Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Vansirede kæmper, fiske - huller og sultedød.

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
Belinda og SEV Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Havtasken Avatar

Tilmeldt:: 24 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Havtasken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Vansirede kæmper, fiske - huller og sultedød.
    Sendt: 28 Apr 2015 kl. 21:40
Måned efter måned præsenteres læserne af diverse danske fiskemagasiner og hjemmesider for kæmpestore deforme regnbuer og bækørred med haler som grimme, knyttede næver. Vi lystfiskere drømmer om store fisk - og det er helt naturligt. Men når denne viden udnyttes skruppelløst af nogle ørred-opdrættere og put and take-vands ejere, til at opdrætte og udsætte vansirede kæmpefisk under forhold vi engang - før dyrevelfærd var noget vi bekymrede os om -  bød burhøns og svin,  så er den rivende gal! 

Mange af ejerne af søerne i sammenslutningen "Danske Ørredsøer" har I årevis kæmpet for at stoppe forekomsten af de vanskabte kæmpeørreder I de danske put and take vande, men det er desværre langt fra alle put and take søer, der er medlemmer af den nævnte sammenslutning. Men ingen kan tilsyneladende stoppe produktionen af disse stressede misfoster-ørreder, der ofte har et ulækkert og centimetertykt, gråt fedtlag lige under skindet på grund af intens opfodring.

Fiske-huller.

Desværre er der heller ingen, der har kunnet stoppe de flere og flere grimme, gravede jord-huller med ørreder, der skyder op som paddehatte, ikke mindst på den jyske vestkyst i turistområderne. 

Fiske-medierne burde blackliste de stressede kæmpefisk, der desværre ofte udråbes som nye danske rekordfisk i disse medier damt på put and take vandenes hjemmesider. Også de små jordhuller med ørreder burde selvfølgelig blacklistes! Men måske er det kun noget Dan Jørgensen, ministeren for Landbrug, Fødevarer og Fiskeri, kan gøre noget ved... Et er imidlertid sikkert: ovenstående er gemen dyremishandling.

Sultedød.

Og så skal det lige til sidst nævnes, at biologerne for længst har fastslået, at ørreder ( både bækørred og regnbueørred ) IKKE kan klare sig i naturen hvis de udsættes som store fisk ( større end 25 - 30 cm. ). Større fisk er nemlig så længe blevet vænnet til at blive fodret under deres ophold i dambrugene, at de helt mister deres naturlige jagtinstinkt. De hugger godt nok lige efter udsætningen i et put and take vand, men det er udelukkende pr. refleks. Det tragiske resultat er derfor, at de udsatte ørreder, der ikke fanges stort set med det samme efter udsætningen i et put and take vand, går en sikker sultedød i møde. Om fiskene i ørredsøerne føler smerte i forbindelse med sultedøden vides ikke, men som minister Dan Jørgensen sagde i forbindelse med forbuddet mod brug af levende agn: - Vi ved ikke med sikkerhed om fisk kan føle smerte men vi må lade tvivlen komme fisken tilgode! 
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2015 kl. 21:56
Nemlig ja Smile
- og jeg har også hørt, at månen er lavet af grøn ost !!
Men det er da påfaldende, at man har haft SÅ mange år som chefredaktør på Fisk&Fri, til at få "orden på dette problem", men intet har gjort ??

Problemet er måske, at i tiden som redaktør, var SEV/Belinda underlagt dansk lov, og skulle kunne underbygge og dokumentere sine udfald ??
-NU er der derimod frit lejde for galskabenWink
Send dog et læserbrev/manifest til din tidligere arbejdsplads, de vil da med statsgaranti STRAKS bringe det, og gå HEEEEEELT i dybden med dine påstande,,,, Det er jo breaking news, og slet ikke en laaaaang løgnhistorie.

Dét er bare dejligt !!!!!


Redigeret af simon agerholm2 - 28 Apr 2015 kl. 22:08
Til top
Jens Gregersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Modifix Avatar

Tilmeldt:: 24 Jan 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Modifix Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Apr 2015 kl. 23:28
Ja, det er da en skandale at det tager så lang tid at opfodre en regnbueørred til disse beskrevne dimensioner! Vi må da bare ha' noget bedre foder så de let flåede fedtkæmper kan vokse endnu hurtigere og vi kan få nye fantastiske rekorder for plasticørred hver eneste uge! Det næste bliver vel, at alle der fisker i ørred-P&T, skal stemples som forrykte dyreplagere? Jeg kan kun opfordre Adnileb Krik står frem med eget navn og fremlægger beviser på disse så ansvarspådragende misforhold, at Miljømedisteren kan nå at skide i nælderne mindst en gang mere, i sin snart udrundne valgperiode.
Mvh. Modifix
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 07:20
Det ville da være mere interessant at se interessegrupperne forligge det materiale der retfærdiggør denne form for opdræt og fiskeri.
Hvilke parametre man dømmer efter, eller om man blot følger tilgængelig lovgivning og ellers ikke bekymrer sig om mere.

Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 07:36
Steen V ;
Nu har jeg boet i Danmark, i godt og vel 41 år - altså siden jeg blev født.
Det er min opfattelse, at vi har en lovgivende, udøvende og dømmende magt.
I praksis foregår det ved, at man er uskyldig indtil det modsatte er bevistSmile

Laksen, som du i ganske kort tid anvendte i dit profilbillede, dén var finneklippet - og stammede derfor fra et dambrug,,, altså må du jo starte med at gribe i egen barm, og redegøre for hvordan du kan deltage i det uhyrlige laksefiskeri efter putlaks ??
Gemmer der sig en skjult putfisker i dig ? , eller vågner du stadig med koldsved over den grimme oplevelse med fangst og aflivning af denne vanskabning ??
Det kan jo ikke afvises, at lige præcis den laks, er en af de uhyrlige fisk, som under urimeligt gunstige forhold, og ganske uden naturlig selektion, bliver udsat med enorm fare for genetisk forurening af de vilde stammer af laks ??

Det er noget rod Steen - og jeg forstår godt du fjernede det foto, for sådan en laks, er jo ikke en RIGTIG laksLOL
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 07:57
Simon. Du er og bliver en gøgler i tivoli putland.
Når du næste gang sætter dig til tastaturet, så smid lige en plastikpose hen over, for med alt det mosevand du hælder ud af ørene, så ender det med at lortet kortslutter.


Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 08:21
De danske dambrug,  er underlagt de måske strengeste miljøkrav i Verden - og det hved de fleste (som tænker før de taster).
Både trådstart, og Steen V´s efterfølgende indlæg, er skrevet mod bedre vidende, med det ene formål at skabe negativ debat - og det er plathed uden lige.
Men Steen ; Lad os da få din putlaks tilbage på skærmen, udover dens skammelige ophav/opvækst, var det da en fin fisk Big smile

Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 08:24
Simon. Du er og bliver en gøgler i tivoli putland.
Når du næste gang sætter dig til tastaturet, så smid lige en plastikpose hen over, for med alt det mosevand du hælder ud af ørene, så ender det med at lortet kortslutter.

Først: At du gider at debattere med den halvh....., det er spild af tid.

Næst- Nå Steen du er nok morgen gnaven,få dig nu den morgensmøg så får du det bedre
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 08:47
Per H. ;
Næh, du har ret..
Det giver ingen mening at debattere med en mand som selv poserer med en dambrugslaks, og derefter taler mod dambrug.
- Eller en mand som i andet forum, hylder fangsten af en stor (aflivet) nedfaldsfisk fra Mörrum... Det er spild af tidSmile - men viser da lidt om hvor nobel en sjæl vi har med at gøre.
Hér bider fakta ikke på - for den slags skal endelig ikke forstyrre behovet for at skrive løgnagtige og vanvittige indlæg.
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 09:04
Simon.
Det er ærgerligt at du ikke kan være saglig og sjov på samme tid.
Hvad har verdens strengeste miljøkrav til dambrug at gøre med dyrevelfærd?
Fordi spildevandet er rent, er det jo ikke ensbetydende med at dyrene har det godt.
Dambrugene gør bare det de ifølge lovgivningen må, nemlig proppe fisk i damme og fede dem op til slagtning, eller som legetøj i putsøer.
Du må gerne forsvare din branche, men hvor ville det klæde dig hvis du bare en gang i livet kan være saglig i stedet for alt det vrøvl du konstant forurener tråden med.
Hvad siger miljøkravene om en P&T sø, ud over at den ikke må være forbundet med øvrige vandsystemer, med mindre disse er flugtsikrede således at man ikke risikerer fauna forurening?
Hvad krav stilles der til en sø? Må man grave et hul i jorden, fylde vand i og der efter en masse fisk?

Og så skiller vi lige snot fra kanel.
Det her er den del hvor det ikke er sagligt, men bare for sjov.
Laksen jeg poserede med, er en ganske almindelig finne klippet laks, der efter 1 år på DCV blev sat ud i gudenåen. Her vendte den 4 år efter tilbage, hvor jeg fangede den og aflivede den.
Den blev fanget på det gratis stykke af Gudenåen og det eneste jeg har betalt for det, er statstegnet.
Hvis jeg må komme og fiske gratis i din sø, blot jeg fremviser statstegnet, så skal jeg med glæde hale så mange fisk op som muligt og få dem aflivet så de ikke risikerer svamp/stress eller sultedød.
P&T er vel P&T uanset hvordan man ser på det efter din logik, så jeg ser da frem til en invitation med frit fiskeri, uden kvote og licence to kill.




Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
frank pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
folp

Tilmeldt:: 07 Jun 2005
Geografisk: jylland
Status: Offline
Beskeder: 549
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér folp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 09:54
Var der nogen der nævnte grise?og dyrevælfærd!
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 10:02
Steen V ;
Din viden om dambrug og P&T, den er så sparsommelig, at jeg ganske enkelt opgiver at forklare dig de faktuelle forhold - der er simpelthen "for lang vej hjem"...
Lidt som når man ser en mand på en kutter under stortorskejagten, og han er mødt op med den nederste del af en spinnestang fra Lidl, og en håndfuld sildeforfang.

Tillykke med din putlaks, som jo er eksponent for den måske MEST kommercielle putform der findes.

Nu vil jeg tage ud og passe Verdens dejligste job - blandt glade mennesker.
Til top
Belinda og SEV Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Havtasken Avatar

Tilmeldt:: 24 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Havtasken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 10:43
Ja måske glade mennesker, men fisk der har det af h.... til ihvertfald ifølge den private mail, jeg modtog i morges vedrørende dette indlæg, indeholdende følgende link om Simons put and take vand.

http://steenlyngsoe.blogspot.dk
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 11:22
Hvor er det trist at konstatere, at fordi man møder lidt modstand, så ser man sig kaldet til at oprette et pseudo indlæg, der giver indtryk af at være velmenende - men i realiteten blot er et usselt personangreb på den person, man har set sig sur på. Vær dog en mand og bekend kulør i stedet for at pakke tingene ind.

At Steen V så straks griber høtyven og faklen og hopper med på heksejagten er en mindre overraskelse. Han går aldrig af vejen for en lynchmob hvis der er det mindste optræk til ballade.
Tænk før du skriver....
Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahimahi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 11:33
Til Svend Erik Vardrup
 
Du henviser til min blog, hvordan henviser den til at fiskene hos Simon har det dårligt !
 
Du har åbenbart indgået et partnerskab med Niels Riis Ebbesen i denne sag.Jeg modtog i går morges en mail, hvori han kaldte mig en uværdig lystfisker fordi jeg fisker i P/T, så der jo ingen tvivl om din omtalte private mail kommer fra.
 
Jeg har stor fornøjelse af at fiske i P/T og det har jeg sandelig tænkt mig at blive ved med også selvom jeg bliver kaldt uværdig. Fiskene som er afbilledet på min blog, var forøvrigt nogle rigtig fine fisk som smagte fortræffeligt.
 
 
Til top
Belinda og SEV Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Havtasken Avatar

Tilmeldt:: 24 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Havtasken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 11:42
Jo, det er "imponerende" store fisk på den nævnte blog, men måske nok endnu mere chokerende skabninger med de totalt deforme haler! På tekst TV idag kan man læse, at forbrugerne kræver grise med krølle på halen - altså grise der har haft et godt liv. Så måske er den dag også nær, hvor fiske spisere og lystfiskere også kræver fisk med hele haler og derved tager afstand fra den dyreetisk helt uansvarlige måde, laks og ørred opdrættes på i dag. Vi vil se fisk med hele haler i frysemontrene fremover, ligesom vi vil se fisk med hele haler i put and take vandene fremover, hvis disse da eksisterer fremover. Fisk med "krølle på halen" får vi nok ikke,  men ideen er præcis den samme.Wink
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 12:16
Personligt kan jeg godt forstå at en del mennesker synes at en vildt opvokset fisk med de dertil hørende naturlige proportioner er flottest og sjovest at fange, men derfra og så til at se ned på dem der fisker efter opdrættede fisk i et kunstigt vand er der altså noget af et spring.
Jeg tror ikke fisk lider når de går i et dambrug. Det er de simpelthen ikke kloge eller bevidste nok til. Tag det fra en mand der har arbejdet professionelt med fisk i mange år (dog ikke i dambrug).
Hvis man som lystfisker vælger at hyle med i det kor som Dan Jørgensen har gjort sig til dirigent for, graver man simpelthen sin egen grav. Hvis lystfiskeriet skal underlægges "dyreetiske regler" og man forbyder P&T-fiskeri, indsvævrer man sporten/fritidsinteressen i en sådan grad at det til sidst kun er de få, de rige og de kendte der har råd til at fiske efter laksefisk. De mennesker der tidligere kom ind i fiskeriet via P&T-fiskeri og lignende kommer aldrig til at stifte bekendskab med lystfiskeriet.
Der er i forvejen kraftig mangel på juniorer i de danske fiskeklubber, så den vej kan vi vidst ikke være tjent med at gå? Medmindre målet er at "De rigtige" lystfiskere" så kan have Skjern Å i fred......
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
steen-jac Avatar

Tilmeldt:: 09 Dec 2014
Status: Offline
Beskeder: 138
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér steen-jac Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 12:23
Lad os så lige få svesken op på bordet, er det het her lystfiskeri eller hva', jeg kalder det dyremishandling.

Det svarer jo til, at et gods lukker nogle gamle, overfede tamsvin med liggesår ud i deres skov, og sælger jagten på dem som en vildsvinejagt.

http://1.bp.blogspot.com/-CD5qCkRK7ik/VTVeH_nLkNI/AAAAAAAAAdI/oIq4WGK2WXE/s1600/IMG_5176.JPG

Disse misfostre mangler både deres brystfinner og halefinner, en fight med dem tager under et minut, og det er dæleme uværdigt at prale med sådan en fangst...
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 12:28
Selvom du som person betragter det som uværdigt at "prale" med sådan en fangst, kan det jo godt være en dejlig fiskeoplevelse for en anden......?

Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 12:35
Så kom NRE også på banen - nu er alle Dalton brødrene snart samlet
Tænk før du skriver....
Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mahimahi Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 12:44
Til SVE og NRE
 
Det er da helt åbenlyst at i ikke fisker i P/T, med den viden i har omkring fiskenes udseende, kondition og fightegenskaber.
 
Så det ville faktisk klæde jer bedst, hvis i stopper denne "heksejagt" på P/T fiskeriet, inden i får spredt alt for mange usandheder/overdrivelser omkring dette.
Det andet er simpelthen for useriøt
 
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 12:49
SVE + NRE + SVK = tossehoveder.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 13:52
Det er sgu da sjovt ; NRE gør et vældigt nummer ud af, at have en "gabestok" på sin egen kommercielle hjemmeside, hvor han udstiller dem som ikke overholder copyrighten på hans fotos..
SAMTIDIG overtræder han selvsamme rettigheder hver eneste dag, med sit spam i nyhedsfeltet her på sitet - og endda i tråden her ved at nappe Steen Lyngsøes fotoClapClap

Samtidig optræder han sædvanen tro bag en falsk profil - se det er sgu en RIGTIG mand, fuld og løgn, og uden format til at stå ved sit eget ævl..
Istedet får han SEV til at agere nyttig idiot...


Redigeret af simon agerholm2 - 29 Apr 2015 kl. 13:58
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 14:01

Men her er han, manden med de tusind navne - læg mærke til den påfaldende lighed med en gut fra TysklandWinkWink
Tyskeren var også bedst til at manipulere, og få andre til at gøre det "grimme arbejde".


Redigeret af laah123nu - 03 Maj 2015 kl. 19:48
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 14:53
Det sørgeligt at denne side efterhånden
hver dag bliver brugt som sandkasse
for de evigt selvsamme børnehavebørn
få jer dog noget at gå op i, eller pis over på
et andet forum.
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 15:25
Idag ser de DUGFRISKE fisk sådan her ud - endda med Powerbait i fangstfarverne vist frem på putfiskene :-) Men det kan så store orakler som NRE og SEV nok ikke bruge til noget i deres lille interne dumhedskonkurrenceLOL Imorgen sætter jeg sgu nogle flere ud, og de bliver store, de bliver onde, de bliver BIDSKE !! Og bagefter fanger vi dem, dræber dem, og indtager dem... Måske endda med øl&snaps.
Til top
jacob nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
jarnie

Tilmeldt:: 27 Mar 2013
Geografisk: nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jarnie Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 15:47

Hva ska det da ikke ende med hvis disse urban miljøskadede aktivister får for meget at squ ha sagt.Dead

DET ER FISK FOR  #¤%#§  µ≠

Jacob
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 16:09

Endnu et pragtfuldt foto, af den store dyreværnsforkæmper - gaffen er altid god at hive fremLOLLOL Sammenhængen mellem hvad man skriver og hvad man gør, er åbenbart HELT uden betydning. 
Den åbenlyse lighed med førnævnte tysker, er endda endnu mere udtalt her...
Der mangler kun lige schæferhundenWink


Redigeret af laah123nu - 03 Maj 2015 kl. 19:48
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 18:13
Simon.
Har du nogen sinde hørt om Godwins lov?
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Jonas Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskejonas Avatar

Tilmeldt:: 28 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskejonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 19:15
“Study to be quiet” I.W.
Til top
Jesper Rasmussen (*) Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmussen Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 360
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmussen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 20:07
Prøv at tænk et eksempel. 2 stk. P&T søer ligger ved siden af hinanden.

I den ene er der flotte torpedoformede fisk på o,5 -1,5 kg med hele finner. Prisen er 60 kr. for 4 timer fri fangst.

I den anden sø er alle fiskene over 5 kg men med sønderbidte finner og mindst 1 kg flommefedt i hver fisk. flere af dem har tyrenakke og generelt de ligner noget Frankenstein har skabt. Prisen er 120 for 4 timer og max. 3 fisk.

Ved hvilken af søerne tror i der står flest folk ????

Jeg ved det godt for jeg har set det flere gange, hovedparten står ved søen med de store grimme fisk.

Derfor er der et marked for disse frankenfisk og derfor fortsætter dambrugene med at lave dem og P&T søerne med at købe dem.

Skal vi have lavet om på dette skal vi have fat i de helt unge mennesker og vise dem hvordan en rigtigt fisk ser ud, så kan det være vi kan lære dem det fra bunden.
Problemet er bare at man i dag vil have det hele med det samme når far tager sønnen med på fisketur for første gang, går turen ikke til den lokale branddam for at fange små skaller på 10 cm, når man kan købe sig til kæmpefisk.

Jesper Rasmussen
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
peter1215

Tilmeldt:: 05 Dec 2012
Status: Offline
Beskeder: 14
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peter1215 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Apr 2015 kl. 23:25
Der burde opkræves en afgift på 10 kr Pr. kg levende fisk.  Der udsættes i en putsø
som blev viderført til fiskepleje ,udsætning, med mere
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Apr 2015 kl. 05:57
"Peter1215" ;
Næh du, det skal være 1000 kr. og ALLE der fisker P&T skal have mødepligt i kirken hver søndag, så de kan opnå syndsforladelse Smile
Som indehaver af en putsø, skal jeg også gå til konfirmationsforberedelse, hvert år !!

Vi SKAL have noget mere ekstremisme, og fingerpegeri af alt "de andre gør" - dét er der fremtid i Embarrassed


Redigeret af simon agerholm2 - 30 Apr 2015 kl. 05:58
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Apr 2015 kl. 19:59
Hmm..
Tager jeg helt fejl - eller kan hele denne tråd ikke bare koges ned til:
Skal alt indenlands søfiskeri P&T(med udsatte ørreder), totalt nedlukkes hvis ikke de kan overholde alle diverse REGLER og love for etisk behandling af fisk set ud fra #0`s egne regler?.

Regler er jo så ikke desiderende lovgivende, og er mest noget lokale grupper har fundet frem til  eller enkeltpersoner, der ligeledes TROR de har fundet frem til/kan bruge :) Så derfor kan det vel ikke være et spørgsmål om, hvorvidt det er lovligt at udøve denne slags "turistattraktion" ?.
Jævnfør "Trollens" andre tråde, ligger den sig jo op af samme mønster!.

How low can you goooo!.

Uanset hvor mange herinde der (indirekte) skriver, at vi ikke vil ned på det niveau for hans overdrevne "humanitære " overflødige indlæg for fisk og fæ, vil han jo fortsætte i èn uendelighed som en anden gal prædikant køre derudaf uden hensyn til dette Thumbs Down

Rygklappere/tilhængere/uforstående vil altid klæbe sørgeligt/ubehjælpeligt fast til denne slags Trolde :)
Mvh. - Kim


Redigeret af kikophil - 30 Apr 2015 kl. 20:01
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2015 kl. 09:08
Ja.
Du tager helt fejl Kim.
Du kan koge den ned til egoistisk selvforherligelse og ukritisk mangel på respekt for dyreliv.
Hvis man forsvarer et moralkodex udstukket af midaldrende mænd i tweet engang tilbage i forrige århundrede og samtidig har snavsede klude hængt op til offentlig skue, må man forvente en hvis modstand.
Vil man debat og dialog, er det en god ide at være forberedt på modstand.
Kan man ikke gøre det på en ordentlig redelig måde, bør man lade være.
Når man der ud hvor Godwins lov træder i karakter, har man vist sit sande jeg.




Redigeret af Steen V Knudsen - 01 Maj 2015 kl. 10:32
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2015 kl. 10:27
Du kan koge det ned til min egoistiske selvforherligelse og ukritiske mangel på respekt for andre lystfiskere.

Det var det sådan skulle ha' skrevet det STEEN...så havde det passet som fod i en hose

Redigeret af Taonga - 01 Maj 2015 kl. 14:05
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2015 kl. 13:30
Steen V ;
Når en gammel forsumpet ex-redaktør fra Fisk&Fri smider om sig med indlæg, fyldt med løgn og latin, bygget op HELT uden kildekritik - så er det simpelthen bare for langt ude.
Særligt når han endda har behov for at optræde på slap line under falskt navn.

Når en lokal landsbytosse, som er kylet ud af stort set ALLE de fora han har været på, via ENDNU et falskt navn, endnu engang vælter lort ud af tastaturet - så er det bare plathed og underlødighed uden lige.

Jeg er bedøvende ligeglad med at du henviser til en af dine Google Love  - manden er totalt tabt for fornuft, og at du støtter op om fake debatører, som med løgnagtige og direkte vidledende indlæg, forsøger at piske en negativ stemning op,
Ja, det rager mig en høstblomst - for det er så tydeligt at ingen af jer aner en brik om hvad i skriver om, og blot skal have noget tid til at gå.
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2015 kl. 13:50
Hvad siger jeres mor og far til, at i taler så grimt til de andre børn?
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2015 kl. 20:37
Ja Simon.
Du er generelt ligeglad.
Det skal man vist også være for at drive P&T forretning.
Så kan man tillade sig at være en helvedes karl, undlade at komme med saglige modbeviser og latterliggøre opponenter med henvisning til at de er usaglige og så stadig ikke selv føre beviser af nogen som helst art.
Mon du stadig var bruger af disse sider hvis ikke du betalte for det? 
Havde jeg været webmaster, så var du vippet ud for længe siden. 
Ikke fordi du er puthul ejer, men fordi du er som du er. Clown
Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2015 kl. 21:32
Steen V :
Jeg gider ikke bruge tid på mennesker der ikke kan stå ved deres eget navn - og deres "nyttige fjolser".
Hav en god weekend - jeg deltager ikke yderligere i jeres totalt virkelighedsfjerne vrøvl.

Skriv du bare et svar - der skulle jo nødigt komme støv på tastaturet.... Jeg svarer dig ikke ..
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2015 kl. 22:04
Jeg undre mig over hvorfor Hr. Steen Vammel Knudsen ikke bidrager med nogen som helst nyt  i sine alt alt for mange indlæg, han så flittigt spreder op sig?
Disse indlæg virker nærmest, at være psyktiske.

Hvis Hr. Steen skulle mangle en diagnose, så er denne vel ret præsis 
Man er psykotisk, hvis man har en nedsat realitetstestning. Det kan f.eks. vise sig ved at man har vrangforestillinger eller hallucinationer. Eller ved at man opfører sig mærkeligt eller uforståeligt, uden at der er en normal forklaring på det. 

Steen, mit bedste råd er at søge lægehjælp! og tag lige SEV samt NRE med også, så får i sikker mængderabat

SmileN




Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2015 kl. 22:08
N.Bertelsen.

Jeg anbefaler dig som et helt igennem sundt og psykisk ligevægtigt menneske at bruge din mulighed for at redigere dit indlæg.
Du overskrider LANGT grænsen for hvad man kan tillade sig.

Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Belinda og SEV Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Havtasken Avatar

Tilmeldt:: 24 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Havtasken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2015 kl. 22:19
Kære Simon. Det er ok, hvis du kun kan forsvare dig ved at blive personlig. Men jeg har ikke behov for at behandle dig på samme måde, så her får du svar på dine spørgsmål/insinuationer tidligere i dag.

Er jeg gammel: Ja, 64 år. Har levet af det med fiskeri, siden jeg kom i lære i Jagt- & Fiskerimagasinet ( Kbh ) som 17 årig.
Er jeg forsumpet: Tja, men vel ikke mere end gennemsnitsdanskeren anno 2015.
Er jeg eks-redaktør: Ja, på Skarvs Fiskebøger fra 1981 og herefter på Fisk og Fri fra 1983 til 2003.

Det var mine svar på dine spørgsmål/insinuationer. Jeg har læst dine skriverier og svaret dig seriøst, så nu håber jeg ( og forhåbentlig er jeg ikke for naiv ) - at du til gengæld vil svare mig seriøst - eller måske bare komme med en seriøs kritik af indholdet i mit indlæg om de mange problemer i forbindelse med dansk put and take fiskeri idag? 
Du siger, at mine kritikpunkter er ubegrundede, usaglige og helt hen i vejret. Men det " budskab " jeg forsøger at få ud, er præcis det samme som det indhold du finder i den kritiske gennemgang af dansk lystfiskeri, der blev udarbejdet af Det Dyreetiske Råd i september 2013.

Punkt 1 i den 41 sider store rapport hedder : Fiskevelfærd. 
Punkt 2 i rapporten hedder : Put and take.

Det første punkt må du selv læse, for mig er det indlysende hvad der menes, men for nogen kan det være svært at forstå første gang man læser det.
Punkt 2 citat: Det Dyreetiske Råd finder det etisk problematisk at opdrætte og udsætte fisk, alene med det formål at tilgodese en hobby, hvor udsætningen ikke indgår som led i naturpleje, og hvor fiskene for at tilgodese denne hobby skal gennemgå en ekstra belastning i form af transport, udsætning og indfangning, inden de alligevel dør....
Hvis der mod flertallets anbefaling fortsat vil være put and take fiskeri, er alle rådets medlemmer enige om, at der lovmæssigt bør fastsættes velfærdsrelevante krav til godkendelse og drift af put and take søer....

Jeg mener, præcis som Det Dyreetisk Råd, at put and take-fiskeri bør forbydes i sin nuværende form. Og at der bør indføres godkendelsesprocedurer for folk der ønsker at etablere og drive et put and take vand.

Og nej, jeg skriver stadig ikke under falsk navn. Jeg hedder Svend Erik Vardrup. Min kæreste Belinda Kirk har denne profil og udover at fiske meget sammen, drøfter og skriver vi ALLE indlæg sammen, da vi begge er meget engagerede i etik og moral omkring fiskeri.

Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2015 kl. 22:20
Hr. Steen V. Knudsen
Jeg beklager, jeg troede V stod for vammel, lige som dine indslag, jeg beklager - jeg ser nu, at det står for noget helt andet. 
Jeg skal forsøge at forkorte det til V. fremover.

Jeg mener dog stadigvæk i allerbedste mening, at du har brug for professionen hjælpe, sammen med NRE og SEV.
SmileN
Til top
Belinda og SEV Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Havtasken Avatar

Tilmeldt:: 24 Nov 2014
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Havtasken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2015 kl. 22:21
Til Steen Vad Knudsen:

ClapClapClapClapClap


Redigeret af Havtasken - 01 Maj 2015 kl. 22:24
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2015 kl. 22:28
Sev/Belinda :
Dit startindlæg kan på INGEN som helst måde linkes til Dyreetisk Råd, for du "tilsætter" en række udokumenterede og direkte løgnagtige påstande.
Det er fup&Fidus, og ævl for ævlets skyld.
Som tidligere chefredaktør burde du kende til kildekritik, og i det mindste undlade at udlægge din egen tro, som om det var i pagt med sandhed.
Du har ikke undersøgt noget som helst, og lader din personlige tro blive ophøjet til sandhed - skrev du den slags i et seriøst dagblad/magasin - så havnede du (i bedste fald i pressenævnet), i værste fald blev du fyret,, ene og alene for usaglig, løgnagtig og udokumenteret at anklage en branche.
Det er rendyrket galmandsværk - støttet af nettets største troll, og hans nyttige idioter.

Nåh ja, så HAR jeg jo som en af de få, talt med formanden for Dyreetisk Råd - og fået talt lidt om tankerne bag, og kommet med min egen viden... Så jeg tror jeg har forstået en hel del mere.... End skal vi sige flertallet af deltagere i denne tråd.
Men den slags fakta skal endelig ikke forvirre ...


Redigeret af simon agerholm2 - 01 Maj 2015 kl. 22:47
Til top
Steen Vad Knudsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen V Knudsen Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2011
Status: Offline
Beskeder: 375
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen V Knudsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2015 kl. 22:38
N Bertelsen.
Jeg må igen bede dig gøre brug af redigerings knappen og fjerne dit indlæg.

§ 267. Den, som krænker en andens ære ved fornærmelige ord eller handlinger eller ved at fremsætte eller udbrede sigtelser for et forhold, der er egnet til at nedsætte den fornærmede i medborgeres agtelse, straffes med bøde eller fængsel indtil 4 måneder.

Du behøver ikke at henlede opmærksomheden mod mit efternavn, som ganske tydeligt står skrevet vedmit profilbillede.

Ingen art er mere nobel end andre.
Det er manden, grejet og metoden der tilsammen skaber sporten.
www.facebook.com/groups/1411541745820557/
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Maj 2015 kl. 23:01

Psykopatus Provocalorius



Det romerske senat er godt trætte af, at Cæsar endnu ikke har overvundet gallerne i den lille landsby. Så efter parolen 'del og hersk' sender Cæsar sin særlige udsending Psykopatus Provocalorius til gallerbyen, og snart er hele byen i oprør. Alle skændes med alle, og da rygtet løber, at Miraculix har givet opskriften på trylledrik til romerne, forlader han byen i vrede.

Læs mere om dette fascinerende forhold på : http://comicwiki.dk/wiki/Lus_i_skindpelsen!

Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2015 kl. 10:20
Jesper F ;
Dejligt foto, mangler lige den "dumme kejser" Wink
Synes iøvrigt det er TOPMÅLET af dumhed, at en debattør henviser til en lovtekst om æreskrænkelse, når hele tråden er bygget op for at skabe negativ stemning, og udbrede løgnhistorier om en branche..
Idioti er nærmest for mildt et udtryk.

N.Berthelsen :
Der er ABSOLUT intet til hindring for at udbrede din skitserede diagnose.. Jævnfør vedkommendes egen argumentation, er det jo op til ham selv at modbevise påstanden, så du bevæger dig jævnfør hans eget opstillede regelsæt, ganske indenfor reglerne, og loven.

Vejret er skønt, og en af mine rigtig gode venner har fanget en gigafisk i Mörrum - så det kan godt nok ikke ødelægge mit fantastiske humør !


Redigeret af simon agerholm2 - 02 Maj 2015 kl. 10:43
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Maj 2015 kl. 11:08
Du overskrider LANGT grænsen for hvad man kan tillade sig.

Steen Vam du er da absolut ikke tabt bag en vogn, hvad det angår, så kom bare an, for man skal ikke kaste med æbler, når man selv er et skrog.



Redigeret af Taonga - 02 Maj 2015 kl. 11:09
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
 Besvar Besvar Side  12>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down