Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bly købes

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Banditterne

Tilmeldt:: 28 Jan 2012
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Banditterne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bly købes
    Sendt: 06 Feb 2012 kl. 00:22
Citat: MikaelWS

så må alle i kasserne og destruere ALT bly!
 
Det synes jeg faktisk er meget rimeligt når nu man kender risikoen for at bly kan skade omgivelserne.
 
Jeg har ikke ( i hvert fald ikke bevidst, men stoler på forhandlerne) brugt bly siden blyforbuddet og det har jeg overlevet fint. De stakkels pirke og andet der ligger derhjemme kan jeg sagtens leve uden så mon ikke du også kan - ellers kan du oprette en tråd herinde hvor du søger et par aflagt blyfri pirke - så skal jeg nok være den første til at byde ind Tongue
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2012 kl. 01:10
Citat: Banditterne

Når vi nu (lystfiskere generelt) er efter andre der ikke overholder lovgivningen (her tænker jeg på landbruget og erhversfiskere) så er det vel go´stil at vi selv gør hvad vi kan for at holde vores sti ren?
 
 
Nu er det jo ikke ulovligt at bruge blyholdigt fiskegrej, så kan du ikke lige forklare, hvad det er for en sti vi skal holde ren set i forhold til andre gruppers lovovertrædelser???
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Banditterne

Tilmeldt:: 28 Jan 2012
Status: Offline
Beskeder: 32
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Banditterne Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2012 kl. 01:15
Jeg føler mig rimelig overbevist at ikke ethvert gylleudslip kan tilskrives ulovligheder mv. og sådan kan vi blive ved.
 
Iøvrigt mener jeg ikke at man kan sidestille det moralske ansvar med lovens regler. Men du mener måske ikke at moralen rækker ud over lovens ordlyd? Hvad med discard, er det ulovligt? Er det moralsk ok?
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2012 kl. 01:24
Citat: Banditterne

Jeg føler mig rimelig overbevist at ikke ethvert gylleudslip kan tilskrives ulovligheder mv. og sådan kan vi blive ved.
 
Iøvrigt mener jeg ikke at man kan sidestille det moralske ansvar med lovens regler. Men du mener måske ikke at moralen rækker ud over lovens ordlyd? Hvad med discard, er det ulovligt? Er det moralsk ok?
Hvad har moral med discard at gøre??? jeg forstår slet ikke dit spørgsmål???
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2012 kl. 02:30
Men bly er jo ikke farligt i støbt form? forstået på den måde at bly ikke opløses af og ligge på havbunden... dermed kan det jo ikke være farligt?

Det er jo dybest set nogen fine eksperter der har skulle bruge x antal kroner til deres årsbudget som har lavet de hidtidige rapporter, som nu er bassis for en lidt sær lov. 
Til top
Tommy Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Tommy:) Avatar

Tilmeldt:: 23 Dec 2009
Status: Offline
Beskeder: 616
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tommy:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2012 kl. 05:59
Hvorfor skal man hurtigst mulig ned ?
Til top
Kim Egede Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Abu-garcia86 Avatar

Tilmeldt:: 13 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Abu-garcia86 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2012 kl. 07:39
Hmm..
Det er muligt det stadigvæk er lovligt at anvende den smule grej man har tilbage - men dette gør jo ikke sagen bedre. Nu skriver flere at det ikke opløses osv, men problemet er jo ikke når du fisker med det, problemet består når du mister det ! Så ligger lortet jo bare på bunden - derefter kommer skaden.
 
Man kan vel gå ud fra at, når du nu skal bruge 10 kg - at der kommer rigeligt med grej ud af det. Den skræmmende del er så at du skriver - det er nok ikke sidste gang gryden kommer i kog ?!
 
Det svare jo til at efterlade plasticflasker i naturen - og egentlig være ret ligeglad, gang på gang.
 
Tja jeg skal ikke fortælle folk hvad de må og ikke må - at have en holdning til det er fint og fred være med det at andre ikke deler den samme holdning. Vi skal vel egentlig bare være glade for, langt fra alle fiskere deler samme holdning og tænker fremadrettet - mon ikke vi overlever den slatne rest som bruger blygrej ?
Kim Egede
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2012 kl. 08:44
Citat: Tommy:)

Hvorfor skal man hurtigst mulig ned ?
Torsk i stime er ikke stationære, de svømmer og hvis man ikke kommer hurtig og præcist ned til bunden, så er stimen svømmet væk fra der, hvor pirken vil komme ned, hvilket betyder, at man fanger mindre med en "langsom" og upræcis pirk.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2012 kl. 08:47
Citat: schultz92

Nikolaj Kolding du vil nok hellere pointere, frem for og priotere :)

GL på sundet.
 
Ja det er ganske korrekt, ligesom at bly har en lavere vægt fylde.
 
Nu kan jeg så undskylde mig med at jeg havde været oppe 04.30 for drøne ud og fiske i høj sø og - 5-7 grader hele dagen. Så var en lille smule smadret og træt.
 
Til top
Peter Olsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
pao Avatar

Tilmeldt:: 29 Jan 2003
Geografisk: Nord sjælland
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pao Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2012 kl. 08:51
Citat: Abu-garcia86

Hmm..
Det er muligt det stadigvæk er lovligt at anvende den smule grej man har tilbage - men dette gør jo ikke sagen bedre. Nu skriver flere at det ikke opløses osv, men problemet er jo ikke når du fisker med det, problemet består når du mister det ! Så ligger lortet jo bare på bunden - derefter kommer skaden.
 
Man kan vel gå ud fra at, når du nu skal bruge 10 kg - at der kommer rigeligt med grej ud af det. Den skræmmende del er så at du skriver - det er nok ikke sidste gang gryden kommer i kog ?!
 
Det svare jo til at efterlade plasticflasker i naturen - og egentlig være ret ligeglad, gang på gang.
 
Tja jeg skal ikke fortælle folk hvad de må og ikke må - at have en holdning til det er fint og fred være med det at andre ikke deler den samme holdning. Vi skal vel egentlig bare være glade for, langt fra alle fiskere deler samme holdning og tænker fremadrettet - mon ikke vi overlever den slatne rest som bruger blygrej ?

Kim nu har jeg på ingen måde lyst til at blive personlig.. men som tidligere skrevet så burde alle jo starte med at kikke lidt indad.. feje for egen dør om du vil !!

Hvis jeg kikker på dit profil billede, er det ganske tydligt at du ryger og du fisker efter opdrætsfisk..

virkningerne af rygning på miljøet


luftforurening

Omkring 4. 000 kemikalier , der anvendes i fremstillede cigaretter ud i luften, når en cigaret er brændt , og i mindre omfang, når en ryger udånder .

Vand Forurening

cigaretskod og filtre let gøre deres vej til åer, vandløb og søer , hvor de kan tilstoppe vandindtag og forurene vandet, da de nedbrydes . Derudover kan de giftstoffer fra cigaretskod sive ned i grundvandet .

Kuld og jordforringelse

I 2007 blev nummer et spild der findes i samfundet strand fejer i USA cigaretskod . Disse skod udvasket giftstoffer i jorden , og tager fejl som fødevarer af fugle .

Pesticider og Tobak

Tobak er en af de største salgsafgrøder i USA og rangerer sjette blandt alle landbrug til de anvendte mængde pesticider acre . Disse pesticider ender i jord og vand , og alle 13 større pesticider , der anvendes på tobak har vist sig at have en vis negativ indvirkning på mennesker og dyr .

Rygning og Brand

Cigaretter og skødesløs rygning er den største årsag til skov- og hjem brande . Skov og hjem brande frigive en masse forurening ud i atmosfæren hvert år , herunder plante toksiner og dioxiner fra forbrænding plastprodukter .
 
Og her er lidt info om fiske opdræt som du også støtter.

http://www.denstoredanske.dk/Natur_og_milj%C3%B8/Fiskeri/Fiskeopdr%C3%A6t,_akvakultur/dambrug/dambrug_(Milj%C3%B8p%C3%A5virkning)

ect...  det er så dejligt let at kritisere andre..  
Til top
Kim Egede Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Abu-garcia86 Avatar

Tilmeldt:: 13 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Abu-garcia86 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2012 kl. 09:05

Mja det kan du vel mene.

Men at tyde ud fra dit profil billed, fanger du jo tydeligvis mere end hvad du har brug for ?! Så er det vel bedre at fange opdrættet fisk ?
 
Nu sørger jeg så for ikke at smide mit affald i naturen, såsom skodder osv. At det så skader naturen på at fremstille produktet på et eller andet niveau kan jo ikke undgås. Tvivler også stærkt på at alt du har i hjemmet ikke er med til at forøge problemet - så jeg kan vel sige det samme til dig uden at kende noget til dit forbrug ?
 
 
Kim Egede
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nikolaj Kolding! Avatar

Tilmeldt:: 13 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 233
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nikolaj Kolding! Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2012 kl. 09:08
Citat: Abu-garcia86

 
Man kan vel gå ud fra at, når du nu skal bruge 10 kg - at der kommer rigeligt med grej ud af det. Den skræmmende del er så at du skriver - det er nok ikke sidste gang gryden kommer i kog ?!
 
Det svare jo til at efterlade plasticflasker i naturen - og egentlig være ret ligeglad, gang på gang.
 
 
Nu ved du jo intet om hvad jeg mister af grej eller hvad meget jeg støber pr. gang, kunne det måske - ved nærmere efter tanke - falde dig ind, at jeg ikke gider skulle ud og skaffe nye materialer, næste gang der skal støbes og jeg derfor ikke bruger 10 kilo pr. gang.
Til top
Kim Egede Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Abu-garcia86 Avatar

Tilmeldt:: 13 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Abu-garcia86 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Feb 2012 kl. 09:19
Nej det er korrekt. Men det har man tiltro til når du bl.a. skriver : det er nok ikke sidste gang gryden kommer i brug eller kog ?
 
Og som alle fiskere har prøvet - så mister man altid grej før eller siden. Men som jeg skrev; jeg skal ikke sige hvad folk må og ikke må - så er det dit eget valg at bruge blylodder - lige så vel som jeg vælger at ryge.
 
 
Kim Egede
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2012 kl. 11:16
Dagens pointe: Det gør mindre ondt, at kaste med mudder, end med bly! LOL

Hvorfor smide cyklen på skrotpladsen?. Brug den som pirk. Sæt den i højeste gear, så den kommer først ned til bunden. Tænd forlygten - det er som 10 stk. knæklys. Husk at smide en gang skidtfisk i cykelkurven. Så hiver i cyklen hurtigt op, og kurven er fyldt med fisk. LOLLOL


Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Feb 2012 kl. 12:42
Da jeg var en knægt på 7-8 år, blev jeg inviteret på øresund efter torsk af et ældre familiemedlem. Hen havde lavet håndvinder med en 1mm. monofilline på. Han havde også savet en gardinstang over i passende stykker. Heri blev så skubbet en tinstang, stykkerne blev bøjet og monteret med kroge og ringe. De vejede ikke alverden, og da vi riggede til på båden, fik vi da også nogle bemærkninger med.

Ikke desto mindre lykkedes det os, at hive adskillige torsk om bord, og min den største var på 11,5 kilo - så der blev ikke grint mere (kun af os he he)

Bare en lille side historie Big smile
Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 07 Feb 2012 kl. 12:43
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 09:25
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 10:03
Det skal måske lige nævnes, at man som forhandler ikke har store muligheder for, at vide om det indkøbte grej er lavet af bly og/eller om der er små mængder af det i grejet.

Meget af grejet kommer jo fra østen, hvor man ikke tager så nøje på blyets skadelige virkninger. Det sælges også til forhandlerne som blyfri.

Man kan selvfølgelig altid lave en matematisk ligning, hvor man via et kar med vand kan udregne massefylden - men det bliver man jo nok træt af i længden LOL
Mvh. - Kim -
Til top
Joachim Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gråfrede Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 206
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gråfrede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 10:04
Fra Perrsons ovenstående artikel/ link: "...Danmark har besluttet ikke at ville have blyholdigt fiskeudstyr på hylderne. Bly er et giftigt tungmetal, som ikke bliver nedbrudt i naturen, men ophobes i fødekæden til skade for mennesker og miljø... Vi fortsætter kontrollen over hele landet så længe, vi finder bly i fiskegrej. Men lystfiskerne kan også selv gøre en stor indsats. Har de blyholdigt grej i fisketasken, bør de aflevere det på deres lokale genbrugsstation og få det destrueret... siger leder af Miljøstyrelsens Kemikalieinspektion, Birte Børglum"
 
Hvis ikke for fædrelandet, så gør det for besparelsernes skyld med henblik på at skulle redde fædrelandet i disse naturmæssige og økonomiske krisetider...
 


Redigeret af Gråfrede - 08 Feb 2012 kl. 10:05
Knæk & Bræk derude...

Venlig Hilsen Joachim
http://whipafly.blogspot.com/
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 848
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 10:22

Det er ikke mere end jeg for nogle uger siden ved et besøg i en kendt grejbutik fandt blysynk til medefiskeri,og det var vel blyhagl/synk fra lystfiskere/jægere der var det store problem da søfugle spiste bly efterladenskaberne når de havde brug for grus/sand og derigennem blev forgiftede.

Gad vide hvor meget bly jeg har fået i mig når man brugte tænderne til at lukke sine bysynk ?? Confused


Redigeret af Kevin rostrup - 08 Feb 2012 kl. 10:23
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 10:29
Hej Kevin

Det skal du nok ikke være bange for.
Før i tiden spiste man jo ofte fugle der var skudt med blyhagl. Det var meget normalt, at man sad og spyttede blyhagl ud på tallerkenen når man spiste fjerkræ. det var der ingen der døde af.

Jeg har også lukket mange blysynk med tænderne, og det er kun min søn, der siger, at jeg (53 år) fejler noget, når bølgerne går højt he he.

Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 08 Feb 2012 kl. 10:30
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 11:14
Man må jo formode, at man på et tidspunkt udvider forbudet således at det også er forbudt at bruge blyet ligesom jægerne.
 
Mange af os mente, at man på ingen måde kunne få samme virkning ud af de alternative materialer haglene blev lavet af. Men mange års brug har vist, at det kunne man udemærket godt. Så mon ikke de sidste "117-undskyldnings tosser" i lystfiskerkredse så må igang med at tænke og agere en smule pragmatisk alternativt også.
 
At f.eks. stål har en vægtfylde der ligger 30-35% lavere end bly må være til at forholde sig til - og en 300 grams pirk - uanset om den er bly eller stål, må nødvendigvis komme så rask ned til torskene, at selv den mest epo-dopede torsk næppe kan undslå sig. Desuden kunne man jo eksperimentere sig frem til en hydrodynamisk form på pirken, der sikkert kunne udligne noget af forskellen.
 
Som en klog mand engang sagde 'vanens magt hæmmer fantasien' -  Så lur mig om ikke der også uden bly bliver fanget torsk.
 
mvh
Heinz
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 11:16
Citat: kikophil

Hej Kevin

Det skal du nok ikke være bange for.
Før i tiden spiste man jo ofte fugle der var skudt med blyhagl. Det var meget normalt, at man sad og spyttede blyhagl ud på tallerkenen når man spiste fjerkræ. det var der ingen der døde af.

Jeg har også lukket mange blysynk med tænderne, og det er kun min søn, der siger, at jeg (53 år) fejler noget, når bølgerne går højt he he.

Mvh. - Kim -
 
Er du nu også sikker på det ?Big smile
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 11:29
Heinz - ha ha - nej helt sikker kan man vist aldrig være.

Nogle af undskyldningerne vedr. brugen af bly, vil jo nok være det, at man kan støbe pirke til en lav pris.

En anden undskyldning er prisforskellen i forretningerne. En blypirk kan (kunne)jo købes på tilbud for ca. 30 kr. - hvor en massiv rustfri pirk kommer op over de 100 kr.-. Måske linetykkelserne får et par hak opad i tykkelse, så selv et tabt anker fra en Mærsk liner kommer med op i kurven .

Nå men selvfølgelig skal vi være miljøbevidste og hoppe med på vognen. At lade stå til gir jo bare smæk til egen hale he he.

Mvh. - Kim -
Til top
Martin Eggert Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Eggert Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 69
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Eggert Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 11:49
En anden årsag til brugen af bly er vel, at bulefiskerne ønsker at kunne kroge torsken i nakken på vej ned. Pirken kommer blæsende så hurtigt, at den ikke kan nå at flytte sig... Men den tråd har slet ikke kørt herinde i år, eller?
 
:-)
/Martin Eggert - kystfluefiskeren.dk
Til top
Morten Lehmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Morten Lehmann Avatar

Tilmeldt:: 27 Mar 2011
Geografisk: Søborg
Status: Offline
Beskeder: 145
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Lehmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 13:06
Citat: pao

Citat: Abu-garcia86

Hmm..
Det er muligt det stadigvæk er lovligt at anvende den smule grej man har tilbage - men dette gør jo ikke sagen bedre. Nu skriver flere at det ikke opløses osv, men problemet er jo ikke når du fisker med det, problemet består når du mister det ! Så ligger lortet jo bare på bunden - derefter kommer skaden.
 
Man kan vel gå ud fra at, når du nu skal bruge 10 kg - at der kommer rigeligt med grej ud af det. Den skræmmende del er så at du skriver - det er nok ikke sidste gang gryden kommer i kog ?!
 
Det svare jo til at efterlade plasticflasker i naturen - og egentlig være ret ligeglad, gang på gang.
 
Tja jeg skal ikke fortælle folk hvad de må og ikke må - at have en holdning til det er fint og fred være med det at andre ikke deler den samme holdning. Vi skal vel egentlig bare være glade for, langt fra alle fiskere deler samme holdning og tænker fremadrettet - mon ikke vi overlever den slatne rest som bruger blygrej ?

Kim nu har jeg på ingen måde lyst til at blive personlig.. men som tidligere skrevet så burde alle jo starte med at kikke lidt indad.. feje for egen dør om du vil !!

Hvis jeg kikker på dit profil billede, er det ganske tydligt at du ryger og du fisker efter opdrætsfisk..

virkningerne af rygning på miljøet


luftforurening

Omkring 4. 000 kemikalier , der anvendes i fremstillede cigaretter ud i luften, når en cigaret er brændt , og i mindre omfang, når en ryger udånder .

Vand Forurening

cigaretskod og filtre let gøre deres vej til åer, vandløb og søer , hvor de kan tilstoppe vandindtag og forurene vandet, da de nedbrydes . Derudover kan de giftstoffer fra cigaretskod sive ned i grundvandet .

Kuld og jordforringelse

I 2007 blev nummer et spild der findes i samfundet strand fejer i USA cigaretskod . Disse skod udvasket giftstoffer i jorden , og tager fejl som fødevarer af fugle .

Pesticider og Tobak

Tobak er en af de største salgsafgrøder i USA og rangerer sjette blandt alle landbrug til de anvendte mængde pesticider acre . Disse pesticider ender i jord og vand , og alle 13 større pesticider , der anvendes på tobak har vist sig at have en vis negativ indvirkning på mennesker og dyr .

Rygning og Brand

Cigaretter og skødesløs rygning er den største årsag til skov- og hjem brande . Skov og hjem brande frigive en masse forurening ud i atmosfæren hvert år , herunder plante toksiner og dioxiner fra forbrænding plastprodukter .
 
Og her er lidt info om fiske opdræt som du også støtter.

http://www.denstoredanske.dk/Natur_og_milj%C3%B8/Fiskeri/Fiskeopdr%C3%A6t,_akvakultur/dambrug/dambrug_(Milj%C3%B8p%C3%A5virkning)

ect...  det er så dejligt let at kritisere andre..  
 
Nu når vi snakker om forurening, så har jeg hørt rygter om at din båd præsterede at brænde 86 liter benzin af på at ligge og jagte forsvarsløse torsk ude på sundet.
 
Så hellere tage sig en smøg i ny og næ!!! Wink 
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 13:08
Hvis 86 liter er fordelt på 10 år er det da ikke så slemt!Wink
Til top
Morten Lehmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Morten Lehmann Avatar

Tilmeldt:: 27 Mar 2011
Geografisk: Søborg
Status: Offline
Beskeder: 145
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Lehmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 13:22
Det var på en dag!!! Big smile
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 13:43
He he. Ja hvornår mon bådemotorer bliver forbudt at bruge.

Nå drenge - vi skal ud og pilke torsk i dag. Så fatter vi årerne - jen tow, jen tow - ta`nu fat, vi sku jo gerne hjem inden 2 døgn LOL
Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 08 Feb 2012 kl. 13:44
Til top
Torben Abildgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
TOBY Avatar

Tilmeldt:: 11 Maj 2007
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 40
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TOBY Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 13:44
Hvordan skader blyet naturen?

Jeg antager, at selv torsk ikke er så dumme, at de æder skidtet, hvis pirken hænger fast i bunden... afgiver blypirken noget etellerandet, der så opsuges af tang eller plankton, eller ser det bare ikke lige så pænt ud som stål?
><///°> Torben
Til top
Daniel Kristiansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Dani8600

Tilmeldt:: 18 Maj 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 301
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dani8600 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 14:08
Citat: kikophil

He he. Ja hvornår mon bådemotorer bliver forbudt at bruge.

Nå drenge - vi skal ud og pilke torsk i dag. Så fatter vi årerne - jen tow, jen tow - ta`nu fat, vi sku jo gerne hjem inden 2 døgn LOL
Mvh. - Kim -
 
 
 
HE HE, du kommer sgu med mange gode kommentarBig smile
Til top
Brian Bechmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fætter ål Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2004
Status: Offline
Beskeder: 471
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fætter ål Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Feb 2012 kl. 17:26
Citat: Eggert

En anden årsag til brugen af bly er vel, at bulefiskerne ønsker at kunne kroge torsken i nakken på vej ned. Pirken kommer blæsende så hurtigt, at den ikke kan nå at flytte sig... Men den tråd har slet ikke kørt herinde i år, eller?
 
:-)



Enig, Bortset fra dem der dyrker bulefiskeriet håber at fisken når at bide.
Men når du kører ned i en stime torsk kan det somregelt ikke undgås et der fejlkroges fisk, Der bliver også fejlkroget hornfisk på kysten sild fra kutteren og laks i elven
jeg har sågar præsteret at fejlkroge en havørred under trolling fiskeri
og der bliver da næsten dagligt fjlkroget havørreder i st vejle å i karret når de fisker efter hyttefads aborre om vinteren

vi er sikkert allesammen enige om at fejlkrogning er ilde set
men fakta er det ikke kan undgåes ved de fleste former for fiskeri

DETTE VAR IKKE EN OPFORDRING TIL DEBAT OM BULEFISKERI ELLER ANDET
Til top
 Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down