Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Totalt usmageligt af Danmarks Sportsfiskerforbund

 Besvar Besvar Side  <1 45678 16>
Forfatter
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Totalt usmageligt af Danmarks Sportsfiskerforbund
    Sendt: 14 Jan 2012 kl. 19:48
...

Redigeret af Henrik Christensen - 14 Jan 2012 kl. 19:54
Mvh
Henrik Christensen
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 19:51
Det næste carsten er vel i kræver skjern varde karup og storåen flyttet over til jer i er ynkelige at høre på
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 22:48

Vi må jo under alle omstændigheder konstatere, at det virkelig kan få DSf-støtterne og jyderne op i det røde felt, når sjællænderne begynder at snakke om, at de bør have en andel af fiskeplejemidlerne, som er proportionel i forhold til de antal fisketegnsløsere som bor på Sjælland.


Hvorfor mener jyderne og DSf-støtterne at det vil være urimeligt, at det er de jyske lystfiskere som selv betaler for lakse-eventyret i deres vandløb, og udsætningerne af havørreder i de åer hvor de har fiskeretten.


Og hvorfor vil det være så urimeligt, hvis man startede med at fordele fisketegnsmidlerne, så Jylland, Fyn og Sjælland hver fik en pulje, som svarer til det der er indbetalt i den pågældende landsdel.


Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen

Til top
Lars B. Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Larsen

Tilmeldt:: 22 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lars Larsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 22:55
Jeg må indrømme at jeg finder det interessant at ISK's udmeldte medlemmer modteger nævnte brev. Er det generel praksis fra forbundets side, eller er det et "særtilbud" til de fortabte medlemmer af ISK?

Jeg er selv medlem af tre foreninger, som har valgt at trække stikket til DSF og har ikke modtaget et tilsvarende brev?

Ikke at jeg ville benytte mig af tilbuddet hvis det kom, jeg er ikke interesseret i medlemskab af forbundet som det ser ud i dag.
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 00:39
Citat: pip_ser

Det næste .... er vel i kræver skjern varde karup og storåen flyttet over til jer

Næ tak. Jeg vil ikke bytte overrendte vandløb med godt ørredfiskeri  Cool

Claus



Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 08:19
Hej Jan Persson
 
Citat:
Jo, jeg mener bestemt heller ikke DSF er perfekte, der er da plads til forbedring. Derfor undrer det mig også, at så mange gode kræfter i stedet for at tilbyde deres hjælp, vælger at sige fra. At det så er uendeligt svært at slå igennem og få sin mening hørt, ja - det er ironisk nok et af de punkter jeg tidligere har været kritisk med over for DSF Shocked.

Jeg har dog gennem årene, specielt de seneste, lært så meget om politik og hvordan man får indflydelse, at jeg ikke ser andre alternativer end at bakke op om vores forbund, der trods deres fejl og mangler, stadig har politikernes bevågenhed og lyttende ører.

Til orientering har jeg været medlem hele tiden, enten gennem forening eller som enkelt medlem, da jeg ikke ser noget seriøst alternativ til et stærkt forbund til at tale vores sag politisk.
Disse ex. er skrevet af dig inden for de sidste 2 år, er glad for at min hukommelse ikke er gået helt af fløjten.
 

Generelt ser jeg desværre også nu den samme kedelige tendens vi senest så i sagen om manglende tilbagebetaling - nemlig at DSF og deres støtter ikke kan håndtere hverken konstruktiv eller anden kritik, men i stedet går til modangreb på debatørerne :-( og beskylder dem for manglende loyalitet og alverdens

andre slette ting. Det er altid de andre der er noget galt med - aldrig forbundet selv.

 

Tag ikke fejl - jeg ønsker også et stærkt, synligt og handelkraftigt forbund - og det mener jeg beklageligvis ikke vi har nu. Vi har i stedet en kolos på lerfødder, som har meget svært ved at brænde igennem, både til offentligheden og ikke mindst til egne medlemmer

 

Det taler næsten for sig selv, at man kan blive ´´valgt´´ helt uden om den demokratiske proces, uden at blive hørt - blot ved at kende de ´´rigtige´´ personer.

 

Jeg er (næsten) lige så gammel som dig - og jeg ønsker stadig mere demokrati og åbenhed i forbundet jf. indlæg nr. 3 i tråden

 

Tange sagen er et perfekt eksempel. Forrige gang da koncessionsforlængelsen var på programmet, lod det til at komme som en overraskelse for DSF. Det eneste man kunne svinge sig op til, var en nyttesløs underskriftindsamling.

Nu i den mellemliggende periode er sagen igen mere eller mindre glemt fra DSF - og lur mig om ikke det igen kommer som sne for DSB næste gang vi skal på banen.

 

En fuldstændig og total renovering af ledelses formen.

DSF er bygget op fuldstændig som en af de gamle fagforeninger fra 70'erne, hvor man kan sidde i toppen og styre fuldstændig som det passer uden nogen form for demokrati.

1 medlem = 1 stemme må være vejen frem. Væk med linket mellem forening og DSF, det skal være medlemmerne, som styrer forbundet - ikke lokalforeningerne. På den måde kan også f.eks. alle kystfiskerne føle at forbundet også er for dem og ikke kun for de jyske å-fiskere. Bestyrelse og formand vælges direkte på generalforsamlingen af medlemmerne, igen 1 medlem = 1 stemme. Alle kan stille op, tale, blive hørt og være valgbar.

Væk med bladet, det er alt for dyrt og kun få læser det. Brug i stedet internettet og nyhedsbreve pr. email. Væk med dyre forbundslokaler, møder og andre prestige projekter. Brug i stedet pengene på medlemmernes interesse og på politisk indflydelse.

Vær langt mere aggressive og synlige i den offentlige debat. Nice girls go to heaven - bad girls go everywhere. Hvis man vil brænde igennem, så SKAL man altså i nyhederne og i aviserne jævnligt med nogle historier som hr. og fru Danmark kan forstå. En rigtig dygtig presse medarbejder (spin doktor om man vil) vil være en yderst fornuftig investering.

Vælg nogle få, men let forklarlige sager - f.eks. ulovlige garn, Tangeværket og gylleforurening - i stedet for at sprede sig over for meget og ikke få nogen ting gjort færdige.

 

Selvfølgelig er det tvunget medlemsskab - det svarer fuldstændig til, da man i ´´gamle´´ dage skulle være medlem af et bestemt fagforbund for at kunne arbejde visse steder.

Det er vi da heldigvis kommet af med - lad det tvungne medlemsskab af DSF ryge samme vej, så vil forbundet blive tvunget til at tage medlemmerne alvorligt og kravle ned fra deres elfenbenstårn

 

Nej nu må du altså holde, Mogens - hvis det altså er dine egne ord.

Vi er stadig mange, der ikke har modtaget vores egne penge retur - penge, som vi skulle have haft i november 2009 - så der er altså ikke noget falsk eller forkert i at fastholde en kritik af dette urimelige roderi i DSF's bogholderi

 

Nej, sjovt nok kan DSF godt finde ud af kun at sende 1 stk. medlemsblad, selv om man er medlem af 3 foreninger (som jeg selv er) - men de kan ikke ´´finde ud af´´ kun at opkræve 1 stk. medlemsgebyr.

Det lugter langt væk af misbrug og billige lån på medlemmernes bekostning.

 

God søndag, og lad os beholde vores humorWink

 
Hilsen Ole T

Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 08:25
Citat: Niels Riis Ebbesen

Vi må jo under alle omstændigheder konstatere, at det virkelig kan få DSf-støtterne og jyderne op i det røde felt, når sjællænderne begynder at snakke om, at de bør have en andel af fiskeplejemidlerne, som er proportionel i forhold til de antal fisketegnsløsere som bor på Sjælland.


Hvorfor mener jyderne og DSf-støtterne at det vil være urimeligt, at det er de jyske lystfiskere som selv betaler for lakse-eventyret i deres vandløb, og udsætningerne af havørreder i de åer hvor de har fiskeretten.


Og hvorfor vil det være så urimeligt, hvis man startede med at fordele fisketegnsmidlerne, så Jylland, Fyn og Sjælland hver fik en pulje, som svarer til det der er indbetalt i den pågældende landsdel.


Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen

 
Ja det er lidt finurligt, at de ikke selv vil betale.
 
Det forslag Orla stillede om at kræve ekstra høj pris af IKKE-DSF medlemmer for at fiske i de jyske åer, er jeg nu kommet frem til, at jeg vil ønske, at nogen gør alvor af det.

Det ville føles rigtig godt at skrive til ministeren og høre, hvordan man kan tildele midler, som alle der dyrker rekreativt fiskeri betaler til et sted, hvor dem der betaler ikke har lige rettigheder - lidt sjovt ikke Orla Wink
 
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 08:28
Hej igen Jan P.
 
En lille rettelse.
 
Disse ex. er skrevet af dig inden for de sidste 2 år, er glad for at min hukommelse ikke er gået helt af fløjten.
 
Det burde stå noget tydeligere.
 
Ole T
 
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 10:08
Jeg opgiver at læse hele tråden. Mit indtryk er dog at, nogle kræfter sidder hele tiden og venter på, at kunne kritiserer DSF. Gud ved om det er endnu en optakt til et nyt forsøg af DL.......eller SL.?

Hvis det er SL vi snart skal forvente, er det fint med mig. Det kan jo somme tider være nødvendigt, med at få prøvet ting af.....lige som sidst. Blot ærgerligt, at de utilfredse folk ikke istedet for vil forsøge på demokratisk vis, at ændre og sætte præg på DSF, hvis dette måtte være et behov. Der vil altid være ting, som kan gøres bedre.

Jeg har også for nogle år siden været medlem, af en forening som udmeldte sig. Det var nok pga økonomi. Der mindes jeg et lignende sobert brev. Det samme mener jeg skete, da LFSO meldte sig ud. Jeg skyndte mig dermed selv, at melde mig ind.  

Den slags breve med lignende ordlyd og indhold, bliver sendt ud til mange mennesker hver dag, hvis der er sket en udmelding af en eller anden forening. På et tidspunkt i denne lange tråd bliver der sagt....."venter blot på at DSF begår harikiri". Jeg tror at den gruppe her på 123nu, som holder gang i kritikken på så slattent et grundlag, som det nævnte brev, er selv igang med harikiri. Så fortsæt endelig med det gutter, så er vores forbund ikke i fare pga jer. Tværtimod kan i forvente en større sympati med forbundet, hvis i er så useriøse.

Held og lykke med jeres nye "forbund"! Der er heldigvis mange fornuftige Sjællændere, så i jeres egen baghave vil i være splittede fra starten. Akkurat som sidst.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 12:48

Hej Jesper

Citat:
Held og lykke med jeres nye "forbund"! Der er heldigvis mange fornuftige Sjællændere, så i jeres egen baghave vil i være splittede fra starten. Akkurat som sidst.

Jeg tror du tager helt fejl, er ikke i tvivl om at vi er rigtig mange der ønskede et stærkt DSF med åbenhed,nærhed og hvad der ellers hører med til et moderne forbund, det er måske det vi savner, og dermed en hård kritik fra mange.
 
Prøv at læse indlægget lidt højere oppe om Jan Perssons indlæg de sidste 2 år, det siger vel det meste og det vi er mange der er enige i, jeg håber da at DSF vil prøve at ændre ved deres holdninger og blive et moderne forbund som vi alle vil bakke op om, men tror sgu der skal flyttes for mange klodser, desværre.
 
Jeg har som mange andre læst NRE indlæg hvor han bruger Fiskeringen i flere sammenhæng, det finder jeg noget mærkeligt, da jeg ikke kan se NRE i bestyrelse eller andre udvalg i Fiskeringen , så mon ikke det står for egen regning, og jeg er bestemt ikke enig med ham i dette som meget andet.
 
Vedr: Fiskeringen kan jeg se at der er 27 foreninger/klubber der er medlem af dem. Mener at kunne huske at man ikke som klub/forening kan være medlem af DSF hvis man er medlem i Fiskeringen.
Måske er det derfor at Farum har 2 afdelinger i klubben som omtalt i et indlæg, eller også husker jeg forkert, men håber så at der er nogle der vil rette op på min hukommelse eller viden.
 
God søndag
 
Ole T   
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 13:10
Citat: tranholm

Hej Jesper

Citat:
Held og lykke med jeres nye "forbund"! Der er heldigvis mange fornuftige Sjællændere, så i jeres egen baghave vil i være splittede fra starten. Akkurat som sidst.

Jeg tror du tager helt fejl, er ikke i tvivl om at vi er rigtig mange der ønskede et stærkt DSF med åbenhed,nærhed og hvad der ellers hører med til et moderne forbund, det er måske det vi savner, og dermed en hård kritik fra mange.
 
Prøv at læse indlægget lidt højere oppe om Jan Perssons indlæg de sidste 2 år, det siger vel det meste og det vi er mange der er enige i, jeg håber da at DSF vil prøve at ændre ved deres holdninger og blive et moderne forbund som vi alle vil bakke op om, men tror sgu der skal flyttes for mange klodser, desværre.
 
Jeg har som mange andre læst NRE indlæg hvor han bruger Fiskeringen i flere sammenhæng, det finder jeg noget mærkeligt, da jeg ikke kan se NRE i bestyrelse eller andre udvalg i Fiskeringen , så mon ikke det står for egen regning, og jeg er bestemt ikke enig med ham i dette som meget andet.
 
Vedr: Fiskeringen kan jeg se at der er 27 foreninger/klubber der er medlem af dem. Mener at kunne huske at man ikke som klub/forening kan være medlem af DSF hvis man er medlem i Fiskeringen.
Måske er det derfor at Farum har 2 afdelinger i klubben som omtalt i et indlæg, eller også husker jeg forkert, men håber så at der er nogle der vil rette op på min hukommelse eller viden.
 
God søndag
 
Ole T   
Hej Ole
Der er sikkert mange Sjællændere (og andre), som vil have nogle ting ændret i DSF, andet ville næsten være unaturligt. Jeg beder så bare om at det bør laves om indefra og ikke blot skyde fra hoften uden, at komme med et reelt alternativ. Jeg har ingen respekt for den dagsorden, NRE og ligesindede lægger for dagen. De har jo intet selv at byde på. Et demokrati kan ikke tilgodese alles snævre interesser. 
 

Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 13:36
Hej igen Jesper
 
Jeg melder mig ikke ind i et politisk parti, for at ændre deres politik, men fordi de har noget at byde mig i forhold til andre partier.
Det samme gælder de foreninger eller klubber jeg er medlem af, hvis der endelig skulle være noget jeg ønskede anderledes, ville jeg bruge generalforsamlingen til dette, hvis det var nødvendigt.
Den mulighed er der desværre ikke i DSF, men skal igennem en representant fra den stedlige klub, dette i sig selv er helt galt.
 
Husk dette er min personlige mening
 
Ole T 
 
 

Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 13:54
Citat: sage

Hej Ole
Der er sikkert mange Sjællændere (og andre), som vil have nogle ting ændret i DSF, andet ville næsten være unaturligt. Jeg beder så bare om at det bør laves om indefra og ikke blot skyde fra hoften uden, at komme med et reelt alternativ. Jeg har ingen respekt for den dagsorden, NRE og ligesindede lægger for dagen. De har jo intet selv at byde på. Et demokrati kan ikke tilgodese alles snævre interesser. 
 

Nu er det jo forsøgt at prøve på at lave DSF om indefra bl.a. med forslag om, at direkte medlemmer skulle have indflydelse, men det var der jo ikke stemning for - da det jo var en trussel mod dem (bl.a. de jyske å-foreninger), som sidder på flæsket. Det er lidt ligesom med lande, hvor der kun er eet tilladt parti.
 
..."Et demokrati kan ikke tilgodese alles snævre interesser"...
Man kan altså ikke kalde DSF for et demokrati, da alle jo ikke har stemmeret. Herudover, så kan man sige, at de nuværende medlemmer af DSF udgør en minoritet i forhold til de lystfiskere, som ikke er medlem af DSF - og man kan jo dermed sige, at een gruppes snævre interesser (Jyske å-foreninger (DSF)) tilgodeses på majoritetens bekostning og det er vel ikke ligefrem, hvad man forstår ved Demokrati.
 
..."De har jo intet selv at byde på"...
Har du selv noget fornyende og fremadrettet at byde på???, for indtil nu har du jo ikke kommet med andet end klynk og tudefjæs.
 
Hvis DSF skal overleve, så skal følgende tiltag indføres:
 
Navne-ændring, hvor enten ordet sport ændres til lystfisker eller at ordet lystfisker tilføjes; DLF eller DLSF
Kontingent på 100 kr./år
Slut med et 10 gange årligt trykt Sportsfiskeren - istedet kan der være 1-2 årlige udgivelser.
Demokrati indføres, så også Direkte medlemmer får indflydes efter devisen; eet medlem een stemme.


Redigeret af Steen Kehler - 15 Jan 2012 kl. 13:55
Til top
Martin Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martin Hansen

Tilmeldt:: 20 Okt 2005
Geografisk: Horsens og Vejle Fjord
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 14:13
Citat: Steen Kehler

 
Hvis DSF skal overleve, så skal følgende tiltag indføres:
 
Navne-ændring, hvor enten ordet sport ændres til lystfisker eller at ordet lystfisker tilføjes; DLF eller DLSF
Kontingent på 100 kr./år
Slut med et 10 gange årligt trykt Sportsfiskeren - istedet kan der være 1-2 årlige udgivelser.
Demokrati indføres, så også Direkte medlemmer får indflydes efter devisen; eet medlem een stemme.
 
Nu er det da lige før at man pisser i bukserne af grin. Du kan da ikke i ramme alvor mene, at en afgørende parameter for DSF´s "overlevelse" er, at navnet forandres til DLF eller DLSF?????Wacko
Jeg synes unægteligt det sætter dine andre forslag i et noget broget lys!
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 14:21
Citat: Martin Hansen

Citat: Steen Kehler

 
Hvis DSF skal overleve, så skal følgende tiltag indføres:
 
Navne-ændring, hvor enten ordet sport ændres til lystfisker eller at ordet lystfisker tilføjes; DLF eller DLSF
Kontingent på 100 kr./år
Slut med et 10 gange årligt trykt Sportsfiskeren - istedet kan der være 1-2 årlige udgivelser.
Demokrati indføres, så også Direkte medlemmer får indflydes efter devisen; eet medlem een stemme.
 
Nu er det da lige før at man pisser i bukserne af grin. Du kan da ikke i ramme alvor mene, at en afgørende parameter for DSF´s "overlevelse" er, at navnet forandres til DLF eller DLSF?????Wacko
Jeg synes unægteligt det sætter dine andre forslag i et noget broget lys!
Tja!, faktum er vel, at langt største delen af landets stangfiskere ikke synes, at det forældede og gammaldags ord "sport" bør være et navn på en landsorganisation for lystfiskere. Men lev du blot i fortiden sammen med DSF, det er den sikre vej ned ad bakke.
 
 
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 14:24
Hej Steen
 
Det er noget forbandet fis, at navnet skal laves om. Hvis du ikke kan finde ud af at det nuværende drejer sig om fiskeri, så skulle du finde dig en anden hobby. Folk der mener navnet skal laves om, er i mine øjne nogle totale jubelidioter, da intet er mindre relervant, med mindre man er magtsyg og dum.
 
Jeg vil medgive dig at kontingentet er alt for højt. Det kunne sagtens nedsættes til 200 kr. uden at nogen gik glip af noget. det var bare at sige, det blev muligt at modtage sportsfiskeren digitalt og spare tryknng, håndtering og porto. Vil man have det på papir, så må et medlemsskab gerne koste 400-450 kr. for min skyld.
 
Demokratiets opbygning af forbundet fejler ikke noget. Dem der mener eet medlem een stemme i forbundet, er alligevel i mine øjne folk, som er ude på et sidespor. Deres påståede ret til at stemme vil ikke betyde noget alligevel, andet end at det ville føre til resourcespild. Hvis de ikke kan komme igennem med deres synspunkter i deres egne foreningers generalforsamlinger, så skylle de hellere holde deres kæft end prøve at ødelægge noget som fungerer.
 
Direkte medlemmer skal ingen indflydelse have. DFS er et forbund af foreninger, foreningerne stemmer demokratisk på kongressen,  og folk der ikke fatter det, er som regel også dem, der ikke kan finde ud af at ære i fællesskab med andre end dem selv.
 
Hilsen
Peter
 
 


Redigeret af Rødsgaard - 15 Jan 2012 kl. 14:25
Til top
Martin Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martin Hansen

Tilmeldt:: 20 Okt 2005
Geografisk: Horsens og Vejle Fjord
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 14:30
Jeg tør slet ikke tænke på udgiftsniveauet for en generalforsamling for 20.000 medlemmer. For slet ikke at tale om hvor det skulle afholdes - Parken Entertainment?????

Redigeret af Martin Hansen - 15 Jan 2012 kl. 14:32
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 14:38
Citat: Rødsgaard

Hej Steen
 
Det er noget forbandet fis, at navnet skal laves om. Hvis du ikke kan finde ud af at det nuværende drejer sig om fiskeri, så skulle du finde dig en anden hobby. Folk der mener navnet skal laves om, er i mine øjne nogle totale jubelidioter, da intet er mindre relervant, med mindre man er magtsyg og dum.
 
Jeg vil medgive dig at kontingentet er alt for højt. Det kunne sagtens nedsættes til 200 kr. uden at nogen gik glip af noget. det var bare at sige, det blev muligt at modtage sportsfiskeren digitalt og spare tryknng, håndtering og porto. Vil man have det på papir, så må et medlemsskab gerne koste 400-450 kr. for min skyld.
 
Demokratiets opbygning af forbundet fejler ikke noget. Dem der mener eet medlem een stemme i forbundet, er alligevel i mine øjne folk, som er ude på et sidespor. Deres påståede ret til at stemme vil ikke betyde noget alligevel, andet end at det ville føre til resourcespild. Hvis de ikke kan komme igennem med deres synspunkter i deres egne foreningers generalforsamlinger, så skylle de hellere holde deres kæft end prøve at ødelægge noget som fungerer.
 
Direkte medlemmer skal ingen indflydelse have. DFS er et forbund af foreninger, foreningerne stemmer demokratisk på kongressen,  og folk der ikke fatter det, er som regel også dem, der ikke kan finde ud af at ære i fællesskab med andre end dem selv.
 
Hilsen
Peter
 
 
Jeg synes, at folk som ikke vil ændre tingene, så de kan favne alle, at de er nogle snævertsynede og uinteligente oldtids tumper. Nu er det jo netop relevant med en navneændring, da navnet jo betydernoget for mange lystfiskere, som ikke ser sig selv som sportsfiskere - og hvis du mener, at navnet betyder så lidt, hvorfor så ikke ændre det.
 
Jeps!, DSF er et forbund af foreninger og derfor burde de ikke have indflydelse i §7- udvalg samt stå som repræsentanter for de Danske lystfiskere politisk, da de jo kun taler en snæver gruppes interesser.
 
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 15:18

Tjah Steen

DSF har nu engang det navn det skal have, det kan du jo så ikke fatte. De lystfiskere, som mener noget andet, vil jeg ganske let generaliserende opfatte, som ikkefiskere, og derfor ikke brugbare for hobbyen.
 
Samfundet opfatter det lodret modsat ang. §7, så derfor burde du klappe i, og lade dem der ved hvad de snakker om gøre dette.
 
Hilsen
Peter
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 15:27
hej Peter Rødsgaard
 
 
citat:
 
Direkte medlemmer skal ingen indflydelse have. DFS er et forbund af foreninger, foreningerne stemmer demokratisk på kongressen,  og folk der ikke fatter det, er som regel også dem, der ikke kan finde ud af at ære i fællesskab med andre end dem selv.
 
 
Nu har jeg intet ønske om indflydelse i Danske Fodfolks Spareforening SmileWink
 
Undskyld Peter, den lå lige til højrebenet
 
Ole T
 
 
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 15:30
Citat: Steen Kehler

Citat: sage

Hej Ole
Der er sikkert mange Sjællændere (og andre), som vil have nogle ting ændret i DSF, andet ville næsten være unaturligt. Jeg beder så bare om at det bør laves om indefra og ikke blot skyde fra hoften uden, at komme med et reelt alternativ. Jeg har ingen respekt for den dagsorden, NRE og ligesindede lægger for dagen. De har jo intet selv at byde på. Et demokrati kan ikke tilgodese alles snævre interesser. 
Jeg er rimelig sikker på, at der er rigtig mange der gerne vil have ændret nogle ting i DSF. Jeg er også rimelig sikker på, at mange ting burde ændres i DSF. Jeg er til gengæld også 100% sikker på, at det sker bedst ved at være medlem af DSF og via sin foreningsformand, som jo repræsenterer sin forening på kongressen.
Jeg håber heller ikke, at kongressen nogensinde skal til at falde på knæ for personer som har valgt at sætte sig selv uden for indflydelse. Selvfølgelig skal der lyttes til den kritik der kommer, men det må stadig være dem der har valgt at være en del af fællsskabet som også har noget at skulle have sagt.

Nu er det jo forsøgt at prøve på at lave DSF om indefra bl.a. med forslag om, at direkte medlemmer skulle have indflydelse, men det var der jo ikke stemning for - da det jo var en trussel mod dem (bl.a. de jyske å-foreninger), som sidder på flæsket. Det er lidt ligesom med lande, hvor der kun er eet tilladt parti.
Som jeg husker det, var det ikke de jyske å foreninger der var imod at direkte medlemmer skulle have mere indflydelse, det var de mindre foreninger, som ikke har så mange medlemmer. De store jyske å foreninger skal nok bibeholde deres medlemstal selvom der kommer mere indflydelse til direkte medlemmer.
 
..."Et demokrati kan ikke tilgodese alles snævre interesser"...
Man kan altså ikke kalde DSF for et demokrati, da alle jo ikke har stemmeret. Herudover, så kan man sige, at de nuværende medlemmer af DSF udgør en minoritet i forhold til de lystfiskere, som ikke er medlem af DSF - og man kan jo dermed sige, at een gruppes snævre interesser (Jyske å-foreninger (DSF)) tilgodeses på majoritetens bekostning og det er vel ikke ligefrem, hvad man forstår ved Demokrati.
Kan man så heller ikke kalde Danmark for et demokrati? Det kan da godt være, at jeg kan stemme til folketingsvalg (generalforsamling i en forening) og få den person ind i folketinget jeg gerne vil have (får valgt en til bestyrelsen som jeg stoler på), men jeg kan jo ikke stemme om alle de lovforslag der kommer frem på borgen, da må jeg stole på, at den politikker jeg har stemt på, følger min overbevisning og ellers må jeg kontakte ham og fortælle ham min mening (tror sku ikke han vender tilbage igen med et svar). På samme må kan jeg kontakte det bestyrelsesmedlem som jeg stolede på og bede ham fremføre dette eller hint i bestyrelsen. Hvis flertallet mener formanden skal have en bestemt holdning til kongressen, er han vel nødsaget til at gøre det eller sende en anden repræsentant, til kongressen, som repræsenterer flertallets holdning.
 
Hvis DSF skal overleve, så skal følgende tiltag indføres:
 
Navne-ændring, hvor enten ordet sport ændres til lystfisker eller at ordet lystfisker tilføjes; DLF eller DLSF
Kontingent på 100 kr./år
Slut med et 10 gange årligt trykt Sportsfiskeren - istedet kan der være 1-2 årlige udgivelser.
Demokrati indføres, så også Direkte medlemmer får indflydes efter devisen; eet medlem een stemme.
Jeg håber virkelig ikke der er nogen der har meldt sig ud af DSF på grund af navnet. I mine øjne er man fuldstændig, helt og aldeles, til grin, hvis man ikke kan være medlem på grund af et forkert navn. Så er det sku nok ikke hovedpine man lider mest af. NAVNET ER DA FULDSTÆNDIG LIGE MEGET.
Et kontingent på 100 kr. ville være skønt, men det er nok ikke realistisk. Er I forresten klar over, at Jægerforbundet tager 800 kr? Der vil altid være en række udgifter i et landsforbund som kræver et rimeligt kontingent.
Jeg tror rigtig mange, hvis de ikke fik Sportsfiskeren, ville abbonere på et andet blad. Det er der rigtig mange (inkl. mig selv) der gør i forvejen. Jeg læser dog Sportsfiskeren med lige så stor interesse som de andre blade.
Det er nok lidt svært med den slags demokrati. Skal alle direkte medlemmer indbydes til kongressen? Skulle kongressen så betales af deltagerne selv? (Så slår de 100 kr. slet ikke til). Hvormange tror I der ville komme, hvis kongressen skulle betales af den enkelte? Hvor skulle vi være henne, hvis der kom 15.000 personer?
Hvis der nu ikke kom ret mange, hvor var demokratiet så henne?
Jeg tror 95% af deltagerne til kongressen stadig ville være foreninger og det ville så ikke hjælpe på demokratiet.
Der er kun en måde at udøve demokrati på - se ovenfor.
med venlig hilsen
Kim Andersen
Aabenraa
Til top
janelne Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
janelne

Tilmeldt:: 30 Sep 2004
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 68
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér janelne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 15:36
Citat: Rødsgaard

DSF har nu engang det navn det skal have, det kan du jo så ikke fatte. De lystfiskere, som mener noget andet, vil jeg ganske let generaliserende opfatte, som ikkefiskere, og derfor ikke brugbare for hobbyen.
 
Samfundet opfatter det lodret modsat ang. §7, så derfor burde du klappe i, og lade dem der ved hvad de snakker om gøre dette.
 
Hold op, du er da super usympatisk og bombastisk (trækker du aldrig vejret og læser dine indlæg igennem inden du trykker på besvar-knappen?).
 
Jeg vil bakke op om en navneændring, nu emnet er oppe at vende. Danmarks Lystfisker Forbund er i mine øjne det rette navn. Det er et navn som lystfiskeren med bambuskæppen og korkproppen kan forholde sig.


Redigeret af janelne - 15 Jan 2012 kl. 15:40
Til top
Martin Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martin Hansen

Tilmeldt:: 20 Okt 2005
Geografisk: Horsens og Vejle Fjord
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 15:36
Citat: Steen Kehler

  Jeg synes, at folk som ikke vil ændre tingene, så de kan favne alle, at de er nogle snævertsynede og uinteligente oldtids tumper. Nu er det jo netop relevant med en navneændring, da navnet jo betydernoget for mange lystfiskere, som ikke ser sig selv som sportsfiskere - og hvis du mener, at navnet betyder så lidt, hvorfor så ikke ændre det.
 
Jeps!, DSF er et forbund af foreninger og derfor burde de ikke have indflydelse i §7- udvalg samt stå som repræsentanter for de Danske lystfiskere politisk, da de jo kun taler en snæver gruppes interesser. 
 
Tja, det er surt at stå udenfor og ikke have indflydelse, så man kan blive favnet LOL
Det med relevansen er da vist noget du selv finder  på.
 
Hvorfor i alverden skulle de dog ikke have indflydelse i §7-udvalget. Den samme indflydelse har jo også andre sammenslutninger af foreninger i §7-udvalget - f.eks. DN
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 15:45
Hej Janelene
 
Ja!! Jeg er dæleme "super usympatisk og bombastisk" i folks øjne, hvis man hører til den type, som ikke vil være med til at styrke fællesskabet, og leder efter selv den mindste undskyldning, for ikke at bidrage med noget som helst. Så er man en af dem, som får den side at se.
 
Hilsen
Peter
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 15:47
Citat: Steen Kehler

[QUOTE=sage]
alt det her over er 
 
..."De har jo intet selv at byde på"...
Har du selv noget fornyende og fremadrettet at byde på???, for indtil nu har du jo ikke kommet med andet end klynk og tudefjæs.

Hvordan syntes du selv det går for dig nu Steen? Det er jo ikke mig som kommer med kritik af DSF, så nej det er ikke mig der skal byde på noget andet, når jeg overordnet er tilfreds med DSF. Så den med klynk og tudefjæs, kan du stoppe skråt op Wink

 
Hvis DSF skal overleve, så skal følgende tiltag indføres:
 
Navne-ændring, hvor enten ordet sport ændres til lystfisker eller at ordet lystfisker tilføjes; DLF eller DLSF
Kontingent på 100 kr./år
Slut med et 10 gange årligt trykt Sportsfiskeren - istedet kan der være 1-2 årlige udgivelser.
Demokrati indføres, så også Direkte medlemmer får indflydes efter devisen; eet medlem een stemme.

Jeg er enig i, at der savnes en organisering med demokratisk indflydelse af direkte medlemmer. I pricippet kunne alle direkte medlemmer så danne en forening på papiret selv og blive medlem med indflydelse, som forening. Det kunne i så fald være en internet baseret forening (facebook).

Mht kontingent er jeg enig med Peter R. Vi kunne starte med et frit valg af blad med post eller som PDF. Dette ville også være mest miljørigtigt.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 15:54
Citat: Rødsgaard

Tjah Steen

DSF har nu engang det navn det skal have, det kan du jo så ikke fatte. De lystfiskere, som mener noget andet, vil jeg ganske let generaliserende opfatte, som ikkefiskere, og derfor ikke brugbare for hobbyen.
 
Samfundet opfatter det lodret modsat ang. §7, så derfor burde du klappe i, og lade dem der ved hvad de snakker om gøre dette.
 
Hilsen
Peter
Tja!, dem som kalder sig for sportsfiskere vil jeg ganske let genereliserende kalde for nogle snobbede skavtrøve, som enten forsøger at ophøje deres lystfiskeri til noget finere end det er eller på forkvakletvis forsøger at retfærdiggøre lystfiskeriet etisk overfor sig selv ved at bruge det forældede begreb sport - totalt taberagtigt at bruge ordet sportsfisker medmindre man da er konkurrencefisker.
 
Tja!, det er vel kun et spørgsmål om tid før, at DSF forsvinder med det du og dine frænder lægger for dagen, men inden da så er det jo nok kun et spørgsmål om måneder før, at samfundet ser lyset og giver pladsen til folk, som på meget bedre vis vil kunne repræsentere en langt større del af de 100.000 lystfiskere i DK.
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 16:05
Citat: sage

 
..."De har jo intet selv at byde på"...
Har du selv noget fornyende og fremadrettet at byde på???, for indtil nu har du jo ikke kommet med andet end klynk og tudefjæs.

Hvordan syntes du selv det går for dig nu Steen? Det er jo ikke mig som kommer med kritik af DSF, så nej det er ikke mig der skal byde på noget andet, når jeg overordnet er tilfreds med DSF. Så den med klynk og tudefjæs, kan du stoppe skråt op Wink Jeg er selv pisseligeglad med DSF, da mine interesser varetages meget bedre af andre her på Sjælland, men nu er det jo ikke det, som det drejer sig om - det drejer sig om, at DSF er en synkende skude og du kommer ikke med andet en klynk og tudefjæs overfor de personer gerne vil have et landsdækkende forbund men, som er utilfredse med det nuværende DSF - og det er jo netop den holdning, som du står for, som er grunden til at DSF er ved at afgå ved døden - vær du bare tilfreds med DSF og det kan du jo så tænke over, om det var det rigtige, når DSF ligger i graven.

Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 16:09
Hej Steen
 
Hvem varetager dine interesser???
 
Hilsen
Peter
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 16:14
Jamen Steen så kan du og Niels jo slås om hvem af jer, som skal være Præsident for de 100000 Sportsfiskere .....upsEmbarrassed undskyld undskyld Lystfiskere selvfølgelig. Vi holder vejret og ser frem til detThumbs Up
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 16:30
Citat: Rødsgaard

Hej Steen
 
Hvem varetager dine interesser???
 
Hilsen
Peter
Det gør bl.a. Greenpeace, DN, Fiskeringen (FarumLF), Småbådsklubben, SU, herudover mig selv bl.a. ved min kontakt til ligesindede lystfiskere og min kontakt til en skovfoged samt mit medlemsskab af et politisk parti.
 
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 16:35
Citat: sage

Jamen Steen så kan du og Niels jo slås om hvem af jer, som skal være Præsident for de 100000 Sportsfiskere .....upsEmbarrassed undskyld undskyld Lystfiskere selvfølgelig. Vi holder vejret og ser frem til detThumbs Up
Hvor har du dog fra, at jeg skulle ville være præsident???? I et af mine tidligere indlæg har jeg jo netop nævnt navne på kompetente Sjællandske ledere indenfor lystfiskerområdet, så som Kim Holm Boesen, Allan Riboe, Steen Lyngsø osv. .... Hvad er dit problem??, kan du ikke læse eller hvad fanden sker der for dig????
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 16:38
Hvis den kære Hr.Peter R. Jensen brugte samme omtale af sine medfiskere ude i den virkelige verden - så tror jeg sgu han ville få øretæver i tide og utide.
Det er dog en helt urimelig tiltaleform du anvender overfor dem der ikke deler dine synspunkter.
Hvis du på nogen vil opfattes som talerør for DSF, eller som fortaler for DSFs holdninger, så skulle du måske nedtone din bombastiske retorik en hel del.

Det er sgu da de færreste der har lyst til at være i stue, eller forbund med sådan én ... Skal vi kalde det spradebasse.

Tag dog at anderkende at dine holdninger ikke er evigt gyldige sandheder - og lad andre have deres, uden at du kalder dem det ene ukvemsord efter det andet.


Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 16:40
Citat: tranholm

 
Hej Jan Persson
 
Citat:
Jo, jeg mener bestemt heller ikke DSF er perfekte, der er da plads til forbedring. Derfor undrer det mig også, at så mange gode kræfter i stedet for at tilbyde deres hjælp, vælger at sige fra. At det så er uendeligt svært at slå igennem og få sin mening hørt, ja - det er ironisk nok et af de punkter jeg tidligere har været kritisk med over for DSF Shocked.

 

God søndag, og lad os beholde vores humorWink

 
Hilsen Ole T

 
 
Ole T.
 
Har svært ved at se relevansen mellem min udtalelse om at DSF ikke er perfekt og har plads til forbedring - og så din arkivsøgning, hvor jeg citeres for at sige præcis det samme Geek
 
Men du har da ret, lad os beholde humøret Sleepy
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 16:42
Hej Steen
 
Kan du ikke lige liste op, hvilke af ovennævnte foreninger/interesseorganisationer, hvor du kommer på generalforsamlingerne/kongresserne.
 
Hilsen
Peter
 
DN!! Er det ikke noget med at vi helst ikke må gøre noget ved naturen, kun kiggeWink
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 17:09
Citat: Steen Kehler

Citat: sage

Jamen Steen så kan du og Niels jo slås om hvem af jer, som skal være Præsident for de 100000 Sportsfiskere .....upsEmbarrassed undskyld undskyld Lystfiskere selvfølgelig. Vi holder vejret og ser frem til detThumbs Up
Hvor har du dog fra, at jeg skulle ville være præsident???? I et af mine tidligere indlæg har jeg jo netop nævnt navne på kompetente Sjællandske ledere indenfor lystfiskerområdet, så som Kim Holm Boesen, Allan Riboe, Steen Lyngsø osv. .... Hvad er dit problem??, kan du ikke læse eller hvad fanden sker der for dig????

Du er sku blottet for humor Steen. Men never mind....få nu lavet den klub eller forening eller hvad det nu skal være, så kan vi andre få fred og bruge energien på noget seriøst. Du og andre har åbenbart tænkt dybt over den organisatoriske del af processen. Så kom nu igang for fanden.

Et godt stald tips for stor tilslutning!
Tal ikke ondt om en "konkurrent" for at opnå sympati! Det giver mest respekt, men læg mere vægt og energi på at fremhæve egne kvaliteter og evner. Hvis der så er noget og byde på, skal i nok få tilslutning. Det bliver så spændende, at se om der reelt kan skabes et bedre alternativ end DSF. Jeg tvivler.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 17:14
Selvfølgelig er navnet helt uden betydning i relation til udmeldelse, men alligevel ville det nu nok være fornuftigt, om man overvejede, om der ikke er en hel del lystfiskere, som har svært ved at se sig selv som sportsfiskere. Er det tilfældet, så skulle man måske ændre navnet. Og hvad er definitionen iøvrigt på en sportsfisker. Jeg kender den ikke.
 
Men navneproblematikken, som man altså også efter min mening burde se på, er nu i bund og grund forbundets mindste problem.
 
Det der vægter i problemstillingen er en modernisering hen i retning af at gøre DSF til en moderne og åben virksomhed med en bedre organisation, at man fjerner mindre betydende aktiviteter, ser på de omkostningstunge aktiviter, streamliner disse, at man i det hele taget får gjort sig forandringsklar, og Sportsfiskeren som blad må gøres en langt mindre omkostningstung.
 
Der bør også genindføres en lokalorganisation i stil med de tidligere kredse, således at fælles lokale interesser kan fremmes gennem disse.
 
Og hvad der er yderst vigtigt, at man finder løsningen på det problem, der kommer inden for de næste 8-10 år, hvor den ældste generation begynder at forsvinde helt ud, altså hvordan tiltrækker man medlemmerne i fremtiden i større antal.
 
Kan man overhovedet overleve som foreningsorganisation i en rimelig størrelse, eller skal der enorme ændringer til organisatorisk, altså skal forbundet i langt højere grad være et forbund af direkte og frivillige medlemmer, og hvad skal lokkemaden være, uden at man undergraver foreningerne.
 
Den problemstilling er det nødvendigt at få taget stilling til, og det haster faktisk ganske meget. Og sæt så realistiske mål.
 
Der er nok at tage fat på, og kongressen 2012 burde faktisk være der, hvor det store skred i fornyelsen kommer, om 2 år er det måske allerede for sent.
 
Et alternativt forbund, glem det. Der er ikke plads til to i den lille andedam, men det forbund, der skal være, skal i høj grad moderniseres. 
 
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 17:25
Tja!, dem som kalder sig for sportsfiskere vil jeg ganske let genereliserende kalde for nogle snobbede skavtrøve, som enten forsøger at ophøje deres lystfiskeri til noget finere end det er eller på forkvakletvis forsøger at retfærdiggøre lystfiskeriet etisk overfor sig selv ved at bruge det forældede begreb sport - totalt taberagtigt at bruge ordet sportsfisker medmindre man da er konkurrencefisker.
 
Tja!, det er vel kun et spørgsmål om tid før, at DSF forsvinder med det du og dine frænder lægger for dagen, men inden da så er det jo nok kun et spørgsmål om måneder før, at samfundet ser lyset og giver pladsen til folk, som på meget bedre vis vil kunne repræsentere en langt større del af de 100.000 lystfiskere i DK.
 
Citat slut fra Oraklet I Ballerup.
Gud fader bevares for et skavtmikkel, hundeøre, skidespraller til Steen Kehler, hvem fanden tror du er din knold?
 
Der er en der spørgen hvem der varetager Hr. Kehlers interesser....jamen det er da soleklart at det gør den egocentreret klovnClowntil Hr. Kehler SELV.  Af uransagliglige veje har jeg fået oplyst at han ønskede sig en 5 kg. ildslukker i julegave, for hans glorie brænder ret ofte!!!!
Han må sq da være en pestilens i de foreninger og det parti, og det er kristeligt fjolseparti, han er medlem af.
Med venlig hilsen
Per Hansen
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 17:32
Clap
Citat: Kjeld Willerslev

Selvfølgelig er navnet helt uden betydning i relation til udmeldelse, men alligevel ville det nu nok være fornuftigt, om man overvejede, om der ikke er en hel del lystfiskere, som har svært ved at se sig selv som sportsfiskere. Er det tilfældet, så skulle man måske ændre navnet. Og hvad er definitionen iøvrigt på en sportsfisker. Jeg kender den ikke.
 
Men navneproblematikken, som man altså også efter min mening burde se på, er nu i bund og grund forbundets mindste problem.
 
Det der vægter i problemstillingen er en modernisering hen i retning af at gøre DSF til en moderne og åben virksomhed med en bedre organisation, at man fjerner mindre betydende aktiviteter, ser på de omkostningstunge aktiviter, streamliner disse, at man i det hele taget får gjort sig forandringsklar, og Sportsfiskeren som blad må gøres en langt mindre omkostningstung.
 
Der bør også genindføres en lokalorganisation i stil med de tidligere kredse, således at fælles lokale interesser kan fremmes gennem disse.
 
Og hvad der er yderst vigtigt, at man finder løsningen på det problem, der kommer inden for de næste 8-10 år, hvor den ældste generation begynder at forsvinde helt ud, altså hvordan tiltrækker man medlemmerne i fremtiden i større antal.
 
Kan man overhovedet overleve som foreningsorganisation i en rimelig størrelse, eller skal der enorme ændringer til organisatorisk, altså skal forbundet i langt højere grad være et forbund af direkte og frivillige medlemmer, og hvad skal lokkemaden være, uden at man undergraver foreningerne.
 
Den problemstilling er det nødvendigt at få taget stilling til, og det haster faktisk ganske meget. Og sæt så realistiske mål.
 
Der er nok at tage fat på, og kongressen 2012 burde faktisk være der, hvor det store skred i fornyelsen kommer, om 2 år er det måske allerede for sent.
 
Et alternativt forbund, glem det. Der er ikke plads til to i den lille andedam, men det forbund, der skal være, skal i høj grad moderniseres. 
 
mvh
kjeld

Så blev tråden dermed pludselig til en seriøs debat om, at se på forbedringer og forandringer af det eksisterendeClap. Hvad der skal til ved jeg ikke, men en seriøs debat er dog en start. Mange af de andre ting, som er fremført i tråden resultere blot i, at vi skyder os selv i foden. Min generelle holdning er: Alt kan forbedres, men kan sjældent blive 100 % perfekt. Det må selv Danskere lære at leve med.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 17:34
Skal vi nu ikke lige vende skråen endnu engang !
Sportsfiskere - betegnelsen stammer på dansk helt tilbage før sidste århundredskifte - og udspringer af det engelske ord sportsfishing - hvoraf ordet sport mere har betydningen af at være bedrevet af gentlemen - altså fiskeri på en ordentlig og fair måde - altså noget som vi alle kan tilslutte os.
 
Grunden til at DSF-navnet indeholder ordet sport - er således fordi Dansk Sportsfiskeri Forening - der blev stiftet i 1926 af bl.a. Carl Theodor Wegener (der blev foreningens første formand) - og som samme år udgav en af de første rent danske bøger om fiskeri "Sportsfiskeren" (eller 'Håndbog i Sportsfiskeri i Danmark') Denne forening blev forløberen for 'Danmarks Sportsfisker Forbund'
 
Ordet sport kontra lyst - er altså ikke noget man kan hænge hverken snobberi eller andre tossede fortolkninger op på !
 
mvh
Heinz
ps: En klog lystfisker sagde engang "At der skulle lyst til at være sportsfisker - og det var en sport at være lystfisker" !


Redigeret af tackler - 15 Jan 2012 kl. 17:35
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 17:36
Hold da ferie Per, hvor du dog selv når store højder Wink
 
Forhåbentlig vil alt det skriveri ruske op i forbundet, så der for alvor kommer en brændende trang til forandring. Vi lever i en ganske anden tid, en den forbundet blev født i. Udviklingen rykker hurtigt, og det gælder i høj grad om at følge med, og står man stille i for mange år, så sker netop dette.
 
Se hvordan fagbevægelsen har flyttet sig inden for de seneste 10-15 år, se på Jægerforbundet, som virkelig er en moderne og åben organisation. Det kræver kun et kik på deres hjemmeside, hvor der ligger budgetter, regnskaber, vedtægter osv. Den slags fortæller enormt meget om en organisations evne mht. tilpasning og udvikling.
 
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 19:23
Kjeld....der er nogen gange at hr. Kehler virklig bringer ens p.. i kog, og det gør han når han sviner alle andre til som snobber etc. men det er åbentbart iorden med at han gør det i din verden.
Per Hansen
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 19:42
Citat: Taonga

Kjeld....der er nogen gange at hr. Kehler virklig bringer ens p.. i kog, og det gør han når han sviner alle andre til som snobber etc. men det er åbentbart iorden med at han gør det i din verden.
Per Hansen
Nu sviner jeg aldeles ikke nogen til ved, at jeg bruger ordet snobberi til at beskrive dem, som kalder sig sportsfiskere, når disse sportsfiskere jo selv bruger betegnelser som; "gentleman og a good sport" i forbindelse med omtalen af deres lystfiskeri. For betydningen af disse ord gør nu engang, at de enten udadtil eller indadtil forsøger at gøre det at fange fisk på lystfiskervis til noget finere end det er.
- At det bringer dit pis i kog, at jeg fortæller dig, hvordan verden ser ud, det kan godt undre mig lidt - "Kejserens nye klæder"syndrom? 
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 19:45
Hej Steen
 
Kan du ikke lige liste op, hvilke af ovennævnte foreninger/interesseorganisationer, hvor du kommer på generalforsamlingerne/kongresserne.
 
Hilsen
Peter
 
DN!! Er det ikke noget med at vi helst ikke må gøre noget ved naturen, kun kiggeWink
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 19:58
Citat: Steen Kehler

Nu sviner jeg aldeles ikke nogen til ved, at jeg bruger ordet snobberi til at beskrive dem, som kalder sig sportsfiskere, når disse sportsfiskere jo selv bruger betegnelser som; "gentleman og a good sport" i forbindelse med omtalen af deres lystfiskeri. For betydningen af disse ord gør nu engang, at de enten udadtil eller indadtil forsøger at gøre det at fange fisk på lystfiskervis til noget finere end det er. 
 
Steen
Du er totalt på vildspor?
Hvor har du dog gang gammelmandsludder fra ?
At ordet 'gentleman' kan virke lidt fremmed for dig - kan jeg måske forstå Big smile.
Men sæt dig nu lige ind i tingenes oprindelse og alderen på samme - og så ville en basisforståelse for sproget nok gøre at det der gamle klassevrøvl jo falder totalt og aldeles fra hinanden.
mvh
Heinz
 
 
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 20:08
Jeg har lige et enkelt forslag eller to
Kunne alle Jer med de rigtige fine ord som: snobbede skavtrøve, skavtmikkel, hundeøre, skidespraller til Xxxx, hvem fanden tror du er din knold, egocentreret klovn,  totale jubelidioter, magtsyg og dum osv ikke starte en tråd hvor det handler om at svine hinanden så meget til som muligt. Så kunne vi andre få en seriøs debat af hvad DSF skal gøre for at være HELE Danmarks forbund, der er snart kongress og jeg vil da meget gerne have en stak ideer med til kongressen. Kjeld Willerslev skrev "Der er ikke plads til to i den lille andedam" og det tror jeg er rigtigt, så hvad med at komme med ideer til hvad der kan/skal/bør gøres for at få alle lyst/sports - eller hvad vi nu skal kalde dem - fiskere med. Rigtig lækkert ville det være, hvis man ikke bare kritiserede, men også kom med konstruktive forslag til hvad og hvordan man kunne gøre det.
Med venlig hilsen
Kim Andersen
Aabenraa
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rødsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 20:21
Hej Kim
 
Jeg viger ikke. Det er der sådanne debatter altid ender. Man bliver træt af at gå udenom den varme grød, med gode saglige arfumenter. Men de præller altid af, og så kalder man til sidst bare en skovl for en skovl.
 
Hilsen
Peter
Til top
Ole Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gildon Avatar

Tilmeldt:: 06 Apr 2011
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gildon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 20:37
Så blev en tråd der handler om hvorvidt det er ok at et "landsforbund" ikke følger reglerne ved udsendelse af et "tilbud" til en del personer der har meldt sig ud, og dermed ikke skulle kunne få deres adresse oplysninger anvendt uden at have givet tilsagn, lavet om til en fortsættelse af tråden om DSF.

Når det er sagt er der dog et par citater jeg synes at jeg har lyst til at kommentere :

Peter Rødsgaard Jensen
Folk der mener navnet skal laves om, er i mine øjne nogle totale jubelidioter
Fint nok Peter at du har den holdning, og det følger meget godt i tråd med det som andre forbunds-tilbedere lægger sig op af. Råbe op om at ændringer skal ske indefra, og så svine folk til der har en anden holdning. Uha hvor det frembringer respekt, dog ikke fra mig, jeg er nok for stor en jubelidiot (ellers havde jeg sgutte været medlem af en klub, der desværre stadigt er i DSF).

Peter Rødsgaard Jensen
Demokratiets opbygning af forbundet fejler ikke noget. Dem der mener eet medlem een stemme i forbundet, er alligevel i mine øjne folk, som er ude på et sidespor
Tror det var nogenlunde samme holdning man havde i Soviet unionen, der var hemmelig afstemning meget udbredt, folk fik ikke en gang af vide hvad de stemte for. Men fint du fremkommer med din overbevisning, den viser jo netop hvor positivt forandringer bliver modtaget.

Martin Hansen
Jeg tør slet ikke tænke på udgiftsniveauet for en generalforsamling for 20.000 medlemmer.
Nej det ville nok blive voldsomt at organisere for et forbund der ikke har ret godt check på projekter ;-). Men nu behøver alle man ikke møde op til en generalforsamling for at kunne stemme. Punkter der skal stemmes om til en general forsamling er kendte punkter, og dermed ikke en pludselig indskydelse. Der kunne afholdes kreds afstemninger, eller forenings afstemninger som kunne vidergives til generalforsamlingen, ligeså kunne direkte medlemmer afgive deres stemme på forhånd. På den måde ville man måske også kunne træne hele forbundet i at lave menings afstemninger, fordi det ikke ville kræve det store apperat af forbundet at få menings tilkendegivelser om emner i løbet af året. Og samtidigt ville det give det enkelte medlem i foreningerne større berøring med beslutningerne i forbundet, og det ville måske ikke være værst med tanke på fremtiden.

Heinz Gerhard
Sportsfiskere - betegnelsen stammer på dansk helt tilbage før sidste århundredskifte - og udspringer af det engelske ord sportsfishing
Heinz og skal vi gøre din sætning færdig kom det engelske ord ud fra betydningen sportsmanship, som du selv er inde om gentleman optræden, samtidigt med fleece og den rette hat.
Problemet med ordet sport i dag er ikke stort, hvis altså det ikke handlede om levende væsner. Tyrefægtning var også en "sport", Grindefangst en "manddomsprøve", "hanekamp" en sport for de fattige, Steaplechase god gammel ridesport for gentlemen.
Men ! samfundet har ændret sig meget, og hvis nogen ønsker DSF skal styrkes udadtil, fremstå i pressen som en forening der kæmper for miljø samtidigt med at beskytte vores fiskeri, så vil det nok være en ide ikke at signalere at de er et forbund der dyrker sport med levende væsner. Så er det mere "spiseligt" for hr. og fru. Danmark med Lystfisker - folk der fisker af lyst - det giver også et billede på nethinden af en bunke folk der spiser fisk.

mvh
Ole Nielsen


Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 20:44
Det man så kan lære af det er alle sportsfiskerforeninger skal ændre deres navn til lystfiskerforening da der er så store ændringer i samfundet alt andet er uspiseligt for hr og fru Danmark
Til top
Ole Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gildon Avatar

Tilmeldt:: 06 Apr 2011
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gildon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 20:54
@John Behrndtz
Nu skrev jeg ikke skal og da jeg ikke er medlem af alle sportsfiskerforeninger, skal jeg ikke blande mig i hvad de skal og ikke skal. Jeg er medlem i en forening der har valgt at være medlem af DSF, og derfor ytrer jeg min holdning i forhold til dette.

Men min personlige holdning er at unge mennesker i dag, ikke kan forholde sig til ordet "sport" i forbindelse med levende væsner udfra historiske ærbare tider der var en gang. Og hvis DSF en gang kunne komme til at fremstå som det man gerne ser, netop det offentlige talerør for folk der bedriver denne hobby, så skal man nok åbne øjnene for hvad der betragtes bredt som politisk korrekt, og hvad der fra start lægger hindringer for dialog.

mvh
Ole Nielsen
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 15 Jan 2012 kl. 20:55
Hej Jan Persson
 
Nææ.. Jan nu er du sgu for ydmyg Wink de 15-16 indlæg fra dig jeg henviser til, er meget seriøst og til tider barsk kritik af DSF og enkelt personer der har et andet synspunkt end dig.
Mener det hedder at konvetere inden for religion, men er i tvivl om hvad jeg skal kalde dine ændrede synspunkter.
Var det ikke Jens Otto Krag der brugte disse ord, man har et synspunkt til man tager et nyt.
 
Så velkommen i klubben af store personligheder Smile
 
hilsen Ole T  
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 45678 16>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down