Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

2x på en uge

 Besvar Besvar
Forfatter
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: 2x på en uge
    Sendt: 27 Aug 2011 kl. 20:47
Har lige brug for at dele min harme lidt, håber det er okay Wink

Det drejer sig selvf. om de kære auktioner. Jeg har efterhånden handlet en del og har taget det hele som det kom. Har altid fået hvad jeg har betalt for og hvis folk har ombestemt sig, efter at have budt på mine varer, har jeg accepteret det og er kommet videre uden nag Wink

Så skete det så for nogle uger siden, at jeg blev hustlet 2 gange indenfor en uge. Og jeg vil afholde mig fra at nævne navne...

Havde vundet en auktion på 5 fluer der aldrig dukkede op. Sælger var til at få fat i og forsikrede at brevet var afsendt. Alt i en god tone!! Nu er hans mail adresse lige pludseligt ikke længere tilgængelige. HmmmDead.

Så havde jeg også vundet en auktion på en kasse nye og ubrugte blink af et bestemt mærke. Sælger var oppe på dupperne og vi afsluttede handlen hurtigt. Blinkene kom et par dage efter, men var alle sammen kopier og for at det ikke skal være løgn, flere afskallede og med rustne kroge. Han svarer slet ikke på hendvendelser Dead.

Nu sidder jeg og tænker. Hvem er egentlig ansvarlig for ankomsten af et brev, som nu ovenstående eksempel med fluerne?

Sælger mener jo det er købers ansvar og argumenterer med at man bare kan få sendt som pakke (75kr). Spørgsmålet er så hvor meget man kan sælge 5 fluer for såWink.

Omvendt synes jeg også man kan argumentere for at det er sælgers ansvar. Det er jo trods alt ham der skriver adressen og poster skidtet. Samtidig har han jo modtaget betaling for forsendelsen. På en måde sælger  han vel forsendelsen.

Hvad Post Danmark angår har jeg stor tiltro til dem og har aldrig oplevet noget der ikke dukkede op. Men de kan selvf. også fejle.

Jeg har lidt svært ved at finde ud af hvad jeg egentlig synes...

Hvad mener I???

Lad det være sagt med det samme: Jeg er lidt småsur, men overlever sagtens tabet af 80 kr på fluerne. Blinkene (kopierne) var jo alt for dyre, men det kommer jeg sgu også nok overWink. Så please!!! Sav mig nu ikke helt over!!! Wink




Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 20:56
Svindlere begge 2.
Hit med navnene, så Vi andre kan advares mod at handle med dem.
Til top
Brian Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Hugo_One Avatar

Tilmeldt:: 02 Apr 2010
Geografisk: nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 366
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hugo_One Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 21:09
yeps - men da lars (admin) åbenbart ikke vil gøre nogle tiltag for at sikre auktionerne på 123 - så må vi gardere os selv - så FREM MED NAVNE !!!
jeg var satme osse blevet tosset !! :)
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 21:10

Hvis køber ikke vil betale den merpris som kan sikre forsendelsen må han jo selv tage tabet hvis pakken/brevet forsvinder i postens hænder.

Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Aug 2011 kl. 21:16

Kan godt se og forstå du er frustreret, men vedkommen der solgte dig de fluer kan jo sagtens have sendt dem, at DU ikke vil betale for en forsikret pakke er jo i bund og grund dit valg, så må man jo tage den chance og spænding det udløserTongue

At hans mail adresse så pludselig ikke eksistere længere er en anden og meget mistænkelig sag
 
Håber du for fat i dem begge, for der er noget lusket ved detUnhappy
 
Mvh
Til top
lars rasmussen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ler Avatar

Tilmeldt:: 01 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 303
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 00:01
På den anden side, hvem gider at lukke sin mail for 5 fluer????
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 02:54
Lige som sælger kan påstå varen er sendt, således kan køberen påstå at varen ikke er modtaget! Så hvem har skylden.... det kan jo være Post Danmark har svigtet. Som udgangspunkt mener jeg at køberen har valget mellem at få varen sendt som brev eller pakke., hvor der kun på pakker er forsikring. Fravælger man pakkeløsningen, sætter man sin lid til sælgeren og Post Danmark.
At fremsendte vare så ikke står til måls med beskrivelsen eller måske er kopiudgave er en hel anden ting. Så har du mulighed for at afhente varen, slipper du for de problemer.
 
/J
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 06:23
vi høre så mange gange med det auktion. Så kan man blive CPR valideret istedet her på siden. Og at Lars ( admin ) ikke ville gøre noget ved det og lade lortet køre videre. Så har jeg kun en ting at sige da. Clap
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 09:45
Hej Christian.
 
Ja, jeg hører jo til dem, som bruger auktionen meget, og jeg synes, at der er en tendens til, at der bliver mere og mere brok, omkring levering og andet.
 
Jeg har den indstilling, at sælger bestemmer farten. Jeg sørger altid for, at sælger giver eksakt besked på, hvordan vi sender - også porto, og jeg dokumentere altid selv, med ca. vægt på det, som skal sendes, men - mange af dem, som sælger på auktion ved faktisk ikke, hvad forsendelse koster - og det kan give undren og lidt råben og skrigen.
 
Det med at ting ikke dukker op, kan faktisk godt skyldes, at modtager ikke har sit navn på postkasen - og så er Postdanmarks regler sådan, at så skal breve og andet ikke afleveres. Det er noget jeg ofte oplever, at en varer er sendt, men ikke bliver modtaget - og ja, så dukker varen op hos undertegnet - adresat ubekendt.
 
Under varens tilbage rejse, ja så gløder telefon og mail, og der kan være situationer, hvor tonen er lidt skinger - men det er modtageren, der skal dokumentrer, at tingene ikke er landet.
 
En anden ting er, at man kan få tingene efterlyst - via PostDanmarks hjemmeside - men det tar 3 uger før man ved, hvad der er sket med forsendelsen, så her vil der jo nok være ved til bålet, vis køber  / sælger mener, der er fusk med i spillet.
 
Det er altid ærgeligt, at der opstår de ting her, men jeg ser sådan på det, hvor der handles der spildes - de mennesker, der byder for sjov eller dicideret cikanere, ja dem skal vi have helt ud af medlemskabet af 123nu, det er helt uaceptabelt!
 
Jeg håber du får dine ting, og at du får varer, som ikke svarer til dine forventninger, ja der må du så være mere på vagt, når du byderWink
 
Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 28 Aug 2011 kl. 09:47
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 10:35
At beskylde ham med fluerne for at være svindler, er helt ude i hampen, og savner i den grad bevis.
Jeg har før både som køber og sælger oplevet breve, der bliver væk. Man kan have en holdning, men kan den ikke bevises, synes jeg man bør holde den for sig selv og vurdere, om man vil handle med pågældende en anden gang.
Til top
Christian Gaedt Dinsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
DinoSS Avatar

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 198
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér DinoSS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 12:00
@Michael

Han bliver ikke direkte kaldt en svindler, men mellem linjerne har du nok ret. Nu er der er par ting som virker meget mistænkeligt i de mails vi nåede at skrive. Især omkring hvornår han først mente jeg skulle modtage og hvornår han et par dage senere sagde han havde afsendt. Det kan selvf. bare være en af de sløve Wink Og så lige den med mailadressen nu. Men du har ret uden konkrete beviser, burde man nok holde det for sig selv. Jeg undskylder!Wink

Men lad mig så spørge dig :

Lad os sige både sælger og køber har rent mel i posen og varen er afsendt og ikke modtaget. Hvordan ville du så mene man skulle ordne sagen? Nu har du jo selv oplevet det begge veje, hvad plejer du at gøre?
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 12:10
Hej Christian....
Min kommentar var ikke møntet på dig med derimod Steen Kehler "
Svindlere begge 2.
Hit med navnene, så Vi andre kan advares mod at handle med dem."
Havde jeg mistet 5 fluer i et brev, ville jeg ærgre mig - enten over at have mistet fluerne eller over ikke at have bedt om at have fået dem sendt som forsikret pakke.
Havde jeg været sælger af fluerne, ville jeg, med mindre køber havde opført sig truende e.l., have tilbudt at sende 5 nye. Om ikke andet så i et forsøg på at begge parter kunne være tilfredse, men da osse for at undgå - som det her allerede er tilfældet - at nogle ukritisk og uden bevis - kunne finde på at kalde mig svindler.
 
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 12:51
Citat: Mivs

Hej Christian....
Min kommentar var ikke møntet på dig med derimod Steen Kehler "
Svindlere begge 2.
Hit med navnene, så Vi andre kan advares mod at handle med dem."
Havde jeg mistet 5 fluer i et brev, ville jeg ærgre mig - enten over at have mistet fluerne eller over ikke at have bedt om at have fået dem sendt som forsikret pakke.
Havde jeg været sælger af fluerne, ville jeg, med mindre køber havde opført sig truende e.l., have tilbudt at sende 5 nye. Om ikke andet så i et forsøg på at begge parter kunne være tilfredse, men da osse for at undgå - som det her allerede er tilfældet - at nogle ukritisk og uden bevis - kunne finde på at kalde mig svindler.
 
Utroligt!, at PostDanmark pludselig skal lægge navn til at skulle miste så mange forsendelser, når der handles på 123.nu!!!! Nu er det jo ikke ukritisk, at jeg kalder begge 2 for svindlere; ved den ene person er der pludselig lukket en email, og ved nummer 2 er der jo klokkeklar handlet i ond tror altså snyd og svindel.
Hvis nummer 1 ikke kan fremvise en kvittering på portobeløbet fra posthuset fra den dato, som forsendelsen skulle være sendt, så skal han enten betale pengene tilbage eller sende 5 nye fluer.
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 12:53
steen
Nu er vi altså nogen der køber porto ind i store partier så den med porto kvit fra en bestemt dag holder ikke her
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 13:01
Citat: Stone05

Citat: Mivs

Hej Christian....
Min kommentar var ikke møntet på dig med derimod Steen Kehler "
Svindlere begge 2.
Hit med navnene, så Vi andre kan advares mod at handle med dem."
Havde jeg mistet 5 fluer i et brev, ville jeg ærgre mig - enten over at have mistet fluerne eller over ikke at have bedt om at have fået dem sendt som forsikret pakke.
Havde jeg været sælger af fluerne, ville jeg, med mindre køber havde opført sig truende e.l., have tilbudt at sende 5 nye. Om ikke andet så i et forsøg på at begge parter kunne være tilfredse, men da osse for at undgå - som det her allerede er tilfældet - at nogle ukritisk og uden bevis - kunne finde på at kalde mig svindler.
 
Utroligt!, at PostDanmark pludselig skal lægge navn til at skulle miste så mange forsendelser, når der handles på 123.nu!!!! Nu er det jo ikke ukritisk, at jeg kalder begge 2 for svindlere; ved den ene person er der pludselig lukket en email, og ved nummer 2 er der jo klokkeklar handlet i ond tror altså snyd og svindel.
Hvis nummer 1 ikke kan fremvise en kvittering på portobeløbet fra posthuset fra den dato, som forsendelsen skulle være sendt, så skal han enten betale pengene tilbage eller sende 5 nye fluer.
Steen dog.....du vil have en skyldig hva?
Hvor i mit indlæg ser du, jeg beskylder postdanmark???
Forskellen mellem dig og mig er øjensynligt, at jeg ikke beskylder nogen på så spinkelt et grundlag.
Jeg kan sagtens have tanker, formodninger, mistanke bla bla bla, men for mig er der MEGET langt derfra og så til at beskylde folk for svindel!
Solgte jeg 5 fluer, gad jeg ærlig talt ikke - ikke gratis i hvert fald - at fise på posthuset. De røg i en kuvert og i postkassen.....MED MINDRE naturligvis, at sælger havde bedt om andet/anden forsendelsesmåde. Men endnu engang - dette ville blive for købers regning. Ville han have 2 frimærker sendt som leveret pakke til 80 kr., så for min skyld ingen alarm!
Ja, gu er det "underligt" at mailadressen er lukket, men i denne skøre verden er der sgu RIGTIG meget, der er underligt uden nødvendigvis at være svindel, konspirationer osv.
Her i landet er man mig bekendt uskyldig til det modsatte er BEVIST. At hænge folk ud for tynde indicier skal man vist noget længere sydpå for at se eksempler på (ville jeg trods alt håbe)
 
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 14:38
Citat: hean

steen
Nu er vi altså nogen der køber porto ind i store partier så den med porto kvit fra en bestemt dag holder ikke her
Hvis man gerne vil have bare et minimum af dokumentation for, at en forsendelse nu også er afsendt, så må man på posthuset og betale, så man kan få en kvittering for portoen, ellers er det bare at betale pengene tilbage eller at sende en ny vare, hvis ikke køberen modtagere forsendelsen. 
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 15:24
steen
at du får kvit for portoen betyder jo ikke at du faktisk sender varen, det er jo kun bevis for at du har købt en porto ikke noget bevis for at du sender noget når det gælder brev
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 15:46
Giv nu bare Steen Kehler ret, så er man fri for hans ævl.
Til top
Ole Sohus Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
sohus

Tilmeldt:: 13 Dec 2007
Status: Offline
Beskeder: 80
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sohus Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 16:22
Hej alle,et af de største problemer her inde er ,alle folks profiler.Jeg sælger en del på auktionen og spørger ALTID om adressen er korrekt.Jeg ved at mange flytter og glemmer at opdatere deres profil.Når brevet(pakken) ikke kommer får sælger
skylden.Sælger får altid,næsten en mail om hvem der har vundet en auktion,denne mail oplyser navn adresse telefon nr.Hvis der er mangler sender jeg ingen varer,før en kontakt med køber,så undgår jeg problemer .Jeg gør det omvendt når jeg køber,ingen navn eller adresse,ingen penge før det er i orden.GOD Handel.
mvh Ole
Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 16:34
Citat: Stone05

Citat: hean

steen
Nu er vi altså nogen der køber porto ind i store partier så den med porto kvit fra en bestemt dag holder ikke her
Hvis man gerne vil have bare et minimum af dokumentation for, at en forsendelse nu også er afsendt, så må man på posthuset og betale, så man kan få en kvittering for portoen, ellers er det bare at betale pengene tilbage eller at sende en ny vare, hvis ikke køberen modtagere forsendelsen. 
 
Og dit argument herfor er???
 
Dvs. at du vil betale 80 kr i porto for 5 fluer??? For jeg ville da ikke sende dem til dig for en 10er og samtidig hænge på ansvaret....så ville jeg til enhver tid bede om 80 kr. oveni til porto for at være på den sikre side.
Tror det vil være ensbetydende med at rigtig mange små handler ikke vil blive gjort.
 
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Aug 2011 kl. 20:39
[/QUOTE] Hvis man gerne vil have bare et minimum af dokumentation for, at en forsendelse nu også er afsendt, så må man på posthuset og betale, så man kan få en kvittering for portoen, ellers er det bare at betale pengene tilbage eller at sende en ny vare, hvis ikke køberen modtagere forsendelsen. [/QUOTE]
 
Steen
Sikke en gang ævl. Som sælger ville jeg på baggrund det du skriver, forlange minimum de sideste 14dages videoovervågningfilm af postkassen, som dokumentation for at varen, der er afsendt som alm. post efter ønske fra køberen, ikke er modtaget - Nej det holder sku´ nok heller ikke.
 
Det er et spørgsmål om tillid, tillid mellem køber og sælger,  og tillid til Post Danmark.
Eller er du usikker, så betal det portoen som pakke med forsikring koster, eller hent  varen hos sælgeren
 
Jeg har handlet meget her på 123 som køber og sælger uden det helt store problemer. Post Danmark smed engang en stang væk, men den kom det til at erstatte da der var forsikring på forsendelsen. Et par brev som jeg har sendt er ikke dukke op, enkelte er komme retur med ubekendt afsender. Desværre er flere brev som jeg skulle modtage ikke komme frem - jeg tror da stadigvæk på de er blevet afsendt, men hvem ved... tillid til....  
 
/J


Redigeret af Jørgen S - 28 Aug 2011 kl. 20:54
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down