Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTil DSF modstanderne

 Besvar Besvar Side  123 4>
Forfatter
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Direkte Link til dette Indlæg Emne: Til DSF modstanderne
    Sendt: 25 Mar 2012 kl. 10:39
Brug jeres demokratiske muligheder, på en seriøs måde!

Hvis i reelt ønsker, at vi sportsfiskere eller lystfiskere om i vil, skal have et fælles talerør må i komme igang. Er i mange eller få? Spørger jeg mig selv om.
Her er et forslag!

1. Kom med et bud, punkt for punkt på, hvad der bør ændres i DSF vedtægter mm.

2. Lav en facebook gruppe, hvor folk kan tilslutte sig jeres synspunkter

3. Hvis der er basis for opbakningen (læs mange utilfredse lystfiskere, som der tit er blevet nævnt) , så stift en simpel forening, med Dk kyster, som fælles fiskevand.

4. Søg optagelse i DSF og få jeres demokratiske indflydelse. Det vil jo iflg. Div tråde her på 123nu, kunne give en enorm indflydelse pga den store tilhængerskare, som kan forventes.

Det vil selvfølgelig stille store krav til en anderledes retorik og et reelt ønske om DSF fortsatte fælles talerør, blot med en stor justering.

Det vil være et seriøst stykke politisk håndværk, som folk kan have respekt for, selv om de ikke nøvendigvis er enige. Hvis formålet med div tråde på 123nu, blot er en negativ gang plidder pladder, med henblik på at skabe splid og ødelæggelse, er der nul respekt herfra.
I værste fald, kan det forhindre ny tilgang af klubber i DSF, så vi tilsidst alle står uden for indflydelse. Jeg tror desværre også, at forhandlingerne bliver vanskeligere for DSF, når der er så meget utilfredshed ( eller er der?) blandt os selv. Medierne styrer desværre alt for mange politikere.

Derfor igen! Gør noget seriøst ved det og lad os en gang for alle, få hevet fakta frem i dagens lys. Jeg og mange andre er sikkert dødtrætte af alle de luftkasteller der postuleres gang på gang i trådene. Det fortsætter åbenbart hele tiden. Ved godt at jeg selv lige har lavet en ny tråd, men det vil fortsætte uanset.

Jeg ser frem til en femdobbling af DSF medlemstal inden år 2020. I så fald skal jeg personligt selv kaste mig i støvet og rose initiativtagerne, så læsene får brug for rigeligt med kleenex. Jeg ved godt, at det lyder sarkastisk med sidste sætning her. Men helt seriøst, det vil kræve en respektfuld tilkendegivelse fra os såkaldte DSF soldater.

Et nyt konkurrerende forbund, vil være en uoverskuelig opgave og en dum ide for os alle. Derfor dette forslag til jer. 


God arbejdslyst!
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 11:20
Hej Jesper.

På kongressen i sidste weekend, blev det netop foreslået, at det i fremtiden skal være lettere at stifte sin egen lille forening. Som netop skal tilgodese, dem som udelukkende fisker kyst og derfor ikke har behov for at fiske i foreningsvand.

Det blev diskuteret "Facebooke" foreninger med ganske få medlemmer, men nok til at de bliver repræsenteret i DSF og kan have reel indflydelse. Der bliver generelt sukket efter flere foreninger, især på Sjælland, så det er bare med at komme igang.

Jeg synes dine synspunkter er meget gode og konstruktive.

Jeg ville ønske at de ivrigste kritiker ville tage din "handske" op.

Og så er det forår og der er mange fisk der skal fanges Wink

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo


Redigeret af niels åge skovbo - 25 Mar 2012 kl. 11:20
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 12:31
Jeg tror i misforstår situationen fuldstændig. Jeg har fulgt debatten gennem mange år nu, og jeg tror simpelthen bare at DSF har spillet sine kort helt forkert. Det er nok blevet for sent at "spørge medlememrne til råds", det  skulle man nok have gjort for mange år siden, inden masseflugten fra foreningen.
 
Derudover syntes jeg da det er i den useriøse ende at spørge: Hvad er det i gerne vil have lavet om. Helt ærligt svende, har i slet ikke fulgt med i debatten de sidste mange år. Også her på dette fora er der kommet masser af konkret kritik og forslag, der er bare ingen der har lyttet.
 
Eneste svar på al kritik har været: Meld jer ind i en forening der er medlem af DSF og gør jeres demokratiske indflydelse gældende. Men det med "den demokratiske indflydele" har jo været et af de konkrete kritikpunkter i flere tråde.
 
Jeg har selv meldt mig ud af to foreninger for at slippe for at betale til DSF og et medlemsblad jeg alligevel aldrig fik, eller jeg fik det flere gange osv der var ikke styr på enskid udover kontingentopkrævning girokortet skulle nok komme ud. Samt jeg var uening omkring hvad prngene gik til. Nu kan jeg så være ligeglad, det er jo ikke mine penge de propper op i røven på fedtfinnerne.
 
Men jo, jeg tror vi har brug for en eller anden form for paraplyorganisation der samlet kan varetage vores interesser, måske var det godt nok hvis der blev startet noget nyt, uden lig i lasten. En forening som ikke var sværtet af fordums fejltagelser.  Sidst men ikke mindst en forening uden fordomme overfor vores forskellige fiskeformer, og som forpligtigede sig til at anvende midlerne ligeligt mellem de forskellige fiskeformer. Det ville jeg gern e bakke op om, men det kræver nogle stærke organisatorer, men jeg tror de er der bla her på sitet.....
 
jeg håber....
 
/frede
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 13:59
Hvor mange tråde skal vi op på før det gør indtryk, og hvad er ideen, det ender jo i det samme, og med samme personer i galleriet.
 
Ole T
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 14:19
Citat: tranholm

Hvor mange tråde skal vi op på før det gør indtryk, og hvad er ideen, det ender jo i det samme, og med samme personer i galleriet.
 
Ole T

Ja hvor mange mon? Hver gang der har været ro et stykke tid, så starter NRE eller en anden op igen. 

Jeg mener blot, det er en god ide jeg kommer med. Den er ikke negativ ladet, men konstruktiv. Den er også forpligtende og måske skræmmende alvor. Vi kan jo ikke bygge et demokratisk samfund op på kritikere, som ikke samtidig formår at skride til handling med alternative løsninger. LDL har jo været forsøgt, så derfor mit forslag.

Serven er hos de mest fremtrædende kritikere nu!
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 14:21
Citat: tranholm

Hvor mange tråde skal vi op på før det gør indtryk, og hvad er ideen, det ender jo i det samme, og med samme personer i galleriet.
 
Ole T
Du kan god have ret OleWink
Men på et eller andet tidspunkt må det v el gøre intryk.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 15:32
Citat: sage

Citat: tranholm

Hvor mange tråde skal vi op på før det gør indtryk, og hvad er ideen, det ender jo i det samme, og med samme personer i galleriet.
 
Ole T

Ja hvor mange mon? Hver gang der har været ro et stykke tid, så starter NRE eller en anden op igen. 

Jeg mener blot, det er en god ide jeg kommer med. Den er ikke negativ ladet, men konstruktiv. Den er også forpligtende og måske skræmmende alvor. Vi kan jo ikke bygge et demokratisk samfund op på kritikere, som ikke samtidig formår at skride til handling med alternative løsninger. LDL har jo været forsøgt, så derfor mit forslag.

Serven er hos de mest fremtrædende kritikere nu!
Det nuværende DSF er et fællesskab for mindre end 10% af de danske lyst/sportsfiskere og med den nuværende "vare", der kan DSF bare ikke blive et fællesskab for den samlede mængde danske lyst/sportsfiskere og egenligt, så burde DSF stoppe med at betragte sig selv, som værende talerør for den samlede mængde danske lystfiskere og som følge deraf nøjes med at udtale sig i offentligheden på vegne af de 10%, som er medlem.
 
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 17:59
Helt enig, Kehler.

Selvom kritikken hagler ned over DSF, og selv om man ikke har vist antydning af at ville lytte til kritikerne, som det kan ses af den seneste kongres, så vedbliver man med at postulere, at en indmelding i DSF er den enste vej frem.

Hvor arrogant kan man egentlig være? Svaret er: Ligeså arrogant som DSF.

Vis en vilje til at lytte! Før får I ikke flere medlemmer. Kan I ikke fatte det? (Nej, det kan I tilsyneladende ikke.)


/Fischer
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 18:25
Citat: sage

Citat: tranholm

Hvor mange tråde skal vi op på før det gør indtryk, og hvad er ideen, det ender jo i det samme, og med samme personer i galleriet.
 
Ole T

Ja hvor mange mon? Hver gang der har været ro et stykke tid, så starter NRE eller en anden op igen. 

Jeg mener blot, det er en god ide jeg kommer med. Den er ikke negativ ladet, men konstruktiv. Den er også forpligtende og måske skræmmende alvor. Vi kan jo ikke bygge et demokratisk samfund op på kritikere, som ikke samtidig formår at skride til handling med alternative løsninger. LDL har jo været forsøgt, så derfor mit forslag.

Serven er hos de mest fremtrædende kritikere nu!
 
Hej Jesper
 
Nu er NRE ikke en person jeg ønsker at ligge i ske med, men det er vist ikke NRE der har startet de sidste 2-3 tråde.
 
Jesper der er en anden sag der har gjort mig trist ikke på egne veje men på de 3 der er gået af i DSF.
Der har nu været skrevet fra flere sider, især medlemmer der også var med til kongressen, men også af andre.
Nu sker der noget, endelig noget fornyelse og folk der vil noget, jeg kender den ene og meget mere i den stil.
Er det rimeligt at give folk det eftermæle i et arbejde de har udført gratis og brugt deres fritid på, og mener man at det var dem der er skyld i at DSF har mistet medlemmer.
Jeg mener det er uartigt og vi burde takke for deres arbejde på godt og ondt i et forbund hvor jeg ikke tror det hjælper en fis med 3 nye, der skal helt andre boller på suppen.
Alle andre steder hvor det går skidt starter man fra toppen med at udskifte, hvem bærer ellers ansvaret hvis det ikke er toppen af kransekagen.
 
Ole T 
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 18:55
Ole,

Jeg kan sagtens følge dit argument og du har en pointe, men mig bekendt søgte ingen af de 3 genvalg og der var derfor ikke tale om kampvalg, derfor heller ikke nogen decideret "fyring" som jeg føler lidt du lægger op til.

Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 19:02
Som forbundet selv siger nu har vi jo gjort sådan de sidste 30 år så hvorfor lave om på det ....tjah måske for at gøre noget konstruktivt ved medlemstallet som daler og daler .....
/Søder
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 19:09
Citat: Jan Persson

Ole,

Jeg kan sagtens følge dit argument og du har en pointe, men mig bekendt søgte ingen af de 3 genvalg og der var derfor ikke tale om kampvalg, derfor heller ikke nogen decideret "fyring" som jeg føler lidt du lægger op til.

 
 Hej Jan
 
Jeg ved godt at de ikke ønskede genvalg og gik af egen vilje, det er også ud fra det jeg har skrevet mening.
 
Ole T  
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 19:39
Citat: Steen Kehler

Citat: sage

Citat: tranholm

Hvor mange tråde skal vi op på før det gør indtryk, og hvad er ideen, det ender jo i det samme, og med samme personer i galleriet.
 
Ole T

Ja hvor mange mon? Hver gang der har været ro et stykke tid, så starter NRE eller en anden op igen. 

Jeg mener blot, det er en god ide jeg kommer med. Den er ikke negativ ladet, men konstruktiv. Den er også forpligtende og måske skræmmende alvor. Vi kan jo ikke bygge et demokratisk samfund op på kritikere, som ikke samtidig formår at skride til handling med alternative løsninger. LDL har jo været forsøgt, så derfor mit forslag.

Serven er hos de mest fremtrædende kritikere nu!
Det nuværende DSF er et fællesskab for mindre end 10% af de danske lyst/sportsfiskere og med den nuværende "vare", der kan DSF bare ikke blive et fællesskab for den samlede mængde danske lyst/sportsfiskere og egenligt, så burde DSF stoppe med at betragte sig selv, som værende talerør for den samlede mængde danske lystfiskere og som følge deraf nøjes med at udtale sig i offentligheden på vegne af de 10%, som er medlem.
 

Har du på noget tidspunkt gjort dig nogen tanker om, at mange lystfiskere måske slet ikke gider være medlem af noget som helst? Hverken du eller jeg aner noget om, hvor mange, af de lystfiskere som ønsker et talerør er medlem af DSF
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 20:02
Citat: tranholm

Citat: sage

Citat: tranholm

Hvor mange tråde skal vi op på før det gør indtryk, og hvad er ideen, det ender jo i det samme, og med samme personer i galleriet.
 
Ole T

Ja hvor mange mon? Hver gang der har været ro et stykke tid, så starter NRE eller en anden op igen. 

Jeg mener blot, det er en god ide jeg kommer med. Den er ikke negativ ladet, men konstruktiv. Den er også forpligtende og måske skræmmende alvor. Vi kan jo ikke bygge et demokratisk samfund op på kritikere, som ikke samtidig formår at skride til handling med alternative løsninger. LDL har jo været forsøgt, så derfor mit forslag.

Serven er hos de mest fremtrædende kritikere nu!
 
Hej Jesper
 
Nu er NRE ikke en person jeg ønsker at ligge i ske med, men det er vist ikke NRE der har startet de sidste 2-3 tråde.
 
Jesper der er en anden sag der har gjort mig trist ikke på egne veje men på de 3 der er gået af i DSF.
Der har nu været skrevet fra flere sider, især medlemmer der også var med til kongressen, men også af andre.
Nu sker der noget, endelig noget fornyelse og folk der vil noget, jeg kender den ene og meget mere i den stil.
Er det rimeligt at give folk det eftermæle i et arbejde de har udført gratis og brugt deres fritid på, og mener man at det var dem der er skyld i at DSF har mistet medlemmer.
Jeg mener det er uartigt og vi burde takke for deres arbejde på godt og ondt i et forbund hvor jeg ikke tror det hjælper en fis med 3 nye, der skal helt andre boller på suppen.
Alle andre steder hvor det går skidt starter man fra toppen med at udskifte, hvem bærer ellers ansvaret hvis det ikke er toppen af kransekagen.
 
Ole T 

Jeg har ikke selv kritiseret nogen af dem som er gået af og har heller grund til det. 

Og nej NRE har ikke startet de sidste 2-3 tråde, men det gør han hvis der bliver ro et stykke tid. Betragt denne her tråd som efterdynningerne af NRE
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 20:06
Citat: Søder

Som forbundet selv siger nu har vi jo gjort sådan de sidste 30 år så hvorfor lave om på det ....tjah måske for at gøre noget konstruktivt ved medlemstallet som daler og daler .....

Igen kritik, men ingen handlinger. Et eller to. Lav et alternativ eller forbedre det eksisterende.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 20:10
Citat: ljf

Jeg tror i misforstår situationen fuldstændig. Jeg har fulgt debatten gennem mange år nu, og jeg tror simpelthen bare at DSF har spillet sine kort helt forkert. Det er nok blevet for sent at "spørge medlememrne til råds", det  skulle man nok have gjort for mange år siden, inden masseflugten fra foreningen.
 
Derudover syntes jeg da det er i den useriøse ende at spørge: Hvad er det i gerne vil have lavet om. Helt ærligt svende, har i slet ikke fulgt med i debatten de sidste mange år. Også her på dette fora er der kommet masser af konkret kritik og forslag, der er bare ingen der har lyttet.
 
Eneste svar på al kritik har været: Meld jer ind i en forening der er medlem af DSF og gør jeres demokratiske indflydelse gældende. Men det med "den demokratiske indflydele" har jo været et af de konkrete kritikpunkter i flere tråde.
 
Jeg har selv meldt mig ud af to foreninger for at slippe for at betale til DSF og et medlemsblad jeg alligevel aldrig fik, eller jeg fik det flere gange osv der var ikke styr på enskid udover kontingentopkrævning girokortet skulle nok komme ud. Samt jeg var uening omkring hvad prngene gik til. Nu kan jeg så være ligeglad, det er jo ikke mine penge de propper op i røven på fedtfinnerne.
 
Men jo, jeg tror vi har brug for en eller anden form for paraplyorganisation der samlet kan varetage vores interesser, måske var det godt nok hvis der blev startet noget nyt, uden lig i lasten. En forening som ikke var sværtet af fordums fejltagelser.  Sidst men ikke mindst en forening uden fordomme overfor vores forskellige fiskeformer, og som forpligtigede sig til at anvende midlerne ligeligt mellem de forskellige fiskeformer. Det ville jeg gern e bakke op om, men det kræver nogle stærke organisatorer, men jeg tror de er der bla her på sitet.....
 
jeg håber....
 
/frede

Det er jo et reelt synspunkt. Så derfor igen.......
Et eller to. Lav et alternativ eller forbedre det eksisterende.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 20:13
Citat: Peter Fischer

Helt enig, Kehler.

Selvom kritikken hagler ned over DSF, og selv om man ikke har vist antydning af at ville lytte til kritikerne, som det kan ses af den seneste kongres, så vedbliver man med at postulere, at en indmelding i DSF er den enste vej frem.

Hvor arrogant kan man egentlig være? Svaret er: Ligeså arrogant som DSF.

Vis en vilje til at lytte! Før får I ikke flere medlemmer. Kan I ikke fatte det? (Nej, det kan I tilsyneladende ikke.)


/Fischer

Hvad kan vi bruge det der til? Du befinder dig i bagvandet. Igen kritik, men ingen handlinger. Et eller to. Lav et alternativ eller forbedre det eksisterende.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 20:16
Citat: sage

Citat: Søder

Som forbundet selv siger nu har vi jo gjort sådan de sidste 30 år så hvorfor lave om på det ....tjah måske for at gøre noget konstruktivt ved medlemstallet som daler og daler .....

Igen kritik, men ingen handlinger. Et eller to. Lav et alternativ eller forbedre det eksisterende.
Sage
 
Det er jeg så vidst ikke den helt rigtige at skrive til ......har forsøgt begge dele så ....
/Søder
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 20:18
Hvordan bliver man DSF medlem?.. for jeg har ikke bladet sportsfiskeren lol ang. det medlemsnummer som man skal bruge.
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Banditterne

Tilmeldt:: 28 Jan 2012
Status: Offline
Beskeder: 32
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 21:06
@ Jesper, det er da en pænt arrogant - grænsende til ignorant holdning du kommer med. Fordi man ikke er enig så kan man i din optik gøre et af to ting: prøve at forbedre det eksisterende eller lave sit eget?
 
Så se dog trådene herinde som et forsøg på at komme igennem til DSF. Du ved udmærket hvor svært det er at ændre det eksisterende. At starte et nyt forbund op er mindst lige så tungt. Må man så ikke kritisere eller kommentere på eksisterende?
 
Ligeledes en mærkelig indstilling at starte en tråd "up-front" inden NRE eller andre gør det samtidig med at du bebrejder andre for at gøre det..
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2012 kl. 21:33
Citat: Banditterne

@ Jesper, det er da en pænt arrogant - grænsende til ignorant holdning du kommer med. Fordi man ikke er enig så kan man i din optik gøre et af to ting: prøve at forbedre det eksisterende eller lave sit eget?
 
Så se dog trådene herinde som et forsøg på at komme igennem til DSF. Du ved udmærket hvor svært det er at ændre det eksisterende. At starte et nyt forbund op er mindst lige så tungt. Må man så ikke kritisere eller kommentere på eksisterende?
 
Ligeledes en mærkelig indstilling at starte en tråd "up-front" inden NRE eller andre gør det samtidig med at du bebrejder andre for at gøre det..


Bandit

Ingen af kritikerne har noget som helst ønske om at gå i dialog med DSF, det fremgår tydeligt af de 2-3000 indlæg, der har været den seneste måned eller 2. Desværre har det ikke været muligt at få noget klart svar på hvad et så er de ønsker - andet end at sabotere DSF og deres arbejde - og de seneste nye tråde har været mere eller mindre fornuftige forsøg på at fremprovokere et svar fra kritikerne på hvad de ønsker. De vil ikke DSF, men hvad vil de så? Er det et nyt forbund de ønsker og hvis så, hvordan skal det så se ud og hvorfor er de ikke allerede i gang med at etablere det?


Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 07:38
Hvis ikke det at have siddet i HØ Sj gennem de sidste to år sammen med forbundet er dialog Jan Person kan du så ikke lige definire ordet dialog for mig ..... ?
/Søder
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 08:49
Tænkte nu også mere på kreative forslag, dem syntes jeg også mangler fra dig.
 
Hvad vil du/I - vil I blot skade DSF mest muligt, eller vil du/I et nyt forbund og hvordan skal det i givet fald se ud?
 


Redigeret af Jan Persson - 26 Mar 2012 kl. 09:30
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 09:44
Citat: Jan Persson

Tænkte nu også mere på SK, NRE og PFM m.fl.
Dialog har bare ikke været muligt - og hvis vi ser på bare een ting, så har flertallet i DSF f.eks. forhindret at gøre det billigere at være medlem, da de ikke ville gøre abonnementet på Sportsfiskeren frivillig. Tvangs-abonnementet er netop en af de ting, som har været medvirkende til udmeldelser gennem de sidste 25 år - jeg selv var medlem af en klub tilbage i 1990erne, som netop udmeldte sig bl.a. på den baggrund iøvrigt sammen med en del andre Sjællandske klubber med tilknytning til S.U./Fiskeringen.
Det er således flertallet i DSF, som ikke lytter, så dialog har bare ikke været mulig -- og til det kan man sige, at flertallet i DSF (de jyske å-foreninger) er/har været godt tilfredse med at sidde på magten, da det derved fortrinsvis er deres interesser, som tilgodeses - det er selvfølgelig også fint nok for dem,, men samtidig er og har det også været medvirkende til, at medlemstallet falder, og det skal nok ikke falde meget mere før, at medlemstallet vil være så relativt lavt, at andre grupperinger af lystfiskere med rette kan stille spørgsmålstegn ved legitimiteten af DSFs tilstedeværelse/monopol på repræsentation i div. udvalg.


Redigeret af Steen Kehler - 26 Mar 2012 kl. 10:07
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 09:51
De flinke folk har næppe den fjerneste lyst til at lave et alternativt forbund, så det er nu nok spild af tid at foreslå det.
 
Skulle det gøres, så vil det jo kræve en alvorlig insats, hvor der skal oprettes et sekretariat med div. indsatsområder, der skal skaffes plads i div. udvalg, der skal opkræves et kontingent, laves vedtægter osv. osv. En kæmpeopgave, som vil kræve en masse arbejde, og hvordan vil man så forholde sig til DSF, samarbejde eller det modsatte.
 
Den tror jeg ikke et splitsekund på, at der er vilje til. Så det er nok noget lettere at satse på, at DSF sætter en planlægning igang med en løsning på medlemsproblemet og andre indsatsområder, som må være påkrævet.
 
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 10:12
Citat: Kjeld Willerslev

De flinke folk har næppe den fjerneste lyst til at lave et alternativt forbund, så det er nu nok spild af tid at foreslå det.
 
Skulle det gøres, så vil det jo kræve en alvorlig insats, hvor der skal oprettes et sekretariat med div. indsatsområder, der skal skaffes plads i div. udvalg, der skal opkræves et kontingent, laves vedtægter osv. osv. En kæmpeopgave, som vil kræve en masse arbejde, og hvordan vil man så forholde sig til DSF, samarbejde eller det modsatte.
 
Den tror jeg ikke et splitsekund på, at der er vilje til. Så det er nok noget lettere at satse på, at DSF sætter en planlægning igang med en løsning på medlemsproblemet og andre indsatsområder, som må være påkrævet.
 
mvh
kjeld
 
Kjeld,
 
Jeg er fuldstændig enig i ovenstående - og dermed er vi slået tilbage til start igen.
 
Hvordan får man DSF til at ændre strategi?  Gør man det ved at gå ind i arbejdet og lade sig vælge gennem en forening og få indflydelse - eller gør man det ved at svine DSF og deres medlemmer til på et tilfældigt internetforum??
 
Jeg er ikke i tvivl om at den første løsning er den mest korrekte og den der giver de bedste resultater - en lille hard-core gruppe tror tilsyneladende mest på den anden løsning og har ikke andet at byde på, trods utallige opfordringer.
 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 10:20

Jeg tror også at Kjelds løsning er den rigtige vej frem og det må kunne lade sig gøre at opnå en mere tidssvarende tilpasning gennem fornuftig dialog.

Det du`r altså ikke med to forbund...tror ikke et øjeblik på det.


Mvh

Jim.

Til top
Henrik M. Lomholt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creekking Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2003
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 273
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 10:56
Citat: scott

Jeg tror også at Kjelds løsning er den rigtige vej frem og det må kunne lade sig gøre at opnå en mere tidssvarende tilpasning gennem fornuftig dialog.

Det du`r altså ikke med to forbund...tror ikke et øjeblik på det.


Mvh

Jim.

 
Fuldstændig enig, Jim. Se blot til bokseverden (uden sammenligning i øvrigt). Der har man adskillige forbund - det virker komplet latterligt. Ouch
 
 
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 11:23
Citat: scott

Jeg tror også at Kjelds løsning er den rigtige vej frem og det må kunne lade sig gøre at opnå en mere tidssvarende tilpasning gennem fornuftig dialog.

Det du`r altså ikke med to forbund...tror ikke et øjeblik på det.


Mvh

Jim.

 
Hej Jim
 
Selvfølgelig har du ret, men problemet omkring forbundet og kritikken går efterhånden kun ud på 3-4 personer som er utilfredse, det skrives der. Men det er jo ikke rigtigt, forbundet har mistet en mængde medlemmer og klubber, ja flere tusind medlemmer, og det er sagens kerne. Og ikke de 3-4 personer der skriver her på 123nu.
 
Nu er det ikke første gang i histiorien at det er galt i et forbund, vi har set det i masser af tilfælde ex. bokseforbundet, håndboldsforbundet, og mange flere tilfælde i de største idrætsorganisationer.
 
Der har været masser af ideer skriverier om hvordan mange ønsker et forbund som DSF, mere åbenhed, mere demokrati, et forbund der favner bredere, ja jeg kunne blive ved.
Hvordan får vi mere demokrati ved at være medlem, direkte stemmeret nej, får min formand mere stemmeret, det mener jeg ikke, havner han ikke i en gruppe på kongressen der skal være enige i samme synspunkter, er det ikke i grupperne der vedtages det der skal stemmes om, eller tager jeg fejl, kan desværre ikke huske det da det er mange år siden jeg var med.
 
Hjælp mig lige, hvordan er stemmeretten, er det i forhold til antal medlemmer i den klub du møder for eller???
 
Ole T     
 
      
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 11:51

copy/paste -

Hver forening disponerer over et stemmetal på kongressen efter størrelse, således
at der tildeles 1 stemme pr. påbegyndt 100 medlemmer. Et familiemedlemskab tæller som 2 medlemmer.

Man stemmer på kongressen individuelt med det antal stemmer foreningen er tildelt. Så ikke noget med grupper eller andet.
 
Vedtægterne er her, de skal så lige opdateres med de få ændringer, der kom på kongressen i 2012,
 


Redigeret af Kjeld Willerslev - 26 Mar 2012 kl. 12:15
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 12:26
Så prøver jeg igen.
Hvad nu hvis min ide, med at lave en forening ..eks dk kystfisker forening. Hvor formålet bla var indflydelse/og medlemsskab i DSF, blev stiftet. Så må folk æde det kontingent og medlemsskab. Iflg kritikerne er der mange, som har meldt sig ud pga de ikke kunne blive hørt. Fair nok så! Hvis de har interesse i et større DSF, som dermed tilgodeser flere ønsker, er det da bare med at komme igang. Måske kan denne forening få flere tusinde medlemmer? Det vil give indflydelse.
Eller sagt på en anden måde. Stort set alle politisk bevidste lystfiskere, vil vel så være repræsenteret og demokratiet vil virke optimalt.

Jeg formoder ikke, at DSF kan nægte optagelsen, som forening hvis det bliver aktuelt. Det reelle billede vil komme frem i lyset. Alt andet er for mig, blot tågesnak og gisninger. Kom ind i kampen.

P.s jeg ville ikke selv melde mig ind, da jeg stort set er tilfreds med DSF. Dog vil jeg have respekt for jer kritikere, hvis i har mere i jer end blot ævl.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 19:05
Citat: sage

 Og nej NRE har ikke startet de sidste 2-3 tråde, men det gør han hvis der bliver ro et stykke tid. Betragt denne her tråd som efterdynningerne af NRE

Jeg er meget beærret over, at DSf-lemmingerne tillægger mig så stor indflydelse på debatterne i dette fora...Thumbs Up

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 19:11
Citat: sage

 Hvad kan vi bruge det der til? Du befinder dig i bagvandet. Igen kritik, men ingen handlinger. Et eller to. Lav et alternativ eller forbedre det eksisterende.

Det har ikke noget hastværk, at starte op på et nyt forbund for lystfiskere, for med den politik som DSf fører, der vil de jo i løbet af en kort årrække ha' decimeret sig selv så meget, at de ikke vi ha' kræfter til, at bekrige et nyt alternativt forbund.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 19:53
Citat: Niels Riis Ebbesen

 

Det har ikke noget hastværk, at starte op på et nyt forbund for lystfiskere, for med den politik som DSf fører, der vil de jo i løbet af en kort årrække ha' decimeret sig selv så meget, at de ikke vi ha' kræfter til, at bekrige et nyt alternativt forbund.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


Ovenstående finder jeg meget sigende for den dagsorden som NRE og nogle få andre i virkeligheden har.

Det handler nemlig ikke om at ville det bedste for danske lystfiskere eller det danske vandmiljø - det handler udelukkende om at skade DSF så meget som muligt og NRE er efter eget udsagn indstillet på en langvarig guerilla krig - uanset omkostningerne, blot han når sit mål. Nemlig at smadre DSF.

At han ikke har noget alternativ og at politisk indflydelse, miljøkamp og bedre vilkår for de mange lystfiskere lider skader, det bekymrer ikke NRE og hans allierede. Det er slet ikke det som korstoget handler om, det handler udelukkende om at gøre så meget skade som muligt og svine alle, der kommer i vejen til.



Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 19:54
Citat: tranholm

Citat: scott

Jeg tror også at Kjelds løsning er den rigtige vej frem og det må kunne lade sig gøre at opnå en mere tidssvarende tilpasning gennem fornuftig dialog.

Det du`r altså ikke med to forbund...tror ikke et øjeblik på det.


Mvh

Jim.

 
Hej Jim
 
Selvfølgelig har du ret, men problemet omkring forbundet og kritikken går efterhånden kun ud på 3-4 personer som er utilfredse, det skrives der. Men det er jo ikke rigtigt, forbundet har mistet en mængde medlemmer og klubber, ja flere tusind medlemmer, og det er sagens kerne. Og ikke de 3-4 personer der skriver her på 123nu.
 
Nu er det ikke første gang i histiorien at det er galt i et forbund, vi har set det i masser af tilfælde ex. bokseforbundet, håndboldsforbundet, og mange flere tilfælde i de største idrætsorganisationer.
 
Der har været masser af ideer skriverier om hvordan mange ønsker et forbund som DSF, mere åbenhed, mere demokrati, et forbund der favner bredere, ja jeg kunne blive ved.
Hvordan får vi mere demokrati ved at være medlem, direkte stemmeret nej, får min formand mere stemmeret, det mener jeg ikke, havner han ikke i en gruppe på kongressen der skal være enige i samme synspunkter, er det ikke i grupperne der vedtages det der skal stemmes om, eller tager jeg fejl, kan desværre ikke huske det da det er mange år siden jeg var med.
 
Hjælp mig lige, hvordan er stemmeretten, er det i forhold til antal medlemmer i den klub du møder for eller???
 
Ole T     
 
      


Hej Ole.


Det er rigtigt at nogle er meget utilfredse med forbundet, og nogle af disse synes jeg også har begrundet det rigtig godt...så kan man være uenig eller ej.

Faktisk tror jeg ikke at der er så mange som er direkte utilfredse, men blot føler at de ikke har noget tilhørsforhold til DSF og derfor bare lader deres medlemskab udløbe ved at undlade at betale...interessen er der ganske enkelt bare ikke.

Mange kalder det ”Jydeforbundet” fordi de mener at fisketegnsmidlernes skæve fordeling kan tilskrives forbundet i en vis udstrækning, dette gider jeg ikke at blande mig i da jeg synes at det har været diskuteret så meget at det midt sagt grænser til det irriterende.

Faktum er det i hvert fald at holdningerne til forbundet er geografisk betinget, hvilket i sig selv er en rimelig indikation på at det bare ikke er godt nok.

Dog kan man vel ikke udelukkende give DSF hele skylden for det faldende medlemstal da foreningslivet i almindelighed har det rigtig svært her hjemme, folk gider simpelthen ikke mere at være forpligtet eller at engagere sig som man gjorde tidligere, og i øvrigt tror jeg også at det hænger sammen med det enorme udbud af alle mulige kultur-og fritidsaktiviteter der findes i dag.

Kikker man på interessen for fiskeri blandt yngre generationer står det jo med skræmmende tydelighed klart at vores hobby her har fået mere konkurrence end den på sigt kan tåle.

Så hvis målet er vækst i forbundet, eller i det mindste blot overlevelse på lidt længere sigt, så er man pisket nødt til at lokke de unge ud at fiske, dette er en af de helt afgørende forudsætninger for at lystfiskeri også bliver en udbredt hobby i fremtiden.


Og der er fart på de unge i dag, så der skal altså ske mere ved fiskevandet end der gør nu !


Mvh

Jim.



Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 20:06
Citat: Jan Persson


Ovenstående finder jeg meget sigende for den dagsorden som NRE og nogle få andre i virkeligheden har.

Det handler nemlig ikke om at ville det bedste for danske lystfiskere eller det danske vandmiljø - det handler udelukkende om at skade DSF så meget som muligt og NRE er efter eget udsagn indstillet på en langvarig guerilla krig - uanset omkostningerne, blot han når sit mål. Nemlig at smadre DSF.

At han ikke har noget alternativ og at politisk indflydelse, miljøkamp og bedre vilkår for de mange lystfiskere lider skader, det bekymrer ikke NRE og hans allierede. Det er slet ikke det som korstoget handler om, det handler udelukkende om at gøre så meget skade som muligt og svine alle, der kommer i vejen til.



Hvordan skulle det kunne skade DSF, at nogle bruger på 123nu skriver indlæg, som beskriver manglerne ved DSF???
Mener du seriøst, at man kan smadre DSF ved at skrive kritiske indlæg på internettet??? -  så dermed mener du altså, at DSF er et mega-svagt forbund???
Hvordan får den sjællandske søfisker eller småbådsfisker ringere vilkår ved, at der skrives kritiske indlæg om DSF på 123nu??? 
Hvordan kan det skade DSF mest muligt, at der skrives indlæg om, at der ønskes en mere regions baseret fordeling af fisketegnspengene??? 
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Banditterne

Tilmeldt:: 28 Jan 2012
Status: Offline
Beskeder: 32
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 20:33
Men du mener ikke du undervurderer folks evne til at tænke selvstændigt når de bliver eksponeret mod tråde her på forum?
 
Du mener heller ikke at du overvurderer betydningen af 123nu når du påstår at gentagne tråde her kan underminere DSF?
 
Hvor mange brugere er der her? Hvor mange medlemmer af DSF har egentlig selv aktivt taget stilling til om de vil være medlem af DSF ctr. hvor mange er medlem fordi de er medlem af en forening, der nu engang er medlem af DSF?
Til top
Jesper Georgi Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Georgi

Tilmeldt:: 02 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 266
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 20:43
Som jeg skrev halvt nede på første side af tråden "landsforeningen for danske lystfiskere", som nu er låst:
 
Bliv enige om at være uenige.
 
Der er ingen parter i denne diskussion der flytter sig én millimeter. Hverken på den ene eller den anden side. 
 
Det behøves der vist ikke 5 siders tråd mere, med samme debatørrer, for at konstatere. Ingen nævnt, ingen glemt.
 
Eneste forskel er, at en tråd som denne låses efter kun 2 sider, heraf halvanden side med person opgør mellem samme debatørrer.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 20:46
Citat: Kjeld Willerslev

De flinke folk har næppe den fjerneste lyst til at lave et alternativt forbund, så det er nu nok spild af tid at foreslå det.  

Jeg har ikke tid og lyst til at starte et nyt forbund, jeg har gjort min borgerpligt inden for organisatorisk foreningarbejde, og der er ikke så mange år tilbage til jeg bare skal hygge mig som pensionist.

Men jeg ved, at der her på Sjælland er lystfiskere, som mødes og diskuterer mulighederne for, at starte et alternativ til DSf, men sporene fra LDF skræmmer naturligvis, og derfor er det folk som virkelig vil lave et stykke seriøst hjemmearbejde, der er jo ikke nogen som har lyst til, at blive knyttet til endnu et flop.

Tidligere har det jo været meget vanskeligt at komme ud til mange med kritiske synspunkter omkring DSf, Sportsfiskeren har jo aldrig villet bringe DSf-kritiske artikler, og de to andre lystfisker-blade har forsøgt at holde sig neutrale, da de har ønsket at kunne sælge deres blade til folk fra begge lejre.

Men Internettet har jo lukket for en åben og ubegrænset debat, og det er disse folk naturligvis opmærksomme på, det er jo tydeligt, at der her inden for det sidste halve år, for alvor er gået hul på kritikken af DSf, og at debatten er vand på deres mølle, og at jo længere møllen kører, des mere mel er der til deres brød.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 20:52
Jan
Skal vi ikke blot slå i bakgear og tage på fisketur? Jeg tror egentlig modsat, at det kan styrke DSF. Folk kan jo selv se alternativet. Jeg er fuld af fortrøstning. Blot ærgerligt at, hvis nogle seriøse ildsjæle virkelig havde nogle guldkorn at bidrage med, kan det vel kun gavne. Jeg forventer ikke et DSF, hvor jeg kan være enig i alt de gør. Der vil altid være fløje. 
Det må være tydeligt her, hvad nogle af de værste kritikere egentlig vil, med disse tråde. Heldigvis har jeg også set nogle kritikere, som ønsker forandring ved hjælp af seriøse virkemidler. Respekt for dem og jeg håber at de også kan sætte et fingeraftryk i DSF. Over and out herfra.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 20:55
Citat: Jan Persson

[Det handler nemlig ikke om at ville det bedste for danske lystfiskere eller det danske vandmiljø - det handler udelukkende om at skade DSF så meget som muligt og NRE er efter eget udsagn indstillet på en langvarig guerilla krig - uanset omkostningerne, blot han når sit mål. Nemlig at smadre DSF. 

Jeg og andre bekriger ikke DSf, vi fremfører blot faktuelle oplysninger omkring DSf's politik, herunder fordelingen af fiskeplejemidlerne, den manglende åbenhed, og fraværet af demokrati. Og hvis det skader DSf, så er det da DSf som bekriger sig selv, ved at føre en politik, som der ikke er bred opbakning til.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 20:57
Citat: Jan Persson

Når folk skriver 117 gange at Steen Kehler er en lallende idiot, så mener du ikke at det skader dit omdømme?

Naturligvis skader det hvis man bliver ved med at skrive negativt - hvad enten det er begrundet eller ej.

Næ!, jeg mener ikke, at det skader mit omdømme, hvis personer på et debatforum skriver, at jeg er en lallende idiot, derimod så styrke det mit ego.
 
Hvis det negative skriv er begrundet, så er det kun rimeligt, at det kommer frem i lyset, så der kan ske ændringer.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 21:08
Citat: scott

 Så hvis målet er vækst i forbundet, eller i det mindste blot overlevelse på lidt længere sigt, så er man pisket nødt til at lokke de unge ud at fiske, dette er en af de helt afgørende forudsætninger for at lystfiskeri også bliver en udbredt hobby i fremtiden. 

Der er da masser af unge mennesker som lystfisker, men de gider da ikke melde sig ind en lystfiskerklub, som bare koster dem en masse penge, og som udgiver et blad, de ikke en gang kan læse på deres iPhone.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 21:47
Citat: scott

 

Så hvis målet er vækst i forbundet, eller i det mindste blot overlevelse på lidt længere sigt, så er man pisket nødt til at lokke de unge ud at fiske, dette er en af de helt afgørende forudsætninger for at lystfiskeri også bliver en udbredt hobby i fremtiden.

Og der er fart på de unge i dag, så der skal altså ske mere ved fiskevandet end der gør nu !

Mvh

Jim.




Jim,

Det er jeg faktisk ikke ubetinget enig i.

I stedet for at forsøge at gøre lystfiskeri til et nyt computerspil med aktion og hurtige applikationer, hvor vi alligevel ikke kan konkurrere med alle de andre tilbud der er derude i samfundet - så glem dog teenagerne. De skal nok komme når de bliver ældre og har andre behov som fred, ro og reflektion i stedet for hurtige oplevelser.  Lad os da indse, at lystfiskeri ikke er en fritidsbeskæftigelse for nutiden unge, men mere henvender sig til modne mennesker, der har behov for noget andet.

Sikke en masse ærgrelser det ville spare os for Shocked
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 21:51
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: scott

 Så hvis målet er vækst i forbundet, eller i det mindste blot overlevelse på lidt længere sigt, så er man pisket nødt til at lokke de unge ud at fiske, dette er en af de helt afgørende forudsætninger for at lystfiskeri også bliver en udbredt hobby i fremtiden. 

Der er da masser af unge mennesker som lystfisker, men de gider da ikke melde sig ind en lystfiskerklub, som bare koster dem en masse penge, og som udgiver et blad, de ikke en gang kan læse på deres iPhone.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


Hej Niels.


Masser af unge” er jo et relativt begreb, for selvfølgelig er der en del unge som fisker, hvilket man ser specielt på havnemoler og søer.

Men når jeg tænker på den måde jeg og mine kammerater brændte for lystfiskeriet på i mine unge dage, så har jeg svært ved at genkende samme engagement hos ungdommen i dag.

Der imod har jeg hørt mange af dem sige at de ikke fatter at man gider at stå tidligt op lørdag morgen for at tage på fisketur, min egen store knægt og hans kammerater kikker også underligt på mig når jeg fortæller om lystfiskeri.

Du fortæller at de ikke gider at melde sig ind i en lystfiskerklub som bare koster en masse penge.

Jeg er ret sikker på at mit medlemskab som junior dengang udgjorde et væsentligt større indhug i mine sparsomme lommepenge end tilfældet ville være for de unge i dag, så det er vist ikke hele grunden.


Mvh

Jim.


Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 22:02
Citat: Jan Persson

Citat: scott

 

Så hvis målet er vækst i forbundet, eller i det mindste blot overlevelse på lidt længere sigt, så er man pisket nødt til at lokke de unge ud at fiske, dette er en af de helt afgørende forudsætninger for at lystfiskeri også bliver en udbredt hobby i fremtiden.

Og der er fart på de unge i dag, så der skal altså ske mere ved fiskevandet end der gør nu !

Mvh

Jim.




Jim,

Det er jeg faktisk ikke ubetinget enig i.

I stedet for at forsøge at gøre lystfiskeri til et nyt computerspil med aktion og hurtige applikationer, hvor vi alligevel ikke kan konkurrere med alle de andre tilbud der er derude i samfundet - så glem dog teenagerne. De skal nok komme når de bliver ældre og har andre behov som fred, ro og reflektion i stedet for hurtige oplevelser.  Lad os da indse, at lystfiskeri ikke er en fritidsbeskæftigelse for nutiden unge, men mere henvender sig til modne mennesker, der har behov for noget andet.

Sikke en masse ærgrelser det ville spare os for Shocked


Hej Jan.


Ja jeg ved godt at du har sagt det før, og jeg håber da også at du har ret.

Jeg kan godt se din begrundelse omkring dette med teenagere, for selvfølgelig ”forstår” man bedre lystfiskeriets glæder når man har fået rendt de største horn lidt af sig og fundet roen lidt mere i sig selv.

Men når jeg kikker tilbage på mig selv i netop den alder, så brændte jeg i den grad for lystfiskeriet selv om der var nok så meget fart på alt det andet.

Om denne forskel så udjævnes med alderen...det må man da håbe på.


Mvh

Jim.


Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2012 kl. 23:47
Citat: scott

 Jeg er ret sikker på at mit medlemskab som junior dengang udgjorde et væsentligt større indhug i mine sparsomme lommepenge end tilfældet ville være for de unge i dag, så det er vist ikke hele grunden. 

Her i Ølstykke hvor jeg bor, der er der ikke så meget fiskevand, men det der er, er altid befolket af en masse drenge, der virkelig går højt op i lystfiskeriet, og jeg nyder at gå en tur forbi disse små søer, og snakke med drengene - det aller bedste er når jeg lader som jeg ikke ved noget om lystfiskeri, og så lader dem være de kloge, der kan man virkelig høre, at de unge har en meget større viden om lystfiskeriet, end jeg selv havde den gang jeg var i den samme alder, og det er fordi de bruger internettet til at finde informationer om alt det, som de gerne vil vide noget om. 


Dengang jeg var dreng, der var der kun en håndfuld støvede bøger med få s/h-billeder, som man kunne låne på det lokale bibliotek, og så var der de gamle lystfiskere, som man kunne lytte til, hvis de gad at fortælle os drenge nogle af deres hemmeligheder, ellers var det bare et spørgsmål om at lære gennem egne erfaringer.


Men sådan er det slet ikke i dag, på Internettet findes der flere forskellig fora'er for unge, hvor de kan snakke lystfiskeri og alt muligt andet med unge på deres egen alder, nu om stunder har har de unge nemlig mange flere interesser, og lystfiskeri blot er en af dem.


Og jeg forstår egenlig godt, at disse unge ikke gider melde sig ind i en lystfiskerklub, for hvad skal de dog bruge en flok gamle gråskæggede nisser til, som ikke aner en dyt om de nyeste computerspil, og mobiltelefoner.


Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 00:05

Hej Niels.


Ganske hyggeligt at læse din beretning.

Ja den fordel har man da i dag, mulighederne for informationer er enorme...selv om de gamle støvede bøger også var ganske hyggelige.

Til de unges ”forsvar” vil jeg også lige sige, at da vi selv var unge i 60 og 70èrne var det ganske enkelt både lettere og sjovere at være lystfisker. Hele Københavns Havn vrimlede med torsk og skrubber og man kunne fiske mange flere steder.

I dag er der jo fiskeforbud eller adgang forbudt, terorsikring, overvågningskameraer og jeg ved ikke hvad, og dertil kommer at der i dag bare ikke er noget som blot ligner den fiskemængde som dengang.


Dette med at de unge ikke gider klubber med gamle gråskæggede mænd som ikke aner en dyt om computere og mobiltelefoner mv er sgu da en trist grund til at blive væk...hvorfor dog denne generationskløft.

Dengang jeg var knægt var der også disse gamle tørre fyre i klubberne, jeg synes at det var nogle hyggelige fyre og de tog sig godt af os knægte.

Lugter det bare lidt for meget af at så forskellige generationer ikke gider hinanden så er der sgu da noget galt et sted.


Men det er der sikkert nok også.


Mvh

Jim.

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 00:27

Men se lige her

http://www.123nu.dk/lystfiskeri/news2.asp?menu=laesestof&id=10975&title=K%F8benhavns%20Havn%20f%E5r%20nyt%20lystfiskecenter


Vi er en håndfuld lystfiskere som med Stig Jørgensen i spidsen er ved at få et Lystfiskercenter op at stå i Københavns Sydhavn, et projekt til 2,5 mill kr.

Her er det meningen at folk i alle aldre kan komme og hygge, få gode råd, lære at fiske både med flue og spin, binde fluer og meget mere.

I den forbindelse må jeg lige give Stig Jørgensen et velfortjent kompliment, uden ham var projektet aldrig blevet til noget, han har virkeligt lagt et kæmpe stykke arbejde i at få dette projekt op at stå, alle de seje forhandlinger og møder med diverse instanser, kommunen osv.

Så hermed håber jeg at der kommer nogle unge som kunne tænke sig at fiske...jeg skal i hvert fald nok tage mig godt af dem...og jeg har ikke gråt skæg.


Ps. Da det er et laug og ikke en klub fordrer det ikke medlemskab og er derfor ganske gratis for dem som har lyst til at komme og lære en masse om lystfiskeriet.


Mvh

Jim.




Redigeret af scott - 27 Mar 2012 kl. 00:32
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 12:46
Jeg var også med til at holde støvet væk fra fiskebøgerne på biblioteket i 70'erne og start 80'erne. Dengang var jeg teenager og havde fuld gang i andre ting, som f.eks. cykelløb og gymnasiefester.

Jeg vil giver jer ret i, at der var langt mere at fange dengang. F.eks. var der torskene i Kattegat. Havørrederne ved kysten var der ikke så mange af, men til gengæld kunne der bruges mange timer på at indhente oplysninger, planlægge ture, bygge fiskestænger o.s.v..

Jeg kan huske at jeg søgte optagelse i Horsens og Omegns Sportsfiskerforening, og der var selvfølgelig en venteliste. Da jeg endelig fik chancen, var indmeldelsesgebyret alt for højt til mig. Jeg var primært kystfisker dengang, og at betale så meget for et å-fiskeri virkede helt absurd.

Når jeg kommer på besøg i å-klubberne idag, ser jeg også primært en forsamling af pensionister, der sidder og binder fluer. Bevares det kan da være meget hyggeligt at deltage, men for teenagere er det nok ikke lige der man vil tilbringe en hel aften hver uge.

Andre unge jeg har mødt bruger meget tid på medefiskeri, blandt andet efter karper. Her er der en god blanding af avanceret teknik, hygge ved vandet og især andre unge at følges med. Jeg ser det som en perfekt blanding til et vellykket fiskeri for de unge.

Desværre må karpefiskerne nærmest se sig forfulgt af biologer og af DSF. Her har man ingen forståelse for den enorme rekreative værdi, og heller ikke den værdi et fiskeri for ungdommen har for sportsfiskeriet og naturinteressen generelt. Fokus er helt andre steder - især på de forkælede pensionisters interesser.

Jeg mener sagtens sportsfiskeri kan kombineres med de unges liv idag. Men det er ikke nødvendigvis den form for sportsfiskeri, som de ældre dyrker. Som nævnt ser medefiskeriet ud til at være meget ungdomsvenligt, og bådfiskeriet på vore søer har også tag i mange unge i den sene teenage alder.

Disse former for fiskeri har man fra DSF valgt at nedprioriter til nogle ofte tyndbenede artikler i Sportsfiskeren, bare for at vise at man også favner dette fiskeri. På det politiske område er interessen fra DSF for dette fiskeri derimod til at overse.

Jeg har selv en søn på 4 år, der er ved at blive introduceret til fiskeriet. Jeg har ikke tænkt mig at forbyde ham at blive å fisker, men jeg kan umiddelbart se mange andre muligheder for ham til at blive fanget af sporten. Især der hvor han kan møde jævnaldrene. "Risikoen" for at det bliver i en å forening er meget lille.

Selvfølgelig er det vigtigt at vi tænker på de unge, hvis sportsfiskeriet skal have en fremtid i Danmark. Vi kan jo ikke blive ved med udelukkende at tænke på at servicere de ældre, vel?


/Fischer
Til top
 Besvar Besvar Side  123 4>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down