Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

C&R er noget lort....eller hvad?

 Besvar Besvar Side  <12345 7>
Forfatter
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: C&R er noget lort....eller hvad?
    Sendt: 31 Jan 2011 kl. 08:23
Ja Finn, det er desværre resultatet af den forkælet : "mig, mig mig generation" som aldrig har fået en social opdragelse, og lever i deres egen lille klokke af en fiktiv verden. Det ses også i at de som regel ikke kan begå sig på nettet uden at skulle pådutte andre sine meninger og når det ikke lykkes så ser man sig nødsaget til at kalde dem øgenavne.

Det ses tydeligt med Steen K´s opførsel i stort set alle tråde her på 123nu.

Kan det siges tydligere : Troll ..... Wink
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 12:18
Citat: FD

 
Hej Peter,
 
Den her debat kommer til overfladen med jævne mellemrum, og ofte med de samme debattører. Jeg har selv tidligere haft en lang opslidende, men dog ret spændene debat med Steen.
Der er egentlig ikke så meget andet at sige til det, end at der er forskellige holdninger til tingene. Steen påberåber normalt hykleri hos alle dem der ikke mener som han, og debatten kører derfor i ring.  Det jeg lærte af min tilsvarende debat med Steen var, at der i hans verden ikke eksiterer noget der hedder moral og etik! I hvertfald ikke noget der er en debat værdig i forbindelse med lystfiskere. I hans verden er der kun "enten / eller" og det er alle vi andre simpelthen bare for indskrænkede til at indse.
 
Held og lykke denne gang ...du får brug for det Wink
Finn det her drejer sig netop ikke om holdninger og det må selv du kunne erkende. Hvis man opstiller nogle etiske præmisser for en ting, så må de samme præmisser nødvendigvis gælde for en anden ting, hvis man skal sammenligne de to ting.
- Alle de forudsætninger der ligger til grund for de etiske argumenter, som er blevet fremført mod C&R, de ville kunne bruges på præcis samme måde mod "madfiskeri" - det er ikke en holdning men et faktum.
- At den enkelte lystfisker laver sine egne hjemmestrikkede etiskeregler for at kunne retfærdiggøre sit lystfiskeri overfor sig selv, det er da fint nok, men det ændre ikke på, at det er hykleri, hvis man etisk er imod C&R og samtidig fisker selektivt madfiskeri.
- Det er direkte forkert, at der ikke skulle være noget der hed etik/moral i min lystfiskerverden, hvor fanden for du det fra???
 
- Det lystfiskerne burde koncentrere sig om, det var at se på bæredygtigheden i lystfiskeriet ved de forskellige metoder og de enkelte vande, da der her ikke ville kunne blandes hjemmestikket etik ind i billedet. 


Redigeret af Stone05 - 31 Jan 2011 kl. 12:39
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 12:24
Citat: qwer

Ja Finn, det er desværre resultatet af den forkælet : "mig, mig mig generation" som aldrig har fået en social opdragelse, og lever i deres egen lille klokke af en fiktiv verden. Det ses også i at de som regel ikke kan begå sig på nettet uden at skulle pådutte andre sine meninger og når det ikke lykkes så ser man sig nødsaget til at kalde dem øgenavne.

Det ses tydeligt med Steen K´s opførsel i stort set alle tråde her på 123nu.

Kan det siges tydligere : Troll ..... Wink
Prøv nu at høre her fjols - det er ikke mig, som er startet med at kalde folk ved øgenavne, det er dig, Per Hansen og Heinz - jeg svare kun igen på samme måde, som I tiltaler mig, så det med ikke at kunne begå sig på nettet, den falder tilbage på dig selv.
Med hensyn til mangel på social opdragelse, så er det vist nærmere personer, som dig og Per Hansen, der hører ind under den kategori.
- Du er en hyklerisk uintelligent dyreplager - det er et faktum.
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 13:42
Stone05:

C&R er en privat sag - ligesom almindeligt sportsfiske er det...

At tage på fisketur fange en fisk, spise den, er en menneskeret vi har i vores kultur.

C&R er en afart af sportsfiske...Fanger du en fisk du ikke vil spise (en brasen, en lille ørred eller en grim stor udleget af samme) da kan du blot sætte den tilbage i vandet...Det er også en mulighed eller rettighed

Der er også folk der fisker efter fisk...som de på ingen måde har til sinde at spise... Eks.vis; Folk der tager til Østkysten af Sverige i vinter tid for at fange gedder.... sjælden vil man møde en af disse mennesker der har taget en fisk til mad...Det er også en mulighed eller rettighed


Sådan ser det kulturelle landskab ud PT.

Jeg vil sige at: C&R er noget lort i det øjeblik at denne afart af vores sport skal danne grundlag for hvad der er etik og moral i dette land...Da har vi nemlig i.flg. denne tekst-forfatter en meget tynd sag... og vil måske helt miste vore føromtalte ret til at sportsfiske...

Uden at ville starte en diskussion med andre skrivere på dette forum vil jeg dog anfægte at den almindelige borger, meningsdanner eller endog etisk-råds medlem..... vil mene at det er lige meget om fisken bruges :

"Til gødning, bruge den til hønsefoder, bruge den til kattemad, bruge den til at lave biogas, bruge den til at lave håndtasker eller for at sætte den uskadt ud igen" -

Jeg tror simpelt hen ikke at, føromtalte; almindelige borger, meningsdanner, etisk-råds medlem kategorisere disse forhold ens...


Jeg mener de vil kategorisere C&R som decideret dyrplageri...

Egentlig er jeg fuldstændig ligeglad...med hvad almindelige borger, meningsdanner, etisk-råds medlem....mener og tror...vores verden er sku så f...-up på så mange etiske og moralske planer... der mange gange blot spejler politiske vindmøller og hensynsbetændelse...men jeg er bange for at disse meningsdanner, småborger - og etiske vejleder skal begrænse mig i mine rettigheder.... se det ville være noget lort... for at sige det lige ud...

Det tror jeg også at C&R interesserede lystfiskere vil mene

Venlig hilsen

Jesper Fohrmann


Smart ordsprog indsæt her: "Jeg C&Rér når det passer mig - og andre kan gøre ligeså"   













Redigeret af fishmadman - 31 Jan 2011 kl. 14:36
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 14:11
Citat: fishmadman

Jeg vil sige at: C&R er noget lort i det øjeblik at denne afart af vores sport skal danne grundlag for hvad der er etik og moral i dette land...Da har vi nemlig i.flg. denne tekst-forfatter en meget tynd sag... og vil måske helt miste vore føromtalte ret til at sportsfiske...

Uden at ville starte en diskussion med andre skrivere på dette forum vil jeg dog anfægte at den almindelige borger, meningsdanner eller endog etisk-råds medlem..... vil mene at det er lige meget om fisken bruges :

"Til gødning, bruge den til hønsefoder, bruge den til kattemad, bruge den til at lave biogas, bruge den til at lave håndtasker eller for at sætte den uskadt ud igen" -

Jeg tror simpelt hen ikke at, føromtalte; almindelige borger, meningsdanner, etisk-råds medlem kategorisere disse forhold ens...


Jeg mener de vil kategorisere C&R som decideret dyrplageri...

Jesper, jeg går slet ikke ind i om den ene eller anden form for lystfiskeri er etisk korrekt eller ej - det jeg siger, det er, at det kun er rimeligt at bruge de samme etiske forudsætninger, hvis man vil bedømme C&R lystfiskeri og selektivt madfiskeri mod hinanden. Og de etiske argumenter, som er blevet fremført mod C&R, de vil alle kunne bruges mod lystfiskeri generelt.
- Sålænge den almindelige borger, meningsdanner eller etisk-råds medlem tillader trawlfiskeri/garnfiskeri og deres " bruge den til gødning, bruge den til hønsefoder, bruge den til kattemad, bruge den til at lave biogas, bruge den til at lave håndtasker eller for at sætte den uskadt ud igen" - det sidste passer dog ikke, da erhvervsfiskeriets discard jo ikke er uskadte men døde og altså sålænge dette tillades, så vil der ikke kunne anfægtes mod selektivt lystfiskeri i form af C&R ---> derimod, så vil det være bæredygtigheden, der ville kunne ses på og evt. ske en anfægtning af et givent lystfiskeri.
Til top
Jesper Fohrmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fishmadman Avatar

Tilmeldt:: 13 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 404
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fishmadman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 14:31
Steen:

Nettop denne debat er unødvendig... Jeg ønsker at besvare; hvornår eller i hvilken sammenhæng C&R - kan blive en grim størrelse eller noget lort..

Og det bliver når; før omtalte...almindelige mennesker, meningsdannere og medlemmer af etisk råd...skal tage stilling til hvad der reelt foregår ude i den danske natur...

Når dette skal ske...mener jeg at disse mennesker vil se på hårdkogt C&R fiskeri som en form for ophøjet dyrplageri.. intet andet end store drenge/pigers leg med liv

Gode begreber som moral og etik...og sund fornuft og endog videnskab - kommer ikke til at, influere så forfærdelig meget på en sådan forestående debat...

Men det ville ikke blive hæse C&R fiskere der kommer til at sætte hjørnestolperne når et nyt sæt dyre-etiske moral-etik papirer bliver skrevet under af et ...bredt segment...af borger på tværs af den politiske stolerække..

Derfor (ud-fra spøgerens spørgsmål: Er C&R noget lort?) ja ! det mener jeg det kan blive... Læs evt mit tidligere indlæg i denne debat...

Venlig hilsen

Jesper Fohrmann

Redigeret af fishmadman - 31 Jan 2011 kl. 14:43
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 14:31
 Steen,
 
Ja jeg pustede vel selv til ilden igen, men gider faktisk ikke forsætte hvor vi slap sidst. Hvad jeg kan se eller ej har jeg fortalt. Min verden er ikke så sort hvid som din, og det at føre intelligente samtaler med andre om livets mere uhåndgribelige ting som moral og etik har vi et vidt forskelligt syn på, og interesse i. Du taler kun i absolutter, og levner ikke plads til anden synsvinkel på tingene end din egen. Nu er det bare sådan at man faktisk godt kan være uenige, og samtidigt forstå ideen bag -og acceptere andres holdninger uden at føle trang til konstant at fornægte deres berettigelse (ja det er vi altså nogle der kan, tro mig). Du vil åbenbart aldrig kunne forstå eller acceptere anden logik end din egen, som er alt for unuanceret til en interessant debat (med andre end dig selv) ...faktisk bruger du jo megen spalteplads på at belære vi andre om at der ikke er noget somhelst at debattere, og at vi ikke forstår hvad vi selv mener og siger, og at der kun er din absolutte nedbarberede sandhed at forholde sig til.
Ka' du hygge dig Wink


Redigeret af FD - 31 Jan 2011 kl. 14:38
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 14:41
Citat: Stone05

Citat: qwer

Ja Finn, det er desværre resultatet af den forkælet : "mig, mig mig generation" som aldrig har fået en social opdragelse, og lever i deres egen lille klokke af en fiktiv verden. Det ses også i at de som regel ikke kan begå sig på nettet uden at skulle pådutte andre sine meninger og når det ikke lykkes så ser man sig nødsaget til at kalde dem øgenavne.

Det ses tydeligt med Steen K´s opførsel i stort set alle tråde her på 123nu.

Kan det siges tydligere : Troll ..... Wink
Prøv nu at høre her fjols - det er ikke mig, som er startet med at kalde folk ved øgenavne, det er dig, Per Hansen og Heinz - jeg svare kun igen på samme måde, som I tiltaler mig, så det med ikke at kunne begå sig på nettet, den falder tilbage på dig selv.
Med hensyn til mangel på social opdragelse, så er det vist nærmere personer, som dig og Per Hansen, der hører ind under den kategori.
- Du er en hyklerisk uintelligent dyreplager - det er et faktum.


.... øøøhhhh fik du slået "faktum" op i ordbogen ?
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 14:53
Glem det Nick, han taler blot til de uoplyste masser (læs: alle vi andre) ...det er ikke en debat det her LOL 

Redigeret af FD - 31 Jan 2011 kl. 14:55
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
Mads Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MadsAndersen Avatar

Tilmeldt:: 03 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MadsAndersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 14:55
Steen. Opret nu dit eget forum, hvor du kan gå i selvsving. Det ville sku gøre det meget nemmere det hele.
C&R, C&K, C&T(torture) jeg synes at man skal lade det være en privat ting til en hvis grænse. Er bestanden af en art i et bestemt vand truet, så må man lade være. Ellers må man sku selv bestemme hvad man vil. Det kan da ikke være så svært.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 14:56
Citat: FD

 Steen,
 
Ja jeg pustede vel selv til ilden igen, men gider faktisk ikke forsætte hvor vi slap sidst. Hvad jeg kan se eller ej har jeg fortalt. Min verden er ikke så sort hvid som din, og det at føre intelligente samtaler med andre om livets mere uhåndgribelige ting som moral og etik har vi et vidt forskelligt syn på, og interesse i. Du taler kun i absolutter, og levner ikke plads til anden synsvinkel på tingene end din egen. Nu er det bare sådan at man faktisk godt kan være uenige, og samtidigt forstå ideen bag -og acceptere andres holdninger (ja det er vi altså nogle der kan, tro mig). Du vil åbenbart aldrig kunne forstå eller acceptere anden logik end din egen, som er altfor unuanceret til en interessant debat ...faktisk bruger du jo megen spalteplads på at belære vi andre om at der ikke er noget somhelstat debattere, og at vi ikke forstår hvad vi selv mener og siger, og at der kun er din absolutte nedbarberede sandhed at forholde sig til.
Ka' du hygge dig Wink
Det er jo ikke det det handler om, jeg går ind i den etik, der er i de argumenter, som folk bruger mod C&R - og den etik, den kan altså bruges på nøjagtig samme måde mod selektivt madfiskeri... Jeg kan fint forstå, at nogle mennesker kan have brug for at retfærdiggøre deres handlinger overfor dem selv, men hvis man vil argumentere mod andre lystfiskeres handlinger, så holder det i mine øjne altså bare ikke, hvis argumenterne indeholder hykleri eller dobbeltmoral i forhold til vedkomnes eget lystfiskeri.
- F.eks. hvis man mener, at C&R er dyreplageri, fordi at man påfører fiskene unødvendig smerte - så må man nødvendigvis også mene, at selektivt madfiskeri er dyreplageri, da fiskene jo her også påføres unødvendig smerte, da man jo kan få fisk på spisebordet uden, at der er dyreplageri indvolveret - det holder ikke en meter, når folk i realiteten siger; " du må ikke udøve din form for unødvendig dyreplageri, men jeg må altså godt udøve min form for unødvendig dyreplageri.
- Det er helt fint, hvis man vil argumentere etisk mod C&R, men så burde det sgu ske uden, at argumenter indeholdende hykleri/dobbeltmoral, samt at der udstikkes de samme præmisser - det er min tilgang til og mening om det at føre en saglig debat.
 
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 15:06
Citat: MadsAndersen

Steen. Opret nu dit eget forum, hvor du kan gå i selvsving. Det ville sku gøre det meget nemmere det hele.
C&R, C&K, C&T(torture) jeg synes at man skal lade det være en privat ting til en hvis grænse. Er bestanden af en art i et bestemt vand truet, så må man lade være. Ellers må man sku selv bestemme hvad man vil. Det kan da ikke være så svært.
Det nemmeste ville vel være, at du ikke læser og beskæftigere dig med en tråd/indlæg, som du ikke kan li...   
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 15:08

Hykleri er at foregive at have en særlig tro, holdning, værdisæt, følelse, kvalitet eller standard, som man rent faktisk ikke har.

Ordet er stærkt fordømmende - det anses for umoralsk at hykle.

Hvis man bevidst ønsker at skjule faktiske motiver eller følelser, er der næppe tale om hykleri - da er det snarere bedrag.

Hykleri har imidlertid en karakter af fejghed, krysteragtighed og ynkelighed. Hykleri er i denne forstand udtryk for ens frygt for konsekvenserne af at udtrykke sin sande holdning etc.

Derfor er hykleri i en vis forstand naturligt omend afhængigt af hvor usikker situationen er og af personens mod og integritet. Hvis det er farligt at udtrykke uenighed, er det mere naturligt at hykle enighed. Og hvis man er en mindre moden person er det mere sandsynligt at man kommer til at hykle.

Aktivt hykleri kan være et i reglen utilstrækkeligt dække over personlig umodenhed, for hvilken det naturlige udtryk i psykologien kaldes passiv aggression. Passiv aggression består i at at man meddeler sin sande holdning etc, når situationen lægger op til det, fordi man ikke magter eller vover det. Hykleriet består i at man i stedet siger noget andet, typisk det, som forekommer mest opportunt i situationen.

Kilde: Wikipedia
 
Kan du nu selv se hvor arrogant du fremstår når du kalder gud og hver mand hykler. For at kunne beskylde andre for sådan noget er man nød til at kende dem, eller argumentere og blotlægge hykleriet ...du bruger termen i flæng for at fremhæve dig selv. 
Sig endelig til hvis du vil tages med bukserne nede i nogle af de andre begreber du vælter dig rundt i LOL
 
 ...Så blev det sjovt alligevel, takker Wink


Redigeret af FD - 31 Jan 2011 kl. 16:25
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 15:10
Hej
 
Utrolig, at en så forholdsvis ligegyldig ting kan afstedkomme 108 indlæg, Og dette er så nummer 109.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 15:14
Jeg synes Jesper "madman" Fohrman's indlæg er et af de bedste so far. Et er hvad vi selv mener om sagen, noget andet er hvad andre ikke lystfiskere mener om det vi går og laver. Jeg er helt sikker på at det er de færreste der kan forstå en rendyrket C&R fiskers tankegang, hvorimod det at tage fisk med hjem til husholdningen godt kan forsvare det dyrplageri som det åbenbart er at fiske (hvilket jeg ikke er enig i at det er)
 
Only a Sith deals in absolutes!
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 15:47
Nr. 111
 
Godt gået Finn Dahlin.Thumbs UpClap
Per Hansen
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 15:54
Citat: karsten4

Hej
 Utrolig, at en så forholdsvis ligegyldig ting kan afstedkomme 108 indlæg, Og dette er så nummer 109.
 Mvh
 Karsten
 
Dumheden overlever altid - den er så at sige for dum til at dø !
(Aksel Sandemose)
Big smile
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 15:56
Citat: FD

Hykleri er at foregive at have en særlig tro, holdning, værdisæt, følelse, kvalitet eller standard, som man rent faktisk ikke har.

 
Kan du nu selv se hvor arrogant du fremstår når du kalder gud og hver mand hykler. For at kunne beskylde andre for sådan noget er man nød til at kende dem, eller argumentere og blotlægge hykleriet ...du bruger termen i flæng for at fremhæve dig selv. 
Sig endelig til hvis til hvis du vil tages med bukserne nede i nogle af de andre begreber du vælter dig rund i LOL
 
 ...Så blev det sjovt alligevel, takker Wink
Øh!, jeg kan absolut ikke se, at der er noget som helst arrogant ved sige sandheden.
 
- Jeg har fremlagt, blotlagt og argumenteret for hykleriet:
Hvis man mener, at C&R er dyreplageri, fordi at man påfører fiskene unødvendig smerte - så må man nødvendigvis også mene, at selektivt madfiskeri er dyreplageri, da fiskene jo her også påføres unødvendig smerte, da man jo kan få fisk på spisebordet uden, at der er dyreplageri indvolveret - det holder ikke en meter, når folk i realiteten siger; " du må ikke udøve din form for unødvendig dyreplageri, men jeg må altså godt udøve min form for unødvendig dyreplageri.
 
- Så hvis nogen er taget med noget som helst nede, så er det dig.
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 15:58
Grunden til at vi er endt her er at vi er en del der egentlig bare gerne vil udveksle meninger og holdninger. Man vil selvfølgelig også argumentere for sine holdninger, men i ligeså høj grad beriges af at høre andres synsvinkler.
Desværre har "the sith lord" besluttet at der kun er en måde at se tingene på, at der intet er at diskutere og at al nuanceret holdning til emnet er hykleri (et lidt skamredet begreb i denne "debat")
 
Hvor er det ærgerligt at man ikke kan debattere sådan noget herinde uden en øredøvende baggrundsstøj fra dem der reelt kun har en agenda: At stoppe debatten fordi man ikke formår, eller gider, argumentere sagligt, og derved levne plads til andre debattører.
 
Alle vinkler i sagen er da interessante, i lige så høj grad Steen's! Problemet er bare at han tror en debat kun drejer sig om at få ret, og samtidigt bevise andres uret ...men som nævnt i de 4 første linier kunne vores debattrang jo have en anden årsag Wink
 
PS. Steen, det eneste du for gud ved hvilken gang beviser er at du ikke forstår hvad begrebet hykleri dækker over ....men du kan bare Google det og få det serveret på flere måder, du er jo så skrap til Google som du fremhæver i en anden tråd...


Redigeret af FD - 31 Jan 2011 kl. 16:06
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 16:01
Citat: tackler

Citat: karsten4

Hej
 Utrolig, at en så forholdsvis ligegyldig ting kan afstedkomme 108 indlæg, Og dette er så nummer 109.
 Mvh
 Karsten
 
Dumheden overlever altid - den er så at sige for dum til at dø !
(Aksel Sandemose)
Big smile
Og som sædvanligt, så er der altid lige nogle personer, som skal komme med nogle for trådens emne totalt ligegyldige og uvedkomne kommentarer, Dit, Karstens o.a. indlæg må jo så dermed tage prisen for, hvad der virkelig er den rendyrkede dumhed. 
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 16:07
Citat: FD

Grunden til at vi er endt her er at vi er en del der egentlig bare gerne vil udveksle meninger og holdninger. Man vil selvfølgelig også argumentere for sine holdninger, men i ligeså høj grad beriges af at høre andres synsvinkler.
Desværre har "the sith lord" besluttet at der kun er en måde at se tingene på, at der intet er at diskutere og at al nuanceret holdning til emnet er hykleri (et lidt skamredet begreb i denne "debat")
 
Hvor er det ærgerligt at man ikke kan debattere sådan noget herinde uden en øredøvende baggrundsstøj fra dem der reelt kun har en agenda: At stoppe debatten fordi man ikke formår, eller gider, argumentere sagligt, og derved levne plads til andre debattører.
 
Alle vinkler i sagen er da interessante, i lige så høj grad Steen's! Problemet er bare at han tror en debat kun drejer sig om at få ret, og samtidigt bevise andres uret ...men som nævnt i de 4 første linier kunne vores debattrang jo have en anden årsag Wink
Jeg er ikke ude på at stoppe debatten, jeg ønsker blot, at der skal være de samme etiske præmisser for folks argumenter.
 
Hvad med om du argumenterede mod det hykleri, som jeg har påpeget - eller du mener måske ikke, at der skal være de samme etiske præmisser i debatten???
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 16:12
Dette er åbenbart tråden der "ikke vil dø".
 
Jeg syntes bare at hvis tråden skal fortsættes, så skal den ind på sporet igen.
 
Steen´s ligegyldige indlæg om dyrplageri og straffelov bør stoppe, det har sådan set ikke noget med sagen at gøre. Iøvrigt skriver han efterhånden det samme nonsens i hvert eneste indlæg.
 
For en gangs skyld er jeg ikek enig med Karsten. Jeg syntes sådan set ikke emnet er ligegyldigt. Hvis steen ikke havde overtaget tråden med hans personlige vandetta, kunne denne tråd have været en soper meningsudveksling på hodninger til vorse fælles passion: fiskestangen.
Og lige prc holdninger til tingene er jo en stor mangelvare i dag. Folk gør og siger bare hvad de andre gør og siger, ofte uden stillingtagen til om det kunne gøres anderledes.
Fisker du for at nyde naturen?
Fisker du for at fange spisefisk?
Fisker du for konkurencens skyld, hvem får den største?
Fisker du for kammeratskabet med dine fiskekompis?
Fisker du for at nyde dit vidunderlige dyre og smukke grej?
Fisker du bare for at stresse af ved åen/kysten/P&Tén ?
 
Nyder du lange dramatiske fight´s?
Nyder du en hurtig fight fordi det andet er synd for fisken?
 
Har en lystfisker der ikke kan fordrage smagen af fisk nogen berettigelse?
 
Er jeg en egoistisk fiskeudslettende fisker fordi jeg hjemtager alt over mål?
 
Har C&R nogen særlig indflydelse på bestandene?
 
Er det synd for fiskene, kan de føle smerte??
 
Jeg kunne blive ved. Ovenneævnte kan/skal debateres med jævne mellemrum. Det kan såfremt vi ikke er for bombastiske i vores stillingtagen gøres på en soper og pæn måde.
Unge nye lystfiskere læser med, de skal jo udfra vi gamles holdninger selv tage stilling, og skabe deres eget moralkodex for DERES eget fiskeri. Jeg har en tyrkertro på at disse debatter flytter noget hos mange.
 
Sluttelig vil jeg sige at jeg har deltaget i mange debatter her på 123nu, og lyttet med på flere. Hver eneste gang kommer der argumenter som man kan bruge, og indimellem flytter debatterne også noget hos mig!
 
Men tilbage på banen, og (undskyld) hoold dig væk Steen!
 
/frede
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 16:16
Dumhed er det at være dum, eller mangle intelligens!
 
Ak ja.......
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 16:16
Nej Steen, jeg mener ikke der skal være samme etiske præmisser i debatten, det er dig der mener det -og du er i klart mindretal -prøv at forhold dig til det hvis du kan! Disse præmisser er individuelle, de kan ikke generelliseres, det må du da efterhånden have fattet nu! Vi (alle andre end dig) debatterer HOLDNINGER. Det gælder ikke om at få ret, eller bevise andres uret.
 
Dit såkaldte bevis for hykleri er kun sandt hvis du kan finde en der mener præcist det der står i første linie, og samtidigt BEVIDST og i ond mening forsøger at foregive noget andet ...Hov nej, det er jo bedrag! Hvad så hvis man er kommet til at være tvetydig? Nej Steen, så er det selvmodsigelse, og det kommer alle vist undtagelsesvis til i kampens hede, uden at der ligger andet end iver og blussende engagement til grund. ...Jamen hvad hvis man gør det fordi man er en fej ynkelig kryster der ikke tør sige sin mening? SÅ er man hykler! Hvem i denne debat kan du sige det om? Hvem TØR ikke stå ved hvad de mener? Hvor har du et håndgribeligt bevis for dette?
 
SÅ FAT DET DA MAND! -Du vil jo gerne fremstå så skide superintelligent, hvad med bare til en start at bevise, at du både kan læse og forstå.Wink


Redigeret af FD - 31 Jan 2011 kl. 17:35
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
JC Skafsgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
wildfishing

Tilmeldt:: 21 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wildfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 16:55
Istedet for at jeg vil blande mig i jeres debat om hykler og ikke hykler så vil jeg svare på Mogens Jensen's spørgsmål. Jeg går ind for C&R.
 
1. Jeg er den eneste der spiser fisk i huset så hvorfor slå dem ihjel uden grund?
2. En måde man kan bevare nogle arter på som der ikke er for mange af i forvejen, men som er en god fight i UDEN at bruge modhager på krogen.
3. Det er nu lækkert at man kan værer sammen med nogle folk som har samme passion som en selv for lige præsic den form for fiskeri man udøver..
 
Kan godt være vi påfører fiskene nogle smerter men til dagens dato (for mit vedkommende) har jeg nu ikke set en af dem ligge i overfladen og været døde..
 
Det er bare min mening.
 
MVH.
Jens Christian
wwww.wildfishing.dk
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 16:57
Hej Steen Kehler
 
Tak for det pæne svar. Jeg betaler gerne prisen for mine indlæg. Nu synes jeg ikke at det belaster mig særlig meget, at blive kaldt dum af dig. Ja, jeg ville nok blive en smule bekymret hvis netop du havde kaldt mit indlæg begavet.
Ellers er jeg meget enig med Finn, men en saglig debat fra din side er vel lige lovlig meget at forvente.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 17:00
Citat: FD

Nej Steen, jeg mener ikke der skal være samme etiske præmisser i debatten, det er dig der mener det -og du er i klart mindretal -prøv at forhold dig til det hvis du kan! Disse præmisser er individuelle, de kan ikke generelliseres, det må du da efterhånden have fattet nu! Vi (alle andre end dig) debatterer HOLDNINGER. Det gælder ikke om at få ret, eller bevise andres uret.
 
Dit såkaldte bevis for hykleri er kun sandt hvis du kan finde en der mener præcist det der står i første linie, og samtidigt BEVIDST og i ond mening forsøger at foregive noget andet ...Hov nej, det er jo bedrag! Jamen hvis man gør det fordi man er en fej ynkelig kryster der ikke tør sige sin mening SÅ er man hykler! Hvem i denne debat kan du sige det om? Hvem TØR ikke stå ved hvad de mener? Hvor har du et håndgribeligt bevis for dette?
 
SÅ FAT DET DA MAND! -Du vil jo gerne fremstå så skide superintelligent, hvad med bare til en start at bevise, at du både kan læse og forstå.Wink

Hykleri er at foregive at have en særlig tro, holdning, værdisæt, følelse, kvalitet eller standard, som man rent faktisk ikke har.

- Når Nick f.eks. siger, at jeg ved C&R lystfiskeri er en dyreplager og som argument bruger, at jeg påfører fisken unødigvendig smerte - Og han samtidig selv påfører fisken unødvendig smerte i sit lystfiskeri, men ikke mener, at han er dyreplager -- så er det sgu da hykleri, da han foregiver ikke at være dyreplager, mens han rent faktisk er det, i følge hans egen definition på dyreplageri.
 
- Så hvad er det jeg skal fatte: At Nick ikke er en hykler, fordi han ikke VIL erkende sit dyreplageri, selvom han er det i forhold til hans egen definition af dyreplageri - selvbedrag bliver netop til hykleri, når man ikke VIL erkende den specifike betydning af sine egne handlinger, men samtidig påpeger den samme specifike betydning i andres handlinger.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 17:09
Citat: ljf

Dette er åbenbart tråden der "ikke vil dø".
 
Jeg syntes bare at hvis tråden skal fortsættes, så skal den ind på sporet igen.
 
Steen´s ligegyldige indlæg om dyrplageri og straffelov bør stoppe, det har sådan set ikke noget med sagen at gøre. Iøvrigt skriver han efterhånden det samme nonsens i hvert eneste indlæg.
 
For en gangs skyld er jeg ikek enig med Karsten. Jeg syntes sådan set ikke emnet er ligegyldigt. Hvis steen ikke havde overtaget tråden med hans personlige vandetta, kunne denne tråd have været en soper meningsudveksling på hodninger til vorse fælles passion: fiskestangen.
 
... Men tilbage på banen, og (undskyld) hoold dig væk Steen!
 
/frede
Nu er mine indlæg svar til andre i tråden - at nogle af de ting, som jeg har fremført er uvedkomne for emnet, det skyldes jo ikke min person, men at andre har bragt dem på banen først f.eks. Ole R. , Heinz, Per H. o.a.
Jeg har således ikke overtaget tråden med min personlige vendetta - jeg giver blot svar på tiltale på andres angreb mod min person.
 
- Så i stedet for at rette skydtset mod mig, så burde du jo gøre det mod dem, som starter med at komme med uvedkomne kommentarer.
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 17:23
Steen du får tingene til at accellerere, det er der nok også der er med til.
MEN tilbage til emnet og drop alt det uvedkomemnde selvhævdende pjat.
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 17:26
Jeg har således ikke overtaget tråden med min personlige vendetta - jeg giver blot svar på tiltale på andres angreb mod min person.
Udtaler den den altvidende  Steen Kehler
 
SØG LÆGE, Deadog det skal da vist gå lidt stærkt....Censored


Redigeret af Taonga - 31 Jan 2011 kl. 17:32
Til top
Mads Andersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MadsAndersen Avatar

Tilmeldt:: 03 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 94
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MadsAndersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 17:26
Ja, men jeg vil jo stadig gerne læse alle de dejlige guldkorn mange andre brugere kommer med. Det er svært når der er flere sider der er plastret til med ævl, dårlig retorik og mangelfuld forståelse og fortolkning af dansk lov. Derfor. 
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 17:28
Hej en sidste gang Steen. Jeg har fattet det nu: Du kan simpelthen ikke forstå hvad hykleri betyder, fred være med det. Du får ikke flere svar/kommentrer herfra, jeg orker simpelthen ikke mere af dit vrøvl.
 
Og da jeg ser at du nu skulle være blevet offer for en hetz, så behøver du vel heller ikke flere inputs for at holde gryden i kog. Nyd nu dit farvestrålende illusionsnummer af et martyrium, du har jo selv valgt det. Clown
 
Ka' du have det godt, og tak for i dagWink


Redigeret af FD - 01 Feb 2011 kl. 05:47
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
Keld bøjgaard Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kofanger999 Avatar

Tilmeldt:: 28 Nov 2007
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kofanger999 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 17:34
Hej Steen? er dit tastatur ikke ved at blive varm?? :)
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 17:35
Citat: ljf

Steen du får tingene til at accellerere, det er der nok også der er med til.
MEN tilbage til emnet og drop alt det uvedkomemnde selvhævdende pjat.
Nu er det altså ikke mig, som starter med at komme med de uvedkomne kommentarer, så det er altså ikke mig,  der er selvhævdende og som får tingene til at accellerere - jeg forbeholder mig min ret til at forsvare mig mod andres angreb, hvad enten de er vedkomne eller uvedkomne.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 17:40
Citat: MadsAndersen

Ja, men jeg vil jo stadig gerne læse alle de dejlige guldkorn mange andre brugere kommer med. Det er svært når der er flere sider der er plastret til med ævl, dårlig retorik og mangelfuld forståelse og fortolkning af dansk lov. Derfor. 
Nu drejer tråden sig jo for en meget stor dels vedkomne jo om mine indlæg, så alle de der guldkorn, som du omtaler, de ville aldrig være blevet leveret, hvis ikke jeg havde deltaget.... Så dit argument holder ikke en skid - så DERFOR min bare r..
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 17:45
Citat: FD

Hej en sidste gang Steen. Jeg har fattet det nu: Du kan simpelthen ikke forstå hvad hykleri betyder, fred være med det. Du får ikke flere svar/kommentrer herfra, jeg orker simpelthen ikke mere af dit vrøvl.
 
Og da jeg ser at du nu skulle være blevet offer for en hetz, så behøver du vel heller ikke flere inputs for at holde gryden i kog. Nyd nu dit farvestrålende illutionsnummer af et martyrium, du har jo selv valgt det. Clown
 
Ka' du have det godt, og tak for i dagWink

Hykleri er at foregive at have en særlig tro, holdning, værdisæt, følelse, kvalitet eller standard, som man rent faktisk ikke har.

- Nick foregiver, at han ikke er dyreplager - men det er han jo rent faktisk ifølge hans egen definition... Så hvor er det lige, at jeg ikke forstår, hvad ordet hykleri betyder???
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 17:49

Jeg sidder med en frygtelig tanke.....er du i familie med ham der der plastrede sitet til med sin retssag????

Du minder utroligt meget om ham, eller det måske dig, der tidligere skrev under et andet navn?
 
Tåbelighederne er nemlig de samme en gang tom mundl...
 
Er isen ikke smeltet i din gamle vandpyt så du kan komme ud og fange 77 skaller, så vi bliver fri for dine evindelige tomhjernede udgydelser.
KYS KYS
per hansen
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 18:00
Citat: Taonga

Jeg sidder med en frygtelig tanke.....er du i familie med ham der der plastrede sitet til med sin retssag????

Du minder utroligt meget om ham, eller det måske dig, der tidligere skrev under et andet navn?
 
Tåbelighederne er nemlig de samme en gang tom mundl...
 
Er isen ikke smeltet i din gamle vandpyt så du kan komme ud og fange 77 skaller, så vi bliver fri for dine evindelige tomhjernede udgydelser.
KYS KYS
per hansen
Du er jo bare en talentløs og ubegavet løgner / et utroværdigt menneske - hop nu bare i gylletanken med dig.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 18:20
Citat: Stone05

[
Nu drejer tråden sig jo for en meget stor dels vedkomne jo om mine indlæg, så alle de der guldkorn, som du omtaler, de ville aldrig være blevet leveret, hvis ikke jeg havde deltaget.... Så dit argument holder ikke en skid - så DERFOR min bare r..
 
Til top
Finn Dahlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
FD Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2007
Geografisk: Sydvestjylland
Status: Offline
Beskeder: 556
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér FD Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 18:24
aaaargh, havde lovet at slutte, men giver det et sidste skud.
 
STEEN prøv at læse det HELE.....det hele Steen, det hele Steen, ikke bare det uddrag af teksten der passer i dit kram. Steen, du ved jo reelt ikke om der er tale om bedrag eller bare en ubevist selvmodsigelse vel ...eller bare dig der misforstår eller overtolker Nick (nej, det ville vel aldrig ske for dig). Men at påstå hykleri er faktisk et groft personangreb ...men din kost til fejning for egen dør er vist knækket, og sutten er har du gså tabt kan jeg se.
 "Åhhh gid du dog gad gide du dorske hvalfisk".
 

Hykleri er at foregive at have en særlig tro, holdning, værdisæt, følelse, kvalitet eller standard, som man rent faktisk ikke har.

Ordet er stærkt fordømmende - det anses for umoralsk at hykle.

Hvis man bevidst ønsker at skjule faktiske motiver eller følelser, er der næppe tale om hykleri - da er det snarere bedrag.

Hykleri har imidlertid en karakter af fejghed, krysteragtighed og ynkelighed. Hykleri er i denne forstand udtryk for ens frygt for konsekvenserne af at udtrykke sin sande holdning etc.

Derfor er hykleri i en vis forstand naturligt omend afhængigt af hvor usikker situationen er og af personens mod og integritet. Hvis det er farligt at udtrykke uenighed, er det mere naturligt at hykle enighed. Og hvis man er en mindre moden person er det mere sandsynligt at man kommer til at hykle.

Aktivt hykleri kan være et i reglen utilstrækkeligt dække over personlig umodenhed, for hvilken det naturlige udtryk i psykologien kaldes passiv aggression. Passiv aggression består i at at man meddeler sin sande holdning etc, når situationen lægger op til det, fordi man ikke magter eller vover det. Hykleriet består i at man i stedet siger noget andet, typisk det, som forekommer mest opportunt i situationen.

Kilde: Wikipedia


Redigeret af FD - 31 Jan 2011 kl. 18:32
Mvh.
Finn Dahlin
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 18:39
Citat: FD

aaaargh, havde lovet at slutte, men giver det et sidste skud.
 
STEEN prøv at læse det HELE.....det hele Steen, det hele Steen, ikke bare det uddrag af teksten der passer i dit kram. Steen, du ved jo reelt ikke om der er tale om bedrag eller bare en ubevist selvmodsigelse vel ...eller bare dig der misforstår eller overtolker Nick (nej, det ville vel aldrig ske for dig). Men at påstå hykleri er faktisk et groft personangreb ...men din kost til fejning for egen dør er vist knækket, og sutten er har du gså tabt kan jeg se.
 "Åhhh gid du dog gad gide du dorske hvalfisk".
 

Hykleri er at foregive at have en særlig tro, holdning, værdisæt, følelse, kvalitet eller standard, som man rent faktisk ikke har.

Ordet er stærkt fordømmende - det anses for umoralsk at hykle.

Hvis man bevidst ønsker at skjule faktiske motiver eller følelser, er der næppe tale om hykleri - da er det snarere bedrag.

Hykleri har imidlertid en karakter af fejghed, krysteragtighed og ynkelighed. Hykleri er i denne forstand udtryk for ens frygt for konsekvenserne af at udtrykke sin sande holdning etc.

Derfor er hykleri i en vis forstand naturligt omend afhængigt af hvor usikker situationen er og af personens mod og integritet. Hvis det er farligt at udtrykke uenighed, er det mere naturligt at hykle enighed. Og hvis man er en mindre moden person er det mere sandsynligt at man kommer til at hykle.

Aktivt hykleri kan være et i reglen utilstrækkeligt dække over personlig umodenhed, for hvilken det naturlige udtryk i psykologien kaldes passiv aggression. Passiv aggression består i at at man meddeler sin sande holdning etc, når situationen lægger op til det, fordi man ikke magter eller vover det. Hykleriet består i at man i stedet siger noget andet, typisk det, som forekommer mest opportunt i situationen.

Kilde: Wikipedia
Ja ja, du mener, at man kun kan være en hykler, hvis man er bevidst om, at man er det ---> Men vi er vel enige om, at Nicks argument er hyklerisk eller hvad vil du så ellers kalde det???
Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 18:46

Hold da op du kan kære Steen K. Er det et sprog du lære nede på Rød stue ?

Desuden bliver du gentagende gange ved at bruge mig som eksempel på dine "faktum" (som flere har prøvet at forklar dig så er det netop ikke faktum, men dine forkvaklet påstande. Det er nok her dit største problem ligger), og det mest uheldige i den forbindelse er at du "tror" noget om mig som ikke passer. Du antager alså og bygger din forkvaklet verden op om noget som slet ikke eksistere. Det gør dine historier endnu mere utroværdig og grinagtige. Big smile
 
Et lille råd er at tale ordenligt også til dem som ikke mener det samme som dig, og tal ud fra din egen viden uden at antage hvad andre ved og tænker. Dertil er du slet ikke intilligent nok Wink
 
Og nej det er ikke en hetz mod dig som køre, men måske du skulle tænke over hvordan man opføre sig i et offentligt forum når nu så mange prøver at fortælle dig at du lever i en parallel verden


Redigeret af qwer - 31 Jan 2011 kl. 19:17
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 18:56
Nu drejer tråden sig jo for en meget stor dels vedkomne jo om mine indlæg, og alle de der guldkorn, som du omtaler, de ville aldrig være blevet leveret, hvis ikke jeg havde deltaget....udtaler oraklet SK........det la' vi lige stå lidt.
Hvis jeg var dig ville jeg benytte mig af det gode tilbud Falck har på en ekstra STOR ildslukker, for nu brænder den Ballerupske glorie i lys lue....
 
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 19:36
Citat: qwer

Hold da op du kan kære Steen K. Er det et sprog du lære nede på Rød stue ?

Desuden bliver du gentagende gange ved at bruge mig som eksempel på dine "faktum" (som flere har prøvet at forklar dig så er det netop ikke faktum, men dine forkvaklet påstande. Det er nok her dit største problem ligger), og det mest uheldige i den forbindelse er at du "tror" noget om mig som ikke passer. Du antager alså og bygger din forkvaklet verden op om noget som slet ikke eksistere. Det gør dine historier endnu mere utroværdig og grinagtige. Big smile
 
Et lille råd er at tale ordenligt også til dem som ikke mener det samme som dig, og tal ud fra din egen viden uden at antage hvad andre ved og tænker. Dertil er du slet ikke intilligent nok Wink
 
Og nej det er ikke en hetz mod dig som køre, men måske du skulle tænke over hvordan man opføre sig i et offentligt forum når nu så mange prøver at fortælle dig at du lever i en parallel verden
Du har selv kaldt mig en dyreplager - dit argument har været, at jeg påfører fisken unødvendig smerte og at jeg udøver mit fiskeri af lyst...
Kendsgerningerne er, at Du selv påfører fisken unødvendig smerte og at du udøver dit fiskeri af lyst...
- Du kan simpelthen ikke løbe fra at du har fremført ovenstående, det er ikke noget jeg har opfundet - så det er altså et faktum.
 
- Jeg er ret ligeglad med om, der er en hetz eller ej, vi kan jo blot konstatere, at der er en del brugere her på 123nu. som kommer med uvedkomne personrettede kommentarer mod min person uden, at jeg har henvendt mig til dem først.
Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 19:52
Du har så ikke læst de indlæg jeg har skrevet omkring dette emne, eller også har du bare ikke forstået. Der hvor jeg står af er når man piner dyr for SJOV. Det ene ord er utrolig vigtig i denne sag.
 
TVet køre i baggrunden og der var lige et glimt af ZULU-kværæs(eller hvad det hedder) og jeg kom til at tænke på denne tråd :
 
En cowboy påføre også sine dyr smerte når de bliver brændemærket, men han gør det ikke for SJOV og derfor ser jeg det ikke som dyreplageri. Brændemærker du derimod et dyr for SJOV så ser jeg det som dyreplageri.
 
Ordet for SJOV er et nøgleord .....
 


Redigeret af qwer - 31 Jan 2011 kl. 19:55
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 20:17
Citat: qwer

Du har så ikke læst de indlæg jeg har skrevet omkring dette emne, eller også har du bare ikke forstået. Der hvor jeg står af er når man piner dyr for SJOV. Det ene ord er utrolig vigtig i denne sag.
 
TVet køre i baggrunden og der var lige et glimt af ZULU-kværæs(eller hvad det hedder) og jeg kom til at tænke på denne tråd :
 
En cowboy påføre også sine dyr smerte når de bliver brændemærket, men han gør det ikke for SJOV og derfor ser jeg det ikke som dyreplageri. Brændemærker du derimod et dyr for SJOV så ser jeg det som dyreplageri.
 
Ordet for SJOV er et nøgleord .....
 
En C&R lystfisker piner ikke fisken for sjov, han gør det af helt andre grunde f.eks. kunne formålet være 1. måske for at tage et foto, 2. måske for at veje den 3. måske fordi, at han ser det som en sport at kunne lokke en fisk til at hugge - alle 3 ting er noget, som giver ham livskvalitet - på samme måde, som du opnår livskvalitet ved at være lystfisker.
 
- Så når du bruger ordet FOR SJOV, så passer det altså ikke - en C&R lystfisker gør det af lyst for at kunne få opfyldt SIT formål med lystfiskeriet - at du tager fisken med hjem for at spise den, det er jo også for sjov på samme måde, som du siger C&R lystfiskerne gør det for sjov, for du kan jo skaffe fisk uden at, der er dyreplageri indvolveret, men du har valgt at få fisk til spise bordet på den sjove måde, som giver dig livskvalitet.
 
 
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rådhede Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 20:18
Citat: Stone05

Nu er mine indlæg svar til andre i tråden - at nogle af de ting, som jeg har fremført er uvedkomne for emnet, det skyldes jo ikke min person, men at andre har bragt dem på banen først f.eks. Ole R. , Heinz, Per H. o.a.
Jeg har således ikke overtaget tråden med min personlige vendetta - jeg giver blot svar på tiltale på andres angreb mod min person.
 
- Så i stedet for at rette skydtset mod mig, så burde du jo gøre det mod dem, som starter med at komme med uvedkomne kommentarer.
Kære Steen
 
Jeg havde egentlig besluttet mig til at lade være, men nu da misbruger mit navn et ynkeligt forsøg på at fordreje fakta.
Hvad er det du har fremført som uvedkommende for emnet, og som jeg nu skal drages ind i? Nåh jo, det var jo dig der begyndte med nogle lovhenvisninger, der grundet din totale mangel på evne til at læse og forstå en simpel lovtekst, endte med at bringe dig ud i lort til halsen.
 
Det var altså DIG, og kun DIG der bragte lovgivningen på bane, og i modsætning til dig så ved jeg efter 28 års arbejde på det område rent faktisk hvad jeg taler om. Også det lader du hånt om, og efter nogle af de mest ynkværdige bortforklaringer ender du med at erklære: Du har tabt, sådan er det bare
 
Undskyld, men hvad er det jeg har tabt? En CD? En t-shirt eller måske et weekendophold i Lalandia? Selv formålet med en debat har du misforstået.
 
Følgende vil altid være en gåde for mig: Enhver anden med bare et minimum af fornuft og selverkendelse i behold ville i din situation for sæsoner siden have indset, at her har jeg skidt i nælderne og taget fejl. Men nej, ikke i dit tilfælde.
Efter 10 spark lige midt i skærmen spørger du om du ikke også kan få et spark i skridtet - ubegribeligt og uforklarligt.
 
Kære Steen, det er muligt du mener jeg har tabt - det kan jeg sagtens leve med, og hvis det får dig til at føle dig bedre tilpas, så fred være med det.
 
God aften
 


Redigeret af Rådhede - 31 Jan 2011 kl. 20:19
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 20:31
Citat: Rådhede

 
Det var altså DIG, og kun DIG der bragte lovgivningen på bane, og i modsætning til dig så ved jeg efter 28 års arbejde på det område rent faktisk hvad jeg taler om. Også det lader du hånt om, og efter nogle af de mest ynkværdige bortforklaringer ender du med at erklære: Du har tabt, sådan er det bare
 
Det er dig, som begyndte at tale om kriminalisering bla. bla. bla. ---> det er fuldstændig uvedkomne for debatten, da det er dyremishandling ud fra dyreværnslovens definition, som jeg henviser til --- At du har arbejdet 28 år med lovstof, det er måske grunde til, at du med vilje forplumre debatten om dyreplageri ved at begynde at snakke om kriminalitet bvarrrrrdddddd........
 
- Jeps!, jeg argumenterede for mit brug af §21 i den anden tråd ---> et satirisk indlæg, som du kommenterede alene for at hævde dig selv.
Min argumentation for brugen af §21, den er i fuld overensstemmelse med ordlyden af §21 ---> så ikke nok med, at du tabte der, så er du en flueknepper. 
Til top
JC Skafsgaard Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
wildfishing

Tilmeldt:: 21 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wildfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 21:17
Helt ærlig jeg troede det var et seriøst forum det her men man kan jo tage fejl.. Vi er nogle stykker som prøver på og besvarer forfatteren af det hers spørgsmål men efterhånden ser jeg ihvertfald en person som burde og skrive hans tekster lidt mere modent end han gør. "Flueknepper" det var et ord jeg brugte i fjerde klasse.. Helt ærlig hold jer til emnet eller lav et opslag der hedder "mudderkast" og se hvor langt det kan blive evt...
 
Forsat god aften
 
MVH
Jens Christian
wwww.wildfishing.dk
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jan 2011 kl. 22:47
Citat: wildfishing

Helt ærlig jeg troede det var et seriøst forum det her men man kan jo tage fejl.. Vi er nogle stykker som prøver på og besvarer forfatteren af det hers spørgsmål men efterhånden ser jeg ihvertfald en person som burde og skrive hans tekster lidt mere modent end han gør. "Flueknepper" det var et ord jeg brugte i fjerde klasse.. Helt ærlig hold jer til emnet eller lav et opslag der hedder "mudderkast" og se hvor langt det kan blive evt...
 
Forsat god aften
 
MVH
Jens Christian
Nu var det jo flueknepperi det, som Ole havde bevæget sig ud i, så det kan vel ikke betegnes som værende umodent at kalde tingene ved deres rigtige navn.
- Du har fuldstændig ret i, at der er alt for mange personer herinde, som ikke holder sig til emnet, men kommer med uvedkomne kommentarer og at det forplumre debatten.
Til top
 Besvar Besvar Side  <12345 7>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down