Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketHvad sker der dog i DSF ????

 Besvar Besvar Side  <12345 30>
Forfatter
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvad sker der dog i DSF ????
    Sendt: 27 Nov 2011 kl. 00:09
Hej Niels
 
Hvor er du dog klog, når du sådan ved, hvad, og hvor, hvad er deponeretClap
 
Når du lige er skudt godt og grundigt ned, så snakker du bare om noget andet. Din fordeling af fisketegnsmidlerne holdt ikke, selvom du åbenbart havde en masse i baghånden der havde samme mening. Men pyt så kan du bare snakke om noget andet og håbe nogen hopper på den.
 
Det gør vi så, men begynder ikke at argumentere imod dit nye selvisenesættelses stunt, vi fortæller dig blot, at du lige glemte at samle den lort du selv havde lagt opCool
 
Hilsen
Peter
Til top
Lundberg Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lundberg

Tilmeldt:: 26 Dec 2006
Geografisk: Korsør
Status: Offline
Beskeder: 172
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 01:35
Når man følger en debat som denne, hvor forekommer en debattør (NRE), som konstant bringer tingene ud af proportion, samt nærmest tenderende naivt mener, at en Sjællandsk krone kun må anvendes på Sjælland (det næste bør så blive, at vi har vores egen møntenhed), samt tillader sig at slå Sjællændere over én kam, - ja så forekommer det næsten grinagtigt.
Jeg er yderst tilfreds med, at alle vore folk her på Vestsjælland d.d. har bragt 16,5 liter rogn til klækning I FORBINDELSE MED DET ARBEJDE, VI NU TILLADER OS AT GØRE PÅ DENNE SIDE AF ØEN, - ligesom vi godt kan samarbejde med andre end os selv, herunder også Danmarks Sportsfiskerforbund, - ja så forekommer den konstante ukonstruktive adfærd fra NRE's side ganske besynderlig, - men så tillod jeg mig lige at google Hr. Ebbesen, og se så der, - vi har jo at gøre med en "sportsækvilibrist" ud i debat, - en kunstart hvormed jeg tro Hr. Ebbesen virkelig hygger sig, så ta' det ikke så tungt derude, vi skal alle ha' lov, "at forsøde tilværelsen lidt i de lange vinteraftner".
De bedste hilsner til Alle - godnat ...
flemming petersen, formand Korsør Lystfiskerforening
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 07:39
90% af ørreden bliver fanget i åerne i jylland ????. Hvor hulen har du det fra Niels. Vi er da en del der aldrig kommer i en å og vi fanger også fisk. Jylland har vand hele vejen rundt. Limfjorden, Mariager, Vejle og Horsens fjorde er altså ikke katagoriseret under å, eller vandløbs begrebet. Jeg er ikke med i DSF fordi, hvis jeg gerne vil have indflydelse, eller bare få en mulighed for at stemme i forsamlingen. Så skal man indmeldes i en forening og jeg er som sagt ikke åfisker. Småbådsklubben jeg er medlem af, valgte at melde sig ud af dsf for mange år siden.
Til top
Ole Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rådhede Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 809
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 08:47
Citat: tolund

Jeg er ikke med i DSF fordi, hvis jeg gerne vil have indflydelse, eller bare få en mulighed for at stemme i forsamlingen. Så skal man indmeldes i en forening og jeg er som sagt ikke åfisker. Småbådsklubben jeg er medlem af, valgte at melde sig ud af dsf for mange år siden.
 
Du kan jo gøre lige som jeg, der er 100% kystfisker men alligevel medlem af Køge Sportsfiskerforening. På den måde støtter jeg op om det arbejde der gøres, og det er vel egentlig også ok, da jeg jo i løbet af året fanger nogle af de fisk som er udkommet af det arbejde der gøres i foreningen.
 
På den måde får du indflydelse, og det er vel dybest set ligegyldigt om du fanger fiskene i åen eller på kysten - det er det i hvert fald for mig. Jeg vælger bare kysten frem for åen.
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 09:02
[QUOTE=Lundberg]Når man følger en debat som denne, hvor forekommer en debattør (NRE), som konstant bringer tingene ud af proportion, samt nærmest tenderende naivt mener, at en Sjællandsk krone kun må anvendes på Sjælland (det næste bør så blive, at vi har vores egen møntenhed), samt tillader sig at slå Sjællændere over én kam, - ja så forekommer det næsten grinagtigt.
Jeg er yderst tilfreds med, at alle vore folk her på Vestsjælland d.d. har bragt 16,5 liter rogn til klækning I FORBINDELSE MED DET ARBEJDE, VI NU TILLADER OS AT GØRE PÅ DENNE SIDE AF ØEN, - ligesom vi godt kan samarbejde med andre end os selv, herunder også Danmarks Sportsfiskerforbund, - ja så forekommer den konstante ukonstruktive adfærd fra NRE's side ganske besynderlig, - men så tillod jeg mig lige at google Hr. Ebbesen, og se så der, - vi har jo at gøre med en "sportsækvilibrist" ud i debat, - en kunstart hvormed jeg tro Hr. Ebbesen virkelig hygger sig, så ta' det ikke så tungt derude, vi skal alle ha' lov, "at forsøde tilværelsen lidt i de lange vinteraftner".
De bedste hilsner til Alle - godnat ...
flemming petersen, formand Korsør Lystfiskerforening
 
ClapClapClapClapClapClapClapClap
ord er unødvendig- flot
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 09:05
Problemet med frivilligt eller tvunget medlemsskab i Forbundet er såmænd ikke så stort endda. Er der stor uenighed i en forening om hvorvidt, man skal blive eller melde sig ud af forbundet, så kan det nemt løses.
 
Man opretter en forbundsafdeling, som kun indeholder een funktion nemlig, at de medlemmer, der ønsker at blive i forbundet, de melder sig ind i forbundsafdelingen, som så lader forbundet opkræve kontingenterne. De øvrige melder man ud af forbundet.
 
De medlemmer, som ikke ønsker at være medlem af forbundet lader så blot være med at melde sig ind i forbundsafdelingen. Man kan selvfølglig også lave forbundsdelen som en selvstændig forening, som kun indeholder medlemsskabet i forbundet. Den model bruger f.eks. Søborg og Farum foreningerne.
 
Så får alle, det de vil have - Clap
 
Det store problem ved modellen er så, hvad kontingentet i den oprindelige lystfiskerforening skal være. Skal det være det tidligere kontingent minus forbundskontingentet, eller skal det være en anden pris. Bliver prisen højere, så vil de, der også melder sig ind i forbundsdelen komme til at betale mere, men så får de også deres forbundsmedlemsskab.
 
Men forbundet taber så nogle medlemmer. Til gengæld får forbundet nogle meget pro-forbundsmedlemmer i forbundsdelen.
 
Sværere er det såmænd ikke. Men så kan de, der ikke er med i forbundsdelen selvfølgelig ikke deltage i arrangementer lavet med forbundet, så noget mister de måske.
 
Men der bliver fred i hytten Wink
 
Vil man have stor magt i forbundet for de sjællandske foreninger, så laver alle de sjællandske foreninger kun een fælles forbundsforening, hvor alle de forskellige foreningers medlemmer kan melde sig ind. Det bliver så en meget stor forbundsforening, som får rigtig mange stemmer på kongressen, og dermed magt.
 
Og så kan de påvirke udviklingen på en hel anden måde, og forbundet får så ikke konkurrence fra et eller andet mystisk forbund af sjællandske foreninger, som har meldt sig helt ud af DSF.
 
Det er såmænd slet ikke svært, men øvelsen med at blive enige i den store sjællandske forbundsforening kan blive ret sjov Confused
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 09:20
Ole dit forslag er vel modtaget. Nu må jeg nok tilføje at jeg har taget min tørn med hensyn til fiskepleje Da jeg var åfisker, medlem af en nordjysk forening og DSF. Jeg har travet mange og lange ture på åbrinkerne, under de årlige elfiske ture. Jeg forstår ikke hvorfor forslaget om de direkte medlemmers indflydelse blev nedstemt. For hvis det var blevet vedtaget, så havde jeg også været medlem af DSF.  
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 09:50
Hej Tommy
 
Det spørgsmål er besvaret i denne tråd. Forbundet var parat til at give indfllydelse til de direkte medlemmer via en, af dem selv, udvalgt repræsentant. Imidlertid blevb forslaget forkastet af de delegerede fra foreningerne.
 
Det er på den baggrund uretfærdigt når nogen kritiserer forbundet for ikke at ville lytte til de direkte medlemmer.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Tommy Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tolund

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1475
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 09:58
Karsten det har jeg læst og det er ikke en kritik af DSF. Jeg skriver bare at jeg ikke forstår hvorfor forslaget blev nedstemt.
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 10:07
Hej Tommy
 
Der kan være mange forklaringer til at det blev nedstemt.
 
En kunne være, at dem der skulle stemme for ikke havde adgang!!
 
En anden er det system, som stemmerne fordeles efter: 1 stemme pr. påbegyndte 100 medlemmer i de respektive foreninger. Det passer ikke rigtigt til individuelle medlemmer.
 
De direkte medlemmer kunne danne deres egne foreninger, i de forskellige landsdele, med en formand, som kunne repræsentere dem. Her skal de siges at det 100% vil være deres egen opgave, da det ikke er DSF, som skal oprette foreninger. Det må de selv klare, hvis de vil have indflydelse.
 
Hilsen
Peter
Til top
frank jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
frankjensen

Tilmeldt:: 12 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 91
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 10:17
Det sker af og til, at der på dette site popper en - til tider ophedet -  debat op om betydningen af Danmarks Sportsfiskerforbund.
Jeg vil bare nævne, at hvis man som lønmodtager - eller for den sags skyld, som arbejdsgiver - ikke forstår betydningen af at være medlem af en interesseorganisation, så er det som at slå vand på en gås, hvis man vil prøve at overbevise udenforstående om det.
Og så har udmeldelsen af Skive været nævnt. Det var ingen økonomisk katastrofe for forbundet, da mange skivemedlemmer er dobbeltmedlemmer. Men det var en katastrofe, at forbundet afviste at hjælpe foreningen i dens forsøg på at få tilladelse til at regulere sælerne i åen, hvilket var stærkt medvirkende til udmeldelsen. Desværre for forbundet har det så vist sig, at foreningen, efter at være udmeldt, selv har kunnet skaffe en tilladelse.
Hvis man er utilfreds med tingenes tilstand i Danmarks Sportsfiskerforbund, er måden at ændre det på, at være medlem og at møde op i de bestemmende fora. Vi så aldrig Skiveforeningen de steder.
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 10:24
Citat: tolund

Ole dit forslag er vel modtaget. Nu må jeg nok tilføje at jeg har taget min tørn med hensyn til fiskepleje Da jeg var åfisker, medlem af en nordjysk forening og DSF. Jeg har travet mange og lange ture på åbrinkerne, under de årlige elfiske ture. Jeg forstår ikke hvorfor forslaget om de direkte medlemmers indflydelse blev nedstemt. For hvis det var blevet vedtaget, så havde jeg også været medlem af DSF.  


Forslaget om direkte medlemmers repræsentation på kongressen, blev stemt ned pga at foreningerne anser DSF som et forbund af foreninger. Jeg mener ikke, at DSF kan varetage foreningernes interesser, som bl.a. spænder over miljø, fiskevandsleje, administration af medlemmer og økonomi, og så samtidig varetage private/direkte medlemmers (løsgængere) interesser. Der er helt naturligt modstridende interesser ..... foreningerne ønsker helt klart, at medlemmerne skal komme via medlemsskab i de lokale foreninger.

Hvis man ønsker direkte medlemmer skal have indflydelse, så bør man omdefinere DSF til at være en interesseorganisation, som optager enkeltpersoner som medlemmer ....... så bør det være op til den enkelte lystfisker og vurdere om de vil melde sig ind i den nye organisation.

DSF er et forbund af foreninger, og hvis ovenstående strategi om at omdefinere DSF til en organisation for privatpersoner skal gennemføres, så kræves det jo at foreningerne også kan se en fordel i denne struktur. Med andre ord, så skal nogen overbevise de delegerede til og stemme for sådan et forslag ..... det bliver svært Wink

Lad os tænke den tanke, at DSF blev omdefineret, og de sendte et brev ud til alle medlemsforeningerne og skrev, at deres medlemsskab hermed var opsagt. Samtidig opfordrede DSF foreningerne til og oplyse den lokale forenings medlemmer om muligheden for et direkte medlemsskab af DSF. Foreningen kunne selvfølgelig sænke kontingentet, idet der ikke længere skulle betales bidrag til DSF. Det store 10.000 kroners spørgsmål er så "Vil DSF opnå lige så mange medlemmer i den nye form - altså 20.000 ?", og vil det nye DSF kunne påregne og have de samme indsigelsesmuligheder i forhold til myndighederne i miljømæssige spørgsmål?

Tør DSF, altså foreningerne, lave denne "gambling"? Og hvorfor skulle de?

DSF's forbundsbestyrelse kom sidste gang med nogle forslag, der skulle gøre det muligt og satse på 2 heste, altså både give indflydelse til foreningerne og de direkte medlemmer ...... og det forslag blev nedstemt af foreningerne, fordi DSF indirekte blev en konkurrent til foreningerne.

Dette var bare nogle tanke omkring DSF i nutiden og måske også i fremtiden ..... jeg har ikke det endegyldige svar på hvordan danske sports- og lystfiskere skal være organiseret, det hele drejer sig jo bund og grund om, hvordan får vi mest mulig indflydelse på vores fiskeri og miljø.

Evt. kommenatarer til ovenstående bedes hold i en sober tone Wink

mvh
Allan Wermuth, formand for Fynske Lystfiskere .... som er medlem af DSF.
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 10:28
Citat: tolund

Karsten det har jeg læst og det er ikke en kritik af DSF. Jeg skriver bare at jeg ikke forstår hvorfor forslaget blev nedstemt.
Hej Tommy
 
Jeg opfatter nu ikke dit indlæg som en kritik af forbundet. Men jeg var blot ikke klar over om du vidste hvordan tingene hang sammen. Bemærkningen var blot til alle dem, som har en unaturlig trang til altid at kritisere forbundet.Som Peter indikerer er det ikke utænkeligt, at de som ikke deltog i mødet, nemlig repræsentanter for de direkte medlemmer, ved et fremmøde ved hjælp af gode argumenter kunne have vendt stemningen 180 grader. Mere skulle der sikkert ikke til.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 10:35
Hej Karsten
 
Jeg preciserer lige den med de direkte medlemmer. De var der ikke, for de har ikke adgang.
 
Hilsen
Peter
Til top
Thomas Vedel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas Vedel Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2005
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 120
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 10:47
Jeg synes egentlig denne her tråd, er begyndt at samle stort set alt op, der kan diskuteres i relation til DSF, inkl. nogle gamle skrøner. Uanset hvilket udgangspunkt man har, så er det vel DSF's hovedforrmål at organisere alle med en fiskestang i hånden. Når det så glipper (årsagerne kan være mange), så er det vel også rimeligt at DSF og andre gode kræfter spekulerer lidt over det.
 
Udgangspunktet for denne tråd er Ishøjs beslutning om at melde sig ud. De er ikke den første. Wayback i 80'erne var det jyske foreninger der ikke ville være medlem (og en del store er det stadigvæk ikke). Så kom al polemikken med trolling, jokken i spinaten, tvunget blad, og så begyndte de sjællandske foreninger at smutte. Det kan være svært at holde sammen på en broget flok.
 
Jeg mener oprigtigt at DSF bør koncentrere sig om at kunne organisere alle lystfiskere, uanset om de er medlem af en forening eller ej, og jeg fatter ikke at medlemsforeninger kan være imod det. Deres problem er alene lokalt, hvor de måske ikke er attraktive nok, eller bare ikke er der. På landsplan nytter det ikke at foreningerne sætter i kæp i hjulet på en interesseorganisation, der kunne være større.
 
Det senste forslag om direkte medlemmer fremsat af forbundsbestyrelsen, blev trukket efter foreningerne sagde nej. Forbundets politk bestemmes på kongressen af de delegerede. Forbundet har dermed ikke villet lytte til de direkte medlemmer, uanset at bestyrelsen har været lydhør. Det er status.
 
Thomas
Til top
Lars B. Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Lars Larsen

Tilmeldt:: 22 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 15
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 10:49
Nu har jeg med interesse læst hele tråden igennem og synes det er en interessant drejning den har taget fra at omhandle medlemsflugt fra forbundet, til brug af fisketegnsmidlerne og de manglende tilskud til projekter på Sjælland.

Lige netop argumentationen med at der ikke er mange vandløb på Sjælland i forhold til Jylland er jeg enig i, men der er flere en man umiddelbart hører om. En anden tanke som strejfer mig når jeg læser tråden er at der stort set sættes lighedstegn mellem fiskepleje og vandløbsrestaurering/fedtfinner. Det er meget mere end det.

Mange af de Sjællandske klubber er bygget op omkring fiskeri i de store søer, og her mangler der i men optik fokus fra bl.a. forbundet: Der er nok at tage fat på, en af de helt store udfordringer er erhvervsfiskeri på søerne. Hvor er forbundet i denne sag? En del af vores søers fiskebestande er fisket i bund på den konto.

Lad os få debatten tilbage på sporet, og kom med nogle input til hvordan forbundet forbedrer sig og får stoppet medlemsflugten.



 
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 10:50

Kære venner, det er da helt i sin orden at I mener, at DSf er guds gave til de danske lystfiskere, sandheden er jo, at hvis vi medregner de unge under 18 år og folkepensionisterne som ikke skal løse fisketegn, så er det estimeret at der i Danmark er ca. 180.000 aktive lystfiskere. Og når vi så samtidigt kan konstatere, at DSf kun kan organisere ca. 20.000 medlemmer, så taler tallene deres eget tydelige sprog, det er kun ca. 11% af alle aktive lystfiskere som er medlem af DSf.


Det er også en uomtvistelig kendsgerning, at der er rigtig mange sjællandske lystfiskerklubber som har fravalgt medlemskabet af DSf, og det er da signal som ikke burde være til at misforstå, for folk melder sig jo ikke ud af en forening, hvor de har en positiv oplevelse af, at de virkelig får noget for deres kontingent.


Jeg er selv medlem af en lystfiskerklub, som for mange år siden valgte at melde sig ud af DSf, og en genindmeldelse i DSf vil ikke ha' nogen gang på jorden, da det vil medføre en kontingentforhøjelse på 50%, og i klubben er der da også den holdning, at man hellere vil bruge kontingentkroner på et medlemskab af Fiskeringen og lokal fiskepleje.


Men jeg anfægter ikke, at DSf altid har været en udmærket interesseorganisation for de jyske lystfiskerklubber, som primært er fokuseret omkring åfiskeri, og det er da også ved at ende op med, at det næsten kun er disse klubber som er organiseret i DSf. Og derfor burde DSf kaste håndklædet ind i ringen og erkende, at de slet ikke har været i stand til at rumme søfiskerne, medefiskerne, kystfiskerne, småbådsfiskerne, havfiskerne, o.s.v.


Det er i hvert fald meget skammeligt, at DSf bliver ved med at opfatte sig selv som et landsforbund, når det kun kan rumme 11% af alle danske lystfiskere.


Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen

Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 11:03
Thomas, som det er nu repræsenterer DSF ikke alle med en fiskestang i hånden ..... det er et forbund af foreninger, hvor der så er åbnet op for, at personer kan tegne et direkte medlemsskab uden repræsentation på kongressen.

Hvis man ønsker, at lave om på dette og istedet være en forening bestående af enkeltpersoner, så bør man tage skridtet fuldt ud ..... og altså ikke være et forbund af foreninger.

Som foreningsformand kan jeg godt godtage, at der kan være et ønske om og ændre DSF til noget andet end det er i dag, men jeg vil ikke være med til og betale over kr. 300,- for hvert medlem i vores forening, og mit forbund så bruger pengene til en hvervekampagne der direkte konkurrerer med min forening om medlemmerne.

Enten er DSF et forbund af foreninger, eller også arbejder man med en organisationsstrategi, der udvikler DSF til en forening af direkte medlemmer ...... som det er nu, skal de delegerede snart se nærmere på forbundsbestyrelsens udspil vedrørende organisationsudvikling.

mvh
Allan Wermuth
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 11:07
Hej Niels
 
Hvordan var det lige med de 30% og 34%??? den gled du af på, fordi den slagtede hele din argumentation.
 
Hvor er alle dem du konstant fremhæver som værende enige med dig????
 
Det er da ikke DSF´s problem, at de opfattes som den eneste lystfiskerorganisation at myndighederne, når du siger at stort set ingen lystfiskere er organiserede der.
 
Og slutteligt, så kan det ikke være rigtigt mange lystfiskeres problem, at der ikke er åer, som kan rumme dig, og dine store armbevægelser. Det skal du ikke være sur over, du må bare igang med at øve dig, så du en dag også kan fiske i en åWink
 
Hilsen
Peter
Til top
Thomas Vedel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas Vedel Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2005
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 120
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 11:28
Hej Allan,
Jeg deler ikke dine konklusioner mht valg af udvikling. Jeg kan godt se at foreningerne kan være nervøse for deres situation, men jeg frygter at det mere er kassetænkning end overordnede problematikker. Der er naturligvis nogle mulige konfliktflader der skal afklares internt, men på den anden side så lægger din linie op til større afstand til lystfiskere der ikke står i en (forbunds) forening. Og det mener jeg er særdeles uheldigt. Egentlig mener jeg at den interessekonflikt du berører, hører til på et lavere niveau end landspolitikken, og dermed DSF's ramme.  Jeg tror ikke på at foreningerne bliver hverken større eller stærkere i fremtiden. Jeg håber på at de fremover vedbliver at være både et socialt samlingspunkt, og de primære administratorer af fiskevand, men jeg tvivler på at det bliver med vinden i ryggen. Derfor skal der hankes op i de direkte medlemmers muligheder.
Hilsen
Thomas


Redigeret af Thomas Vedel - 27 Nov 2011 kl. 11:35
Til top
Allan Wermuth Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wermuth

Tilmeldt:: 28 Dec 2007
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 226
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 11:43
Hej Thomas

Jeg kan godt følge dine tanker, men jeg tager så bare konsekvensen, og siger at så må forbundet laves om til en organisation for danske lyst- og sportsfiskere, og ikke et forbund af foreninger.

Mon flertallet af foreninger vil tilslutte sig sådan en ændring?

mvh
Allan
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 11:47
Citat: Rødsgaard

Hvordan var det lige med de 30% og 34%??? den gled du af på, fordi den slagtede hele din argumentation.
 
Hvor er alle dem du konstant fremhæver som værende enige med dig???? 

Lars B. Henriksen kan jo starte med at linke til en autoritativ kilde, for de tal som han oplyser er ikke i overensstemmelse med de tal som jeg har kendskab til, mine tal deler nemlig Danmark to, så ca. halvdelen af dem der løser fisketegn bor i Jylland, og den anden anden halvdel bor på øerne, og det er ikke næsten 20% som er bosiddende på Fyn.


Og det er stadig sådan, at det er ca. 60% af fisketegnsmidlerne som bliver brugt på jyske projekter, det vil sige, at resten af landet skal dele de 40% som er til overs.


Men jeg ved godt, at mange jyder har den opfattelse, at Fyn er en del af Jylland, og Sjællad er djævleøen, og det er da meget naturligt, at der ikke er ret mange som har lyst til at modsige DSf-lobbyen, de tromler jo ret voldsomt frem, hver gang nogen vover at ytre den mindste kritik af DSf. Og der er også rigtig mange, som helt har afskrevet DSf, så de tager slet ikke stilling til debatter for og imod DSf.


Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen

Til top
Orla Bertram-Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
obn

Tilmeldt:: 13 Nov 2010
Geografisk: Aalestrup
Status: Offline
Beskeder: 152
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 11:55
Denne tråd har efterhånden fået mange løse ender og det nærmest er en umulig opgave, at kommentere dem alle.
Derfor vil jeg blot tilkendegive, at jeg ikke sympatiser med folk, der føler sig kaldet til at grave grøfterne dybere mellem sjællandske og jyske lystfiskere. Det forekommer mig nemlig, at vore fælles interesser er langt større end modsætningerne mellem os.
Desværre har alt for mange sjællandske foreninger meldt sig ud af fællesskabet i DSF, men netop derfor kan de vel ikke undre, at de samtidig har mistet betydelig indflydelse på lystfiskernes overordnede målsætninger her i landet. - Det er Riis til egen røv, hvis jeg må være så fri...
Varme hilsner til alle mine gode fiskevenner og bekendtskaber på Sjælland - fynboer, falstringer, lollændere, bornholmere og andet godtfolk ikke at forglemme.
Orla
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 12:00
Hej Niels
 
Du beviser ikke dine påstande, så hvorfor skal alle andre pludselig gøre detClap
 
Du slynger om dig med tal, som var du en defekt regnemaskine, og vil ikke dokumentere en dytClapClap
 
Men Ok, hvis sjællænderne er og tænker som dig, så kan jeg sagtens stemme for at Sjælland er djævleøen.
 
Hilsen
Peter
Til top
S.V. Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.V.Jørgensen

Tilmeldt:: 27 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 109
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 12:37
Hej, et godt spørgsmål!
Det man hører og det det virker som om er: 1) et hysterisk personalemæssigt vokseværk, fra før medlemsblad tiden og til nu. Hvor Skærbækkerne plus en ansat klarede det hele før. Nu smider forbundet om sig med lønkronerne og har vel 15 ansatte.
2) hvor er ressource personerne i forbundsledelsen m.m.. En reel miljø konsulent der ikke bliver skreget af grin over på borgen (heldigvis overstået nu). Eller en "stor" formand som Kaj Jørgensen og de andre store ledere og redaktører, nu her kryber de i skjul bag "Vi har ikke en klumme til læserbreve" der tilfældigvis er kritiske overfor formandens egen klub Dead
3) En hjemmeside der stod stille i laaaaaang tid og et blad der er gabende kedsommeligt.
 
Men et godt spørgsmål, nogen af dem man møder ved vandene kalder det monument byggeri andre magtarrogance og igen andre pamperi. To ting er dog helt sikre, A) medlemmerne betaler bare og B) sportsfiskeriet kan ikke stå uden et forbund.
Der bliver lavet et meget stort og godt arbejde af blandt andet instruktørerne, samt af de menige miljøkonsulenter og biologer, helt sikkert og det vil ingen undervurdere der er bare så meget andet der fylder.
Lad Sportsfiskeren gå tilbage til at være et tilkøb, der kører på markedsvilkår og ikke en pengemaskine til byggerier, middage og flere ansatte.
knæk og brrræk fra et træt mangeårigt medlem af forbundet.
 
 
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 12:43
Danmarks Jægerforbund er landets næststørste grønne organisation med over 90.000 medlemmer.

Langt størsteparten af medlemmerne er organiseret i 900 lokale jagtforeninger, der er fordelt i otte kredse.

Danmarks Jægerforbund har sæde i over 80 kommunale grønne råd, ligesom vi samarbejder tæt med organisationer inden for miljø og natur, landbrug og skovbrug.
Jeg vil stærkt anbefale alle debatører at læse Danmarks Jægerforbunds hjemmeside, hvor de præsenterer deres strategiplan....der kunne vi alle lære en hulens masse. Der er det hele beskrevet og ud af ca. 225.000 jagttegnløsere er ca. 95.000 medlemmer.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 12:49
Citat: Rødsgaard

Hej Niels
 
Du beviser ikke dine påstande, så hvorfor skal alle andre pludselig gøre detClap
 
Du slynger om dig med tal, som var du en defekt regnemaskine, og vil ikke dokumentere en dytClapClap
 
Men Ok, hvis sjællænderne er og tænker som dig, så kan jeg sagtens stemme for at Sjælland er djævleøen. 

Ok, på - http://www.ulnits.dk/biologi/fiskeplejen_2001.htm - kan du finde flg. tal, de er ikke sprit nye, men på den anden side, så har de ikke flyttet sig ret meget i forhold til de nyere tal, som jeg kun har på papir.


Fisketegn 2000


Kigger vi først på, hvordan salget af det obligatoriske fisketegn fordeler sig på landsplan, får vi følgende billede:


Bornholm 1.106

Fyn 16.083

Sjælland 62.688

15.446 (Københavns Amt)
11.799 (Frederiksborg Amt)
10.072 (Vestsjællands Amt)
9.364 (København)
7.472 (Storstrøms Amt)
6.987 (Roskilde Amt)

1.548 (Frederiksberg)


Jylland 71.652

20.201 (Århus Amt)

12.119 (Nordjyllands Amt)
11.560 (Vejle Amt)
7.238 (Sønderjyllands Amt)
7.178 (Ribe Amt)
6.747 (Viborg Amt)
6.609 (Ringkøbing Amt)


Hele landet 151.529

151.529 solgte fisketegn i 2000 giver således godt 15 af de budgetterede 30 millioner kroner til fiskeplejen. Hertil skal så lægges salget af årskort til udlændinge samt dag- og ugekort samt fritidsfiskernes garnlicenser.


Regner vi den geografiske fordeling ud i procent, får vi følgende tal:

Bornholm: 0.7%

Sjælland: 41.4%

Fyn: 10.6%

Jylland: 47.3%

Jylland og Sjælland nærmer sig således hinanden, hvad antallet af løste fisketegn angår.


Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen

Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 12:52
Citat: Thomas Vedel

Jeg synes egentlig denne her tråd, er begyndt at samle stort set alt op, der kan diskuteres i relation til DSF, inkl. nogle gamle skrøner. Uanset hvilket udgangspunkt man har, så er det vel DSF's hovedforrmål at organisere alle med en fiskestang i hånden.
 
 
Thomas
... DSF´s hovedformål at organisere alle med en fiskestang i hånden....
 
 
- tja!, hvis det skulle være muligt, så skulle der fornyelse til på en del områder:
1. DSF skulle ændre sin opbygning, så det blev en interesseorganisation for enkelt medlemmer og ikke et forbund af foreninger.
2. Gøre medlemsbladet frivilligt, så prisen for at være med bliver mindre.
3. DSF skulle ændre navn, hvor ordet sport ikke indgår. 
- At kalde sig Sportsfisker, det er en forældet og unødigt glorificerende betegnelse, som ikke holder i dagens Danmark, istedet burde der tages afstand fra den gammelskoles selvforhærligende forsøg på at ophøje lystfiskeriet til noget finere end det er. 
 


Redigeret af Steen Kehler - 27 Nov 2011 kl. 12:53
Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 12:59
Hej Niels
 
Det var dog noget gammelt alenestående bras du der fik hevet frem. Det er da til at grine afCry
 
Men det viser nok mere at du lever i fortiden, og ikke vil acceptere, at forholdene er anderledes i dag, for så kan du ikke plapre løs som du gørClown.
 
Til steen Kehler
 
Jeg er helt enig med dig i punkt 2(jeg ville bare organisere det lidt anderledes, da Sportsfiskeren i mine øjne kunne gøres digital, og prisen for blad og porto kunne trækkes fra)
 
Hilsen
Peter
Til top
Allan Overgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allan overgaard Avatar

Tilmeldt:: 22 Feb 2002
Geografisk: København.
Status: Offline
Beskeder: 540
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 13:09
Citat: Rødsgaard

Hej Niels
 

 
Men Ok, hvis sjællænderne er og tænker som dig, så kan jeg sagtens stemme for at Sjælland er djævleøen.
 
Hilsen
Peter

Det er og gør vi bestemt ikke .


/Allan.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 13:25
Citat: Rødsgaard

Det var dog noget gammelt alenestående bras du der fik hevet frem. Det er da til at grine afCry

Ja - ja, og du og de andre DSf-lobbyister vil selvfølgelig påstå, at der i løbet af de sidste 10 år er sket ændringer på hele 12 procent...!

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Lars. B.Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
wikinglars Avatar

Tilmeldt:: 11 Jul 2004
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 77
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 14:20
Hej niels
 
vil med glæde dele de officielle kilder med dig og andre- copy- paste nedenstående link og gå så nederst på siden og tryk på linket tabel så kommer tallene for 2005 til 2009 frem, som du kan se , så har jeg givet dig de korrekte tal 53849 sjællændere købte et lystfiskertegn i 2009 ud af 157939= 34 %, men niels det ærger mig at se at du ikke har læst op på din viden  siden sidst, jeg gav dig ellers alle de nødvendige links, så du kunne se ned til mindste krone hvad fisketegns midlerne bliver brugt på, men når du nu bliver ved med at sige at alle midlerne går til jydske vandløb, vil jeg for sidste gang prøve at klar gøre for dig at det er en stor misforståelse fra din side, de 11 millioner der er brugt på vandløbrestaurering kommer ikke fra fisketegns midlerne, men fra den europædiske fiskeri fond, alle kommuner har lige ret til at søge i puljen, de eneste penge der bliver brugt til desideret vandløbsrestaurering, er gruspuljen på 500000 og den kan så vidt jeg ved alle foreninger søge uanset de er medlem af dsf eller ej, fisketegnsmidlerne bliver brugt til rådgivning, udsætninger og forskning, men læs det nu selv så vi kan få en nuanceret dialog, for det er vigtigt at vi alle kan udtrykke vores synspunkter, men vi må have de korrekte facts på plads før vi kan diskuterer, så vi ikke behøver at bruge tiden på at linke og udrede misforståelser, men bruge tiden på, at få ideer til hvordan vi får lystfiskerene samlet i en stærk interesse organisation, så der er penge til flere miljøfolk og lobbyister. Jeg håber endelig at vi har fået dræbt den med at sjællængere  ikke får noget for deres penge og at det er ukorrekt fordelt,får det passer ikke og hvis i ikke tror mig , så læs det selv. alle de nødvendige links er på denne og tidligere indlæg jeg har skrevet eller skriv til mig så er jeg gerne behjælpelig
http://fvm.searchimprove.com/search.aspx?pckid=1597700213&aid=260336&pt=6018936&sw=Antal+lystfiskere+i+Danmark+2005+%E2%80%93+2009%2C+der+har+betalt+for+12+m%C3%A5neder

lars



Redigeret af wikinglars - 27 Nov 2011 kl. 14:28
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 14:52
Citat: wikinglars

vil med glæde dele de officielle kilder med dig og andre- copy- paste nedenstående link og gå så nederst på siden og tryk på linket tabel så kommer tallene for 2005 til 2009 frem, som du kan se

De tal er jo slet ikke retvisende, for hvor er f.eks. Møn, Lolland, Falster, Fyn, Bornholm og alle de andre småøer.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 15:00
Citat: karsten4

Hej Tommy
 
Det spørgsmål er besvaret i denne tråd. Forbundet var parat til at give indfllydelse til de direkte medlemmer via en, af dem selv, udvalgt repræsentant. Imidlertid blevb forslaget forkastet af de delegerede fra foreningerne.
 
Det er på den baggrund uretfærdigt når nogen kritiserer forbundet for ikke at ville lytte til de direkte medlemmer.
 
Mvh
 
Karsten
Karsten hvis en jævn menneske uden noget egentlig udestående med nogen må blande sig.
Så har du nok helt ubevidst søgt ind til sagens kerne. "forbundet var parat, forslaget blev forkastet af foreningerne"
Det er jo en underlig form for demokrati. Ér medlememrne(foreningerne) ikke forbundet.  Det fakta at "forbundet" vil noget andet end flertallet af medlemerne tror jeg godt nok er selve ondets rod.
Med ordet "forbundet mener du sikkert sekretæriat/daglig ledelse og bestyrelse. Såfremt der er en misforhold mellem den daglige ledelse og medlememrne, og at det ikke får koncekvenser er der dea ikke noget at sige til at tingene går totalt skævt.
 
Men Karsten sådan var det jo også i sovjetunionen gennem mange år, helt frem til komunismens fald. Og ja nu rynker du nok brynene, men systemerne er jo faktisk de samme. Organisationen overlever kun så længe FLERTALLET af tvungne medlemmer finder sig i at den daglige ledelse vil noget andet end dem.
 
Den dag det kun er frivillige der personligt har meldt sig ind i dsf og valgt en bestyrelse, så melder jeg mig også ind. Men den kommunistforening VIL jeg ikke være medlem af, og det er der jo øjensynligt mange andre der helelr ikke vil.
 
Nu skal du ikke tro at  jeg ikke tror på at lokalforeningerne ikke har behov for en paraply til at gøre fælles front i forbindelse med miljøsager, udsætninger og andre vigtige tiltag. Men det skal være en helt anden organisatorisk opbygning end den vi kender fra dsf.  Den nye "paraply" behøver ikke opkræve kontingent for foreningerne, behøver ikke have et dyrt medlemsblad med 60ér look, og skal først og fremmest organisationsmæssigt være langt slankere og mere demokratisk...
 
bare mine tankerSmile
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 15:22

Citat: Taonga

Danmarks Jægerforbund er landets næststørste grønne organisation med over 90.000 medlemmer. 


Jeg vil stærkt anbefale alle debatører at læse Danmarks Jægerforbunds hjemmeside, hvor de præsenterer deres strategiplan....der kunne vi alle lære en hulens masse. Der er det hele beskrevet og ud af ca. 225.000 jagttegnløsere er ca. 95.000 medlemmer.


I Danmarks Jægerforbund bliver der ikke gjort forskel på medlemmerne, alle medlemmer er lige, uanset om de er bosiddende i øst- eller vest-Danmark, og der er heller ikke nogen jagtformer som er finere end andre.


Men frem for alt, så er der i Danmarks Jægerforbund ikke en indbyrdes kamp om en masse millioner til vildt og revirpleje, det er nemlig helt op til de enkelte jægere og jagtforeninger, hvad de vil gøre i deres område og på deres revirer, og de skal selv betale for festen.


Og derfor ville det nok også være den bedste løsning, hvis man startede med at fordele fisketegnsmidlerne til de lokalområder, hvor indbetalerne er bosiddende. Og så kunne lystfiskerne i hver enkelt landsdel, region og/eller kommune beslutte, hvordan de mener, at de får mest muligt miljø, natur og lystfiskeri for pengene.


Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen

Til top
Lars. B.Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
wikinglars Avatar

Tilmeldt:: 11 Jul 2004
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 77
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 15:42
hej niels
 
Efter at regionerne opstod er talene blevet offentliggjort på denne måde, og du kan jo bare ligge tallet for region sjælland sammen med region hovedstaden så har du de gamle tal i en stor pulje og dividere det med det samlede tal, så bliver det tal jeg tidligere har påvist, at sjællænderne bidrager med 34% af det samlede tal, men som sagt er det jo fuldstændig uvedkommende for vores snak, da fisketegns midlerne ikke bliver brugt til vandlødsrestaurering, men læs det nu niels  http://www.fiskepleje.dk/nyheder.aspx?guid=%7b58FFEAE1-BFFE-4AFE-AA30-DF869CF5BC7D. og gå ned på siden og læs de 3 links, så kan du læse hvad pengene bliver brugt til og så stop din negative kampagne, som er det pure opspind ,der intet har med dsf at gøre, da det ikke er dem, der bestemmer over fisketegnsmidlerne.
 
lars
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 16:07
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Lars. B.Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
wikinglars Avatar

Tilmeldt:: 11 Jul 2004
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 77
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 16:07
hej igen niels
 
nedenstående er taget fra ministeriets hjemmeside om forvatningen af fisketegns midlerne og hvem, der har indflydelse på hvordan de bliver brugt. sidste forsøg på at får dig til at se at du er helt galt på den. Hvis du bliver ved med at plastre nettet med usandheder, har jeg dig mistænkt for at gøre det med viljen, jeg tvivler ikke på din intelligens, så derfor kan du jo kun have fortsæt omkring at stille andre i et dårligt lys på falske forudsætninger og usandheder. Dit motiv er mig ukendt , men jeg har forståët at du ikke er enig i dsf arbejde, men kan du ikke holde dig til de punkter du også nævner, der ikke har med fordeling af fiskeplejemidler at gøre, for det har du tydeligvis ikke forstand på. Hvis det lyder negativt må du på forhånd undskylde, men min ellers uendelige tålmodighed er ved at slippe op, og jeg har dig mistænkt for ikke at ville have en konstruktiv dialog, men generalt bare være negativ, og det synes jeg er forkert i en hvilken som helst sammenhæng
 
lars

Rådgivning om Fiskeplejen sker i Udvalget for Rekreativt Fiskeri, Ferskvandsfiskeri og Fiskepleje – det såkaldte § 7-udvalg. Udvalget er bredt sammensat af "brugere", dvs. lystfiskere, fritidsfiskere, bierhvervsfiskere og erhvervsfiskere. Desuden er Danmarks Naturfredningsforening, Landbrug og Fødevarer og Kommunernes Landsforening repræsenteret samt de myndigheder, der er ansvarlige for fiskeri og natur- og miljøforhold, dvs. Miljøministeriet v/Naturstyrelsen (tidligere Skov- og Naturstyrelsen) og Fødevareministeriet. Udvalget rådgiver om anvendelse af fiskeplejemidlerne. Desuden drøftes, hvorledes hensynet til sunde fiskebestande varetages bredt i de øvrige dispositioner, der gennemføres i henhold til fiskeriloven. Herudover formuleres der ønsker til relevante miljøforanstaltninger mv.

Der er en bred erkendelse af, at Fiskeplejens formål – at fremme den naturlige reproduktion af fiskebestandene – ikke kan opnås alene ved udsætninger af fisk, hvorfor Fiskeplejen i høj grad må baseres på andre aktiviteter end alene udsætninger.

§ 7-udvalget bidrager via sin brede sammensætning til at formulere forventningerne til andre aktiviteter i samfundet, som berører fiskebestandene på samme måde, som samfundet i øvrigt har forventninger til Fiskeplejen.

Handlingsplanen for Fiskeplejen 2011 beskriver, hvilke midler der afsættes til bestandsophjælpning, tilskud til biotopforbedring (vandløbsforbedring), monitering (undersøgelser i forbindelse hermed), rådgivning, forskning og administration.

Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 16:16
Hej Lars
 
Jeg tror desværre ikke, at dine tal er gode nok til NRE, man kan jo ikke se om der blev betalt kontant eller med kortNuke
 
Når du så har gennemført en undersøgelse af det igennem de næste 5 år, så vil han sikkert hævde at det har betydning om korthandlerne, har købt på beløbet eller har hævet lidt ekstra.
 
NRE har efter min og sikkert mange andres tabt, og ved det sikkert godt selvPig
 
Hilsen
Peter
Til top
janelne Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
janelne

Tilmeldt:: 30 Sep 2004
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 68
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 16:23
1)
Hvor er DSF egentlig i en debat som denne? Jeg formoder adskillige DSF'ere, herunder formanden, følger med i denne debat. En kommentar til debatten er jo en oplagt mulighed for at vise sig positivt - og være synlighed, og tilmed svare for hvorfor strukturen/organiseringen er som den er.
 
2)
Jeg har aldrig forstået hvorfor det skal hedde 'Danmarks Sportsfiskerforbund' og ikke 'Danmarks Lystfiskerforbund'. Jeg mener sidstnævnte "taler" mere til den bredden, herunder junioren med bambuskæppen og korkproppen. Og iøvrigt også mig selv. Jeg tror de fleste fisker af lyst - og for at få en naturoplevelse, og ikke som en sport.
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 16:24
Ups. så fik jeg trykket forkert igen - sorry.
 
Det er hylende logisk, at var alle forbundets medlemmer frivillige, så ville det være en meget sund måde at organsiere sig på. Men det vil ganske afgjort koste medlemmer.
 
At forslaget om at give de direkte medlemmer stemmeret faldt på kongressen, det skyldes uden tvivl den vare, der var knyttet til stemmeretten, idet de direkte medlemmer skulle organiseres i en række forskellige grupperinger alt efter fiskeriform. En for kystfiskere osv.
 
Den form ville blive en konkurrence for de foreninger, hvor der ikke er andet end fællesskabet i foreningen. Det er f.eks. tilfældet med kystfiskerforeninger uden klublokaler.
 
Det var nok konkurrence-"faren", der gjorde udslaget mht. afvisningen af forslaget om stemmeret. Egentlig var alle vel enige i, at der burde være en form for stemmeret for de direkte medlemmer, men hvordan det skulle organiseres, det var man ikke enige i.
 
Jeg har heller ikke opskriften på anden vis, end at kontingentet skal være langt lavere for at tiltrække langt flere. Det blokerer bladet blandt andet for.
 
Kunne forbundet optræde som miljøorganisation til en noget lavere pris, så ville det måske kunne lade sig gøre at tiltrække langt flere, men det bliver ikke gennem foreningsorganisationen. Det tror jeg ganske enkelt ikke på.
 
Der var nogle fornuftige ting i bestyrelsens forslag for de direkte medlemmer, men det vil være en total ændring af forbundets organisation, og det ville foreningerne ikke.
 
Man kan ikke være både det ene og det andet. Ikke i den nuværende form. 
 
Men det er ærgerligt, at der ikke er større tilslutning til en fælles organisation for danske lystfiskere, men så længe organisationsformen er foreningsorgansiation, så vil antallet af medlemmer næppe ændre sig ret meget i opadgående retning.
 
Og så skal der også ændres en hel del på måden forbundet fungerer på.
mvh
kjeld
 
 
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Jan Poulsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Port Charlotte

Tilmeldt:: 10 Mar 2011
Geografisk: Skjern
Status: Offline
Beskeder: 59
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 16:29
Så er det tid for en enkelt kommentar mere til denne debat.

For det første er der mange gode forslag til hvad der bør ske. Det vil blive spændende at følge, hvorledes disse gode forslag implementeres i DSF.

For det andet en kommentar til indlæggene fra de forurettede sjællandske lystfiskeres talerør, Niels. De fleste af dine indlæg er på passende vis imødegået, dog mangler historien om alle de sjællandske fiskere der valfarter til de Jyske åer for at fiske, hvorfor alle de miljøforbedringer der gennemføres, åbenbart kommer alle til gode. 

For det tredje. Skulle vi følge dit, Niels, forslag om at gøre som jægerne (Dette ikke ensbetydende med vi ikke skal se på hvordan de organiserer sig), da vil lystfiskeriet jo, som jægerne, ende med udelukkende lukkede konsortier, og så vil det se sort ud sjællændernes muligheder for f.eks. at fange sølv i et dansk vandløb. Det er vel ikke et sådan senarie du forestiller dig?

Dette skrevet, så er der udfordringer. Nogen står udenfor af princip, mens andre står udenfor af økonomiske årsager. Uanset er DSF, som andre foreninger i øvrigt, erkende der er sket en udvikling, og det er tid til forandring. Denne problematik er beskrevet ganske godt i flere indlæg. Som skrevet tidligere ser jeg behovet for et fælles forbund, og synes heller ikke beløbet på 300 kr. er dyrt. Jeg vil bare ikke stå model til, at jeg som privat medlem skal betale en merpris, i forold til det kontingent en lystfisker, der er medlem gennem en forening skal betale. En så hovedrystende struktur kan kun tolkes på en måde. Jeg er p.t. ikke velkommen i fællesskabet. 


Til top
Peter Rødsgaard Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rødsgaard Avatar

Tilmeldt:: 19 Nov 2001
Geografisk: Vejle, Kolding og Fyn
Status: Offline
Beskeder: 342
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 16:41
Hej Jan
 
Jeg kan godt forstå, at du føler det uretfærdigt at de direkte medlemmer skal betale lidt ekstra. For mig er det en naturlig ting, jeg ser forbundet som en samling af foreninger. Foreninger der gerne vil have medlemmer. Så ved at prisen er højere for de direkte, så bliver skællet til en forening med vand mindre. Man får faktisk rabat ved at blive medlem gennem en forening. Husk nu at DSF ikke er bestyrelsen, men foreningerne i sammenslutning.
 
Hilsen
Peter


Redigeret af Rødsgaard - 27 Nov 2011 kl. 16:52
Til top
peter nielsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
snus Avatar

Tilmeldt:: 14 Mar 2006
Geografisk: Fredriksberg
Status: Offline
Beskeder: 39
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 17:30
Efter at have gemmen læst denne meget lange tråd...kan jeg se og forstå hvorfor det er, at vi der fisker, er så nemme at trække rundt ved næsen....det være  sig landbrug, politikere og kommuner.....vi fatter det bare ikke, vi vil hellere pille os selv i navlen i diverse foreninger, og skændes indbyrdes ....

jeg er medlem af ISK som lige har meldt sig ud af DSF pga at de hellere vil have en ny båd,istedet for at betale til fællesskabet DSF,   ....og jeg skammer mig over det....der er selvfølgelig ingen der siger dette højt....men det er den virkelig grund
For mig at se er der kun en stemme vi kan blive hørt gemmen og det er DSF........søg indflydelse hvis du er utilfreds,giv ikke dig selv mundkurv på,for det er hvad du opnår ved udmeldelse ......Peter
Til top
Heine Fausing Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hlf

Tilmeldt:: 23 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 658
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 17:39
Lars B. Henriksen du har sku fat i tingene på den konstruktive måde Thumbs Up
Hvilket ikke helt igennem har præget tråden. Håber at lystfiskerne eller sportsfiskerne (Steen KehlerLOL)bliver bedre til at  organisere ! sig fremadrattet, svært at bygge noget på fortiden.Man kan jo håbe dem som har mange ændringsforslag og ultimative krav, så også er aktive, og der er handling bag den megen kritik.Udviklingen kommer ikke af sig selv,som bekendt. 
Per Hansen er inde på Jægerforbundet og sammenligne medlemstal,hmm,men Hr Niels Riis Ebbesen skulle fisketegnsmidlerne fordeles som du beskriver ville pengene ikke blive udnyttet tilstrækkeligt, selvfølig skal de fordeles så de kommer mest til gavn hvor behovet er.
Vh Heine
 
 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 17:39
Ja..gad vide om fiskeliner er behandlet med organisk opløsningsmiddel ?

Mvh
Jim.
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 17:56
Hallo Frederiksen
 
Selvfølgelig må en jævn mand som dig, som oven i købet ikke har noget udestående med nogen, blande sig. Det gør jeg jo selv. Det er rigtigt som du skriver, at når jeg skriver forbundet er det bestyrelsen jeg i virkeligheden mener. Jeg beklager den fatale brøler. At bestyrelsen kommer i mindretal med forslaget om at give direkte medlemmer indflydelse, ser jeg ikke som noget misforhold mellem medlemsforeningerne og bestyrelsen. Det er blot en uenighed, som alle kan leve med.
Med hensyn til dine postulater om kommunisme og Sovjetunionen må jeg nok blive dig svar skyldig. Det kender du tilsyneladende meget mere til end jeg gør. Men det er sikkert rigtigt hvad du skriver. Dog vil jeg gøre opmærksom på, at med det periferiske kendskab jeg har til begrebet kommunisme er det min opfattelse, at styreformen i Sovjet ikke havde en pind med kommunisme at gøre. Det var et rent diktatur.
Iøvrigt har jeg fået endnu en bekræftelse på mit første indlæg i denne debat. Ifølge et medlem af foreningen i Ishøj var det investeringen i en båd som fik dem til at melde sig ud. Altså økonomi frem for fornuft og miljø.
 
Mvh
 
Karsten


Redigeret af karsten4 - 27 Nov 2011 kl. 18:00
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 18:50
Med hensyn til den aktuelle sag med én forenings udmeldelse af forbundet, så kunne de have fundet et alternativ. De kunne kopiere "Søborg Modellen" som et genialt medlem af Søborg Sportsfisker Klub fik dengang de stod i en lignende situation. Der er ganske kort fortalt tale om en forening i foreningen som man kan melde sig ind i hvis man ønsker medlemsskab af Forbundet. De fandt dengang på det sarkastiske navn "Forbundsfællerne", så man skal nok finde på et andet, men jeg mener at huske at ihvertfald én forening i nabolaget kopierede konceptet.
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 19:05
Karsten,
Jeg kan ikke forestille mig, at nogen sælger Danmarks Sportsfiskerforbund for en båd Wacko
 
Den er vist for nem. Men spørg Ishøjs bestyrelse, de ved vel bedst.
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Steen Lyngsø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mahimahi

Tilmeldt:: 08 Mar 2006
Geografisk: Vestegnen
Status: Offline
Beskeder: 101
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2011 kl. 19:17
Til Karsten Andersen

Endnu engang må jeg bede dig om at sætte dig bedre ind i sagerne, inden at du sætter dig ved tasteturet.
Som jeg svarede dig i starten af tråden, så havde udmeldelsen intet med økonomien at gøre. Dette blev også understreget på generalfforsamlingen, så din bekendte må være galt informeret eller have misforstået et eller andet.
Der blev direkte spurgt til, hvad vi ville bruge de frigjorte penge på, men svaret var, at det havde man ikke overvejet nærmere, idet man endnu ikke kendte generalforsamlingens afgørelse.
Det med båden, var et tilråb fra en i forsamlingen :-)
Til top
 Besvar Besvar Side  <12345 30>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down