Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Ulovlig garn Kerteminde nogen der har en båd?

 Besvar Besvar Side  <123
Forfatter
Asbjørn olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bisserup-fiskeren Avatar

Tilmeldt:: 07 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bisserup-fiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Ulovlig garn Kerteminde nogen der har en båd?
    Sendt: 26 Nov 2009 kl. 17:37
Hvor har du de oplysninger fra? Har du link vi kan få?
Til top
Jonas Jensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
not enough

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér not enough Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2009 kl. 18:13
Til top
Asbjørn olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Bisserup-fiskeren Avatar

Tilmeldt:: 07 Dec 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bisserup-fiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2009 kl. 18:18
Tak;-)
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2009 kl. 18:57
(y)jonas
Per
Til top
Frederik Lorentzen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Phredz Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 254
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Phredz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2009 kl. 20:42
Jonas
Jeg har ellers tilkendegivet min sympati for selvtægt i et meget begrænset omfang, men hvis du virkelig mener at i kan få flere midler til øget kontrol hvis man indmelder alle ulovlige garn istedet for selv at hive de akut slemme tilfælde op så er jeg blevet overbevist om vigtigheden ved at undgå selvtægt.

Men tror du at det er noget der vil gøre en forskel at i får flere meldinger, har i ikke allerede mange flere end i kan få tid ti at rykke ud til? Hvis ja, så burde der jo ikke være nedskæringer allerede og i så fald så lader det jo til at der nok ikke er de store økonomiske tilskud på vej selvom der så skulle være en opgang i meldinger om garn-pirateri.

Men ellers en spændende vinkel som jeg ikke havde fået med i mine betragtninger af problemet, og lang mere overbevisende end; Sådan er det fordi det siger loven!

Jeg har levet en hobby i femten år som 90% af tiden har været udøvet på ulovlig vis, og er derfor nok lidt farvet af i højere grad at rette mig efter min sunde fornuft end hvad loven foreskriver. Det er ulovligt at køre på skateboard på offentlige gader, men jeg har altid stoppet hvis nogle har følt sig generet eller hvis det udsatte andre end mig selv for fare. Derfor måske min lemfældige omgang med love og regler:-)
Til top
wasp447 Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Frank T

Tilmeldt:: 18 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frank T Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2009 kl. 22:39
Hej Jonas

Dejligt at høre dine vinkler på emnet her og det er ok at du ikke mener at 5 anmeldelser på et år er noget videre. Det er det heller ikke for os, vi kunne have inberettet langt flere.
Desværre har vi endnu ikke set at vore sanmeldelser har båret frugt, dermed mener jeg at vi ved selvsyn har konstateret at garnene, fortsat var der næste formiddag:-(

Derudover har vi gentagne gange anmeldt den pågældende pirat fisker, med hans øgenavn hvormed han er kendt på hele Kerteminde havn. Samtidig har vi givet en meget detaljeret beskrivelse af hvad for en båd han sejler i og hvor på havnen og hvor han står og sælger de farvede fisk op over kajen.
Det kræver ikke den store ledvogter eksamen for at sende en civil kontrollør ned for at købe et par af hans fisk, for derefter at vende tilbage og præsentere sig for manden, hvorefter man selvfølgelig også præsentere sin kollega fra told og skat(y)

Jeg ved godt at det ikke er af ond vilje, at der endnu ikke er blevet taget hånd om den pågældende sag. Og at i har et meget større puslespil der skal gå op.

Men samtidig må du også prøve at forstå vores frustration, det er lidt nedtrykkende at stå der på kysten. Med sit grej i orden og fisketegnet i lommen og sætte en farvet ørred på målet ud igen. Alt imens at den samme mand for 3. morgen i træk røgter sine ulovlige garn, 200m henne af kysten, alt imens at, han hilser pænt, med en dåsebajer i hånden.

Wasp


Til top
Martin Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martin Hansen

Tilmeldt:: 20 Okt 2005
Geografisk: Horsens og Vejle Fjord
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2009 kl. 23:27
Hvis I kunne have indberettet langt flere, hvorfor i himlnes navn har I så ikke gjort det? Anmeldelserne er jo med til at anskueliggøre omfanget. Der er jo fanden til forskel på, at få lejlighedsvise anmeldelser og så på at blive bombarderet med anmeldelser.

Det er også en misforståelse, at fisketegnsmidlerne er med til at financiere driften af fiskerikontrollen. I forbindelse med indførelsen af fisketegnet var det fra sportsfisker- og politisk side magtpåliggende for i det hele taget at få indført fisketegnet, at midlerne IKKE måtte anvendes til delfinanciering af fiskerikontrollen.

Det politikerne har respekt for er TAL - vel at mærke veldokumenterede tal. På denne baggrund betyder antallet af anmeldelser derfor en HEL del. Historien med telefonsvareren holder ikke - og har ikke gjort det i længere tid. Man kan HELE døgnet komme i kontakt med Fiskeridirektoratets Døgnvagt på tlf.: 72 18 56 09 og der aflevere sin anmeldelse. Dette er bl.a. sket efter udtrykkeligt ønske fra DSF, hvorfor det virker helt hen i hampen ikke at benytte sig af denne mulighed.

@Wasp447: ´´Det kræver ikke den store ledvogter eksamen for at sende en civil kontrollør ned for at købe et par af hans fisk, for derefter at vende tilbage og præsentere sig for manden´´ - kommentarer af denne karakter viser i mine øjne tydeligt, at du ikke har skabt begreb om, hvordan tingene hænger sammen i virkeligheden og måden hvorpå du således indirekte antyder, at jeg og mine kollegaer ikke aner hvad vi taler om synes jeg er LANGT under målet.
Som Jonas skriver, så er tingene ikke helt så ligetil som mange tydeligvis tror og for lige at få det på det rene, så må fiskerikontrollen ikke animere folk til at begå ulovligheder - bl.a. ved at spørge om vi kan købe lidt fisk. Man kan lide det eller ej, men vi har stadig nogle retssikkerhedsprincipper der skal overholdes - og det er vi allesammen bedst tjent med i det lange løb - også selvom det så skulle bevirke at f.eks. vores opgaveløsning bliver lidt mere udfordrende.
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2009 kl. 23:49
Jeg betalte gerne det dobbelte for fisketegnet hvis nogle af pengene gik til mere fiskerikontrol.

I øvrigt mener jeg ikke at man kan sammenligne det at sætte ulovlige garn med at køre 5 kilometer for stærkt, skateboarde på fortovet eller gå over for rødt.

Ulovligt garnfiskeri svarer i min verden til berigelseskriminalitet, krybskytteri eller eksempelvis at fælde træer i skoven for at sælge brænde.



Til top
Martin Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martin Hansen

Tilmeldt:: 20 Okt 2005
Geografisk: Horsens og Vejle Fjord
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 00:08
Problemet med evt. fisketegnsfinanciering af fiskerikontrollen er, at det kan sidestilles med en form for provisionsløn, hvorfor opgaven med at kontrollere fisketegn kan udvikle sig til en pengemaskine eller ses som en form for skat.
Til top
rasmushansen.com Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Hansen

Tilmeldt:: 02 Maj 2005
Geografisk: Skandinavien
Status: Offline
Beskeder: 383
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 00:22
Martin Hansen skrev: Problemet med evt. fisketegnsfinanciering af fiskerikontrollen er, at det kan sidestilles med en form for provisionsløn, hvorfor opgaven med at kontrollere fisketegn kan udvikle sig til en pengemaskine eller ses som en form for skat.


Helt enig.

Men hvis pengene blev øremærket til ekstra opsyn med det ulovlige garnfiskeri ville det være ok for mig, eksempelvis nogle uddannede folk i foreningerne, eller politiet rykkede ud og snuppede dem.

Så kunne fiskerikontrollen tage sig af de rigtige syndere med trawl og andet industrigrej uden at skulle køre 175 kilometer for et ulovligt garn der ligger på land.
Til top
Jim Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creepy

Tilmeldt:: 28 Jan 2009
Status: Offline
Beskeder: 146
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creepy Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 00:26
Der er vi helt enige Rasmus, de fanger sq ikke alle de ulovlige fisk for selv at spise dem, ergo er det med salg for øje og berigelseskriminalitet i mine øjne.....og ikke mindst noget forbandet svineri....

@ Martin jeg forstår godt din reaktion på den post, ikke alle kan åbenbart forstå at i ikke bare kan komme farende til hver en anmeldelse, at det så er synd og skam et for at sige det rent ud grådigt svin af en piratfisker som ham i Kerteminde så slipper for straf/bøde er så en skam og jeg forstår bestemt også den harme der er hos dem der melder ham når der så ikke sker noget ved det, men som sagt af flere fra FK herinde det er et spørgsmål om midler = politik, ergo så må vi jo bare anmelde enhver ulovlighed vi støder på så det kan bevises overfor politikerne at der virkelig er brug for flere midler til FK.

PS. Jeg kører af og til forbi Kerteminde når jeg tar til fyns hoved og har godt bemærket der tit er garn og mange af dem meget tæt på kysten og åen.... jeg må så tilstå ikke at have anmeldt noget fordi jeg ærlig talt ikke kender de nøjagtige regler.

Til top
Martin Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martin Hansen

Tilmeldt:: 20 Okt 2005
Geografisk: Horsens og Vejle Fjord
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 00:32
Som det er idag kan politiet sagtens rykke ud og snuppe dem, men de er jo opgavemæssigt mindst ligeså pressede som fiskeridirektoratet. Desuden er de ofte lidt forsigtige med at agere, da fiskerilovgivningen jo ikke er en del af deres spidskompetencer. Personligt så jeg også hellere at de brugte deres ressourcer på ´´rigtige´´ politiopgaver, hvilket jo så efterlader de forslag om foreningsfolk. Jeg tror jeg ofte nok har givet udtryk for, hvad jeg mener om lige det tema, så det er der ikke nogen grund til at jeg gentager :-D
Til top
wasp447 Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Frank T

Tilmeldt:: 18 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frank T Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 06:59
Hej Martin.

I den perfekte sort hvide verden, ville tingene nok se ud som du beskriver og alt ville blive varetaget af den rette udøvende myndighed.
Desværre..... alene denne historie viser at ikke engang, 4 anmeldelser af den samme person inden for ganske få timer, kvalificere til at kontrollen dukker op, og vi taler her et garnpirateri i en størelsesorden der er til at føle på(y)
I har nok skullet noget andet, eller broen var oppe, bussen forsinket og cyklen punkteret.:-)

Jeg kan ikke rigtig forstå din harme over at et fjols har mistet nogle ulovlige garn, når det alligevel var nogle garn I ikke havde rescurser til at gøre noget ved.
Hvis det er fordi at din retsfølelse her bliver krænket i alvorlig en grad, skulle du tage at tænke på hvornår du sidst har kørt på arbejde, uden at bryde loven, Bare en lille bitte smule.
;-);-)
Hvis tingene skal være sort/hvidt. gælder det hele vejen rundt ik;-)

Er udgangspunktet ikke at disse ulovlige redskaber fisker så lidt som overhovedet muligt? Og at den ansvarlige bliver straffet?

Som jeg sagde tidligere er der ingen grund til at melde garn man har trukket på land. Den følelse det giver i kontrolløren, der kommer til stedet, minder vel lidt om den jeg får når garn piraten røgter garn et par hundrede meter ved af min kammerat og jeg der står og fisker:-(

Med hensyn til eksemplet med at købe fisk af den pågældende pirat fisker, var det som nævnt, ET EKSEMPEL.

Et eksempel der skulle belyse at vi over lang tid har indmeldt den samme gut til kontrollen med ALT hvad i måtte kunne ønske. Dette inkluderer hans kajplads, navn og hvor han sætter sine garn.
Desværre fisker hans garn stadig på livet løs.



:-(:-(

Jeg gad godt leve lidt i den 2 dimensionelle verden, hvor der kun var: Rigtigt og forkert.
Fordi, jeg vil langt hellere bruge tiden på at fiske, end at hive i garn

:-)

Wasp
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 09:17
Et eksempel der skulle belyse at vi over lang tid har indmeldt den samme gut til kontrollen med ALT hvad i måtte kunne ønske. Dette inkluderer hans kajplads, navn og hvor han sætter sine garn.
Desværre fisker hans garn stadig på livet løs.


Wasp,

hvis sagen er så veldokumenteret - og du endda kan dokumentere hvor han sælger sine fisk, så vil jeg da kraftigt opfordre dig til at kontakte SKAT og Fødevaredirektoratet.

Skattecenter Odense
Lerchesgade 35
5000 Odense C


Tlf: 7222 1818
Fax: 7222 1919


- se linket HER


Fødevareafdeling Odense
Lille Tornbjerg Vej 30
5220 Odense SØ
Tlf.: 72 27 60 00 og bed om Fødevareafdelingen
Fax: 72 27 58 01 Sekretariat
Fax: 72 27 58 02

https://- se linket HER

--------------

Værsgo - så er det bare at gå i gang, i stedet for blot at sidde her inde og beklage sig eller formålsløst hive et tilfældigt garn på land.

Glæder mig til at høre resultatet :-)
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 09:36
I øvrigt bør vi vel også feje for egen dør - og være mindst lige så ivrige for at melde egne brådne kar til FK

- se linket HER/
Til top
wasp447 Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Frank T

Tilmeldt:: 18 Sep 2006
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Frank T Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 09:44
Hej Jan
vi har meldt sagen til kontrollen gentagne gange, mine kamerater kontaktede i lørdags den lokale betjent, da garnfiskeren truede med at slå dem ihjel. Beskeden fra betjenten var at de ikke kunne gøre noget ved en trussel, på tords af at de var 4 mand der troppede op hjemme hos ham og alle var villige til at give vidneudsagn:-(

Desværre så kendte betjenten udmærket den pågældne garnfisker og vidste også hvad der foregik.

Hvis vi nu også skulle kontakte told og skat, så ville vi helt sikkert også bryde et par regler, ved ikke at være gået af de korekte kanaler:-(

Og som tidligere nævnt, vil jeg meget hellere fiske end beskæftige mig med ulovligt garnfiskeri.
Så jeg må nok bare se i ørene at jeg i denne sag er helt forkert på den og at den virkelighed jeg oplever ved kysten, slet ikke minder om den der opleves bag et skrivebord.

Så jeg vil holde her og tage ud og fiske istedet, vinden er i øst, så der er læ på Klinten og måske er der en fisk garn piraten har overset


;-)


knæk og bræk

Wasp
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 09:50
Eller som i denne tråd, - se linket HER hvor ´´lystfiskere´´ føler sig hævet over loven og skider på de gældende afstandsregler, - der er måske endda en enkelt fiskekontrollør eller to iblandt! :-(

Henning
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 11:01
Kære alle på tråden,
Denne sag har mange sider og jeg må indrømme, at jeg personligt også er blevet flyttet. Jeg synes at både Jonas, Martin og Tommy har være gode til at argumenterer fra deres side af skrivebordet og jeg kan sagtens se deres perspektiver. Jeg er også aldeles ovebevist om, at vores fiskekonrolører er både dygtige, flittige og ikke mindst vil det bedste for vores fisk og fauna. Og tak for det engagement. Flot.

Jeg har på den anden side også stor forståelse for Wasp. Han har med al tydelighed forsøgt sig med de officielle kanaler, sammen med sine fiskekammerater iøvrigt. Kan kun sige at det dog er underligt at myndighederne ikke har fået kål på denne garnpirat endnu! Og jeg må altså sige, at jeg ingenlunde er imponeret over fiskekontrollen i denne sag. Det kan godt være at deres repræsentanter her på tråden siger at det er DERES bord, og siger at det skal de nok tage sig af. Men jeg synes altså at det er beskæmmende for dem, at i sådan en klokkeklar sag her, da magter de ikke at gøre noget. Som jeg ser det, er det ikke straffespark uden målmand, men det er tæt på :-)

Derfor kan jeg fint forstå, at Wasp tager sagen i egne hænder. Jeg vil helt sikkert have gjort det samme, også med min viden om at det burde være løst med officielle midler. Men som borger i et retssamfund, hvor fiskerikontrollen bare er blevet mindre og mindre siden jeg begyndte at fiske, kan det være svært at have tillid til at der sker noget positivt for os lystfisker. Hostorisk set er det et faktum, at det bare er gået den gale vej år efter år . Selv det må Martin, Jonas og Tommy erkende.

Men indtil videre så ligger bolden nok lidt midt på banen lige pt. Jeg er en klar demokrat, som tror på at samfundet generelt tager sig af at opretholde de love som de selv har vedtaget, men har også øje for at det ikke gælder loven om garnfiskeri....!

Man kunne måske få den tanke at fiskerikontrollen kunne forælle de rette myndigheder og politiker, at omfanget af selvtægt er ude af kontrol. Vi andre sportsfiskere har jo forsøgt at råbe dem op i mange mange år, helt uden resultat.

Forsat god debat og tak fordi der har været en god og sober tone. Herligt :-)

Niels Åge Skovbo
Århus

Til top
Martin Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Martin Hansen

Tilmeldt:: 20 Okt 2005
Geografisk: Horsens og Vejle Fjord
Status: Offline
Beskeder: 45
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2009 kl. 15:53
@Niels Åge Skovbo:

Jeg har på den anden side også stor forståelse for Wasp. Han har med al tydelighed forsøgt sig med de officielle kanaler, sammen med sine fiskekammerater iøvrigt.

Jeg er da ganske bevidst om, at det er frustrerende gentagne gange at støde på ulovligheder og at det kan ´´klø i fingrene´´ for at gøre noget ved det. Men i min optik har wasp447 netop IKKE i tilstrækkeligt omfang benyttet sig af de officielle kanaler - i hvert tilfælde ikke i et omfang, der står mål med det antal overtrædelser han tilsyneladende støder på. Når han skriver, at ´´Desværre..... alene denne historie viser at ikke engang, 4 anmeldelser af den samme person inden for ganske få timer, kvalificere til at kontrollen dukker op´´, så siger det for mig noget om, at man er komplet uvidende om de vilkår der gælder for udførelsen af vores arbejde. Det er nu engang således, at vi til stadighed er nødt til at prioritere ALLE vores arbejdsopgaver - og ja, det betyder så at der vil være opgaver som vi ikke kan reagere på her og nu. Kerteminde-området - uanset historikken - er jo altså kun en LILLE del af vores region. Alle andre steder, hvor der foregår ulovligheder råber jo ligeså meget på vores tilstedeværelse og vi kan nu engang kun være et - måske to - steder ad gangen. For lige at anskueliggøre det geografiske omfang, så taler vi altså om et område der dækker den jyske vestkyst fra Nymindegab til grænsen. Hertil skal lægges den jyske østkyst fra Horsens til Kruså. Og som om det ikke skulle være nok, så dækker vi også hele Fyn og det sydfynske øhav. Det burde derfor være tydeligt for enhver at vi simpelthen ikke kan være over det hele - UANSET hvor gerne vi end ville.

Jeg synes det er ALT for bekvemt bare at sige ´´nu har jeg forsøgt og i mine øjne virker det ikke´´ og ligesom lade dette være begrundelsen for, at man udøver selvtægt og på den måde tilægger sig både lovgivende, udøvende og dømmende magt. Vi opererer i dagens Danmark altså stadig med magtens tredeling - bl.a. for sikre den enkelte borgers retssikkerhed (også lovovertrædernes).

@wasp447:

Du skriver bl.a. følgende: ´´I den perfekte sort hvide verden, ville tingene nok se ud som du beskriver og alt ville blive varetaget af den rette udøvende myndighed.
´´. Hvis der er nogen som prøver at fremstille tingene som værende sort/hvide, så er det da i højere grad dig end mig.
Du skriver videre: ´´Jeg kan ikke rigtig forstå din harme over at et fjols har mistet nogle ulovlige garn, når det alligevel var nogle garn I ikke havde rescurser til at gøre noget ved.´´ Jeg mener ikke på noget tidspunkt at have udtrykt harme over at en piratfisker skulle miste sine redskaber, så der er (også) noget du helt har misforstået. Hvad der derimod kan vække min harme er, når folk uden det mindste kendskab til de arbejdsmæssige realiteter for det første beklikker undertegnede og mine kollegaers kompetencer. For det andet ikke formår at se ud over egen næsespids og for det tredje forsøger med tyndbenede argumenter at legitimere handlinger man VED er ulovlige. For det fjerde synes jeg det er himmelråbende åndssvagt (faktisk grænsende til det grinagtige) når lysfiskere på den ene side plæderer for at få lov til at lave garnkontrol langs kysterne og i næste sekund forsøger at argumentere for det rimelige i at lave selvtægt. Det viser i mine øjne med al ønskelig tydelighed, at det vist ikke er den rette vej at gå.

Du slutter af med at skrive: ´´Fordi, jeg vil langt hellere bruge tiden på at fiske, end at hive i garn´´ - det udsagn holder da vist (heller) ikke helt vand? ;-)
Til top
 Besvar Besvar Side  <123

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down