Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Totalt usmageligt af Danmarks Sportsfiskerforbund

 Besvar Besvar Side  <1 34567 16>
Forfatter
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Totalt usmageligt af Danmarks Sportsfiskerforbund
    Sendt: 13 Jan 2012 kl. 14:42
Citat: havfisker

Nu ved jeg ikke om man kan kalde det usmageligt, men jeg vil nok sige at DSF agerer meget mystisk i denne sag.
 
Over 90% af de fremmødte medlemmer til generalforsamlingen stemte for en udmeldelse, ergo så må de være utilfredse med et eller andet, og istedet for at forsøge at få en dialog igang med den pågældende forening, så erkender forbundet nederlaget, kaster håndklædet i ringen,og satser på de sidste få %.
 
Praktisk talt svarer det til at der er 10 ting der skal opfyldes for at den 7 piggede hundestejle kan blive en fast bestanddel af Vingsted sø(tæt ved hovedkontoret) fek.s, og de stiller sig tilfreds med at 1 af tingene bliver effektiviseret.
 
Det vidner om total inkompetence, og hvis der bliver handlet på den måde, når der forhandles med de forskellige instanser, så har det såkaldte "lystfiskerfælleskab" trange kår i vort lille land.
 
 
 
 
nu lyder du meget oplyst, men kan du dokumentere eller på anden fremlægge nogle beviser for at DSF ikke har forsøgt med dialog,måske noget førstehånds viden som du vil fremlægge
eller er det endnu en gang luft
 
 
 
 
 
Til top
Vagn Madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
V.Madsen

Tilmeldt:: 19 Jun 2004
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér V.Madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 14:49
Nu er det efter min mening medlemmerne i Ishøj der selv skal bestemme hvad de vil med deres forening,-de har meldt sig ud af DSF som OGSÅ mange andre mindre foreninger har,-og det er forståeligt og skal respekteres.
Det er DSF der selv skaber problemerne,-er du medlem af eks. 4 foreninger skal du forud betale 4x 320,- ialt 1280,-kr til DSF + 4 gange kontingent til foreningerne vel omkring 24oo,- ialt 3680,- kr.
Det kan være en stor belastning for arbejdsløse og pensionister,-som derfor fravælger mindre foreninger,-så det er altså DSF selv der skader de mindre foreninger istedet for at hjælpe dem. Det er IKKE et forhold som DSF har vilje til at løse.
DSFs indflydelse er nok noget overvurderet hos de kongetro,- der er vel omkring 25.000 medlemmer tilbage i DSF,-heraf er vel omkring 80% tvangsmedlemmer,- det får nok ikke nogen i folketinget til at ryste i bukserne,-så indflydelsen er noget overvurderet. I Ishøj og andre foreninger kan du møde op til generalforsamlinger og være medbestemmende,-DET KAN DU HELLER IKKE I DSF.
For god ordens skyld,-jeg ER selv medlem af DSF,-og kan godt se fordelen ved et samlet forbund,-men skal der flere medlemmer i DSF kræver det gennemgribende forbedringer,-og intet tyder på at DSF går i den retning.
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 17:01
Efterhånden kan det jo være ganske svært at overskue disse lange tråde, men så vidt jeg kan huske fra de indlæg, jeg har læst, så er der vist ingen, der egentlig har interesseret sig for, HVORFOR Ishøj-foreningen egentlig var så utilfreds, at de i bestyrelsen valgte at anbefale en tæt klipning af linen til DSF.
 
Og det er vel faktisk en ret spændende side af sagen Smile
mvh
kjeld


Redigeret af Kjeld Willerslev - 13 Jan 2012 kl. 17:02
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 17:50
Hej Kjeld!
Jo da, årsagen til Ishøjs udmeldelse har da interesseret mig - og sikkert mange andre - lige siden debatten begyndte. Undervejs har jeg da også antydet min nysgerrighed. Problemer er bare , at ingen af de ansvarlige har ønsket at anføre årsagen.
K&B       Orla
Til top
Thomas Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
ThomasS

Tilmeldt:: 04 Aug 2008
Geografisk: Kysterne omkring Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ThomasS Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 18:00
Citat: carstendamm

Citat: steen nielsen

At man kan synke så dybt, vidner om manglende moral og en respektløs omgang med vores medlemsoplysninger !!
Kan da kun sige .. at jeg endnu en gang får bekræftiget at det var den helt rigtige beslutning, at vi valgte at melde os ud af det forbund ... 
 
 
 
Jeg er fuldstændig enig Steen, det er forkasteligt Angry
 
Alle, der synes det modsatte, modtager naturligvis gerne SPAM-nyhedsbreve, efter
at de selv har afmeldt dem ?
 
Jeg tror faktisk, at det er et brud på registerloven ???
 
M.v.h.
Carsten
 
(Som netop fisker på det smukke Borris-stykke for at undgå, at een krone går
til DSF !)
Borris-stykket ejes af nogle af de værste miljøsyndere i hele Vestjylland, så hvis du hellere vi støtte dem, så fint da.
 
I øvrigt er er DSFs kontingent baseret på antallet af medlemmer i en forening og overhovedet ikke på foreningernes økonomi. Så du kan roligt fiske på de smukke stykker ved Albæk uden at støtte DSF.Smile 
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 18:33
Pas nu på Orla, det er en farlig vej du her foreslår, og kan vendes til noget meget negativt.
 
Der bliver talt så meget om klynkeri, hvem fanden er det der klynker, det er da ikke dem fra ISK, de har taget en demokratisk beslutning, er det at klynke.
 
De har valgt en anden løsning frem for DSF, straks farer man i flint og klynker, hvad fanden rager det jer Jan P. Jan H. og hvordan kan i tillade jer at svine et andet blad til som en dårlig løsning, eller hvad de ellers finder på i en god demokratisk ånd.
 
Hvornår stiller i et fornuftigt spørgsmål ex. Hvorfor har DSF så stort frafald af medlemmer, hvad kan DSF gøre bedre for at holde på deres medlemmer, hvad kan DSF gøre for mig.
Hvis man ønsker sig et blad i DSF, og det skal have en fornuftig økonomi, hvorfor er så det dyreste blad at annoncere i, eller ønsker man ikke at tiltrække nye annoncer til bladet.
 
Jeg har hørt til hudløshed i mange år, brug jeres forening for at få indflydelse, hvis det var så nemt, hvorfor så alle de problemer i DSF. 
 
 
Ole T 
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 18:48
Citat: tranholm



Jeg har hørt til hudløshed i mange år, brug jeres forening for at få indflydelse, hvis det var så nemt, hvorfor så alle de problemer i DSF. 
 
 
Ole T 


Nok fordi alle kloge-åge'erne som Ole T vælger at stå udenfor og modarbejde i stedet for at trække arbejdshandskerne på og forsøge at få gennemført deres gode ideer på demokratisk vis - som Ole T jo så højlydt argumenterer for Geek
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 19:13
Mig bekendt er Ole T medlem af forbundet og Ole har ret det er jo en demokratisk beslutning selv om det er en meget lille del af medlemmerne der har besluttet det.Dem kan vi jo lave et reservat til såfølgelig indhegnet behørigt,vi skulle helst ikke have dem rendende frit ovre i det mørke jylland
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 19:30
Nok fordi alle kloge-åge'erne  som "skattemand" Jan Persson er en af de konstant negative "Perssoner" der udgyder sin galde i dette forum.Som kun respekterer sin egen evindelige mening eller som det engang blev udtrykt "dum smarte".....
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 19:33
Citat: Taonga

Nok fordi alle kloge-åge'erne  som "skattemand" Jan Persson er en af de konstant negative "Perssoner" der udgyder sin galde i dette forum.Som kun respekterer sin egen evindelige mening eller som det engang blev udtrykt "dum smarte".....


Endnu engang blot indholdsløse betragtninger, der intet bidrager til tråden.

Det er blevet dit kendemærke Clap

Men indrømmet, du er ret god til at kaste med sten selv om du bor i glashus. Pas på ikke at komme til at fryse her om vinteren Ying Yang


Redigeret af Jan Persson - 13 Jan 2012 kl. 19:34
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 19:42

Fryse....det kommer jeg aldrig tilSmile, men husk lige også

"At man ikke skal kaste med æbler når man selv er et skrog"......Dead
 
Ole T har min respekt for det han har gjort og udtaler, men min respekt over for dig, den kan jeg ikke engang få øje på...tvært imod.
Kan du hygge dig i aften og prøv så lige at finde din X factor......Angry


Redigeret af Taonga - 13 Jan 2012 kl. 19:54
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 19:42
Orlas forslag om dobbeltpris på dagskort til dem der ikke er medlem af DSF viser jo med fin tydelighed hvilken tankegang vi her har med at gøre - det vil dog nok ikke ligefrem finde gang på jord i ret mange foreninger - desuden er det ikke sikkert at den slags forskelsbehandling er helt lovlig.

Hvis man ikke kan tilbyde medlemmerne noget, kan man åbenbart søge den økonomiske straf - det vil være meget svært at finde kommuner der vil støtte op om foreninger der indfører sådanne forhold.. Men så er det jo godt at Orla har det uhyrligt magtfulde DSF i ryggen, det skal nok få landets borgmestre til at ryste i bukserne, og OMGÅENDE rette indLOL.

Mange her i tråden har ikke den fjerneste idé om hvad der er foregået i Ishøj, og har reelt INGEN viden om hvordan ordene faldt på den ekstraordinære generalforsamling - de er heller ikke medlemmer af Ishøj.

Jeg er medlem af Ishøj, og DSF, og jeg var til stede til da beslutningen i Ishøj blev truffet.

Et af de scenarier der eksempelvis har været til meget stor gene i forbindelse med DSF har været i de situationer hvor et medlem af Ishøj er afgået ved døden. Ishøj meddeler derefter DSF at vedkommede er død - hvorefter DSF fortsætter med at sende Sportsfiskeren til vedkommendes enke, også når Ishøj har henvendt sig 2-3-4 gange.
Det er sådan noget som er HELT utilstedeligt !!

Så er der de "småproblemer" med medlemsregistrering og udsendelse af medlemskort.. Vi har medlemmer der 10 måneder efter at de har betalt kontingent - stadig IKKE kan printe sig et medlemskort, eller modtage Sportsfiskeren.
De er simpelthen væk i systemerne, selv om DSF har modtaget flere reviderede lister fra Ishøj. Jeg har dog kunnet printe mine medlemskort ud siden maj måned, dog sammen med medlemskort til flere foreninger jeg IKKE har betalt til.. Men personligt skal der da lyde en stor tak til DSF for de fine medlemskort til Kolding og Hadsten, bare ærgeligt at jeg ikke er medlem dér.

Der er flere sager, mange flere sager.. Men jeg er ikke talsmand for Ishøj, og det er op til bestyrelsen at melde fælles holdninger ud.

Rune Hulby :

Jeg forstår ganske enkelt ikke hvordan du kan tillade dig at kritisere en demokratisk beslutning i Ishøj - hvis os der er medlemmer ikke efterfølgende er enige med bestyrelsen i de dispositioner der herefter foretages, så står de til regnskab til generalforsamlingen, overfor os der er medlemmer - og ikke andre!

Du er endda selv formand i TØS, hvor man har fravalgt demokratiet som styreform - i ledes reelt diktatorisk af en gruppe hvor der kun er udskiftning ved naturlig afgang, og hvor i derefter i styrelsen selv vælger det nye medlem af styrelsen.

Altså er dit formandsskab nogenlunde på linie med den måde formanden vælges på i NordkoreaWink.

Jeg er sådan set ligeglad, og har ikke noget problem med dette - men du skal sgu ikke måle andres demokrati, når du ikke selv synes det er besværet værd at anvende i TØS.

Det skal indskydes at jeg generelt ikke har det fjerneste mod TØS, jeg har faktisk inviteret jer op til et kursus hvor man kan afprøve sine evner mht C&R i praksis - i min sø... I har dog ikke ment det har været umagen værd at svare, endnu.

Det kunne ellers være sjovt at se, om teori er det samme som praksis på det område.

Jeg synes faktisk at deltagerne i tråden skulle tage at anerkende Ishøjs demokratiske beslutning - og DSF burde måske bruge denne udmeldelse til at overveje lidt eftertanke, og så se at komme på banen med nogle tilbud Ishøj ikke kan sige nej til, istedet for at komme med de samme forslidte floskler, og i enkelte af tråddeltageres indlæg - halvvejs trusler om forestående økonomiske konsekvenser.

Sådanne trusler forsøgte fagforeningerne sig med for år tilbage for at fastholde eller tvinge mennesker ind - det gik jo ikke ligefrem skidegodt vel ?, så der er nok ingen grund til at fortsætte af denne konflikt vej.






Redigeret af simon agerholm2 - 13 Jan 2012 kl. 20:12
Til top
jan petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
turbotrim

Tilmeldt:: 01 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér turbotrim Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 19:53
hvis man ikke ønsker andre skal komme med sin mening,
 
så er det sku noget uintelligent at lægge det ud på 123,
 
 
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 20:50
Citat: Henrik Christensen

 OOUPS....EmbarrassedLOLEmbarrassedOuch
Total til grin..... endnu engang.
Gad vide hvor stor en løgn NRE disker op med, for at rede den???

Du citerer en række skribenters indlæg, og skriver ovenstående, og til det må jeg sige, at jeg ikke kan se, at der er nogen grund til, at jeg skal diske op med noget.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 20:51
Citat: tranholm

Pas nu på Orla, det er en farlig vej du her foreslår, og kan vendes til noget meget negativt.
 
Der bliver talt så meget om klynkeri, hvem fanden er det der klynker, det er da ikke dem fra ISK, de har taget en demokratisk beslutning, er det at klynke.
 
De har valgt en anden løsning frem for DSF, straks farer man i flint og klynker, hvad fanden rager det jer Jan P. Jan H. og hvordan kan i tillade jer at svine et andet blad til som en dårlig løsning, eller hvad de ellers finder på i en god demokratisk ånd.
 
Hvornår stiller i et fornuftigt spørgsmål ex. Hvorfor har DSF så stort frafald af medlemmer, hvad kan DSF gøre bedre for at holde på deres medlemmer, hvad kan DSF gøre for mig.
Hvis man ønsker sig et blad i DSF, og det skal have en fornuftig økonomi, hvorfor er så det dyreste blad at annoncere i, eller ønsker man ikke at tiltrække nye annoncer til bladet.
 
Jeg har hørt til hudløshed i mange år, brug jeres forening for at få indflydelse, hvis det var så nemt, hvorfor så alle de problemer i DSF. 
 
 
Ole T 
Moral er godt Ole T og dobbelmoral er dobbelt så godtOuch
Prøv lige at kigge på overskriften til denne tråd?
Hvem er så det der klynker????
Nu må i satme snart spænde hjelmen, bare en lille smule....!
Mvh
Henrik Christensen
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 20:53
Hej Jan Persson
 
Sådan lidt historik, Jeg var medstifter af fiskeklubben i Frederiksværk, og noget af det første vi besluttede var at melde os ind i DSF, det er ca. 40-42 år siden.
 
Så min viden om DSF er ikke et udtryk for hvad der sker her nu, eller de sidste par
år. Jeg finder det helt OK at du er meget tilfreds med DSF, jeg håber så at du kan respekterer at jeg ikke har samme mening.
 
Hvis DSF ikke kan se at der er problemer ved den lave medlemsskare på ca. 25-30.000 medlemmer, kunne de måske overveje hvor mange der faktisk er medlem fordi det følger med i den forening man melder sig ind i. 
Det ville være utroligt int. hvis DSF lavede en medlems undersøgelse hvor de spurgte, hvorfor er du medlem i DSF, jeg tror nogle ville få et chok i DSF.
Eller læser du foreningsbladet Sportsfiskeren, og hvad finder du int.
Eller, føler du at du har medindflydelse og kan komme til orde i DSF, er det nok med en representant fra din klub/forening.
 
Jan, jeg er faktisk lidt overrasket over din ihærdighed ved at skælde ud og kalde en mængde lystfiskere for klynkere og alt muligt andet du har brugt i denne tråd, som i den anden tråd der også kører vedr: DSF.
Jeg håber at jeg husker rigtigt, hvis ikke det er rigtigt, har du hermed min undskyldning og jeg beklager meget hvis det er tilfældet.
 
Har du ikke inden for de sidste 2-3 år selv udtrykt dig meget negativt over/om DSF
Havde faktisk en tro på at du ikke var medlem eller er blevet det for nylig.
 
Jeg beklager hvis jeg husker forkert, og undskylder.
 
Ole T
 
Til top
Rune Hylby Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rune Hylby

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rune Hylby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 20:58
Hej Simon (og Ole).

Jeg har på ingen måde anfægtet den demokratiske beslutning.
Jeg spurgte egentlig bare nysgerrigt til ISK og deres nye tvungne medlemsblad.

Venlig hilsen, Rune Hylby.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 21:00
Citat: Jan Persson

[Jeg har nok en anden opfattelse af hvor god den byttehandel er. Jeg vil stadig mene, at det er usmageligt af ISK at beholde de penge, der tidligere har været betalt til DSF og i stedet bruge dem på et fiske-porno blad og daglig drift Dead

Jamen så skulle du jo ta' og melde dig ind i Ishøj sportfiskerklub, og gennem dit medlemsskab kan du indefra få lavet tingene om...Wink

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 21:21
Citat: Jan Persson

 DSF har den politiske indflydelse her i landet - også på Sjælland, enten man kan lide det eller ej. 

Den politiske indflydelse har de sjællandske lystfiskere ikke set, hørt, eller mærket ret meget til, altså lige bort set fra, at vi hvert år i 18 er blevet snydt for en pæn andel af fiskeplejemidlerne, som i stedet er brugt til et ambitiøst lakseeventyr i de jyske åer.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Ole Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gildon Avatar

Tilmeldt:: 06 Apr 2011
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gildon Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 21:23
Citat -Orla-
Det står vel efterhånden klart, at de mange loyale medlemsforeninger under DSF skal til at overveje en differentieret dagkortpolitik: En pris for medlemmer af DSF og dobbeltpris for ikke-medlemmer.
-----
Udover jeg måske mener at sådan et forslag er sat i den forkerte tråd, måske den burde være i tråden om hvad der sker i DSF, så har jeg kun en kommentar til forslaget :

Kræver det ikke ligesom at DSF får styr på sine medlemslister ? Således at afdøde ikke får blade etc, og betalende medlemmer får det de betaler for ?

k&B
Ole Nielsen
Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 21:27
Tak, Simon fordi du løfter lidt af sløret for, hvorfor Ishøjs bestyrelse valgte at melde foreningen ud af DSF:
It-problemer- det er selvfølgelig beklageligt, at en enke får breve til sin afdøde husbond, efter at han er meldt afgået ved døden.
Makabert og træls - men det sker jo desværre erfarinfsvis i vor digitale verden. Det er der rigeligt mange eksempler på - og DSF HAR vitterligt haft it-problemer: Det har du jo selv fundet anledning til at irononisere over, hver gang lejlighed bød sig, ik' Somon?
Men - der må da være mere tungtvejende grunde til, at Ishøj meldte sig ud end it-problemer (der nu omsider ser ud til at blive løst) hvis vi skal tale Ishøj-bestyrelsen alvorlig ??
Ligeledes tak til dig, fordi du arrangerede en Johnny Fisker memorial. Han var også en af mine venner, og jeg savner ham osse.
Men glem ikke, at Johnny altid var generøst indstillet over for DSF- Han støttede   DM i fluebinding i alle de år, han var en del af Vision. Måske kunne du lære lidt der...
Jer håber stadig at jeg får lyst til at prøve din nye P&T en dag - når du begynder at se tingene lidt mere nuanceret - Jeg fornemmer faktisk at du har potentialet...
Mvh.        Orla
PS. Per og jeg kører Gaula-kurset for 19. år i træk. Hvis du har råd og det frister dig lidt, synes jeg, at du skal hoppe på (det er fradragsberetttiget) I løbet af en uge ved en norsk lakseelv tror jeg faltisk,at vi kan begynde at forstå og respektere hinanden...Andre skeptikere er også velkomne. Se DSF kursuskalender
 i næste måned.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 21:33
Citat: obn

Det står vel efterhånden klart, at de mange loyale medlemsforeninger under DSF skal til at overveje en differentieret dagkortpolitik: En pris for medlemmer af DSF og dobbeltpris for ikke-medlemmer. 

Og de sjællandske klubber kunne så bruge Fiskeringen til at købe hele fiskeretten i et par af de jyske åer, og så er det problem løst.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
henrik lodahl Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
havbasse Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: herning
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér havbasse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 21:40
Fantastiskt!
"Genialt" svar fra "guruen". Hvad med at du eksempelvis selv meldte dig ind i DSF og fik indflydelse og kunne ændre tingene?? 

Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 21:45
Citat: V.Madsen

Det er DSF der selv skaber problemerne,-er du medlem af eks. 4 foreninger skal du forud betale 4x 320,- ialt 1280,-kr til DSF + 4 gange kontingent til foreningerne vel omkring 24oo,- ialt 3680,- kr. 

Jeg har læst, at mange af de mindre jyske lystfiskerklubber er tæt knyttet til et enkelt vandløb, og hvis man ønsker at ha' mulighed for fiske i flere forskellige åer, så er man nødt til at melde sig ind i flere klubber, men jeg var faktisk ikke klar over, at lystfiskere på den måde kunne risikere at skulle betale flere kontingenter til DSf. 

Og hvis mange af DSf medlemmer er registreret som medlem 2, 3 eller 4 gange, så er det faktiske antal medlemmer i DSf jo meget lavere end de 20-25.000, som det p.t. opgives at medlemstallet i DSf er.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 21:48
Citat: tranholm

 
Har du ikke inden for de sidste 2-3 år selv udtrykt dig meget negativt over/om DSF
Havde faktisk en tro på at du ikke var medlem eller er blevet det for nylig.
 
Jeg beklager hvis jeg husker forkert, og undskylder.
 
Ole T
 


Hej Ole,

Jo, jeg mener bestemt heller ikke DSF er perfekte, der er da plads til forbedring. Derfor undrer det mig også, at så mange gode kræfter i stedet for at tilbyde deres hjælp, vælger at sige fra. At det så er uendeligt svært at slå igennem og få sin mening hørt, ja - det er ironisk nok et af de punkter jeg tidligere har været kritisk med over for DSF Shocked.

Jeg har dog gennem årene, specielt de seneste, lært så meget om politik og hvordan man får indflydelse, at jeg ikke ser andre alternativer end at bakke op om vores forbund, der trods deres fejl og mangler, stadig har politikernes bevågenhed og lyttende ører.

Til orientering har jeg været medlem hele tiden, enten gennem forening eller som enkelt medlem, da jeg ikke ser noget seriøst alternativ til et stærkt forbund til at tale vores sag politisk.




Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 21:50
Citat: Niels Riis Ebbesen


Jeg har læst, at mange af de mindre jyske lystfiskerklubber er tæt knyttet til et enkelt vandløb, og hvis man ønsker at ha' mulighed for fiske i flere forskellige åer, så er man nødt til at melde sig ind i flere klubber, men jeg var faktisk ikke klar over, at lystfiskere på den måde kunne risikere at skulle betale flere kontingenter til DSf. 



Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


Til orientering, så tilbagebetaler DSF de fulde beløb hvis du er medlem af mere end en forening.

Blot til orientering

Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 21:53
Rune Hulby :

Du har i flere andre tråde udtrykt dig på en måde, som jeg har opfattet i den retning - men det kan jo sagtens være at jeg tager fejl,, så er det ikke første gangSmile.

Orla :

Beslutningen i Ishøj er nok mere kompleks end som så, og jeg har ikke mere viden om sagen end de andre medlemmer - Desuden synes jeg det er et sundhedstegn at Ishøj havde modet til at sige fra overfor DSF.
Vi vil med garanti diskutere DSF allerede igen til premieren på mandag, og det er jo ikke en sag der IKKE kan tages op igen senere.

Vedrørende Johnny Fisker Testimonial så var det en helt naturlig ting, og det vil blive gentaget i år. Johnny og jeg fiskede en del sammen, og rodede med grej.

Jeg er ligeledes sikker på, at vi kan blive enige om de fleste ting, ved personligt fremmøde - og du er naturligvis velkommen til at kigge forbi søen en dag.
Jeg ville hjertens gerne deltage på et fluekursus (selvom jeg godt kan fiske til husbehov), men desværre har jeg cirka fisket i 2 timer det sidste år, udenfor mit eget lille domæne.

Slutteligt synes jeg man skal anerkende at Steen Lyngsø har følt sig trådt over tæerne ved DSFs udsendelse af det meget omtalte brev til ex-medlemmerne fra Ishøj.
Det er nok ikke et voldsomt smart træk fra DSF, da det kan risikere at grave grøfterne unødigt dybe mellem forening og forbund.
Jeg vil kalde det en politisk brøler, og lidt ubegavet set med strategiske øjne.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 22:02
Citat: simon agerholm2

Orlas forslag om dobbeltpris på dagskort til dem der ikke er medlem af DSF viser jo med fin tydelighed hvilken tankegang vi her har med at gøre - det vil dog nok ikke ligefrem finde gang på jord i ret mange foreninger - desuden er det ikke sikkert at den slags forskelsbehandling er helt lovlig. 

Og den tankegang hænger da også meget dårligt sammen med, at det i den anden tråd om DSf flere gange er blevet hævdet, at det er helt rimeligt, at de jyske åer har fået en ekstra stor andel af fiskeplejemidlerne, for de sjællandske lystfiskere kan jo bare ta' over til Jylland på fisketur, og på den måde kan de få fornøjelse af deres indbetalinger til fiskeplejen.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 22:21
Hej Orla,

Som altid stor respekt herfra - men lige den med dagkortpriserne var nok ikke det mest gennemtænkte fra din side på et tidspunkt, hvor der er så rigeligt andre, der kun er interesserede i at sætte lus i skindpelsen ...  

Jeg noterer mig, at bestyrelsen i Ishøj faktisk op til udmeldelsen har udfoldet et ihærdigt stykke arbejde for at afdække fordele og ulemper ved DSF. Den endelige beslutning var efter min overbevisning forkert - men man er også nødt til at anerkende, at der tilsyneladende har været en udtalt vilje til at blive i forbundet, hvis ellers forholdene var til det. Derfor håber og tror jeg også, at bestyrelse og medlemmer i Ishøj vender tilbage, når forholdene i DSF har rettet sig. 

Men erfaringerne med Ishøj og Sjælland generelt må også få en masse DSF-loyale kræfter til at tage diskussionen med hovedkvarteret. For det er jo ikke første gang, at man hører om foreninger, der oplever, at der er meget, meget langt til Vejle. Og det er jo ikke første gang, man hører om potentielle medlemmer, som ikke helt kan 
se, hvad de får for pengene. 

Jeg er helt klart en af DSF's stærke støtter, selv om jeg ikke har nogen formel kontakt til forbundet. Og jeg ved jo godt, at forbundet "taler min sag, når jeg er ude at fiske". Men jeg har også stor forståelse for en masse lystfiskere, der tænker, at DSF er penge ud af vinduet - for alt det gode arbejde bliver stort set aldrig omtalt. Der er ingenting i Sportsfiskeren. Og der er ingenting på DSF's hjemmeside. Og der er ingenting i dagspressen.  (tilføjelse: 'Ingenting' er måske lidt hårdt trukket op - men så i hvert fald nærmest ingenting. Og da slet ikke i forhold til, hvad der faktisk foregår). 

Forbundet må mao. til at tage sig lidt sammen. Sker det ikke, kan jeg godt frygte, at forbundet om nogle år er så svækket, at det netop ikke kan tale min sag, når jeg er ude at fiske. 

Claus



Redigeret af Claus Bech-Petersen - 13 Jan 2012 kl. 22:29
Til top
henrik lodahl Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
havbasse Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: herning
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér havbasse Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 22:25
Citat: Claus Bech-Petersen

Hej Orla,

Som altid stor respekt herfra - men lige den med dagkortpriserne var nok ikke det mest gennemtænkte fra din side på et tidspunkt, hvor der er så rigeligt andre, der kun er interesserede i at sætte lus i skindpelsen ...  

Jeg noterer mig, at bestyrelsen i Ishøj faktisk op til udmeldelsen har udfoldet et ihærdigt stykke arbejde for at afdække fordele og ulemper ved DSF. Den endelige beslutning var efter min overbevisning forkert - men man er også nødt til at anerkende, at der tilsyneladende har været en udtalt vilje til at blive i forbundet, hvis ellers forholdene var til det. Derfor håber og tror jeg også, at bestyrelse og medlemmer i Ishøj vender tilbage, når forholdene i DSF har rettet sig. 

Men erfaringerne med Ishøj og Sjælland generelt må også få en masse DSF-loyale kræfter til at tage diskussionen med hovedkvarteret. For det er jo ikke første gang, at man hører om foreninger, der oplever, at der er meget, meget langt til Vejle. Og det er jo ikke første gang, man hører potentielle medlemmer, som ikke helt kan 
se, hvad de får for pengene. 

Jeg er helt klart en af DSF's stærke støtter, selv om jeg ikke har nogen formel kontakt til forbundet. Og jeg ved jo godt, at forbundet "taler min sag, når jeg er ude at fiske". Men jeg har også stor forståelse for en masse lystfiskere, der tænker, at DSF er penge ud af vinduet - for alt det gode arbejde bliver stort set aldrig omtalt. Der er ingenting i Sportsfiskeren. Og der er ingenting på DSF's hjemmeside. Og der er ingenting i dagspressen. 

Forbundet må mao. til at tage sig lidt sammen. Sker det ikke, kan jeg godt frygte, at forbundet om nogle år er så svækket, at det netop ikke kan tale min sag, når jeg er ude at fiske. 

Claus

Til top
Claus Klitsgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Klitsgaard Avatar

Tilmeldt:: 24 Jan 2008
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 90
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klitsgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 22:28
@OBN. Trusler eller det der ligner klæder ingen, og overhovedet ikke en person der ønsker at andre skal se lyset, i et medlemsskab af DSF. "Jeg vil gerne fiske i din sø Simon, hvis du ændrer holdning." Yderst modent og intelligent, samt virkeligt fremmende for DSF. I en anden tråd, aflyser/udsætter du aftaler , fordi en person taler lidt negativt om DSF. Direkte pinligt ! Synes faktisk ikke , at du gør DSF en tjeneste , når du ytrer dig , i min verden som et "Pattebarn". Dobbelt op på dagkort, for ikke medlemmer af DSF......den har du da ikke tænkt igennem, eller hvad ? Venligt men bestemt, Claus.
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ørde Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 22:36
Man får pengene tilbage hvis man bliver medlem af flere foreninger, der er medlem under DSF, og medlemmet vil stadig kun blive repræsenteret 1 gang i DSF's arkiver!
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lundberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 22:51
Hej Orla ....
Det er det mest oplivende og sjove jeg har oplevet i denne ørkesløse vandring af en tråd, - at Du kom med forslaget om dobbeltpris på fiskekort, - som jeg læser det - en sand provokation for provakationens skyld, - men det så folk ikke i deres iver for at få galden til at flyde, tak Orla - det sætter osse hele niveauet i relief.
"Vi ses ved indvejningen"
Flemming, KOrsør 
Til top
Rune Hylby Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Rune Hylby

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 26
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rune Hylby Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 22:53
Hej Simon.

Ja, -du tager fejl.
Jeg anfægter på ingen måde ISK's demokratiske proces.
Men jeg er meget ked af udfaldet af den demokratiske proces, og jeg håber, ISK igen på et tidspunkt vil være med igen.

Jeg har jo også været medlem af DSF igennem flere foreninger i mange mange år, og jeg har gentagne gange hørt den samme kritik, -at medlemsbladet var tvunget. Derfor undrer det mig, man vælger en løsning i ISK, der tvinger (bare et nyt) medlemsblad ned over ørerne på foreningens medlemmer, når man nu har meldt sig ud af DSF.

Og så har jeg faktisk et lille banalt ønske til dig, Simon.

Jeg har faktisk hele mit liv heddet Hylby til efternavn.
Det tror jeg godt, du ved


Venligst, Rune Hylby.
Til top
Torben Bang Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TB

Tilmeldt:: 27 Jun 2011
Geografisk: Vodskov
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 22:57
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: V.Madsen

Det er DSF der selv skaber problemerne,-er du medlem af eks. 4 foreninger skal du forud betale 4x 320,- ialt 1280,-kr til DSF + 4 gange kontingent til foreningerne vel omkring 24oo,- ialt 3680,- kr. 

Jeg har læst, at mange af de mindre jyske lystfiskerklubber er tæt knyttet til et enkelt vandløb, og hvis man ønsker at ha' mulighed for fiske i flere forskellige åer, så er man nødt til at melde sig ind i flere klubber, men jeg var faktisk ikke klar over, at lystfiskere på den måde kunne risikere at skulle betale flere kontingenter til DSf. 

Og hvis mange af DSf medlemmer er registreret som medlem 2, 3 eller 4 gange, så er det faktiske antal medlemmer i DSf jo meget lavere end de 20-25.000, som det p.t. opgives at medlemstallet i DSf er.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Michael Ladefoged Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Michael Ladefoged Avatar

Tilmeldt:: 14 Dec 2006
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Michael Ladefoged Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 23:01
Hold op, hold op, hold da helt opCryCryCry

Disse kilometer lange tråde er jo nærmest ikke til at holde sig opdateret på, det er jo lige ved at være de rene kriminalromaner, der har udløbere i alle retninger, der så til slut blot ender op med at køre i ring om enkelte personer der beskylder hinanden for at have rod i "fintænkeriet".LOL

Det er det samme hvert år på denne tid, det er koldt derude, dagene er korte, og fiskeriet går måske ikke så godt, mennnnnnnnnn så har man jo heldigvis dette forum, hvor man kan udgyde sine "rekflektioner" Dead
Og det er jo dejligt, når man nu har så god tid til at "fintænke" og få alt det der trykker sig på, sendt ud i offentligheden, med henblik og forhåbninger på, at alle lystfiskere i Danmark deler ens egne, godt gennemtænkte ideerStar!

Tråden her startede fint (og forståeligt nok op) Men som altid sniger de tomme tønder, (der buldrer ad h...... til) sig så stille og roligt ind på scenen, og som sædvanligt bliver de så ved til sidste blodsdråbe er udgydt, for bøje sig for andres ideer eller forsvar det er sgu en by i Rusland.Angry

Uden at vide det, kunne man forledes til at tro at indtag af rødvin eller andre berusende/bedøvende rare ting, sammenlagt med tidspunkterne hvor indslagene skærpes i løbet af afterne, hvor disse mere og mere skarpe meningsudvekslinger bliver skrevet indbyrdes mellem kombatanterne, har en form for sammenfaldConfused
Måske tager jeg fejl (forhåbentlig) men man ved jo aldrigWink


Kunne i ikke i stedet skrive personligt til hinanden eller ringe sammen og få løst jeres indbyrdes forskellige meninger i fredsommelighed, det er ofte lettere at løse uenigheder ved at tale sammen, i stedet for at puste sig op i et hjørne via en PC.Smile
Det kan være meget underholdende, ja ligefrem sjovt at følge sådanne tråde, men for s.... da da ikke i dagevisDeadDeadDeadDead

For pokker da, fredningstidens ophør er lige om hjørnet, solen skinner, dagene bliver længere. Foråret kommer nu, vær dog lidt glade, fisk dog, igen og igen og igen, det er jo det der er livet for os alle.
DSF og klubberne klarer nok problemerne alligevel, uden jer ordkløveres medvirken, og sikkert også til de flestes tilfredshed!!!

Nu får jeg så måske på puklen, det overlever jeg nok, og håber bare på at kvævleriet og navlepilleriet stopper her i denne trådWink

Nå ja, og så skal jeg forresten til CUBA om en måned, jeg glæder mig som altid som et lille barn.Wink


Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér obn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 23:21
Måske skulle Niels Riis Ebbesen prøve noget  helt nyt:
Prøv dine teorier i praksis....
Hvis ikke du kan indse, at mit scenarie indebærer et reelt problem for danske lystfiskere, der gerne vil opleve bl.a. det jyske laksemirakel, klør du bare på med dine dumsmarte fantasier og forblommede trusler:
Find nogle jyske lodsejere, der har tiltro til dig. - Har du pengene - og den nødvendige goodwill. Og lad os så evaluere på det.
- Mens du bakser med det, har du en unik chance for at blive husket som manden, der der bevidst medvirkede til at gøre sjællandske lystfiskere upopulære i resten af Danmark - for at tjene dine privare kæpheste. 
Du har også chancen for at blive husket som manden, der med stor energi (men fattig, omend ordrig evne) prøvede at splitte de danske lystfiskere i en irrationel og uvirkelig modsætning.
- Du prøver at skabe en modsætning mellem sjællændere og jyder. Det er en falsk modsætning, som  kun kan skade dansk lystfiskeri!
Den reelle modsætningen går mellem DSF og modstandere af DSF.
- Gør du virkelig alt det postyr helt gratis og af idealistiske grunde, kære NRE - kig lige dig selv i spejlet ??
Venlig hilsen       Orla
PS. Har du mon i mellemtiden lært, at havørredernes vandringsmønster er lidt mere kompliceret, end du pr. refleks troede ? (Vi under sjællænderne af hele vort hjerte, at I få chance for at fange havørreder af de ypperste jyske stammer, når de vandrer frem og især tilbage fra deres ædepladser syd for Sjælland og Fyn. Det gælder ikke bare Karup-havørreder, men i høj grad også for fisk fra bl.a. Simested og Skals Å - De sålaldte storørredåer; Det har vi andre vidst i 25 år - velkommen til virkeligheden).
Til top
Torben Bang Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TB

Tilmeldt:: 27 Jun 2011
Geografisk: Vodskov
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2012 kl. 23:28
Nils - til at du er så meget "fremme" i skoen
 
om opkøb af jyke vande m.m., "hvorpå alle problemer skulle være læst"
 
finder jeg det overordentlig meget betænkeligt, om du skulle blive formand for en Sjællandsk forening, når du ej har opfattet at vi jyder har betalt flere kontingenter i mange år,
 
har haft problemer med at få tilbagebetlat de indbetalte kontingeter, således at vi flergangsmedlemmer har været "bank" for DSF.
 
Der skal i mine jyske øjne, meget lidt "jysk" forstand til at se, at såfremt denne fremgangsmåde sker år efter år uden at blive ændret, ja, så burde den godt nok også fise ind på lystavelen hos en "sjællænder" ;-)
 
Hvis du "tør" og besøge os i jylland, kunne det være meget huggeligt at støde på dig en gang ;-)
 
Men, jeg er alvorligt bange for, at hvis du fremturer med flere "vandopkøb" m.m.
 
bliver du så gu bare brugt som vandstandmåler næste år i såvel Gudenåen, Karup å, Varde å, Skjern å og Storåen -
 
så spørgsmålet er bare, hvor vil du gerne hen først ? ;-) 
 
Vi skal nok komme og besøge dig - ingen tvivl om det - HA HA !
 
TIL DSF -
 
Jeg kan i min begrænsede viden om flergangs medlemskaber af DSF ej fatte,
 
1. at man ej lader indbetalingen foregå via de enkelte foreninger, der jo alligevel skal indberette alle medlemmer til DSF og således også kan fremsende en samlet indbetaling til DSF ?
 
2. Når man er medlem af flere foreninger under DSF, kan der meget enkelt være et afkrydsningsfelt, der udfyldes såfremt du er medlem af flere foreninger,
således dobbeltkontingeneter og fremsendelse af blade undgåes.
 
(- det må da alt andet lige være hundedyrt at administrere for jer i DSF ???
både finansielt men også for DSF's renomm'e frem over ??? )
 
3. Samtidig skriver man herunder foreningens navn, hvor man er medlem af DSF.
 
Da jeg er førtidspensionist og har Gudenåen, Karup Å, Skjernå  m.fl. som mine favoritåer i det jyske, har jeg simpelthen ej råd til at være medlem af 3 foeringer under DSF.
 
Dels pga. af at pensionistkontingentet er fordoblet, her ud over 3 x indebtalinger til DSF, som man ej kan være sikker på hvornår man får tilbage...
 
Det betyder desværre, at jeg er gratist på DSF's bekostning, idet det simpelthen kun kan betale sig at købe dagkort til de dage jeg skal fiske i de pågældende åer.
 
Det må da være et udbredt problem eller ?
 
Mvh.
 
torben Bang
Til top
Jim Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
killerfluffy Avatar

Tilmeldt:: 07 Jul 2003
Geografisk: stevns
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér killerfluffy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 00:38
Undskyld mig meget men er det ikke lidt langt ude det her ?
Den ene side sider og peger finger på de andre. som sider og peger fingerne tilbage igen.
og hvad får i ud af det. flere fisk ? stærker fiske bånd sammen. eller noget nyt ?
nej det gør i ikke.
vi lever i et frit land så hvis sådan et brev kommer ud. Kan du Gøre 2 ting.
1 Læse det og smide det ud.
2 Læse det og sige OK det er lige noget for mig.
 
det der med du må ikke sende sådan breve ud for det siger den klub/ forening. jeg ikke må mod tag.
 Folk er voksne nok til selv at tage en beslutning om de vil være medlemer eller ikke. så lad dem selv beslutte sig.
 
Kan da ikke være så svært.
syntes bare det virker lidt rodet at side og pege finger og sige de må de ikke og det må de andre ikke.
. Hvad kan der ske ved det brev ?
at den pågældne forening er bange for udmeldeser ? eller hvad.
er foreningen god nok bliver folk og så er den ikke længer
god wekk til alle
jim pedersen
Til top
Jim Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
killerfluffy Avatar

Tilmeldt:: 07 Jul 2003
Geografisk: stevns
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér killerfluffy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 00:39
Undskyld mig meget men er det ikke lidt langt ude det her ?
Den ene side sider og peger finger på de andre. som sider og peger fingerne tilbage igen.
og hvad får i ud af det. flere fisk ? stærker fiske bånd sammen. eller noget nyt ?
nej det gør i ikke.
vi lever i et frit land så hvis sådan et brev kommer ud. Kan du Gøre 2 ting.
1 Læse det og smide det ud.
2 Læse det og sige OK det er lige noget for mig.
det der med du må ikke sende sådan breve ud for det siger den klub/ forening. jeg ikke må mod tag.
Folk er voksne nok til selv at tage en beslutning om de vil være medlemer eller ikke. så lad dem selv beslutte sig.
Kan da ikke være så svært.
syntes bare det virker lidt rodet at side og pege finger og sige de må de ikke og det må de andre ikke.
. Hvad kan der ske ved det brev ?
at den pågældne forening er bange for udmeldeser ? eller hvad.
er foreningen god nok bliver folk og så er den ikke længer
god wekk til alle
jim pedersen
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 08:29
Hej Rune,

Det er simpelthen en stavefejl, som jeg åbenbart har har gentaget så mange gange at det er blevet et mønster. Det må du undskylde, og er på ingen måde et bevidst eller negativt "indslag".

Desværre har jeg ikke tid til at ytre flere holdninger idag  - jeg har lige lidt arbejde med skovl og rive som skal klares.

Mange hilsener
Simon
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 09:58
Det kan godt være at man ikke sympatiserer med NRE, jeg gør f. eks. ikke - men nedestående er i mine øjne ganske "usmageligt" og en latent trussel!
 
Citat start:
 
Hvis du "tør" og besøge os i jylland, kunne det være meget huggeligt at støde på dig en gang ;-)
 
Men, jeg er alvorligt bange for, at hvis du fremturer med flere "vandopkøb" m.m.
 
bliver du så gu bare brugt som vandstandmåler næste år i såvel Gudenåen, Karup å, Varde å, Skjern å og Storåen -
 
så spørgsmålet er bare, hvor vil du gerne hen først ? ;-) 
 
Vi skal nok komme og besøge dig - Citat slutDead


Redigeret af Taonga - 14 Jan 2012 kl. 09:59
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 10:45
Hej Per jeg vil give dig fulstændigt ret det er ikke måden At jeg foreslår et reservat( Ironisk ment  )Big smile Lægger NRE jo selv op til og Torben Bang er nok lige gået over stregen ,men jeg tror at der kan være folk af samme holdning som TB, der godt kunne finde fornøjelse , eller hvad man nu kan kalde det i at give svømme undervisning Desværre men NRE har selv skabt sine problemer og jyder lader sig ikke true på den måde
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 11:05
Øvelsen dobbeltkontingenter er helt og aldeles unødvendig.
Det handler kun om at fifle en it-programopsætning, som fjerner dobbeltkontingenter for de medlemmer, som betaler via betalingsservice, og for medlemmer i foreninger, der selv opkræver, krydsreviderer systemet blot en måneds tid senere, så kan man næsten helt fjerne den ubehændige dobbeltkontingent ordning. Det er en it-løsning, som skal klare det.
 
Samtidig kunne man for betalingsservice-medlemmer lave opkrævningen på betalingsservice, således at foreningskontingent gik direkte til foreningen og forbundskontingentet gik direkte til forbundet. Man opdeler blot opkrævningen i to underkategorier. Så behøver foreningerne ikke vente på deres kontingentdel.
 
Det er slet ikke svært - man skal bare være forandringsklar Smile
 
Medlemstallet i DSF idag er vel i dag kun lige over 20.000 medlemmer, hvoraf en pæn del er over 60 år, så af dem vil en hel del forsvinde ud inden for de næste 8-10 år. Derfor er udmeldingen om 150.000 medlemmer i 2020 temmelig virkelighedsfjern. Det kan endda blive svært at holde 20.000 medlemmer, da der næppe kommer en tilsvarende medlemsgruppe fra dem under 18 år, når dem, der idag er over 60 år forsvinder.
 
Så DSF har et væmmeligt problem, som hedder at 150.000 medlemmer er urealistisk, så målet skal meget længere ned, ellers når man det ikke. Der er ca. 150.000, der løser fisketegn, og det er den primære målgruppe, hvor DSF allerede  har medlemmer fra. Derfor er der ikke 150.000 tilbage i den gruppe, og 100% får man jo aldrig. Skal der flere medlemmer til, så skal der komme en gulerod, som vist ikke er opfundet endnu.
 
Så man må da håbe for DSF, at der kommer et realistisk mål, og en plan for udførelsen, ellers går det helt galt, og det forbund vi har idag vil se sørgeligt ud om 8-10 år. Så der skal nogle kloge folk på banen, og de skal kunne se realistiske mål, ikke drømmerier.
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Vagn Madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
V.Madsen

Tilmeldt:: 19 Jun 2004
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér V.Madsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 13:26
Til Niels Riis EBBESEN.
 
For at præcisere mit tidligere indlæg skal jeg oplyse følgende :
Som medlem af 4 foreninger indbetaler du i januar md. 4x320,-kr til DSF.
Sidst i nov. md. får du så i teorien tilbagebetalt 3x320,- fra DSF.
Du skal så igen i januar igen indbetale......og sådan fortsætter molbosystemet uendeligt.Nu er det blot sådan,at jeg og mange mange andre har stort besvær med at få kontingenterne tilbagebetalt som du vil være bekendt med igennem flere tråde her og andre foraer.
Ved at fortsætte dette molbosystem er det min påstand,at DSF skader de mindre foreninger,for hver ekstra forening du tilmelder skal der 320,-kr oveni til DSF,-derfor er DSF selv årsag til at mindre foreninger melder sig ud.
Jeg er ikke bekendt med at DSF har tænkt sig at ændre dette forhold.
 
Vedr. fisketegnsmidler slår disse penge slet ikke til,-og jeg kan oplyse at jeg sammen med mit kontingent til 2 foreninger OGSÅ betaler 100,-til en + 200,- ialt 300,- årligt til udsætninger i gudenåen,-og det gør jeg med glæde.
MVH
Vagn Madsen
 
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 13:53
Vagn,
jeg mener nu at DSF har tænkt sig at fjerne dobbeltkontingentet , men kun for de medlemmer, hvis foreninger lader DSF opkræve kontingentet over betalingsservice. Er dog ikke 100% sikker endnu.
 
Det er lidt sværere, men absolut ikke umuligt også at gøre det for de medlemmer, hvor foreningerne selv opkræver kontingentet. Der skal der laves en særlig it-løsning, som selvfølgelig er mulig Smile
 
Gennemføres det, vil DSF selvfølgelig for betalingsservice-medlemmerne miste en financieringsmulighed i en given periode, nemlig tiden fra det øjeblik, hvor DSF modtager pengene fra betalingsservice og til DSF betaler foreningskontingentet til foreningen.
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Claus Røgild Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
arctic1

Tilmeldt:: 16 Sep 2006
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arctic1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 14:38
Selvfølgelig har rabat på dagkort til DSF-medlemmer gang på jorden uanset hvad Simon Agerholm og NRE må mene, synes og tro. Den slags hedder medlemsrabatter og er også kendt fra indkøbsforeninger og alverdens andre sammenhænge hvor man indgår i et FÆLLEDSSKAB. Denne model har faktisk været praktiseret i en del foreninger i mere end 30 år. 
At NRE nu vil til at erhverve alt fiske vand i jylland siger jo en hel del om en rablende egocentrisk tilstand. Når man ikke har noget at byde ind med må man jo true - igen et småtskåret menneske der mener at verden skal tilpasses "MIG". Sygeligt.
Til top
Torben Bang Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
TB

Tilmeldt:: 27 Jun 2011
Geografisk: Vodskov
Status: Offline
Beskeder: 19
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 14:58
Hej alle
 
Når nu NRE er så provekerende, som han er, og det igennem rigtig mange indlæg i denne tråd,
 
ja, så må han jo forvente lidt modspil  Wink
 
At du Per H. så ej forstår min jyske humor og NRE åbenbart gør, er så noget andet...
 
Hvor om alting er, så handler det om,
 
at DSF ej kan se at organisationen DSF er SYG, og behøver AKUT hjælp!
 
Symptomer på sygdom er,
 
at medlemmer og foreninger forlader DSF i vrede,
at medlemmer og foreninger ej synes at DSF hører på dem,
at styreformen er for lukket og for snævert seende,
at omverdenen har ændret sig og fortsat ændrer sig hurtigere end DSF gør,
at der er massive It-problemer, som gør at personalet dagligt må slås med klager via mails og telefonopkald, så de tiltag der skulle gennemføres via it, ej opnår den kvalitet det er meningen de skulle opnå...
 
Årsag - for mit vedkommende fuldstændig ligegyldigt...
 
Vil hellere fokusere på hvordan DSF kommer videre og får genoprretet skibets kurs.
 
For øjeblikket synes jeg DSF ligner et skib der kun sejler med en ud af 2 motorer og herved sejler i ring...
 
Det kan man gøre et stykke tid... ihvertilfald så længe der er fuel til at sejle...
 
Eller DSF må erkende, at de har behov for hjælp ude fra, til at løse den gordiske knude...
 
Nogle ting jeg ville prioritere rigtig højt ved en ændring af DSF's struktur er:
 
1. ændring af styrelsesform til en mere åben struktur og med en mere imdødekommende form, hvor medlemmer og foreninger har tillid til DSF's bestyrelse og hvor de selv har valgt betyrelsen ind.
 
2. IT-løsning på kontingenter for medlemmer og foreninger skal kunne foretages online via netbank og tage hensyn til flere medlemsskaber af foreninger under DSF, således at rabat for forening nr. 2-10 automatisk trækkes fra og der således ej tilsendes mere end et foreningsblad.
 
3. Undersøgelse af DSF's kompetence-områder og bortskæring af urentable forretninger for at trimme indtjeningen.
 
4. Opsøgende møder med alle foreninger,
for at konstatere behov og ønsker til DSF,
for at forbedre samarbejdet mellem lokalforeninger og DSF. 
Opfølgning på mødet med løsningsforslag / fortsat samarbejde,
Seminarer for lokalforeningens bestyrelse og medlemmer.
 
Håber ovenstående har givet tanker til ovejvejelse Smile  
 
Mvh.
 
Torben Bang


Redigeret af TB - 14 Jan 2012 kl. 17:19
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 15:11
Troben Bang,
Bravo - sådan kommer man videre, og genindfør så den gamle model, hvor hver landsdel har en styregruppe, som kan være mellemled i betydende lokale spørgsmål.
 
De nuværende landsdelsmøder er gentagelser på gentagelser og uden besluttende myndighed, der laves ikke engang referat, og de har som sådan nærmest ingen værdi andet end den tid, de tager plus transport.
mvh
kjéld
 
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Carsten Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carstendamm Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2005
Status: Offline
Beskeder: 414
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carstendamm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 14 Jan 2012 kl. 19:14
Hejsa
 
Jaa, ISK skriver selv om årsagen :
 
 
Jeg har før i tråden spurgt, men spørger nu igen :
 
HVEM har valgt/bestemt, at DSF skal repræsentere mig ?
 
@Orla og dobbelt kontingent
 
Jeg har et andet forslag :
 
Alle klubber bliver tvunget til at melde sig ud af DSF og til at nedsætte
kontingentet tilsvarende (eksklusivaftalen ophører)
De enkelte medlemmer af klubben kan så frit melde sig ind i DSF, hvis de vil
Dagskortprisen nedsættes væsentligt
 
Den med jyder kontra os gæve folk fra sjælland :
 
Når nu vi sjællændere har betalt for genudretningen af Skjern å (på trods af massiv jydsk modstand) via vores skattekroner , så virker det påfaldende, at vore jydske venner kalder åen
for DERES og fortæller os, hvad vi kan få lov til, hvordan, og til hvilken pris
 
 
K&B
Carsten
 
 
Flytying is a school from which we never graduate
Til top
 Besvar Besvar Side  <1 34567 16>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down