Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

lineklipper

 Besvar Besvar
Forfatter
Heine Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qweqqe Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qweqqe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: lineklipper
    Sendt: 16 Aug 2010 kl. 17:33
Nogen der har erfaringer med C&F 3-i-en klipper med udskiftelige blade?
Kan nogle anbefale en klipper (til Nylon OG flet!!) og det skal ikke være Aussie klipperen fra Fishpond eller lign. model
Til top
Esben Ludvigsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
EsbenL Avatar

Tilmeldt:: 20 Jul 2007
Geografisk: Kibæk
Status: Offline
Beskeder: 533
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EsbenL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2010 kl. 19:29
CF 3-i-1 med udskiftelige blade er super skarp og klipper stort set alt,den kan du roligt købe.

/EsbenStar
Til top
Kennet Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Damm

Tilmeldt:: 04 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Damm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2010 kl. 20:05
 
Hvorfor bruge så mange penge på en lineklipper.
Her har du en Line Cutter der klipper spundende og monofile liner:
 
 
Tro mig, den virker!!
 
Venligst
Kennet Petersen
Damm's Fly Design
Til top
Michael Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michlar Avatar

Tilmeldt:: 20 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 310
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michlar Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2010 kl. 22:03
Her er det bedste man kan købe til rimelige penge......og så kan den tåle alt det saltvand det skal være!!
http://salmonfly.dk/catalog/product_info.php/manufacturers_id/52/products_id/3870?osCsid=c5a2de1e3378f83510bf073b4b030ae7
Den har kunnet klippe alt det fletline over, som jeg har prøvet igennem tiderne -  som var det smør!! alm. line og flourcarbon er selvfølgelig heller ikke et problem.
Kanon stykke værktøj....!!!!
Mvh.
Michael L.
Til top
Lars Thorsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
The Viking

Tilmeldt:: 13 Feb 2010
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 53
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér The Viking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Aug 2010 kl. 23:39
jeg kigger lige med her da jeg også er på udkig efter en ny klipper.

Jeg kan i hvert fald ikke anbefale dig at købe en Climax klipper og slet ikke det der målebånd der kan bruges til at sætte klipperen fast i. Klipperen er dårlig at holde ved, falder fra hinanden, den ruster og alt for dyr i forhold til kvaliteten. Målebåndet er egentlig ganske smart tænkt og samler to funktioner i en, men selve målebåndet er lavet af metal og det ruster bare det ser et postkort af en sandstrand.

Vh. Lars
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wermuth Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2010 kl. 08:09
Den keramiske fra Tiemco har én ulempe, og det er at kæberne gør det lidt besværligt og klippe tæt til knuden, når man bruger små fluer som tørflue og nymfer.
 
-Allan
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2010 kl. 09:02
Kan kun tilslutte mig Michael Larsens valg af klipper og dertil en North face skilift kort holder som pen on reel da den er lavef plastik og indeholder en snor som man trækker i er den ganske fortrinlig ....
Til top
Klaus Rosseland Jensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Klaus rosseland Avatar

Tilmeldt:: 18 Aug 2011
Geografisk: Faxe
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus rosseland Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 23:18

nu har jeg prøvet hardy combi tool og det ka ik anbefales

ja den er skarp når du får den 2 gange du har klippet i en flue line er den færdig

der står den ka genslibes Lad enelig vær man smadre hele skæret på den så nu bruges den kun til at lave nail knot knuder og nålen til at fjerne evt lak i krogøjet på en flue
 
købte så en lille alm negleklipper og det virker bare og så koster den jo intet i indkøb og ka fås alle steder og nem at montere på vest eller vadejakke og frem for alt den klipper alt over selv mine tykke tånegle går som smør med såen en *G*
 
 
 
M.v.h Klaus rosseland
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 23:28
HAr osse prøvet et utal - kunne ikke finde en som kunne klippe flet ordenligt. Fandt til sidst en owner saks, og den har endnu ikke skuffet mig.
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2011 kl. 23:45


Redigeret af fiskefreak - 20 Aug 2011 kl. 08:50
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skn

Tilmeldt:: 12 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 182
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2011 kl. 08:48
 
Den ultimative lineklipper:
 
 
Søren
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down