Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Frygt og lede på Lystfiskerforum

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
Mikael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NanoQ Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NanoQ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Frygt og lede på Lystfiskerforum
    Sendt: 30 Dec 2014 kl. 17:27
Citat: Gildon

hvis man så gerne vil have en moderator (ironi kan være anvendt), skal det så være en fritidsfisker ? en bule fisker ? en der fisker med levende agn ? en der er for rugekasser eller en der er i mod ?.


En moderator skal altid være upartisk. Fremhæves egne interesser, bør man ikke længere være moderator. Det plejer faktisk ikke at være et problem.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2014 kl. 20:48
Citat: Terkel

123nu er kommet ned på et niveau med nationen på ekstra bladet, personligt kigger jeg kun for at få mig et lille grin over diverse indlæg her... Forsæt endelig med stilen... ;)

Jeg vil nok nærmere sige, at hvis niveauet stiger...så kommer det "helt op" på niveau med Ekstra Bladet. LOL

Mvh
Jim.
Til top
Mikael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NanoQ Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NanoQ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2014 kl. 21:22
Et forum er, hvad brugerne gør det til ;)
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2014 kl. 21:52
Nej Mikael

Et forum er hva folkene bag gør det til...
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2014 kl. 22:09
Citat: Steffan

Nej Mikael

Et forum er hva folkene bag gør det til...


Enig
Tænk før du skriver....
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Dec 2014 kl. 22:33
Uden folk til at bruge forummerne, så sker der ikke ret meget...

Der har været snak om flere admin's og moderatorer længere end de fleste har været medlem på 123nu.

Engang imellem er kan det være sundt at bruge søgefunktionen i den øverste menubar, og så søge i de gamle arkiver. Prøv at søge på "moderator" eller "administrator"

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Mikael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NanoQ Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NanoQ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2014 kl. 09:12
Citat: Jan Persson

Citat: Steffan

Nej Mikael

Et forum er hva folkene bag gør det til...


Enig


Det er dejligt bekvemt, at fraskrive sig sit eget ansvar ;-)

Men... mon ikke, et godt forum eksisterer på en kombination af ovennævnte? - altså administration + aktive og seriøse brugere.
Til top
Mikael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NanoQ Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 223
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NanoQ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2014 kl. 09:14
Lasse,

Gør det et emne mindre relevant, at det har været vendt tidligere? - jeg forstår ikke, hvor du vil hen med dit indlæg. :)
Til top
Michael Pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dytti Avatar

Tilmeldt:: 20 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 119
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dytti Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2014 kl. 09:49
Der er du inde på det helt rigtige Lasse "Uden folk til at bruge forummerne, så sker der ikke ret meget..."

Formålet med et forum, må være at tiltrække så mange "BRUGERE" - ikke medlemmer men brugere, som muligt.
For uden brugere sker der ikke en disse.

Det er samtidig også et foras akilleshæl!
For ved at tiltrække mange brugere. Tiltrækkes også en del "Misbrugere" som bare vil lave ballade.

Og det kan alverdens moderatorer og indmeldelsesregler IKKE gardere sig imod.

De der tosser skal nok finde vej.

Nanoq nævner et stort IT forum, som jeg selv benytter fra tid til anden.
De har nok nogle af de bedste moderatorer, og de skrappeste regler på et Dansk forum.
Men alligevel ser man af og til disse dumrianer slippe igennem.

Jeg kender faktisk kun et eneste Dansk forum der er 100% fri for spam og troll og diverse tosser. Og det er Dansk Knivforening's.
Der koster det et betragteligt årligt beløb for at deltage i debatten. Men tilgengæld sker der heller ikke ret meget der. Så hvad er det så værd?

Min pointe er, at det er ikke folkene og reglerne bag et givent forum, der gør det til et godt forum - De kan kun lave skadebegrænsning og sørge for et et tillokkende forum.
Det er folkene "foran" altså brugerne, der gør et forum til hvad det er.

Og nu siger jeg lige noget hurtigt her.
"Lystfiskere er de største kværulanter og egoister der findes!"

Sådan - Nu er det sagt.
Jeg har aldrig oplevet andre grupper af af mennesker, med så meget "Det er kun min mening der tæller" tankegang Tongue
Vi har hver vores mening om hvordan en bestemt flue skal fiskes. Eller om høj eller lavvande er er bedst. Eller om P&T er noget lort. Eller eller eller dit og dat.

Og sådan er det jo nok generelt på alle fora. Og så vil der da komme diskussioner af mere eller mindre lødig karakter.

Der hvor jeg melder fra, og muuligvis også kunne forvandle mig til en bettelille Troll. Er når en tråd har en tydelig politisk indgangsvinkel.
Hvis jeg er på 123nu, så forventer jeg at det handler om fiskeri - og ikke politik.
Så må folk sq oprette et politisk forum, og debatterer deres holdninger der.

Det er der faktisk flere brugere herinde, der har givet udtryk for - At at de efterhånden er trætte af politiske indlæg, der kun i meget ringe grad har noget med lystfiskeri at gøre.

Nå - Men hvis os der gerne vil snakke fiskeri, vi bare fortsætter med at snakke fiskeri. Og samtidig lære at ignorerer "De andre"
Så skal det nok ende med at blive et helt godt forum Hug LOL

Og kan i alle nu have  et rigtigt godt nytår Handshake





Redigeret af dytti - 31 Dec 2014 kl. 09:51
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2014 kl. 09:59
Når man går ind ind under online nu, øverste linie på forsiden af 123nu, kan man se xx antal personer der er online, samt se hvad ser ser på!!. Sjovt nok er det ikke debatforum som de fleste ser på, men auktioner og brugtmarked!! På jagt efter et godt tilbud måske?

Selv benytter jeg mest 123nu til lidt køb at grej en gang i mellem, dels på brugtmarked, dels på auktioner, hvor man kan være heldig at finde det man mangler. Selve debatforum er for det meste træls, tungt at komme i gennem med de mange gentagelser og intetsigende indlag, trods ofte en gode oplæg/spørgsmål. 

Jeg tror at, 123nu mest lever på de mange auktioner/brugtsalg som mange da lige skal tjekke af en gang i mellem - selve lystfiskerdebatforum kan man jo finde mange andre steder, hvis man er til den slags og er nok af mindre betydning. Så en moderator, vil sikker ikke gøre en forskel. Man kunne jo som forsøg lukke helt ned for selve debatforumsdelen i feks. 30 dag og se om aktiviteten vil falde på 123nu. jeg tror det ikke! ¨

Smile N

Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2014 kl. 12:16
Hej Nikolaj

Forummet er jo en nyere del og hænger ikke sammen med den online liste foroven PT er der over 60 online i forumdelen og så selvfølgeliug alle dem der ikke er logget ind, på resten af siden er der 78....

Hvis du vil tjekke hvilke emner i forum folk læser, så kan denne side anbefales
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/active_users.asp



Mvh
Lasse

Redigeret af LasseK - 31 Dec 2014 kl. 12:29
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Dec 2014 kl. 12:23
Citat: NanoQ

Lasse,

Gør det et emne mindre relevant, at det har været vendt tidligere? - jeg forstår ikke, hvor du vil hen med dit indlæg. :)


Hej Mikael

Nope, det er altid godt at få vendt et emne i ny og næ, der kan jo være fremkommet nye ting der er relevante eller opklarende siden sidst Derfor kan det stadigvæk godt være nyttigt at tjekke historien, det kunne jo også være at man bare kører rundt i samme trædemølle uden ende...

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down