Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bundtackel

 Besvar Besvar
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
abildskov1997

Tilmeldt:: 15 Jan 2017
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér abildskov1997 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bundtackel
    Sendt: 06 Jul 2017 kl. 21:52
Hej.

Jeg Skal til at fiske med bundtackel for første gang. Mere præcist denne: https://www.teamsanika.dk/wp-content/uploads/2015/12/bund_red1.jpg

Er det muligt meningen at min agn skal ligge på bundet, eller bliver den over pga. Strømmen? 
Jeg fisker med majs eller orm.

Måske et lidt dumt spørgsmål, men er total nybegynder :)
Til top
Jens Junker Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JJunker Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2014
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JJunker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2017 kl. 06:57
Din powerbait vil flyde, og stå over bunden i den højde, linen har mellem bly og krog.
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2017 kl. 07:48
Som Jens skriver er Powerbait flydende. For at dit tackle virker er det derfor vigtigt at den krog du bruger ikke er for stor/tung og at klatten af Powerbait er stor nok til at bære krogen oppe.

Det er bedst med en størrelse 14 eller 16 trekrog efter min mening. Husk desuden at blyet skal løbe frit på linen ned til din stopperle eller hvad du nu bruger til at bremse det med.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
duck power

Tilmeldt:: 27 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 125
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér duck power Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2017 kl. 08:46
Jeg kan ikke lige se hvor trådstarter skriver noget om Power Bait, men derimod majs og orm...

Og til TS, Karper og Brasen søger deres føde på bunden primært, så det gør ikke noget maddingen ligger på bunden, men som med så meget andet fiskeri gælder det om at prøve sig frem til man finder noget der virker for en
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2017 kl. 13:15
Der står Powerbait med ret store bogstaver på den skitse der linkes til.


Til top
Jens Junker Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
JJunker Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2014
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JJunker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Jul 2017 kl. 14:08
Citat: gammelgnu

Der står Powerbait med ret store bogstaver på den skitse der linkes til.


Ja, nemlig, men ikke i hans eget indlæg, ser jeg så nu. Smile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down