
ok er classic guide modellen  100% vandtæt ?
og  suger det ydereste lag på jakken ikke vand altså vis man går en hel dag i  regn ???
Til top
Laurids Bruun Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kvindemin

Tilmeldt:: 06 Jul 2010
Geografisk: Christiansfeld
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kvindemin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 16:25
Jeg tror alle jakker mer eller mindre suger vand efter en hel dag`s regn. Jeg har brugt min classic i fire år nu, den har været udsat for en del regn i Norge, og selvfølgelig er jeg blevet lidt våd, men det tror jeg kommer ind ved ærmer og hætte. Den næste jakke bliver også en classic, den er immervæk blevet en del billigere siden jeg købte sidst, og den lever op til sit ry synes jeg. Classic er med goretex, det er freestone ikke. 
Til top
Nikolai Kaad Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolai Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Mariagerfjord, Randers, Djursland, Gudenåen og Mandalselven
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 17:54

Den sidste Freestone jeg så manglede manchetter ved ærmerne, hvilket er temmelig irriterende - især ved fluefiskeri i regnvejr

 
Jeg ved dog ikke om Simms har ændret dette på senere modeller?
 
Mvh
 
Nikolai
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 18:05

Den  nye Freestone har ikke samme manchetter som på Guide-modellen og ingen ryglomme og inderlomme. Ellers er de vist syet efter samme mønster.

Guide er i Gore-tex hvilket er bedre membran. Freestone støjer også mere når man bevæger sig.
 
Har selv haft et par stykker af Guide(classic) og kan varmt anbefale den. Fisker nu i en G4.
 
G3-jakken er skåret lidt mere lige op/ned og er derfor ikke så rummelig som Guide classic.
 
hvis du fisker så meget som du skriver ville jeg vælge Guide-jakken.
 
 
 


Redigeret af JRK - 12 Dec 2010 kl. 18:08
Til top
kenneth nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskeren321 Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Geografisk: horsens / odens
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeren321 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 18:16
ok takker det bliver guide jakken
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 18:23
Hvilken størrelse skal du bruge?
 
 
Til top
kenneth nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskeren321 Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Geografisk: horsens / odens
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeren321 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 18:29
str medium

Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 18:33
Den kan du købe for 179EURO hos FFE-shop i Tyskland. Der er S + M til den pris i den gamle 2007-model. det er kun farven der er anderledes.
 
 
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Dec 2010 kl. 18:37
Til top
kenneth nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskeren321 Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Geografisk: horsens / odens
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeren321 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2010 kl. 19:20
tusinde tak jesper Big smile

og iøvrigt tilykke med den fine fangst , på fangster.dk
Til top
Jesper Rosgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JRK Avatar

Tilmeldt:: 16 Feb 2006
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 354
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JRK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2010 kl. 19:36
Tak.
 
Håber de stadig har din størrelse på lager.
Til top
klaus Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kludder

Tilmeldt:: 19 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 431
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kludder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Dec 2010 kl. 19:49
Glem Guide jakken , hvis du skal have noget i lommerne der ikke kan tåle at blive vådt !!!!..
De er yderst vandtætte,,, det kan komme ind men det kan ikke komme ud !
Freestonejakken kender jeg ikke,,,
Til top
Klaus Rosseland Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus rosseland Avatar

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus rosseland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 21:54
drop simms som vadejakke prøv Geoff anderson ws3 den har altid holdt mig 100% tør og gode lommer (Også de vandtætte) Tøre lyn hurtigt og min synes ik til at suge noget vand det preller bare af på den og ja der er mange ting jeg ka rose denne jakke for bla 2 pin retract lækker hætte med skygge som følger med ens hovede når man drejer hovedet den er pengene værd
 
 
M.v.h Klaus rosseland
Til top
Brian Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hugo_One Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hugo_One Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 23:45
Citat: Klaus rosseland

drop simms som vadejakke prøv Geoff anderson ws3 den har altid holdt mig 100% tør og gode lommer (Også de vandtætte) Tøre lyn hurtigt og min synes ik til at suge noget vand det preller bare af på den og ja der er mange ting jeg ka rose denne jakke for bla 2 pin retract lækker hætte med skygge som følger med ens hovede når man drejer hovedet den er pengene værd
 
 


DITTO !!!! meget mere for pengene . selv kraftig regne holder dig tør !
læs evt: http://afiskeri.dk/index.php/beklaedning/fiskejakker.html
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 23:48
Citat: fiskeren321

ok er classic guide modellen  100% vandtæt ?
og  suger det ydereste lag på jakken ikke vand altså vis man går en hel dag i  regn ???
Nej den er ikke vandtæt - den er jo kun lavet i gore tex-----------
 
Og jo det yderste lag suger max vand
Til top
Klaus Rosseland Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus rosseland Avatar

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus rosseland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2011 kl. 00:08
jeg har stået i rigtig lorte vejr hele dagen i min geoff anderson ws3 jakke og knastør jeg alligevelle var gad vide om den ka klare et voldsomt skybrud i længer tid såen et som vi lige har haft nogen stykker af
 
hvis jeg er knastør efter såen en tur så ka en vadejakke ik blive bedre men vi får se hva testen siger Kom nu med et voldsomt skybrud
 
 
 

ku være man sku gennemteste sin ws3 jakke ved næste skybrud og se om jeg stadig er lige tør

 
M.v.h Klaus rosseland
Til top
Klaus Rosseland Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus rosseland Avatar

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus rosseland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2011 kl. 00:33
kenneth n prøv evt at ringe til lars hos www.fluer.dk han sælger geoff anderson ws3 til 1999 kr men jeg er sikker på han godt ka gi dig et lille hak ned i prisen hvis du handler hos ham men vil stadig sige at den jakke er de 1999 kr værd til hver en tid

det var faktisk Lars skyld jeg fik mig en ws3 jakke istedet for en Raptor da denne var udsolgt i min str så ringede han til mig og fortalte det som det var og kom med nogen forslag til nogen andre jakker som jeg ik brød mig om rent udsendsmæssigt så kom han med ws3 som dengang næsten lige var udkommet jeg havde irreterrene nok ik flere penge på kontoen og det fortalte jeg ham os men så ga han mig et tilbud som jeg slet ik ku sige nej tak til så fik lånt de sidstmanglene penge af en god ven som havde ondt af mig da jeg havde prøvet at få en raptor i 3 andre butikker før fluer.dk og stod altså og sku bruge den jakke nu og her og helst gerne i går hvis i forstår mit fiskeri sprog
 
ELSKER den jakke Lars du reddet virkelig min dag samt min hornfisk sæssion Men frem for alt har du holdt mig tør på Alle Mine Fisketure efter dette køb
 
Ja lars hvis du ser dette ka du så gi et godt tilbud på en Hardy fluestang ?
 
 
 
hva jeg ga for min ws3 jakke holder jeg helt for mig selv
 
M.v.h Klaus rosseland
Til top
Kenneth Glarrild Petersen B Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bishop Avatar

Tilmeldt:: 11 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 457
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bishop Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2011 kl. 08:36
den her tråd er startet 12/12-2010 :-)
Med Venlig Hilsen
Kenneth
Til top
Rene´H Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Barberen Avatar

Tilmeldt:: 25 Aug 2005
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Barberen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2011 kl. 09:42

Mon ikke han har fået købt en jakke eller to siden, he he Smile men bedre sent end aldrig

God weekend til alle
Til top
kenneth nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskeren321 Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Geografisk: horsens / odens
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskeren321 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2011 kl. 11:36
jo har købt min jakke 5dage efter jeg startede tråden

og du får aldrig mig ned i en g.f ws3 jakke  ,  er længe tilfreds med min guide classic



jeps god weekend til alle


Redigeret af fiskeren321 - 20 Aug 2011 kl. 11:37
Til top
Klaus Rosseland Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus rosseland Avatar

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus rosseland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2011 kl. 01:30
jamen godt ord igen så jeg ville ik undvære min ws3 jakke den er lavet præcis til det formål som det ska bruges til
 
 
M.v.h Klaus rosseland
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down