Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ørreder og aborrer

 Besvar Besvar
Forfatter
Magnus Ørum Harkjær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Harkjer Avatar

Tilmeldt:: 02 Nov 2002
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Harkjer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ørreder og aborrer
    Sendt: 13 Jun 2011 kl. 01:04
Min kammerat og jeg fisker af og til i en privat sø, hvor der er udsat regnbueørreder. De fleste vejer 1-2 kilo, men der findes enkelte større eksemplarer.

I søen findes der en del mindre aborrer på 10-15 cm., men kan ørreder i den størrelse svømme dem op og sluge dem? Ørrederne lever jo naturligt i søen, så jeg er nysgerrig efter, om de blot lever af insekter, eller om de også går mere til den med jagt på de små aborrer.

På forhånd tak :)
Til top
Kasper Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Flue-Kasper Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 201
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Flue-Kasper Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2011 kl. 10:14

ja de kan sagtens finde på at tage aborrene.. fang en ørred og skær maven op på den og se hvad der gemmer sig :)

Til top
Magnus Ørum Harkjær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Harkjer Avatar

Tilmeldt:: 02 Nov 2002
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Harkjer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2011 kl. 16:36
Jeg har fanget masser af ørreder i søen, men ikke nogen med aborrer i maven :)

Det har mere været insekter og forskellige mindre dyr. De skulle jo, i så fald de spiser aborrer, også være interesseret i endda store kystblink, men det er små spinnere og sådan, de falder for. Det handler jo nok om, hvad de præsenteres for.

Men der må alligevel skulle noget til, for at sluge en aborre for mindre ørreder. Jeg tror personligt ikke, det sker ret tit.
Til top
Magnus Ørum Harkjær Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Harkjer Avatar

Tilmeldt:: 02 Nov 2002
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Harkjer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jun 2011 kl. 16:47
Det er diskuteret her: http://www.outdoorsmenforum.ca/showthread.php?t=59083

Det lader til, at folk er lidt uenige. De mindste aborrer i søen må naturligvis være oplagte for ørrederne at tage, men de lidt større på 15+ cm må gå fri eller blive taget af søens store gedde. 

Men hvis aborrerne var fast måltid for ørrederne, vil jeg da også tro, at de tog eksplosivt på i vægt, hvilket de ikke umiddelbart gør. 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down