Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Atlantik SVINERI !!!

 Besvar Besvar
Forfatter
Martin Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
basse123

Tilmeldt:: 31 Okt 2009
Geografisk: frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér basse123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Atlantik SVINERI !!!
    Sendt: 31 Okt 2009 kl. 18:21
Prøv at kigge på fisketv.dk under Grøndlandstur til Robinson river det er da usmageligt hvad Atlantik roder sig ud i.
Selv Mikael ejeren fra Atlantik travel er med og her beviser han at det er okey at kroge fisk i ryggen og derefter aflive dem til show for kameraet.
Der er slet ingen fiskegælde over denne her film den får mig nærmest til at droppe en tur til grønland i hvert fald med Atlantik travel eller Limpoop eller hvad de nu kalder sig??????
Til top
Martin Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
basse123

Tilmeldt:: 31 Okt 2009
Geografisk: frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér basse123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2009 kl. 18:26
Her er linket: - se linket HER
Til top
Tommy Ploug Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy Ploug Nielsen Avatar

Tilmeldt:: 05 Aug 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy Ploug Nielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2009 kl. 19:32

Hmmm.... Det forarger mig en anelse, den måde de lander deres fisk på og genudsætter dem... Er det en typisk udsendelse fra Fiskemagasinet???

/Tommy
Til top
Martin Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
basse123

Tilmeldt:: 31 Okt 2009
Geografisk: frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér basse123 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2009 kl. 19:38
Jeg tror det har været en tur Atlantik Travel skulle teste og derfor har de revet fiskende op for at tage billeder, Meeeen man kunne da gøre det på en lidt mere nænsom måde!!
det ser heller ikke ud til at de ligefrem hygger sig på filmen??
Hvor er fiskeglæden??????
Til top
morten saxtorph nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
saxtorph Avatar

Tilmeldt:: 03 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 31
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér saxtorph Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2009 kl. 20:33
dårlig behanling af fiskene.+
at man klipper afkrogningen af en fejlkroget i ryggen fra ,som man kan se er spinner sidder i rygfinden i nettet
og klipper en anden ind der sider rigtig + jeg så minst en mere der var fejlkroget udvendig på gællelåget der fik køllen
trist trist
Mvh
Morten
Til top
Rolf Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
rolf84 Avatar

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Geografisk: Bagsværd
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rolf84 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2009 kl. 21:39
Med så mange hjemtagne fisk kan fjeldørred hurtigt blive en truet dyreart:-(
Men jeg kunne godt finde på at tage en enkelt op til mad hvis det var mig der der fiskede i en Grønlandsk elv efter fjeld ørred;-)
Til top
Mikael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NanoQ Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NanoQ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2009 kl. 21:57
Rolf Gregersen skrev: Med så mange hjemtagne fisk kan fjeldørred hurtigt blive en truet dyreart:-(
Men jeg kunne godt finde på at tage en enkelt op til mad hvis det var mig der der fiskede i en Grønlandsk elv efter fjeld ørred;-)


Du har vist ikke fisket fjeldørred i Grønland ;-)

Faren for at lystfiskeriet har en indflydelse på bestanden, er vist MEGET teoretisk. :-)

Selv den ganske brugte metode blandt de lokale fangere, at afspærre hele elvmundinger med garn, har faktisk ikke den store indflydelse på bestanden. Bestanden er stor og meget sund.
Til top
Ole Riis Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Fiahgt Avatar

Tilmeldt:: 09 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 93
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fiahgt Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2009 kl. 22:16
Usmagelig genudsætning af fisk og en ikke værdig måde at behandle andre levende væsener på der bliver vist i det klip.
Til top
rasmus bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
rasmusbech

Tilmeldt:: 30 Maj 2009
Status: Offline
Beskeder: 112
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rasmusbech Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2009 kl. 23:14
Det der, det svineri!

Fiskemagasinet er nok det mest tarvelige program DK4 sender, og det siger ikke så lidt. Men det her, er jo så amatør agtigt, undskyld Mads Hussing, men det er virkelig en ommer!!!!!

Øv, det er træls at se på som lystfisker :-(:-(


Rasmus Bech
Til top
Lars C. Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DNA7 Avatar

Tilmeldt:: 29 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DNA7 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2009 kl. 23:30
Hmmm, kan nu ikke lige huske at have set en film, hvor fiskene bliver håndteret meget bedre end dette ? Men glæder mig da over, at andre har samme syn som jeg selv !!:-)
Til top
Rolf Gregersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
rolf84 Avatar

Tilmeldt:: 16 Jul 2007
Geografisk: Bagsværd
Status: Offline
Beskeder: 50
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rolf84 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Nov 2009 kl. 00:42
Mikael Pedersen skrev: <

Du har vist ikke fisket fjeldørred i Grønland ;-)

Faren for at lystfiskeriet har en indflydelse på bestanden, er vist MEGET teoretisk. :-)

Selv den ganske brugte metode blandt de lokale fangere, at afspærre hele elvmundinger med garn, har faktisk ikke den store indflydelse på bestanden. Bestanden er stor og meget sund....

Nej det har jeg ikke, men jeg kunne godt tænke mig på tid måske. det du skrev på viste jeg ikke så bliv det kloger;-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down