Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fokus på et bæredygtigt sportsfiskeri

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fokus på et bæredygtigt sportsfiskeri
    Sendt: 16 Dec 2010 kl. 21:37
Citat: JB

 
Naturligvis er det instinktet, der får fisken til at sprælle  -  bevidsthed er noget helt andet - noget der bygger på intelligens, hvilket givet ikke er geddens stærkeste kendetegnWink  Nå, men enige bliver vi jo alligevel ikke, så jeg takker af for denne gang.
Jeg tror vist lige, at du der forveksler den menneskelige erkendelse af bevidsthed med bevidsthed alene - alle levende væsner med en form for intelligens er bevidste om nuet. - Faktum er det, at det er lystfiskeren alene, som står med valget; skal fisken dø eller skal den genudsættes, da lystfiskeren jo har sat fisken i en sådan situation, at den ikke selv kan vælge - at fisken har et overlevelsesinstinkt er netop bevis for, at fisken har en form for bevidsthed også selvom den ikke er så intelligent, at den selv ved, at den er et levende væsen. Hvis ikke den havde en form for bevidsthed, så ville den ikke kunne reagere på sit instinkt.
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 01:04
Jeg har ikke den FJERNESTE ide om hvordan du kan lukke så meget ubegavet ud på SÅ få linier Qwer men det lykkedes dig til fulde!

Tror du det gør mere ondt på en gedde som bliver behandlet perfekt og genudsat efterfølgende, end det gør på den laks som svømmer rundt i Ribe Å med din krog siddende i krogen efter et line bræk??? Puuha hvordan kan du dog sove om natten!!!

Jeg forstår på INGEN måde hvordan du kan leve i 40erne stadig, det er BEVIST at fisk mangler den del af hjernen som gør de kan mærke smerte, så dit argument er HELT væk.

Jeg har ikke tal på hvor mange havørreder mellem 2 og 7 kg jeg har genudsat i de sjællandske åer, men det er satme ikke få, men jeg kan da godt se hvis jeg havde taget dem med hjem så havde man intet kunne mærke på bestanden, ligeså med mine fiskekammerater.

C&R er IMO den bedste måde og opretholde et bæredygtigt fiskeri på i alle henseender, både kyst, å , hav og sø. 

Jeg kan IKKE se ET eneste sagligt argument for IKKE og skulle praktisere C&R INGEN overhovedet. 

Og jeg kan IKKE komme i tanke om et, giv mig ET og jeg skal med glæde tage mine ord i mig igen.
Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 03:05
Jonathan jeg prøver lige igen da din intelligens eller mangel på samme er skyld i at du ikkeLÆSER hvad jeg skriver. Hvis du stadig ikke forstår så kan jeg kun anbefale at du samme med Steen K sætter jer ned i børnehave igen og river benene af nogle dyreunge som i kan fange.
 
 
Jeg har ALDRIG sagt at den fisk som du genudsætter eller den fisk du afliver og tager med hjem og spiser oplever "smeret" på samme måde, foreskellen ligger i om du kun påføre denne "smerte" for din egen fornøjelse skyld eller om der er en grund til det, her snakker vi om at bruge fisken til føde.
Jeg har INTET mod at vi slagter svin for at spise, men jeg har meget mod at man piner dem for sjovt.
 
du forstå nu lille ven .... !!!!!!
 
 
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Dec 2010 kl. 07:36
Citat: qwer

 
Jeg har ALDRIG sagt at den fisk som du genudsætter eller den fisk du afliver og tager med hjem og spiser oplever "smeret" på samme måde, foreskellen ligger i om du kun påføre denne "smerte" for din egen fornøjelse skyld eller om der er en grund til det, her snakker vi om at bruge fisken til føde.
Jeg har INTET mod at vi slagter svin for at spise, men jeg har meget mod at man piner dem for sjovt.
 
 
Du genudsætter jo selv undermålere og fisk under fredning for slet ikke at tale om de fisk der ryger af under fighten, så du er en dyreplager lige meget, hvordan du nu strikker din hjemmelavede etik sammen .
Herudover, så er lystfiskeri generelt pr. definition dyreplageri set udfra et overordnet synspunkt, at du hjemtager nogle fisk, det er noget, som kommer i anden række ---> at du ikke engang kan indse noget, der er så simpelt og som er noget 99,9% af alle lystfiskere ved, det kan man sgu ikke have andet end hovedrysten tilovers for.
Du er en dyreplager - og sådan er det bare.


Redigeret af Stone05 - 17 Dec 2010 kl. 07:37
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 02:21
Citat: qwer

Jonathan jeg prøver lige igen da din intelligens eller mangel på samme er skyld i at du ikkeLÆSER hvad jeg skriver. Hvis du stadig ikke forstår så kan jeg kun anbefale at du samme med Steen K sætter jer ned i børnehave igen og river benene af nogle dyreunge som i kan fange.
 
 
Jeg har ALDRIG sagt at den fisk som du genudsætter eller den fisk du afliver og tager med hjem og spiser oplever "smeret" på samme måde, foreskellen ligger i om du kun påføre denne "smerte" for din egen fornøjelse skyld eller om der er en grund til det, her snakker vi om at bruge fisken til føde.
Jeg har INTET mod at vi slagter svin for at spise, men jeg har meget mod at man piner dem for sjovt.
 
du forstå nu lille ven .... !!!!!!
 
 

Jøsses da os for en gang mærkelige ord og sætninger..

Fisker/jager/spiser man ikke for sin fornøjelses skyld? 

Lad være med og sig du spiser af nød, det er MANGE år siden man gjorde det , ingen mennesker går sultne i seng, ( undtaget fattigdoms plagede lande) hvis de ikke vil gå sultne i seng, EOD! der er RIGE mulighedder for mad hverdag til alle mennesker, ihvertfald i Danmark bla.

Så ja selvfølgelig fisker jeg for min førnøjelse, du ved LYSTFISKER! af LYST ikke af nød eller tvang.

Du er seriøst ulidelig tåkrummende og høre på nu, vil altså bede dig lade være med og debatere hvis ikke du kan finde noget og argumentere med og for, for det her er satme pinligt, håber jeg du selv kan se.

Glædelig jul.

Morten
Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 08:18
Liiiille ven, lille ven, lille ven nu skal du huske på at du overhovdet ikke bestemmer hvad jeg skal have af mening omkring det umoralske C&R fiskeri, og du da slet ikke bestemmer over hvad og hvornår jeg skal skrive på dette formu. 
 
Du tilhøre en generation som er blevet snotforkælet og kun kan tænke : Mig mig mig mig mig mig ........ HUSK på du er IKKE centeret af universet, også selv om det kommer bag på dig.
 
Smut du nu ned i Råmosen og leg lidt med Sten, det kan være i falder over et par stakkels ænder som i kan fange og rive lidt i vingerne inden i gør en god gerning og slipper dem løs igen.
 
Magen til uintilligente drengerøve skal man sgu lede længe efter. Ville i så enda indrømme at i nyder at pine dyr, men nej i slår jer op på at i er "naturelskere"
 
ha ha siger jeg bare :-)
 
God jul :-)


Redigeret af qwer - 18 Dec 2010 kl. 08:47
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 09:04
Nick du vil sande at det er meget svært at diskutere med C&R fiskere.  Jeg har prøvet det gennem mange år, men alle argumenter præller totalt af.
deres argumenter som "vi laver fiskeriet bærbart" og "vi sikrer at andre kan fange den samme fisk" er helt hen i skoven.
Dengang jeg var dreng for snart et halvt århundrede siden, var der langt flere fisk end nu. Det sjove ved situationen var at der også var langt FLERE lystfiskere, og dengang var der ikke mange hjem hvor der ikek var mindst en fiskestang. Alle tog deres fangst med hjem og spiste.
Dengang jeg var dreng var der langt flere fritidsfiskere ved fjordene. De satte ruser og garn, fredningszonerne var minimale.
 
Der hvor jeg vil hen er at det er helt andre ting end C&R fiskeri der skal til hvis lystfiskeri i danske vande permanent skal gøres bæredygtigt. Naturgenopretning og mere fokus på forurening fra industri, landbrug og husholdning, samt en diskusion om vi fortsat vil finde os i den måde de store "flydende fiskefabrikker" behandler vore have på.
 
Når det så er sagt så skal det siges at jeg er jyde. Her ovre er det ganerelle fisketryk på spc åerne nok mindre, så der kunne måske laves restriktioner på fiskevand tæt på storbyerne.........Jeg ved det ikke.
 
Jeg bryder mig ik´om C&R fiskeri, men har ikke noget imod jer der udøver det!
 
Man spiser det man fangerWink
 
/frede
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 10:36
Citat: ljf

Nick du vil sande at det er meget svært at diskutere med C&R fiskere.  Jeg har prøvet det gennem mange år, men alle argumenter præller totalt af.
deres argumenter som "vi laver fiskeriet bærbart" og "vi sikrer at andre kan fange den samme fisk" er helt hen i skoven.
 
Jeg bryder mig ik´om C&R fiskeri, men har ikke noget imod jer der udøver det!
 
Man spiser det man fangerWink
 
/frede
Her i virkelighedens verden, der er det jo ens handlinger der tæller og ikke de ord der kommer ud af ens mund...
At du siger til dig selv, at du spiser det, som du fanger - det holder jo bare ikke for, når man ser på dine handlinger i virkeligheden, så fisker du C&R fiskeri for nogle af dine fangne fisks vedkomne f.eks. undermålere og evt. fredet fisk - du bryder dig altså ikke om dit eget fiskeri... magen til hykleri og dobbeltmoral skal man sgu lede længe efter.
 
Alt lystfiskeri er leg med dyr mod deres vilje, altså dyreplageri - at nogle syvendedags hellige madfiskere forsøger at retfærdiggøre deres lystfiskeri, det viser sgu bare, at de ikke har nosser til at erkende, at de er dyreplagere af lyst på linie med alle andre lystfiskere.
 
Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 11:11
Steen du har gentagende gange sagt at jeg fanger fredet fisk. Mit fiskeri kender du INTET til men jeg kan betro dig en lille hemmelighed så du ikke bliver ved med at virke så dum når du skriver. Jeg udøver en fiskestil der ikke KAN give fredet fisk ;-)

Frederiksen jeg kan kun give dig ret, jeg syntes bare at Steen og Jonathan og andre som mener at de er "ååååhhh så hellige" fordi de dyrker det her smarte C&R fiskeri i virklighden lige så godt kunne pine deres kat eller hund. Der er ingen forskel, og deres forkvaklet forklaring om at fisk ikke mærker smerte og de har se 100-vis af fisk svømme vær og de derfor selvfølgelig overlever er til at brække sig over. Fisk der er fightet og haft en krog i munden og fået kæben revet af led, samt fået fjernet deres naturlige slimlag og gnubbet på deres skel, ja de har 80% større chance for at dø som en fisk der ikke har været dette igennem.
Når man så ikke engang bruger den fisk til noget man fanger så er det : dyreplageri .....


Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 12:18
Citat: Stone05

Citat: ljf

Nick du vil sande at det er meget svært at diskutere med C&R fiskere.  Jeg har prøvet det gennem mange år, men alle argumenter præller totalt af.
deres argumenter som "vi laver fiskeriet bærbart" og "vi sikrer at andre kan fange den samme fisk" er helt hen i skoven.
 
Jeg bryder mig ik´om C&R fiskeri, men har ikke noget imod jer der udøver det!
 
Man spiser det man fangerWink
 
/frede
Her i virkelighedens verden, der er det jo ens handlinger der tæller og ikke de ord der kommer ud af ens mund...
At du siger til dig selv, at du spiser det, som du fanger - det holder jo bare ikke for, når man ser på dine handlinger i virkeligheden, så fisker du C&R fiskeri for nogle af dine fangne fisks vedkomne f.eks. undermålere og evt. fredet fisk - du bryder dig altså ikke om dit eget fiskeri... magen til hykleri og dobbeltmoral skal man sgu lede længe efter.
 
Alt lystfiskeri er leg med dyr mod deres vilje, altså dyreplageri - at nogle syvendedags hellige madfiskere forsøger at retfærdiggøre deres lystfiskeri, det viser sgu bare, at de ikke har nosser til at erkende, at de er dyreplagere af lyst på linie med alle andre lystfiskere.
 
Hmmm.... Steen, jeg har stor (STOR) respekt for folk der tør deltage i principielle diskussioner som denne. For det er jo i virkeligheden "at krydse klinger på holdninger" diskusioner som der ingen facit er på, fakta findes ikke, vi laver selv hver især vores kodex på hvad vi syntes er rigtig og forkert.
 
Men ord som dobbeltmoralsk hykler syntes jeg nu er lige stærkt nok.
 
Selvfølgelig genudsætter jeg undermålere og fredede fisk, det er jeg jo tvunget til i henhold til lovgivningen.
 
Men der er jo ingen lov der siger at C&R fiskerne skal genudsætte alt hvad de fanger vel?
Der en ingen lov der siger at man skal fortsætte med at fiske på laksen i Skjern å, selv om kvoten er opbrugt vel?
Der findes ingen lov der siger at man skal sidde og fiske på karper, selvom man ikke kunne drømme om at spise sådan en fisk vel?
 
´´man spiser hvad man fanger´´
 
/fredeWink
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 13:34
Citat: qwer

Liiiille ven, lille ven, lille ven nu skal du huske på at du overhovdet ikke bestemmer hvad jeg skal have af mening omkring det umoralske C&R fiskeri, og du da slet ikke bestemmer over hvad og hvornår jeg skal skrive på dette formu. 
 
Du tilhøre en generation som er blevet snotforkælet og kun kan tænke : Mig mig mig mig mig mig ........ HUSK på du er IKKE centeret af universet, også selv om det kommer bag på dig.
 
Smut du nu ned i Råmosen og leg lidt med Sten, det kan være i falder over et par stakkels ænder som i kan fange og rive lidt i vingerne inden i gør en god gerning og slipper dem løs igen.
 
Magen til uintilligente drengerøve skal man sgu lede længe efter. Ville i så enda indrømme at i nyder at pine dyr, men nej i slår jer op på at i er "naturelskere"
 
ha ha siger jeg bare :-)
 
God jul :-)


Jaja det er jo fint med personangreb når man ikke kan argumentere for sin urtids holdninger.

Well du modsiger dig selv en HEL del syntes du ikke? 

Jeg ser jo netop ikke MIG som centrummet i universet når jeg går ind for C&R vel??

Så er det jo egentlig os med tanke på at ANDRE skal have samme oplevelse som jeg selv har haft, at du tåger for meget rundt til og kunne se det er på en gang sjovt, men så sandelig os heeelt utroligt sørgeligt.

Har i to indlæg nu opfordret dig til og komme med bare ET argument for at C&R ikke er etisk i orden, og det har du åbenbart overset for du er ikke kommet med nogen ihvertfald, så fra nu af tror jeg bare jeg springer dine useriøse indlæg over, for du har jo reelt intet og bidrage med.

God Jul.

Morten


p.s jeg er slet ikke så lille som man skulle tro.
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 13:37
Citat: ljf

Nick du vil sande at det er meget svært at diskutere med C&R fiskere.  Jeg har prøvet det gennem mange år, men alle argumenter præller totalt af.
deres argumenter som "vi laver fiskeriet bærbart" og "vi sikrer at andre kan fange den samme fisk" er helt hen i skoven.
Dengang jeg var dreng for snart et halvt århundrede siden, var der langt flere fisk end nu. Det sjove ved situationen var at der også var langt FLERE lystfiskere, og dengang var der ikke mange hjem hvor der ikek var mindst en fiskestang. Alle tog deres fangst med hjem og spiste.
Dengang jeg var dreng var der langt flere fritidsfiskere ved fjordene. De satte ruser og garn, fredningszonerne var minimale.
 
Der hvor jeg vil hen er at det er helt andre ting end C&R fiskeri der skal til hvis lystfiskeri i danske vande permanent skal gøres bæredygtigt. Naturgenopretning og mere fokus på forurening fra industri, landbrug og husholdning, samt en diskusion om vi fortsat vil finde os i den måde de store "flydende fiskefabrikker" behandler vore have på.
 
Når det så er sagt så skal det siges at jeg er jyde. Her ovre er det ganerelle fisketryk på spc åerne nok mindre, så der kunne måske laves restriktioner på fiskevand tæt på storbyerne.........Jeg ved det ikke.
 
Jeg bryder mig ik´om C&R fiskeri, men har ikke noget imod jer der udøver det!
 
Man spiser det man fangerWink
 
/frede


er meget enig med dig, UNDTAGEN de første 5 linier i dit indlæg , syntes det er utroligt generaliserende, kan ikke forestille mig du har ført en debat med samtlige C&R fiskere i DK.

Og havd er der galt med udtalelsen "vi sikrer at andre kan fange den samme fisk"" ??

Det gør en C&R fisker da i stor grad ? 


/Morten.
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 13:42
Citat: qwer

Steen du har gentagende gange sagt at jeg fanger fredet fisk. Mit fiskeri kender du INTET til men jeg kan betro dig en lille hemmelighed så du ikke bliver ved med at virke så dum når du skriver. Jeg udøver en fiskestil der ikke KAN give fredet fisk ;-)

Frederiksen jeg kan kun give dig ret, jeg syntes bare at Steen og Jonathan og andre som mener at de er "ååååhhh så hellige" fordi de dyrker det her smarte C&R fiskeri i virklighden lige så godt kunne pine deres kat eller hund. Der er ingen forskel, og deres forkvaklet forklaring om at fisk ikke mærker smerte og de har se 100-vis af fisk svømme vær og de derfor selvfølgelig overlever er til at brække sig over. Fisk der er fightet og haft en krog i munden og fået kæben revet af led, samt fået fjernet deres naturlige slimlag og gnubbet på deres skel, ja de har 80% større chance for at dø som en fisk der ikke har været dette igennem.
Når man så ikke engang bruger den fisk til noget man fanger så er det : dyreplageri .....



Jeg vil skyde på at hvis jeg fangede en 6 kilos havørrede, og afkrogede den i vandet som jeg har gjort mange andre gange, så har den omtrent 110% større chance for og overleve end hvis du havde fanget den.

Tror næppe en kæbe bliver revet af led, og hvis ikke  man afkroge fisken i vandet, eller i det mindste har våde hænder mens den håndteres i vådt græs/afkrognings måtte, samtidig med man med en negle børste forsøge og gnubbe skællene af kræet ja så er der sgu en stor chance for den for en svampe infektion den vil dø af. 

Men MEN det er jo for fanden helelr ikke sådan man behandler fisk der skal genudsættes.



Morten
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 13:45
Citat: qwer

Liiiille ven, lille ven, lille ven nu skal du huske på at du overhovdet ikke bestemmer hvad jeg skal have af mening omkring det umoralske C&R fiskeri, og du da slet ikke bestemmer over hvad og hvornår jeg skal skrive på dette formu. 
 
Du tilhøre en generation som er blevet snotforkælet og kun kan tænke : Mig mig mig mig mig mig ........ HUSK på du er IKKE centeret af universet, også selv om det kommer bag på dig.
 
Smut du nu ned i Råmosen og leg lidt med Sten, det kan være i falder over et par stakkels ænder som i kan fange og rive lidt i vingerne inden i gør en god gerning og slipper dem løs igen.
 
Magen til uintilligente drengerøve skal man sgu lede længe efter. Ville i så enda indrømme at i nyder at pine dyr, men nej i slår jer op på at i er "naturelskere"
 
ha ha siger jeg bare :-)
 
God jul :-)

BTW vil jeg gerne opfordre dig til ikke og skrive om mig som du kender mig, for det er virkelig belastende og se dig tro du ved " hvilken snotforkælet generation" jeg er fra! 
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 15:45
Citat: ljf

Hmmm.... Steen, jeg har stor (STOR) respekt for folk der tør deltage i principielle diskussioner som denne. For det er jo i virkeligheden "at krydse klinger på holdninger" diskusioner som der ingen facit er på, fakta findes ikke, vi laver selv hver især vores kodex på hvad vi syntes er rigtig og forkert.
 
Men ord som dobbeltmoralsk hykler syntes jeg nu er lige stærkt nok.
 
Selvfølgelig genudsætter jeg undermålere og fredede fisk, det er jeg jo tvunget til i henhold til lovgivningen.
 
Men der er jo ingen lov der siger at C&R fiskerne skal genudsætte alt hvad de fanger vel?
Der en ingen lov der siger at man skal fortsætte med at fiske på laksen i Skjern å, selv om kvoten er opbrugt vel?
Der findes ingen lov der siger at man skal sidde og fiske på karper, selvom man ikke kunne drømme om at spise sådan en fisk vel?
 
´´man spiser hvad man fanger´´
 
/fredeWink
At man laver sine egne kodex for rigtig/forkert, altså en hjemmestrikket etik, det ændre ikke ved, hvad ens handlinger i virkeligheden er, det er kun at stikke sig selv blår i øjnene, at man ikke vil erkende og stå ved betydningen/konsekvensen af sine handlinger.
Loven om at undermålere og fredet fisk skal genudsættes, har intet med etik at gøre, loven er indført udfra et ønske om at bevare fiskebestanden, hvor ikke kønsmodne fisk og fisk der umiddelbart er ved eller skal til at sikre bestanden, de selekteres fra. Loven om at undermålere og fredet fisk skal genudsættes er altså et dekret om udøvelse af selektivt fiskeri udfra et bestandsmæssigt motiv og ikke ud fra et etisk motiv.
På tilsvarendevis er C&R lystfiskeri et selektivt fiskeri, som udøves udfra et bestandsmæssigt motiv den eneste forskel, det er, at det udøves på frivillig basis.     
Når det drejer sig om lystfiskeri, så er det et faktum, at det er dyreplageri af fisken, fra det tidspunkt den hugger, under fighten og til man enten genudsætter fisken eller slår den ihjel. Der er ingen lystfiskere, som er tvunget til at fange fisk, man gør det af lyst og hermed er dyreplageriet noget man gør af lyst - jeg kender absolut ingen lystfiskere, som ikke nyder at mærke en fisk hugge og at fighte den, det der sker i det tidsrum, hvor fisken sidder på krogen, det er og bliver dyreplageri - man er ikke tvunget til at være dyreplager overfor fiskene, det er noget, som man har valgt at gøre mod fisken af lyst enten for sidenhen at spise fisken eller for at sætte den ud igen. 
 
- Der er ingen lov, som siger, at man skal være lystfisker.
- Der er ingen lov, som siger, at man skal hjemtage fisk.
Man har selv truffet det valg, som betyder, at man overordnet set er en dyreplager - det er noget, som man gør af lyst og ikke fordi man er tvunget til at gøre det for at overleve.
Om man spiser de fleste af de fisk, som man fanger eller genudsætter de fleste af dem, det er etisk set ligegyldigt, da det ikke gør nogen forskel på, at det er dyreplageri, som finder sted - det man kan sige, det er; at nogle lystfiskere er lidt mere dyreplager end andre og nogle lystfiskere er lidt mere selektive end andre,  samt at nogle lystfiskere hjemtagere procentmæssigt en større andel af deres fangster end andre.
Men faktum er det, at alle lystfiskere er dyreplagere - den eneste forskel er bare, at nogle lystfiskere ikke har nosser til at erkende det.
 
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 15:59
Citat: qwer

Steen du har gentagende gange sagt at jeg fanger fredet fisk. Mit fiskeri kender du INTET til men jeg kan betro dig en lille hemmelighed så du ikke bliver ved med at virke så dum når du skriver. Jeg udøver en fiskestil der ikke KAN give fredet fisk ;-)

Frederiksen jeg kan kun give dig ret, jeg syntes bare at Steen og Jonathan og andre som mener at de er "ååååhhh så hellige" fordi de dyrker det her smarte C&R fiskeri i virklighden lige så godt kunne pine deres kat eller hund. Der er ingen forskel, og deres forkvaklet forklaring om at fisk ikke mærker smerte og de har se 100-vis af fisk svømme vær og de derfor selvfølgelig overlever er til at brække sig over. Fisk der er fightet og haft en krog i munden og fået kæben revet af led, samt fået fjernet deres naturlige slimlag og gnubbet på deres skel, ja de har 80% større chance for at dø som en fisk der ikke har været dette igennem.
Når man så ikke engang bruger den fisk til noget man fanger så er det : dyreplageri .....


Jeg har ikke sagt, at du fanger fredet fisk ---> derimod har jeg skrevet, at du skal genudsætte undermålere og fredet fisk og som alle lystfiskere i dette land, så vil du ikke kunne undgå at fange en fisk, som du skal genudsætte på et tidspunkt under udøvelsen af dit fiskeri.
 
- Den eneste som er hellig her, det er dig ---> jeg og stort set alle andre intelligente lystfiskere i hele Danmark har erkendt og vedkender sig, at det er dyreplageri at være lystfisker, da man netop udøver sit fiskeri af lyst.
- At du blander andre dyr end fisk ind i en debat om lystfiskeri, det siger sgu kun noget om dig selv og dit vidensniveau.
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 18:00
Citat: Stone05

Citat: ljf

Hmmm.... Steen, jeg har stor (STOR) respekt for folk der tør deltage i principielle diskussioner som denne. For det er jo i virkeligheden "at krydse klinger på holdninger" diskusioner som der ingen facit er på, fakta findes ikke, vi laver selv hver især vores kodex på hvad vi syntes er rigtig og forkert.
 
Men ord som dobbeltmoralsk hykler syntes jeg nu er lige stærkt nok.
 
Selvfølgelig genudsætter jeg undermålere og fredede fisk, det er jeg jo tvunget til i henhold til lovgivningen.
 
Men der er jo ingen lov der siger at C&R fiskerne skal genudsætte alt hvad de fanger vel?
Der en ingen lov der siger at man skal fortsætte med at fiske på laksen i Skjern å, selv om kvoten er opbrugt vel?
Der findes ingen lov der siger at man skal sidde og fiske på karper, selvom man ikke kunne drømme om at spise sådan en fisk vel?
 
´´man spiser hvad man fanger´´
 
/fredeWink
At man laver sine egne kodex for rigtig/forkert, altså en hjemmestrikket etik, det ændre ikke ved, hvad ens handlinger i virkeligheden er, det er kun at stikke sig selv blår i øjnene, at man ikke vil erkende og stå ved betydningen/konsekvensen af sine handlinger.
Loven om at undermålere og fredet fisk skal genudsættes, har intet med etik at gøre, loven er indført udfra et ønske om at bevare fiskebestanden, hvor ikke kønsmodne fisk og fisk der umiddelbart er ved eller skal til at sikre bestanden, de selekteres fra. Loven om at undermålere og fredet fisk skal genudsættes er altså et dekret om udøvelse af selektivt fiskeri udfra et bestandsmæssigt motiv og ikke ud fra et etisk motiv.
På tilsvarendevis er C&R lystfiskeri et selektivt fiskeri, som udøves udfra et bestandsmæssigt motiv den eneste forskel, det er, at det udøves på frivillig basis.     
Når det drejer sig om lystfiskeri, så er det et faktum, at det er dyreplageri af fisken, fra det tidspunkt den hugger, under fighten og til man enten genudsætter fisken eller slår den ihjel. Der er ingen lystfiskere, som er tvunget til at fange fisk, man gør det af lyst og hermed er dyreplageriet noget man gør af lyst - jeg kender absolut ingen lystfiskere, som ikke nyder at mærke en fisk hugge og at fighte den, det der sker i det tidsrum, hvor fisken sidder på krogen, det er og bliver dyreplageri - man er ikke tvunget til at være dyreplager overfor fiskene, det er noget, som man har valgt at gøre mod fisken af lyst enten for sidenhen at spise fisken eller for at sætte den ud igen. 
 
- Der er ingen lov, som siger, at man skal være lystfisker.
- Der er ingen lov, som siger, at man skal hjemtage fisk.
Man har selv truffet det valg, som betyder, at man overordnet set er en dyreplager - det er noget, som man gør af lyst og ikke fordi man er tvunget til at gøre det for at overleve.
Om man spiser de fleste af de fisk, som man fanger eller genudsætter de fleste af dem, det er etisk set ligegyldigt, da det ikke gør nogen forskel på, at det er dyreplageri, som finder sted - det man kan sige, det er; at nogle lystfiskere er lidt mere dyreplager end andre og nogle lystfiskere er lidt mere selektive end andre,  samt at nogle lystfiskere hjemtagere procentmæssigt en større andel af deres fangster end andre.
Men faktum er det, at alle lystfiskere er dyreplagere - den eneste forskel er bare, at nogle lystfiskere ikke har nosser til at erkende det.
 
Steen hvis jeg kendte dig ville du helt sikkert være min ven, jeg behøver nemlig ikke være 100% enig med folk for at kalde dem ven.
Men du er så bombastisk i din argumentation.
 
Nej jeg vil aldrig i livet erkende at jeg er dyrplager. Jeg fisker på en fisk for at slå den ihjel og spise den. Er der ved at være for mange HØ i fryseren, smutter jeg til søen og nupper en aborre eller gedde-------også for at spise den eller kører til kysten for at se efter en flad.  Hvis fryseren generelt er ved at bugne, siger konen STOP og så indstiller jeg fiskeriet en periode.
Altså mit formål med mit fiskeri er at få god frisk fisk, og gode naturoplevelser.
 
Forskellen på os er at C&R fiskerne kun fisker for fighten, billedet, mængden og vægten. Derudover håber jeg da også de kan lide naturen.
Jeg ville aldrig kunne fiske på den måde. For mig ville det være meningsløst.
 
/frede
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 19:12
Citat: ljf

[
Men du er så bombastisk i din argumentation.
 
Nej jeg vil aldrig i livet erkende at jeg er dyrplager. Jeg fisker på en fisk for at slå den ihjel og spise den. Er der ved at være for mange HØ i fryseren, smutter jeg til søen og nupper en aborre eller gedde-------også for at spise den eller kører til kysten for at se efter en flad.  Hvis fryseren generelt er ved at bugne, siger konen STOP og så indstiller jeg fiskeriet en periode.
Altså mit formål med mit fiskeri er at få god frisk fisk, og gode naturoplevelser.
 
Forskellen på os er at C&R fiskerne kun fisker for fighten, billedet, mængden og vægten. Derudover håber jeg da også de kan lide naturen.
Jeg ville aldrig kunne fiske på den måde. For mig ville det være meningsløst.
 
/frede
Jeg er ikke bombastisk i min argumentation, derimod, så er jeg objektiv og forholder mig alene til fangsten af fisk og altså det, som sker under fiskeriet - du blander det motiv, som ligger til grund for dit fiskeri ind i debatten  - men det er ikke det sagen drejer sig om, da formålet med lystfiskeri er at fange fisk, hvad den enkelte fisker har af motiv for at fange fisk og sidenhen gør med sin fangst, det er underordnet, da den enkelte fiskers motiv ikke etisk kan siges at være bedre eller dårligere end den andens, da ingen lystfisker jo fanger fisk fordi, at de er tvunget til det for at overleve. 
Faktum er det, at lystfiskeri som metode er dyrplageri, da man under fighten plager dyret mod dets vilje og da man gør det af lyst og ikke fordi, at man er tvunget til det for at overleve, så vil man ud fra et etisk synspunkt ikke kunne retfærdiggøre dyreplageriet, men blot erkende, at det er dyreplageri, det man udøver, når man er lystfisker. 
 
- Du skriver, at du aldrig ville kunne fiske C&R, men du kan jo ikke benægte, at hvis du er på en fisketur og kun fanger en undermåler, som du sætter ud igen, så er det reelt C&R fiskeri du har været på - at dit motiv for fisketuren så var et andet, det ændre jo ikke på virkeligheden.
 
Den eneste form for lystfiskeri, som er i nærheden af ikke at være dyreplageri, det er UV-jagt, da man her, hvis man er præcis nok, kan fange fisk, hvor fisken ikke plages, men dræbes i skudøjeblikket. 
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 20:19
[/QUOTE]

BTW vil jeg gerne opfordre dig til ikke og skrive om mig som du kender mig, for det er virkelig belastende og se dig tro du ved " hvilken snotforkælet generation" jeg er fra! 
[/QUOTE]
 
Der er jo så også lige en anden ting, der gør, at man har svært ved at vide, hvem man skriver til:  Jonathan eller Morten???? Confused  Der står det ene for oven og det andet for neden.
 
- og ja, jeg er jo ikke selv bedre. Min profil er ikke, hvad den har været - ved ikke rigtigt, hvad der er sket?
Mvh JB
Til top
Morten Schultz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schultz92

Tilmeldt:: 15 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 451
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schultz92 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 21:02
@JB jamen du kan da skrive begge dele, jeg er døbt Jonathan  morten xxxx xxxxxxxxx schultz.
Til top
Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JB Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 322
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JB Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Dec 2010 kl. 22:35
Citat: schultz92

@JB jamen du kan da skrive begge dele, jeg er døbt Jonathan  morten xxxx xxxxxxxxx schultz.
 
Smile  Okay - undrede mig over de forskellige navne.
Mvh JB
Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2010 kl. 11:43
Citat: Stone05

At man laver sine egne kodex for rigtig/forkert, altså en hjemmestrikket etik, det ændre ikke ved, hvad ens handlinger i virkeligheden er, det er kun at stikke sig selv blår i øjnene, at man ikke vil erkende og stå ved betydningen/konsekvensen af sine handlinger.
Loven om at undermålere og fredet fisk skal genudsættes, har intet med etik at gøre, loven er indført udfra et ønske om at bevare fiskebestanden, hvor ikke kønsmodne fisk og fisk der umiddelbart er ved eller skal til at sikre bestanden, de selekteres fra. Loven om at undermålere og fredet fisk skal genudsættes er altså et dekret om udøvelse af selektivt fiskeri udfra et bestandsmæssigt motiv og ikke ud fra et etisk motiv.
På tilsvarendevis er C&R lystfiskeri et selektivt fiskeri, som udøves udfra et bestandsmæssigt motiv den eneste forskel, det er, at det udøves på frivillig basis.     
Når det drejer sig om lystfiskeri, så er det et faktum, at det er dyreplageri af fisken, fra det tidspunkt den hugger, under fighten og til man enten genudsætter fisken eller slår den ihjel. Der er ingen lystfiskere, som er tvunget til at fange fisk, man gør det af lyst og hermed er dyreplageriet noget man gør af lyst - jeg kender absolut ingen lystfiskere, som ikke nyder at mærke en fisk hugge og at fighte den, det der sker i det tidsrum, hvor fisken sidder på krogen, det er og bliver dyreplageri - man er ikke tvunget til at være dyreplager overfor fiskene, det er noget, som man har valgt at gøre mod fisken af lyst enten for sidenhen at spise fisken eller for at sætte den ud igen. 
 
- Der er ingen lov, som siger, at man skal være lystfisker.
- Der er ingen lov, som siger, at man skal hjemtage fisk.
Man har selv truffet det valg, som betyder, at man overordnet set er en dyreplager - det er noget, som man gør af lyst og ikke fordi man er tvunget til at gøre det for at overleve.
Om man spiser de fleste af de fisk, som man fanger eller genudsætter de fleste af dem, det er etisk set ligegyldigt, da det ikke gør nogen forskel på, at det er dyreplageri, som finder sted - det man kan sige, det er; at nogle lystfiskere er lidt mere dyreplager end andre og nogle lystfiskere er lidt mere selektive end andre,  samt at nogle lystfiskere hjemtagere procentmæssigt en større andel af deres fangster end andre.
Men faktum er det, at alle lystfiskere er dyreplagere - den eneste forskel er bare, at nogle lystfiskere ikke har nosser til at erkende det.
 

At du sammen med *Jonathan bliver ved at skrive sådanne ting som er citeret her er kvalmende. Du skriver som om det er lov og fakta, men det eneste det er, er din personlige holdning.
Din personlige holdning giver jeg dig 100% ret til at have, og i forhold til dig så prøver jeg ikke at presse MIN mening ned i halsen på dig.
Så drop dit evige moralske pis hvor du præker som om det du mener er rigtigt og alle andre ikke må have en mening.

Min mening vil ALTID være at C&R fiskeri kun for at pine en fisk for fornøjelsens skyld er dyreplageri på højeste plan.
Det kan du ikke lave om på, og jeg fatter overhovedet ikke hvorfor du absolut vil have at alle skal have netop din forkvaklede mening omkring C&R!!

Et lille tip : prøv at skrive Jeg mener.......  i starten af dine næste indlæg, så er du meget mere troværdig ;-)



Redigeret af qwer - 22 Dec 2010 kl. 11:43
Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2010 kl. 11:48
Citat: schultz92

 

BTW vil jeg gerne opfordre dig til ikke og skrive om mig som du kender mig, for det er virkelig belastende og se dig tro du ved " hvilken snotforkælet generation" jeg er fra! 


Igen kan jeg kun sige at du ikke bestemmer hvad og hvornår jeg skal skrive på dette forum.
Du er altså ikke center for universet og selv om der er folk du ikke er enige med, så kan du ikke bestemme hvad de skal skrive.
Op med humøret, jeg er heller ikke enig med det pladder du lukker ud, men der skal jo også være plads til dine meninger, og læg mærke til at jeg ikke fornægter dig dem  ;-)
Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2010 kl. 11:58
Citat: Stone05

 
- Du skriver, at du aldrig ville kunne fiske C&R, men du kan jo ikke benægte, at hvis du er på en fisketur og kun fanger en undermåler, som du sætter ud igen, så er det reelt C&R fiskeri du har været på - at dit motiv for fisketuren så var et andet, det ændre jo ikke på virkeligheden.
 


Det er noget pjat du skriver Steen, for prøv at tænke således :

Du sætter dig ud i din bil og køre en tur ud over landet, pludselig løber dådyr ud foran dig og du køre det halvt ihjel.
Det kan du IKKE gøre for og det var slet ikke meningen med den køretur. At det skete er ærgligt, men sådan er livet.

En anden sætter sig ud i sin bil og køre en tur med det eneste i tankerne, og det er at ramme det dådyr for det er der spændning i. Han jagter dyret helt ud på marken før han rammer det, men han syntes "fighten" er forrygende. Dyret halter lidt bagefter man han slipper det ud, for andre skal jo have muligheden for at have det lige så sjovt med det som ham selv.
Det er med fuldt overlæg og manden er dyreplager.

Vi bestemmer ikke selv om en undermåler bider på, og er ikke herre over det, men vi fisker for at fange noget som vi vil bruge til noget, i stedet for kun at lege med dyres liv.

Uanset hvad du siger så ER der en forskel på om du piner et dyr for sjovt eller for at bruge det til føde.

Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2010 kl. 21:17
Citat: qwer

Du sætter dig ud i din bil og køre en tur ud over landet, pludselig løber dådyr ud foran dig og du køre det halvt ihjel.
Det kan du IKKE gøre for og det var slet ikke meningen med den køretur. At det skete er ærgligt, men sådan er livet.

En anden sætter sig ud i sin bil og køre en tur med det eneste i tankerne, og det er at ramme det dådyr for det er der spændning i. Han jagter dyret helt ud på marken før han rammer det, men han syntes "fighten" er forrygende. Dyret halter lidt bagefter man han slipper det ud, for andre skal jo have muligheden for at have det lige så sjovt med det som ham selv.
Det er med fuldt overlæg og manden er dyreplager.

Nu er formålet med at køre bil ikke at køre dådyr ned - formålet med lystfiskeri er at fange fisk ---> så hvad fanden vil du bruge dit håbløst irrelevante eksempel til???
 
Citat: qwer

Uanset hvad du siger så ER der en forskel på om du piner et dyr for sjovt eller for at bruge det til føde.

Der tager du så fuldstændig fejl... Etisk set er der ikke nogen forskel, da man netop er lystfisker af lyst og ikke af nød, dermed er det dyreplageri ligemeget, hvad man har som motivationsårsag til, at man plager fiskene mens de spræller på krogen - du plager fiskene af lyst mens, de er på krogen og slår derefter nogle af dem ihjel, mens C&R lystfiskere plager fiskene af lyst mens, de er på krogen og sætter dem derefter ud igen.
At du ikke kan eller vil indse det faktum, at noget man gør af lyst, det aldrig kan forsvares ud fra et etisk synspunkt, det kan man sgu kun have hovedrysten tilovers for.
- Uvidenhed fritager ikke een fra ansvar eller mere korrekt; uvidenhed fritager ikke een fra at være dyreplager.
 
 
Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2010 kl. 21:31
Citat: Stone05

Nu er formålet med at køre bil ikke at køre dådyr ned - formålet med lystfiskeri er at fange fisk ---> så hvad fanden vil du bruge dit håbløst irrelevante eksempel til???
 

Jeg syntes ellers at jeg satte overliggeren så lavt ved at lave en pædagogisk
forklaring omkring at lade et dyr lide for sjovt, så selv du kunne være med, men jeg må nok indse at din intelligens enten ikke vil eller måske ikke rækker til at forstå.
 
Vi kan prøve med et lettere eksempel :
 
Hugger du hovdet af en høne for at spise den, så er du IKKE dyreplager.
Brækker du vingen på den for sjovt og slipper den løs igen, så er du dyreplager.
 
Du forstå nu kære lille Steen ??


Redigeret af qwer - 22 Dec 2010 kl. 21:34
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2010 kl. 22:00
Citat: qwer

Citat: Stone05

Nu er formålet med at køre bil ikke at køre dådyr ned - formålet med lystfiskeri er at fange fisk ---> så hvad fanden vil du bruge dit håbløst irrelevante eksempel til???
 

Jeg syntes ellers at jeg satte overliggeren så lavt ved at lave en pædagogisk
forklaring omkring at lade et dyr lide for sjovt, så selv du kunne være med, men jeg må nok indse at din intelligens enten ikke vil eller måske ikke rækker til at forstå.
 
Vi kan prøve med et lettere eksempel :
 
Hugger du hovdet af en høne for at spise den, så er du IKKE dyreplager.
Brækker du vingen på den for sjovt og slipper den løs igen, så er du dyreplager.
 
Du forstå nu kære lille Steen ??
 
Faktum er det, at når man gør noget af lyst, så kan man ikke retfærdiggøre det udfra en etisk synsvinkel - dit synspunkt stammer tilbage fra det 18. århundrede og er håbløst forældet, men det ændre stadigvæk ikke på, at du plager fiskene under fighten af lyst og ikke fordi, at du er tvunget til det for at overleve. Du er en f..king dyreplager, præcis ligesom alle andre lystfiskere er.
- DU GØR DET AF LYST, SÅ FAT DET DOG.
 
 
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2010 kl. 22:19
Citat: Stone05

Citat: qwer

Citat: Stone05

Nu er formålet med at køre bil ikke at køre dådyr ned - formålet med lystfiskeri er at fange fisk ---> så hvad fanden vil du bruge dit håbløst irrelevante eksempel til???
 

Jeg syntes ellers at jeg satte overliggeren så lavt ved at lave en pædagogisk
forklaring omkring at lade et dyr lide for sjovt, så selv du kunne være med, men jeg må nok indse at din intelligens enten ikke vil eller måske ikke rækker til at forstå.
 
Vi kan prøve med et lettere eksempel :
 
Hugger du hovdet af en høne for at spise den, så er du IKKE dyreplager.
Brækker du vingen på den for sjovt og slipper den løs igen, så er du dyreplager.
 
Du forstå nu kære lille Steen ??
 
Faktum er det, at når man gør noget af lyst, så kan man ikke retfærdiggøre det udfra en etisk synsvinkel - dit synspunkt stammer tilbage fra det 18. århundrede og er håbløst forældet, men det ændre stadigvæk ikke på, at du plager fiskene under fighten af lyst og ikke fordi, at du er tvunget til det for at overleve. Du er en f..king dyreplager, præcis ligesom alle andre lystfiskere er.
- DU GØR DET AF LYST, SÅ FAT DET DOG.
 
 
Steen kære net-ven. Du er for bombastisk. Du kan altså ikke pådutte os andre at mene det samme som dig. Vi madfiskere ser altså ikke os selv som dyrplagere og dermed basta.
Madfiskeri: Hurtig figt og aflivning asap uhmmmm.... lækker middag
 
C&R fiskeri: Så lang og dramatisk fight som mulig, op af vandet til foto, veje, måle og hvis fisken ikke er rådnet op i mellemtiden genudsættelse. = dyrplageri LOL
 
Go´jul
 
/frede
Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Dec 2010 kl. 22:25

Som jeg har skrevet tidligere så fisker jeg for at få fryseren fyldt op, så din barnlige råben og bannen om hvorfor jeg fisker, den står for din egen regning.

En slagter er ikke dyreplager selv om han nyder sit arbejde, så uanset hvad du siger, så bliver mine børn lært op i at man skal respektere levende dyr, og ALDRIG lege med deres liv for sjovt.
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2010 kl. 00:01
Citat: qwer

og ALDRIG lege med deres liv for sjovt.
Du fisker netop af lyst, altså for sjov - du er ikke tvunget til at være lystfisker for at overleve, dermed leger du med/plager du fiskene for af lyst/for sjov - at du sidenhen slår nogle af fiskene ihjel, det ændre ikke ved, at du inden da har plaget fiskene.
 
- Faktum er, at du bedriver et selektivt fiskeri, hvor du genudsætter nogle af dine fangne fisk og slår resten ihjel.
- Faktum er, at C&R lystfiskere bedriver et selektivt fiskeri, hvor de bare er mere selektive i udvælgelsen af fisk, som de slår ihjel.
- Faktum er, at fiskene plages mens, de sidder på krogen.
- Faktum er, at vi fisker af lyst/for sjov og dermed kan man etisk ikke retfærdiggøre sit dyreplageri bare fordi, at man slår fisken ihjel, da man ikke er tvunget til at fiske for at overleve.
- Faktum er, at over 95% af alle lystfiskere de ved, at lystfiskeri er dyreplageri, men det er nu engang noget, at man som lystfisker enten bare må acceptere og leve med eller stoppe med at være lystfisker - sådan er det bare.
 
 
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2010 kl. 00:31
Citat: ljf

Steen kære net-ven. Du er for bombastisk. Du kan altså ikke pådutte os andre at mene det samme som dig. Vi madfiskere ser altså ikke os selv som dyrplagere og dermed basta.
Madfiskeri: Hurtig figt og aflivning asap uhmmmm.... lækker middag
 
C&R fiskeri: Så lang og dramatisk fight som mulig, op af vandet til foto, veje, måle og hvis fisken ikke er rådnet op i mellemtiden genudsættelse. = dyrplageri LOL
 
Bombastisk... Nu er det ikke mig, som har opfundet begrebet; etik - Når man ser på de etiske aspekter ved menneskelige handlinger, så sondre man mellem handlinger, som man gør for at kunne overleve og handlinger, som man gør af lyst/for sjov. Handlinger som er nødvendige for at overleve, dem vil man som hovedregel betragte som værende etisk retfærdiggjort, mens handlinger, som man gør af lyst/for sjov, dem kan man ikke retfærdiggøre udfra et etisk synspunkt - så om man tager et foto af sin fangst eller afliver den, det kommer ud på et, da begge handlinger er lige uetiske eller lige etiske om man vil, da handlingerne udføres uden, at man er tvunget til det for at overleve.
 
Madfiskeri; en handling som man ikke er tvunget til for kunne overleve(dyreplageri) og aflivning efterfulgt af spisning...
C&R fiskeri; en handling som man ikke er tvunget til for at kunne overleve(dyreplageri) og foto efterfulgt af genudsætning...
 
95% af alle lystfiskere ser madfiskerne som dyreplagere på lige fod med alle andre lystfiskere - at du ikke ser dig selv som værende dyreplager, det kan da vist kun skyldes, at du ikke ved, hvad begrebet etik indebærer og betyder, men at du har lavet din egen hjemmestrikkede etik uden hensyn til de faktisk realiteter.
 


Redigeret af Stone05 - 23 Dec 2010 kl. 00:57
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2010 kl. 00:55

--



Redigeret af Stone05 - 23 Dec 2010 kl. 00:57
Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2010 kl. 06:54
Jeg kan sgu ikke lade være med at have lidt ondt af dig Steen.
Du strør om din med ord som fakta og 95% som kun, og jeg mener KUN findes inde i dit lille forkvaklet hoved. Du har INGEN dokumention overhovdet for nogle af dine påstande, og du kan derfor ikke kalde det for et fakta.
 
Du må lære at fordi du tror noget, så er det ikke sikkert det er rigtigt. Du er heller ikke centeret af universet, faktisk så er du langt fra det :-)
 
Nu forstår jeg bedre at folk i Ballerup skriger af grin når man nævner dit navn. Kom nu ned på jorden i stedet for at stille dig selv op som en gud ;-)
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2010 kl. 07:05
Thi-hi  Steen.
Hvorfor er min "hjemmestrikkede etik" mere hjemmestrikket end din?
 
Er det bare fordi jeg er dum og ikke fatter en skid?
 
/frede
 
 
Til top
Nick Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
qwer

Tilmeldt:: 20 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér qwer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2010 kl. 08:24
Ha ha ha, for helvede nu gik det op for mig at du tager pis på os Steen Big smile
Jeg kunne heller ikke forstå at man kunne have sådan et forkvaklet syn på sagen, men hvad fanden der findes så mange mærkelige mennesker. Approve

Det må jeg sige der har du kørt godt rundt med os, og jeg indrømmer gerne at det er RIGTIG god julehumor det der Clap

God jul, og jeg håber du får nogle gode fiske-julegaver Cool


Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2010 kl. 10:24
Citat: qwer

Jeg kan sgu ikke lade være med at have lidt ondt af dig Steen.
Du strør om din med ord som fakta og 95% som kun, og jeg mener KUN findes inde i dit lille forkvaklet hoved. Du har INGEN dokumention overhovdet for nogle af dine påstande, og du kan derfor ikke kalde det for et fakta.
 
Du må lære at fordi du tror noget, så er det ikke sikkert det er rigtigt. Du er heller ikke centeret af universet, faktisk så er du langt fra det :-)
 
Nu forstår jeg bedre at folk i Ballerup skriger af grin når man nævner dit navn. Kom nu ned på jorden i stedet for at stille dig selv op som en gud ;-)
Sålænge du ikke er tvunget til at udføre dine lystfisker-handlinger for at overleve, så kan man ikke retfærdiggøre sit dyreplageri ud fra et etisk synspunkt.
- Hvis man vil have fisk på spisebordet uden at være en dyreplager, så hedder det UV-jagt og hvor man så skal skyde, så fisken dræbes i skudøjeblikket.
 
- Lystfiskeri er dyreplageri - lær at leve med det eller hop i havet.
 
Til top
steen kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Stone05 Avatar

Tilmeldt:: 14 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1746
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stone05 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2010 kl. 10:49
Citat: ljf

Thi-hi  Steen.
Hvorfor er min "hjemmestrikkede etik" mere hjemmestrikket end din?
 
Er det bare fordi jeg er dum og ikke fatter en skid?
 
/frede
 
 
Jeg har jo netop tilsidesat etikken og vedkendt mig, at jeg er en dyreplager, når jeg under udøvelsen af mit lystfiskeri har en fisk på krogen - og da etikken er tilsidesat, så er der jo ikke så meget at hjemmestrikke af.
Jeg forsøger ikke at retfærdiggøre mine lystfiskerhandlinger overfor mig selv - det har jeg har ikke brug for og jeg har heller ikke brug for at retfærdiggøre mit dyreplageri overfor den omgivende verden/samfundet, da den form for dyreplageri, som finder sted ved lystfiskeri, den er fuldt ud accepteret hos flertallet af befolkning.
 
- Du er ikke dum, derimod, så vil man nok kunne sige, at du måske er en lille smule snævertsynet og du på den baggrund ikke fatter det.
 
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Dec 2010 kl. 18:26
Thi-hi, den her tråd fortjener sq at være på top ti.
Og Nick, du skal ikke være sikker på at Steen tager pis på os. Jeg har i andre sammenhænge oplevet Steen som en mand med principper og holdninger.
 
/frede
Til top
 Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down