Hej
Undertegnede var i 1985 til et møde i Køge, hvor en klimaforsker forklarede om globale forandringer i klima og hvamiljø.
Årsagen for mit vedkommende var bekymringen om vandstands stininger på omkring de 10 meter. (Skræk senarie fra diverse miljø forkæmpere)
Jeg var på det tidspunkt ejer af en sommerhusgrund på Falster som var beliggeoverfladende i kote 0= havets overflade.
Konklusionen på det tidspunkt var at temperaturen vil stige et par grader, samt at vandstanden vil stige ca. 30 cm.
Vel og mærke over de næste 100år!!!!
Klima forskeren forklarede at vi i Finland og lande som Danmark, kunne se frem til et varmere klima, med en lille forøgelse af diverse diger m.m. til følge.
Ellers ingen bekynringer klimaet taget i betraktning!!!!
Det store problem skal findes i lavlandsområder som Indien og Bangladesh. Holland skal nok klare at få hævet deres diger.
Det mellemste af Ameriks hvor der idag dyrkes korn, bliver derimod til ørken.
Så Søder, nyd den varmerer sommer, gå et par skridt mindre ud fra kysten, så du ikke bordfylder. Og glæd dig over at det ikke bliver i din og min tid at de store forandringer opstår. Der er jo stadig over 70 år til vi når den magiske grænse på 70 cm.
På kanten af det døde hav
Morten Andersen