Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Faktorernes orden...

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Faktorernes orden...
    Sendt: 19 Apr 2016 kl. 11:07
Citat: peterAlarsen

Forholdene i de vestvendte åer er vel ikke så forskellige?

Jeg er meget enig i dette synspunkt, og jeg vil endda gå så langt, at jeg vil udbrede det til at gælde for hele landet, og sige, at der næppe er så store forskelle på de danske åer, at der er sket genetiske tilpasninger til de enkelte vandløb, som er af afgørende betydning for havørrederne.


Derfor er det jo også noget vrøvl, når Klaus Bøse Jensen tidligere i tråden skriver, at udsætninger er et "udtryk for en kommerciel/put-and-take-tankegang med mulige negative følger for genetik og fjernelse af fokus fra målet.


Jeg kan garantere dig og de andre deltagere i denne tråd, at hvis de sjællandske lystfiskere kunne lov til, at lave naturgenopretninger af Mølleåen, Harestrup Å. Ladegårdsåen, Nivå Å, Værebro Å, o.s.v., så ville du ikke kunne komme til for frivillige, som vil deltage i arbejdet, men de vil ikke få lov til, at røre disse vandløb.


Og derfor mener jeg, at det bør være et ufravigeligt krav, at den manglende produktion af naturlig havørredyngel fra disse vandløb, bliver kompenseret med udsætninger.

Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2016 kl. 11:12
Citat: Taonga

God morgen
At i gider diskutere med den tumpe.......det minder mig om bogen Michael Ende har skrevet.

"Den uendelige historie"

Hmm… lige så længe der ikke er et rimeligt forhold mellem det beløb, som de sjællandske lystfiskere indbetaler til fiskepleje og udsætninger, og så det beløb der rent faktisk blive anvendt disse formål, så vil denne diskussion aldrig stoppe...
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2016 kl. 12:02
Citat: NRE

Citat: Taonga

God morgen
At i gider diskutere med den tumpe.......det minder mig om bogen Michael Ende har skrevet.

"Den uendelige historie"

Hmm… lige så længe der ikke er et rimeligt forhold mellem det beløb, som de sjællandske lystfiskere indbetaler til fiskepleje og udsætninger, og så det beløb der rent faktisk blive anvendt disse formål, så vil denne diskussion aldrig stoppe...

Kan vi ikke lige blive enige om at der findes et forhold, som er ens for hele landet, baseret på loven om midlernes anvendelse. Groft sagt er det 15/85 i forhold til udsætninger af laksefisk kontra udsætning af andre arter samt projektarbejde, forskning, vandløbsrestaurering etc.

Hvis du vil kæmpe for at midlerne anvendes anderledes, så kan du jo starte med at tage kontakt til de rette myndigheder og de som arbejder i §7 udvalget, hvis der vel og mærke er nogen der vil tage din stemme alvorligt (den har du jo godt og grundigt misbrugt i gennem årene).

Dernæst synes jeg du skal droppe hele "ååh det er så synd for os på Sjælland, vi fortjener mere" attituden, det er klart dokumenteret at forholdene er ens for alle uanset landsdel.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2016 kl. 18:37
Citat: arntc

Kan vi ikke lige blive enige om at der findes et forhold, som er ens for hele landet, baseret på loven om midlernes anvendelse. Groft sagt er det 15/85 i forhold til udsætninger af laksefisk kontra udsætning af andre arter samt projektarbejde, forskning, vandløbsrestaurering etc.

Nej, det kan vi ikke blive enige om, for det der 15/85 regnstykke gælder jo kun for de sjællandske lystfiskere.


Hvis vi medregner udgifterne til opdræt og udsætninger af lakseyngel, så får de jyske lystfiskere en væsentlig større procentdel af af deres indbetalinger til fisketegnet retur, i form af fiskepleje og udsætninger...

Til top
René Jespersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Rene J. Avatar

Tilmeldt:: 25 Nov 2009
Geografisk: vestsjælland
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rene J. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2016 kl. 18:45
NRE, hvorfor flytter du ikke til Jylland?!
Så kan du få del i alle de fisk du føler dig snydt for, og vi andre sjællændere bliver fri for at du slår dig selv i hartkorn med os!! Det er ærlig talt lidt trættende at være sjællænder, og høre på dit klynk!
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2016 kl. 18:53
Hvis man læser tråden igennem, kan man få det indtryk, at NRE er talsmand for alle lystfiskere på Sjælland, når han bruger udtrykket "os Sjællænder"... Man kan også få det indtryk, at Fishing Zealand ikke er meget bevendt, at DTU Aqua er af samme skuffe... osv

Hmmm, når jeg taler med mine sjællandske venner, som gør et meget stort stykke frivilligt arbejde med at udlægge grus, lave restaureringer, el-befiskninger, udsætninger, politisk loby-arbejde, skrive hørringssvar, arbejder i Vandråd  osv. så er det selvsagt et helt andet billede der tegner sig, nemlig en vis optimisme for fremtiden (hvis man lige ser bort fra siddende regerings miljøpolitik).

Jeg synes derfor der i HØJ grad er god grund til at rose de dygtige ildsjæle som igen og igen trækker i arbejdstøjet for at gøre noget godt for fiskene, miljøet og vores alle sammens fiskemuligheder.

Her er det så, at NRE kommer ind i billedet, for han har bare ikke lavet en prut af praktisk arbejde. Det ville klæde ham at tage fat hvor det virkelig betyder noget for fiskene, ude ved vandet, frem for nu at side bag tastaturet og igen og igen at blive sat så meget til vægs på al tilgængelig fakta, at man trods alt som læser af denne tråd får sig et godt grin.

En kæmpe klap på ryggen til de mange frivillige Sjællænder som virkelig gør en stor forskel. Tak.

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo



Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2016 kl. 20:42
Citat: NRE

Citat: arntc

Kan vi ikke lige blive enige om at der findes et forhold, som er ens for hele landet, baseret på loven om midlernes anvendelse. Groft sagt er det 15/85 i forhold til udsætninger af laksefisk kontra udsætning af andre arter samt projektarbejde, forskning, vandløbsrestaurering etc.

Nej, det kan vi ikke blive enige om, for det der 15/85 regnstykke gælder jo kun for de sjællandske lystfiskere.


Hvis vi medregner udgifterne til opdræt og udsætninger af lakseyngel, så får de jyske lystfiskere en væsentlig større procentdel af af deres indbetalinger til fisketegnet retur, i form af fiskepleje og udsætninger...


Jov jov og så længe der ingen sjællændere er at finde langs Varde Å, Storå og Skjern Å, så er din anke jo god nok. 

Værre står der til her på Fyn hvor både "I" og jyderne kommer og hugger vores havbasser som vi selv har betalt 4 mio for om året af egen lomme. Det er sgu da heldigt at storebæltsbroen stadig koster penge, ellers var der jo ingen fisk til lille mig. Kan du selv høre hvor patetisk det lyder?

Hold nu op og brug kræfterne på noget konstruktivt i stedet. Støt op om FZ og arbejd for at alle sjællandske kommuner bliver en del af projektet, så der bliver penge nok til en storstilet restaurerings- og udsætningsplan for kommunale midler til gavn for alle lystfiskere.

Så er næste naturlige skridt jo at fisketegnsmidlerne i højere grad anvendes til bestandsophjælpning af gedder, sandart, aborre, pighvar etc. som har en langt bredere appel, især på Sjælland.


Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2016 kl. 21:07
NRE, du er til total grin, og du står meget alene med evindelige sure opstød.
Tag dig dog sammen
Med venlig hilsen
Per Hansen
Fredensborg

Old Flyfishermen never die - they just wade away!
Til top
Ronny Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ronny73

Tilmeldt:: 28 Maj 2014
Geografisk: Sønderborg
Status: Offline
Beskeder: 298
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ronny73 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Apr 2016 kl. 21:09
denne her tråd minder mig om en samtale jeg havde med min dør igår. lige meget hvad jeg sagde forholde den sig ikke til mine udtalelser og facts. idag kan jeg så godt se jeg må have været godt fuld siden jeg overhoved prøvede :-D

Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2016 kl. 09:31
Citat: arntc

 Jov jov og så længe der ingen sjællændere er at finde langs Varde Å, Storå og Skjern Å, så er din anke jo god nok. 

Værre står der til her på Fyn hvor både "I" og jyderne kommer og hugger vores havbasser som vi selv har betalt 4 mio for om året af egen lomme. Det er sgu da heldigt at storebæltsbroen stadig koster penge, ellers var der jo ingen fisk til lille mig. Kan du selv høre hvor patetisk det lyder?

Hold nu op og brug kræfterne på noget konstruktivt i stedet. Støt op om FZ og arbejd for at alle sjællandske kommuner bliver en del af projektet, så der bliver penge nok til en storstilet restaurerings- og udsætningsplan for kommunale midler til gavn for alle lystfiskere.

Så er næste naturlige skridt jo at fisketegnsmidlerne i højere grad anvendes til bestandsophjælpning af gedder, sandart, aborre, pighvar etc. som har en langt bredere appel, især på Sjælland. 

Hvis der er sjællandske lystfisker, som er på fisketur langs Varde Å, Storå og Skjern Å, så har de helt sikker indløst nogle rimelig dyre dagkort, og dermed bidraget til indtægterne i de pågældende foreninger. 


Det er jo faktisk sådan, at de jyske åfiskere først får fordelen af, at de sjællandske lystfiskere via fisketegnet er med til at betale for, at de løbende får udsat en masse lakseyngel i deres vandløb, og i anden omgang kan de jyske å-foreninger så tjene nogle gode penge på, at sælge nogle dyre dagkort til de sjællandske lystfiskere.


En helt anden snak er, at det efter min mening ville være helt rimeligt med en speciel variant af det statslige fisketegn, så de lystfiskere som vil fiske i en eller flere af de lakseførende åer, skal købe et laksefisketegn, og det må gerne koste 500 eller 1.000 kroner for et år.


Og hvis du møder sjællandske, jyske og tyske lystfiskere rundt langs Fyns kyster, så er det jo netop fordi, at der er kommunale og regionale politikere, som har bevilget penge til ekstra store udsætning af de fisk, som skal lokke lystfiskerturisterne til Fyn.


Jeg kan faktisk ikke se, at det skulle være spor ukonstruktivt, når jeg foreslår Fishing Zealand, at de skal ta' ved lære af det Fynske Havørredeldorado og Havørred Fyn, der er jo ikke nogen grund til, at lave om på et godt og gennemprøvet koncept.


Og det er da også meget seriøst, når jeg foreslår Fishing Zealand, de kan starte med at ta' nogle af de mange millioner, som de sjællandske lystfiskere indbetaler for deres fisketegn, og bruge dem til mundingsudsætninger af fisk i de vandløb, hvor det naturlige potentiale er blevet ødelagt af samfundet.


Det vil i hvert fald batte noget mere, hvis der bliver brugt nogle ekstra millioner til udsætninger, frem for, at Fishing Zealand render rundt til kommunerne og tigger nogle småpenge til at annoncere efter tyske lystfiskerturister - var det 40.000 eller 60.000 kroner, som Fishing Zealand har fået af Vordingborg kommune, der samtidigt udgravede Halleby Å.

Til top
Torkil Adsersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Torkil Adsersen

Tilmeldt:: 08 Maj 2002
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 34
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torkil Adsersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2016 kl. 10:22
Niels Åge du har fuldstændig ret, NRE er ikke talsmand for alle lystfiskere på Sjælland, han er en troll, som ikke er til en sk.... andet end at føre sig frem på nettet. Ligesom på Fyn og i Jylland er størstedelen af arbejdet med at forbedret havørredfiskeriet på Sjælland baseret på frivilligt arbejde. Jeg håber at alle dem, der i denne tråd har talt for at vejen frem er vandløbsrestaurering, selv er aktive. Hvis de ikke er det vil jeg opfordre dem til at kontakte den lokale lystfiskerklub og se om de kan være med til at gøre en forskel. Det gælder både i forhold til elfiskeri, udlægning af gydegrus, vandløbsrestaurering, pasning af klækkerier mv. Hvis man ikke ønsker at binde sig til en klub ja så kan man kontakte Fishing Zealand, som helt sikkert vil hjælpe med at finde en lokal grusbande, hvor de kan give en hånd med. Er der noget der ikke hjælper en hujende fis, så er det at sidde bag tasterne og kloge sig om hvad der bør gøres.
K&B
Torkil
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2016 kl. 10:24
Citat: niels åge skovbo

Hvis man læser tråden igennem, kan man få det indtryk, at NRE er talsmand for alle lystfiskere på Sjælland, når han bruger udtrykket "os Sjællænder"... Man kan også få det indtryk, at Fishing Zealand ikke er meget bevendt, at DTU Aqua er af samme skuffe... osv

Hmmm, når jeg taler med mine sjællandske venner, som gør et meget stort stykke frivilligt arbejde med at udlægge grus, lave restaureringer, el-befiskninger, udsætninger, politisk loby-arbejde, skrive hørringssvar, arbejder i Vandråd  osv. så er det selvsagt et helt andet billede der tegner sig, nemlig en vis optimisme for fremtiden (hvis man lige ser bort fra siddende regerings miljøpolitik).

Jeg synes derfor der i HØJ grad er god grund til at rose de dygtige ildsjæle som igen og igen trækker i arbejdstøjet for at gøre noget godt for fiskene, miljøet og vores alle sammens fiskemuligheder.

Her er det så, at NRE kommer ind i billedet, for han har bare ikke lavet en prut af praktisk arbejde. Det ville klæde ham at tage fat hvor det virkelig betyder noget for fiskene, ude ved vandet, frem for nu at side bag tastaturet og igen og igen at blive sat så meget til vægs på al tilgængelig fakta, at man trods alt som læser af denne tråd får sig et godt grin.

En kæmpe klap på ryggen til de mange frivillige Sjællænder som virkelig gør en stor forskel. Tak.

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo

Rød alarm….  ham Niels Riis Ebbesen skriver igen nogle sandheder om fordelingerne af fisketegnsmidlerne på Lystfiskerforum, der er ubekvemme for DSF og deres medlemsforeninger.


Men pas på... ham Niels Riis Ebbesen er nok ikke den eneste, som har lagt mærke til, at Niels Åge Skovbo og hans DSF-partisoldater kun dukker op her på Lystfiskerforum, når der debatteres enmer som er ubehagelige for DSF.


Vær opmærksom på… at DSF's 'hær' af loyale partisoldater er skrumpet med over 5.000 medlemmer, siden der sidst var en tilsvarende debat her på Lystfiskerforum, så alle skal yde en ekstra indsats.


DSF medlemstal

1975: 33.000

1977: 40.000

1978: 44.000

1983: 50.000


2010: 25.100

2011: 23.975

2012: 21.607

2013: 20.781

2014: 19.918

2015: 17.417


Vigtigt… det er udelukket, at DSF erkender, at det er et problem, at den konstant svindende opbakning skyldes den hidtil førte politik, og vejen frem er, at vi med alle midler forsøger at undertrykke enhver kritik af DSF…


Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2016 kl. 11:49
Citat: NRE

 

Rød alarm….  ham Niels Riis Ebbesen skriver igen nogle sandheder om fordelingerne af fisketegnsmidlerne på Lystfiskerforum, der er ubekvemme for DSF og deres medlemsforeninger.


Men pas på... ham Niels Riis Ebbesen er nok ikke den eneste, som har lagt mærke til, at Niels Åge Skovbo og hans DSF-partisoldater kun dukker op her på Lystfiskerforum, når der debatteres enmer som er ubehagelige for DSF.


Vær opmærksom på… at DSF's 'hær' af loyale partisoldater er skrumpet med over 5.000 medlemmer, siden der sidst var en tilsvarende debat her på Lystfiskerforum, så alle skal yde en ekstra indsats.


DSF medlemstal

1975: 33.000

1977: 40.000

1978: 44.000

1983: 50.000


2010: 25.100

2011: 23.975

2012: 21.607

2013: 20.781

2014: 19.918

2015: 17.417


Vigtigt… det er udelukket, at DSF erkender, at det er et problem, at den konstant svindende opbakning skyldes den hidtil førte politik, og vejen frem er, at vi med alle midler forsøger at undertrykke enhver kritik af DSF…



Så kender vi TROLL'EN igen! 
Hvis han absolut skal fodres, så giv ham dog en træsko at tygge på!
Til top
Arnt Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
arntc

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér arntc Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2016 kl. 13:25
Citat: NRE

Hvis der er sjællandske lystfisker, som er på fisketur langs Varde Å, Storå og Skjern Å, så har de helt sikker indløst nogle rimelig dyre dagkort, og dermed bidraget til indtægterne i de pågældende foreninger. 


Ja og de foreninger foretager selv udsætninger ved siden af det statslige fisketegn.


Citat: NRE

Det er jo faktisk sådan, at de jyske åfiskere først får fordelen af, at de sjællandske lystfiskere via fisketegnet er med til at betale for, at de løbende får udsat en masse lakseyngel i deres vandløb, og i anden omgang kan de jyske å-foreninger så tjene nogle gode penge på, at sælge nogle dyre dagkort til de sjællandske lystfiskere.


Ja hvis bare fisketegnsmidlerne slog til. Men det gør de ikke, så derfor suppleres der med egne udsætninger.


Citat: NRE

En helt anden snak er, at det efter min mening ville være helt rimeligt med en speciel variant af det statslige fisketegn, så de lystfiskere som vil fiske i en eller flere af de lakseførende åer, skal købe et laksefisketegn, og det må gerne koste 500 eller 1.000 kroner for et år.


Det findes allerede. Laksetegnet som er obligatorisk ved fiskeri i Skjern Å systemet, det koster 100 kroner og de penge går direkte til udsætninger af fisk.


Citat: NRE

Og hvis du møder sjællandske, jyske og tyske lystfiskere rundt langs Fyns kyster, så er det jo netop fordi, at der er kommunale og regionale politikere, som har bevilget penge til ekstra store udsætning af de fisk, som skal lokke lystfiskerturisterne til Fyn.


Jeg kan faktisk ikke se, at det skulle være spor ukonstruktivt, når jeg foreslår Fishing Zealand, at de skal ta' ved lære af det Fynske Havørredeldorado og Havørred Fyn, der er jo ikke nogen grund til, at lave om på et godt og gennemprøvet koncept.


Og det er da også meget seriøst, når jeg foreslår Fishing Zealand, de kan starte med at ta' nogle af de mange millioner, som de sjællandske lystfiskere indbetaler for deres fisketegn, og bruge dem til mundingsudsætninger af fisk i de vandløb, hvor det naturlige potentiale er blevet ødelagt af samfundet.


FZ kan ikke bare tage af statslige midler og/eller fisketegnsmidlerne, præcis som Havørred Fyn heller ikke kan. Derfor har man netop lagt en strategi der handler om at få kommunernes øjne op for det store indtjeningspotentiale i lystfiskerturime, så de er villige til at spytte i kassen som på Fyn. Når der er spyttet nok penge i kassen og flere kommuner understøtter økonomien i projektet, er næste naturlige skridt jo egne supplerende udsætninger. Men i modsætning til Havørred Fyn, så har FZ jo et langt bredere fokus på alle sportsfiskearter, bæredygtighed og Sjællands unikke muligheder.


Citat: NRE

Det vil i hvert fald batte noget mere, hvis der bliver brugt nogle ekstra millioner til udsætninger, frem for, at Fishing Zealand render rundt til kommunerne og tigger nogle småpenge til at annoncere efter tyske lystfiskerturister - var det 40.000 eller 60.000 kroner, som Fishing Zealand har fået af Vordingborg kommune, der samtidigt udgravede Halleby Å.


Du må da gerne komme med en kilde, men så vist jeg er orienteret, så bidrager kommunerne med en del mere end 60.000 hver. 


Redigeret af arntc - 20 Apr 2016 kl. 13:25
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2016 kl. 15:36
Citat: arntc

Du må da gerne komme med en kilde, men så vist jeg er orienteret, så bidrager kommunerne med en del mere end 60.000 hver. 

Mig bekendt, så er Vordingborg kommune kun en enkelt kommune. 

Det er i øvrigt så bekvemt, at der ikke er et officielt regnskab for Fishing Zealand, hvilket jo er lidt underligt, da det er et projekt, som forsøger af få snablen ned i offentlige kasser.
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2016 kl. 16:05
NRE, det er altså lidt typisk for dig, når vi taler om emne A og du bliver trængt, så skifter du til emne B Smile På intet tidspunkt har DSF været indblandet i denne tråd før du lige nu finder anledning til det Wink 

Meget belejligt, så slipper du jo for at svare på spørgsmålet om hvor meget praktisk arbejde du har lavet ude ved vandløbene Smile

Men fair nok, vi kender dig jo som en deabatør, som igen og igen løber panden mod muren i faktuel viden, se blot tråden her som et strålende eksempel Big smile

Men du har ret i, at DSF ikke er så store som jeg personligt kunne ønske det, men det er en anden diskussion, som ikke er en del af denne tråd, selv om du altid gerne vil diskutere DSF og vi vel alle kender dine holdninger, som du igen og igen har udtrykt i utallige tråde Smile

Ha en dejlig dag, nyd solen og foråret. Må jeg anbefale dig at suse ud at fiske, det skulle være så godt for humøret  Smile

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo
Til top
Bo Visgaard Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
bovisgaard

Tilmeldt:: 23 Dec 2008
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 172
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér bovisgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2016 kl. 16:20
Hr NRE
Hvis du nu smed en sten i vandet, for hver påstand du kom med, sikken en gydebanke det kunne blive tilWink
Til top
Niels Ole Kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole K. Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 240
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole K. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2016 kl. 17:15
Pssssst jeg har hørt at Kjøvenhavn og Sjælland får forholdsmæssigt for mange skattekroner til teater, selvkørende tog og andet skrammel i forhold til indbetalte skatte kroner...
Det er da osse for galtTongue
Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.
Til top
Niels Ole Kjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ole K. Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 240
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ole K. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2016 kl. 17:30
Citat: Ole K.

Pssssst jeg har hørt at Kjøvenhavn og Sjælland får forholdsmæssigt for mange skattekroner til teater, selvkørende tog og andet skrammel i forhold til indbetalte skatte kroner fra hele landet.....
Det er da osse for galtTongue
Husk fisken vokser sig kun større i vandet, ikke i fryseren.
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2016 kl. 17:32
Niels hvad med et frit Jylland-Fyn uden bro med krav om visa ( til dem der ikke forstår ironi er dette ironisk ment )
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2016 kl. 19:32
Citat: Ole K.

Pssssst jeg har hørt at Kjøvenhavn og Sjælland får forholdsmæssigt for mange skattekroner til teater, selvkørende tog og andet skrammel i forhold til indbetalte skatte kroner...
Det er da osse for galtTongue

Hvis du ikke er klar over det, så kan jeg fortælle dig, at alle de rige kommuner i region Sjælland og hovedstadsregionen gerne vil være fri for, at skulle betale til de fattige jyske kommuner via bloktilskudet, og den kommunale udligningsordning.
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2016 kl. 21:56
Nå så er det derfor de flander de så rundt efter i Nordjylland og tror de ejer det hele
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2016 kl. 22:00
Vi ved jo godt hvilke kommuner der er tale om her, kommuner som primært er befolket af dem som helst skal tilgodeses før alle andre og mener at de har krav på det meste, og helst endnu mere.
Løsningen på Finansministeriets søvnløse nætter hedder derfor "omprioriteringsbidraget", en smart detailstyring af skattemidlerne til at finansiere skattelettelser til dem i.....de rige kommuner selvfølgelig.
Men Løkke passer jo på Danmark siger han, derfor er han taget på fisketur i DF`s vælgerland, så nu står den både på Landbrugspakke og udflytning af statslige arbejdspladser.
De drakoniske mørkemænd i den borgerlige blok kommer til at kæmpe en grim kamp om vælgernes gunst hen over efteråret.
Det bliver rigtig grimt !

/Jim.
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2016 kl. 22:15
Jim det lader ikke til du har set tv avisen på DR 1 DF siger nej til skattelettelser håber det står til troende men det gør det desværre nok ikke
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2016 kl. 22:25
Hej John.

Jo det har jeg, og den udmelding fra DF er jo "betænkelig"...en kovending uden lige.
Det er bla derfor jeg mener, at kampen om vælgernes gunst bliver rigtig grim i den blå blok.
Dette skal også ses i lyset af udmeldingen fra LA...du ved, ham med det stålsatte blik Klovn

Mvh
Jim.
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pip_ser Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2016 kl. 22:31
De forstår at markere sig bare de nøjes med det
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Apr 2016 kl. 22:40
Nu er begrebet nøjsomhed for Saxo Banks lakajer kun noget som gælder for alle de andre.
De råber, truer og gør sig selv fuldstændigt til grin, og deres vælgersegment ude i befolkningen er primært den generation som tror at verdenen og Google blev skabt samtidigt.
Hokus-pokus og trylle-trylle...
Deres politik har simpelthen ingen gang på jord.

/Jim.

Til top
 Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down