Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

DSF efter kongressen

 Besvar Besvar Side  <1234 5>
Forfatter
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: DSF efter kongressen
    Sendt: 20 Mar 2012 kl. 22:14
Citat: King

Citat: Søder

Den smarteste måde er for mig at se er at lave flere nye klubber af modstandere af forbundet som med det har eneste formål at vælte den ledelse som sidder der nu og så gøre en ende på det enevælde som foregår nu....
 
Nu rabler det da helt for dig...

I princippet er det bare en omskrivning af Niels Åge's og andre DSF fanatikeres gode råd: "Meld jer ind for at påvirke forbundet. Stå ikke udenfor og råb" 

Genial medlems hverve kampagneConfused


/Fischer
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 22:14
Citat: Søder

Ha ha ja kom i bare med forbundets forvanskede udgave af tingene men hvem har siddet med til alle møderne og hørt hvad der blev sagt Niels Åge og Jan Persson ? Var i der ..... ?
Mine møder med Bærdygtigt landbrug er lavet udfra at Køge klubben var/er tæt på at miste adgang til å stykker som ejes af medlemmer af denne forening af bønder så for at komme i konstruktiv dialog med disse ja så gik jeg til møde med dem og det består min såkaldte farisær gerning af ....folk der fisker må være småt begavede hvis de ikke kan se at det at miste fiske vand fordi man ikke taler sammen er skidt ...sorry
 
Så dine møder var altså på vegne af Køge klubben? Og denne var helt indforstået med at du holdte møder på vegne af dem, selvom du ikke var medlem?? - For du var da ikke medlem af klubben var du det Henning???
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 22:18
Kære alle,

Peter Fisher Mikkelsen, Steen Kehler, NRE og de øvrige få som her på tråden igen og igen taler om en alternativ til et nyt "forbund".

Jeg vil sige som mange øvrige, at hvor ville det være dejligt, at de så rent faktisk tog initiativ til noget sådan. DE kunne jo evt. tager Henning Søder med på bænken. Han var jo tidliger en af hovedophavsmændene til det "Alternative Forbund" på Sjælland. 

Til dem der ikke kan huske hvordan dettte evnetyr endte, kan jeg oplyse, at det var en UBETINGET KÆMPE FIASKO. 

Disse velmende folk, som havde råbt op, lavet balade og i den rad havde argumenteret for hvor let det ville være at etablere et nyt forbund. Hvor billigt det kunne gøres og hvor STOR indflydelse de let ville kunne få og ikke mindst hvor store vindinger de kunne opnå på miljøets og fiskeriets vegne.

Det endt i en stor gang skænderi og absolut ingen ting konkret.

Brug nu energien konkret og fremadrettet. Søg indsigt og find ud af, at DSF faktisk laver et stort og nyttigt arbejde for os lystfiskere i DK. Også til dem som ikke betaler kontingent og bidrager solidarisk.


Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 22:19
Mine møder med BL var på vegne af mig selv og ingen andre Peter, ikke at vandplejeudvalget ikke har vidst at jeg gik til disse møder ....har du været med til nogen af de nævnte møder da ?

Redigeret af Søder - 20 Mar 2012 kl. 22:25
/Søder
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 22:23
Citat: niels åge skovbo

Kære alle,

Peter Fisher Mikkelsen, Steen Kehler, NRE og de øvrige få som her på tråden igen og igen taler om en alternativ til et nyt "forbund".

Jeg vil sige som mange øvrige, at hvor ville det være dejligt, at de så rent faktisk tog initiativ til noget sådan. DE kunne jo evt. tager Henning Søder med på bænken. Han var jo tidliger en af hovedophavsmændene til det "Alternative Forbund" på Sjælland. 

Til dem der ikke kan huske hvordan dettte evnetyr endte, kan jeg oplyse, at det var en UBETINGET KÆMPE FIASKO. 

Disse velmende folk, som havde råbt op, lavet balade og i den rad havde argumenteret for hvor let det ville være at etablere et nyt forbund. Hvor billigt det kunne gøres og hvor STOR indflydelse de let ville kunne få og ikke mindst hvor store vindinger de kunne opnå på miljøets og fiskeriets vegne.

Det endt i en stor gang skænderi og absolut ingen ting konkret.

Brug nu energien konkret og fremadrettet. Søg indsigt og find ud af, at DSF faktisk laver et stort og nyttigt arbejde for os lystfiskere i DK. Også til dem som ikke betaler kontingent og bidrager solidarisk.


Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo
Nu er jeg jo ikke den eneste som i sin tid var med til at stifte LDL der sidder faktisk folk i  HØ SJ som også var medstiftere af dette forsøg på at gøre tingene anderledes ...
/Søder
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 22:23
Citat: Peter Fischer

Citat: King

Citat: Søder

Den smarteste måde er for mig at se er at lave flere nye klubber af modstandere af forbundet som med det har eneste formål at vælte den ledelse som sidder der nu og så gøre en ende på det enevælde som foregår nu....
 
Nu rabler det da helt for dig...

I princippet er det bare en omskrivning af Niels Åge's og andre DSF fanatikeres gode råd: "Meld jer ind for at påvirke forbundet. Stå ikke udenfor og råb" 

Genial medlems hverve kampagneConfused


/Fischer
 
Og du mener at et stærkere forbund med flere medlemmer vil være en skidt ting fordi?
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 22:28
Citat: Søder

Mine møder med BL var på vegne af mig selv og ingen andre Peter, ikke at vandplejeudvalget ikke har vidst at jeg gik til disse møder ....har du været med til nogen af de nævnte møder da ?
 
Nej det har jeg ikke.
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 22:29
Citat: niels åge skovbo

Kære alle,

Peter Fisher Mikkelsen, Steen Kehler, NRE og de øvrige få som her på tråden igen og igen taler om en alternativ til et nyt "forbund".

Jeg vil sige som mange øvrige, at hvor ville det være dejligt, at de så rent faktisk tog initiativ til noget sådan. DE kunne jo evt. tager Henning Søder med på bænken. Han var jo tidliger en af hovedophavsmændene til det "Alternative Forbund" på Sjælland. 

Til dem der ikke kan huske hvordan dettte evnetyr endte, kan jeg oplyse, at det var en UBETINGET KÆMPE FIASKO. 

Disse velmende folk, som havde råbt op, lavet balade og i den rad havde argumenteret for hvor let det ville være at etablere et nyt forbund. Hvor billigt det kunne gøres og hvor STOR indflydelse de let ville kunne få og ikke mindst hvor store vindinger de kunne opnå på miljøets og fiskeriets vegne.

Det endt i en stor gang skænderi og absolut ingen ting konkret.

Brug nu energien konkret og fremadrettet. Søg indsigt og find ud af, at DSF faktisk laver et stort og nyttigt arbejde for os lystfiskere i DK. Også til dem som ikke betaler kontingent og bidrager solidarisk.


Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo

Hvorfor skriver du noget du ikke mener? Du og DSF er da ikke interesseret i et alternativt forbund.

Du prøver selvfølgelig at nedgøre al modstand mod DSF, det kan jeg godt se. Hvorfor tror du, at det ikke virker? Hvorfor tror du at opbakningen til DSF er vigende, og lav som aldrig før?

"De unge tænker what's in it for me" siger Werner. Og derfor fravælger de DSF. Ja de unge i Danmark er nok de mest oplyste til dato, blandt andet fordi de forstår at bruge moderne IT (modsat DSF). De falder altså ikke for en præ-senil DSF formands sludder. De ved bedre.


/Fischer
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 22:30
Ved stiftelsen af Projekt Havørred Sjælland stod der intet i indbydelsen om at det kun var for medlemmer af klubber under forbundet eller medlemmer direkte under forbundet så jeg ved ikke hvor du vil hen med dine spørgsmål Peter .... Der er faktisk også nogen tilbage i projektet som mener den måde jeg blev skilt fra på var en svinestreg...men det skal vi selvfølgelig ikke tale mere om ....

Redigeret af Søder - 20 Mar 2012 kl. 22:33
/Søder
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 22:36
Kære alle,

Det forliste forsøg på et alternativt forbund var stadig en KÆMPE FIASKO, og Henning Søder var en af hovedinitiativtagerne og en af dem som kæmpede mest for det.

Må bare konstatere at evnerne ikke rakte.

At der så er folk i "Havørred Sjælland", som er gået ind i projektet, selv om de i sin tid synes at et alternativt forbund var en god ide, det er da bare glædeligt at de så vil kæmpe for flere havørreder til Sjæland. Mere af den slags positive og konstruktive engagementer.

Til dem som kalder DSF for et "enevælde".  

Det er naturligvis ikke rigtigt. DSF er et forbund som er 100 % demokratisk. At påstå noget andet er ondsindet, ubegavet og helt ude af trit med virkeligheden.

Med venlig hilsen

Niels Åge Skovbo
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 22:39
Ja Kina kalder sig også demokratisk.
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 22:40
Citat: Søder

Ved stiftelsen af Projekt Havørred Sjælland stod der intet i indbydelsen om at det kun var for medlemmer af klubber under forbundet eller medlemmer direkte under forbundet så jeg ved ikke hvor du vil hen med dine spørgsmål Peter .... Der er faktisk også nogen tilbage i projektet som mener den måde jeg blev skilt fra på var en svinestreg...men det skal vi selvfølgelig ikke tale mere om ....
 
Hvor kommer Havørred Sjælland ind i møderne omkring KSF´s fiskevand?
 
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 22:43
Sidder du virkelig helt derovre i Århus Niels Åge og påstår at jeg var en af hoved initativtagerne ...det var dog fantastisk jeg var den første som forlod projektet fordi man heller ikke her i de 13 udvalg kunne blive enige ...og hoved kraften bag dette tiltag i sin tid hedder Allan Riboe såmen og flere andre medlemmer af HSLF som heller ikke i dag er medlem af DSF ....
/Søder
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 22:47
Fisher,

Du har helt ret, jeg synes ikke det er en god ide´ at starte et alternativ Forbund. Ironi var anvendt, som jeg tror de fleste havde opfattet det Wink

Det jeg mente var, at netop dig og de øvrige som argumenterer for et nyt forbund. 

Så gør det dog hvis i tror på det. Vis i har mod og indsigt og talent.

Jeg har respekt for folk som gør noget, men jeg har IKKE respekt for folk der bare brokker sig og ikke gør en pind selv.

Jeg skriver også dette for at oplyse de øvrige , vel ret beset ret få læsere der er på denne tråd, at man kommer længst ved et langt sejt træk af folk som har viden, indsigt og den pragmatiske formåen. Dem som smøger ærmerne op og lader deres handlinger og arbejdsindsigt give svaret og ikke bare en masse varm og ligegyldige brokkerier der symboliseres ved ringe indsigt og viden.

Ps. Vil du ikke nok være venlig at redegør for din påstand om, at DSF er et enevælde og ikke demokratisk. Mange tak.

Ps2. Det at du kalder DSF´formand for pre-senil, bidrager ikke til megen forståelse for din debat-pli. Det er altså for lavt. Jeg kan oplyse dig om, at Verner er enddog meget skarp og kløgtig. 

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo




Redigeret af niels åge skovbo - 20 Mar 2012 kl. 22:52
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 22:47

Peter

Det er ikke mig som ikke kan skille tingene af jeg ved ikke hvor du vil hen med sammenblandingen af tingene....som sagt så har mit initativ til møder med BL ene og alene handlet om den generelle udbredelse til samarbejde bønder og fiskere i mellem og ikke en egentlig krig som jeg fornemmer det kan udvikle sig til hvis ikke folk taler fornuftiugt til og med hinnanden ....
/Søder
Til top
Henning Søder Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Søder Avatar

Tilmeldt:: 17 Sep 2009
Status: Offline
Beskeder: 1231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søder Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 22:51
Hvis det at komme med direkte invitationer til samarbejde fra villige bønder til åresturering er varm luft og brokkerier Niels Åge ja så må du og andre forbunds tro fæller rigitgt  meget undskylde ..men i min verden hedder det lobbyisme og nåe nej det er det forbundet er så gode til.....
/Søder
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 22:51
Citat: niels åge skovbo

 
Det er naturligvis ikke rigtigt. DSF er et forbund som er 100 % demokratisk. At påstå noget andet er ondsindet, ubegavet og helt ude af trit med virkeligheden.

Med venlig hilsen

Niels Åge Skovbo
Så når direkte medlemmer ikke har stemmeret og skal betale mere i kontigent, så er det 100% demokratisk??? - Det lyder nu mere som om, at det er dig, der er ude af trit med virkeligheden... JSF er absolut ikke et forbund for alle lystfiskere i DK, det er et snævert forbund for gammeldagstænkende "å-sportsfiskere".
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
King

Tilmeldt:: 04 Jun 2008
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 225
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér King Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 22:52
Citat: Søder

Peter

Det er ikke mig som ikke kan skille tingene af jeg ved ikke hvor du vil hen med sammenblandingen af tingene....som sagt så har mit initativ til møder med BL ene og alene handlet om den generelle udbredelse til samarbejde bønder og fiskere i mellem og ikke en egentlig krig som jeg fornemmer det kan udvikle sig til hvis ikke folk taler fornuftiugt til og med hinnanden ....
 
Det jeg ville have, var et indblik i dine bagvedliggende motiver for at lange så hårdt ud efter DSF, og det syns jeg at jeg har fået.. Så lad os bare droppe videre diskusion..
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 22:59
Vi fik på kongressen bekræftet, at DSF ikke er åben overfor kritik. Man er ikke villige til forandring.

Selv om der tidligere har været et forsøg på at danne en ny organisation, som skulle tage sig af alle de sportsfiskere, der ikke mener DSF tegner flertallet af danske sportsfiskere. Og selv om dette forsøg blev en KÆMPE FIASKO, som Niels Åge betegner det, så kunne det jo godt tænkes at der sad nogle gode folk derude, som har mod på noget nyt.

Til dem skal det siges, at indenfor DSF har alternative synspunkter på landets fiskepleje INGEN FREMTID.

I det hele taget er det meget tvivlsomt, om DSF overhovedet har nogen fremtid. På kort sigt jo, men på længere sigt er dens medlemspolitik forældet, dens hovekræfter formuldede og forbundets fiskepleje politik højst sandsynligt forbudt af EU.

Der er derfor al mulig grund til at tro på et alternativt forbund nu.


/Fischer
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér niels åge skovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 23:03
Hej Steen,

Det vil naturligvis ikke være muligt med at DIREKTE medlemmer kunne stemme til kongressen. De direkte medlemmer har kun een (1) stemme, hvor mange foreninger har op til 1000 stemmer at gøre godt med. De kan heller ikke være tilsted fysisk. Der er ikke PLADS til det og ville kræve en gigantisk stor idrætshal.

Som i mange andre Forbund, så ER det repræsentativ demokrati.

Hvis du eksempelvis gerne vil have indflydelse på HVEM der opstiller til valget for de konservative, så melder du dig ind i dette parti og gør din stemme gældende når listen af opstillede kandidater stiller op. Er du ikke medlem, har du ikke indflydelse på opstillingen selv om du i givet fald ville stemme konservativt.

At kontingentet er billiger for foreninger, kan komme alle lystfiskere tilgode. Også dig om du skulle ønske at være medlem i en sådan forening.

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 23:06
@ Niels Åge:

Jeg tror aldrig jeg vil kunne gøre mig fortjent til din respekt.

Det må jeg så bare lære at leve med. Og ved du hvad? Jeg tror faktisk jeg overlever Tongue


/Fischer
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 23:10
Citat: niels åge skovbo

Hej Steen,

Det vil naturligvis ikke være muligt med at DIREKTE medlemmer kunne stemme til kongressen. De direkte medlemmer har kun een (1) stemme, hvor mange foreninger har op til 1000 stemmer at gøre godt med. De kan heller ikke være tilsted fysisk. Der er ikke PLADS til det og ville kræve en gigantisk stor idrætshal.

Som i mange andre Forbund, så ER det repræsentativ demokrati.

Hvis du eksempelvis gerne vil have indflydelse på HVEM der opstiller til valget for de konservative, så melder du dig ind i dette parti og gør din stemme gældende når listen af opstillede kandidater stiller op. Er du ikke medlem, har du ikke indflydelse på opstillingen selv om du i givet fald ville stemme konservativt.

At kontingentet er billiger for foreninger, kan komme alle lystfiskere tilgode. Også dig om du skulle ønske at være medlem i en sådan forening.

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo

Bare rolig. Næste gang der er kongres, bliver behovet for plads ikke nært så stort.

Andre bruger IT til at erstatte dette "kæmpestore plads behov", men det er selvfølgelig for avanceret til DSF.


/Fischer
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 23:18
Hej Niels Åge Skovbo
 
Er det en stradegi i har lagt på kongressen at du skal være talsman for DSF på denne side, og krydse klinger med alle der ikke er enige med DSF.
 
Hvad blev der af al snakken om mere demokrati, åbne regnskaber, realistiske bud på medlemsantallet og meget mere.
 
Jeg beundrer din ihærdighed, men desværre det er som vand på gåsen.
 
Ole T   
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Niels Riis Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 23:18
Citat: Søder

Den smarteste måde er for mig at se er at lave flere nye klubber af modstandere af forbundet som med det har eneste formål at vælte den ledelse som sidder der nu og så gøre en ende på det enevælde som foregår nu....

Hvorfor dog spilde tid på sådan et projekt, det vil da være meget bedre at starte et helt nyt forbund, som ikke har en masse skelletter i kosteskabene, og som ikke er bundet af de aftaler og studehandler, som DSf har indgået gennem årene.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 23:22

Og så er det ligesom om at ringen er sluttet, dette er jo forsøgt før, af nøjagtig samme grund.


Mvh

Jim.

Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 23:23
Citat: niels åge skovbo

 

Jeg skriver også dette for at oplyse de øvrige , vel ret beset ret få læsere der er på denne tråd, at man kommer længst ved et langt sejt træk af folk som har viden, indsigt og den pragmatiske formåen. Dem som smøger ærmerne op og lader deres handlinger og arbejdsindsigt give svaret og ikke bare en masse varm og ligegyldige brokkerier der symboliseres ved ringe indsigt og viden.

Hvorfor ofrer du overhovedet tid på denne tråd, hvis der er så få læsere?
Jeg synes at du og dine venner viser meget lidt indsigt i alternativ og naturlig fiskepleje, bæredygtigt fiskeri og alt andet der ikke lige drejer sig om fremavl af fedtfinne fisk.

Ps. Vil du ikke nok være venlig at redegør for din påstand om, at DSF er et enevælde og ikke demokratisk. Mange tak.

Jeg har aldrig brugt ordet enevælde. Jeg skriver pseudo demokrati og flertals diktatur.

Ps2. Det at du kalder DSF´formand for pre-senil, bidrager ikke til megen forståelse for din debat-pli. Det er altså for lavt. Jeg kan oplyse dig om, at Verner er enddog meget skarp og kløgtig. 

Som tidligere nævnt i denne tråd, har han en højst aparte tilgang til virkeligheden. Mit gæt var pre senilitet. Har du et bedre? Det kan selvfølgelig også være noget han simulerer, når han ikke kan håndtere virkeligheden!?

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo


Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 23:48

Hej Fisher
Jeg har prøvet at læse dine indslag i denne tråd igennem. I et af dem skriver du: Jeg har prøvet at debattere med Werner. På et tidspunkt gav han udtryk for, at dette niveau ville han virkelig ikke debattere på - uden at der var ytret noget usagligt eller nedgørende fra min side.

Nu vil jeg bare gerne lige have dig til at svare på, om du, når du skriver ”uden at der var ytret usagligt eller nedgørende fra min side”, mener den slags sætninger som jeg har kopieret fra dine yderst saglige indslag. For at du ikke skal have for meget bøvl, har jeg lige markeret de steder, hvor jeg absolut synes du er voldsom saglig.

Det er en meget rammende beskrivelse af den følelse man står med, når man har debatteret med Werner. Stammer den mand virkelig fra planeten jorden?

Det gør han vist desværre sammen med den lille arrogante flok af rygklappere, som har givet deres bidrag til debatten om DSF i ovenstående lille samling.

 

Hvordan skulle man komme i kontakt med en overforkælet og virkelighedsfjern fedtfinne fetchicist fra det jyske å landskab i hans egen lille monopolistiske og pseudo demokratiske organisation, når han ikke engang værdiger hans modstandere en enkelt linie i hans beretning? Han er uden for rækkevidde, og kunne lige så godt sidde på mars.

Netop denne arrogance går igen i mange af hans støtters indlæg på dette forum. Et forum som trods alt giver plads til andet end DSF klovnene.

Der er generelt behov for en omlægning af både miljøpolitik og fiskeri politik. Vi skal være på linie med den nye politik, i stedet for at lade en gruppe af præsenile å fiskere bestemme, at vi som sportsfiskere skal bifalde en natur ødelæggende, kortsigtet og snæversynet fiskepleje.

Du kan tro at ligeså snart der kunne vise sig en reel modstand mod den 75 årige enevælde, så skal man nok få indført kinesisk demokrati for alvor.

 

 

@ Niels Åge

 

Tak for dit referat af Werners beretning, eller var det noget du selv fandt på?

 

De falder altså ikke for en præ-senil DSF formands sludder.

Hvis det er med den slags "seriøse" sætninger du har forsøgt at diskutere med Verner, har jeg måske en smule forståelse for, at han ikke ønsker at bruge så meget tid på dig, som du kunne ønske.
Det er sjovt nok, at når vi andre diskuterer med ham, så bruger han tid på os, men han lukker hurtigt ned, hvis vi bliver useriøse.
Men nu vil jeg lade dig selv, og andre læsere af denne tråd, helt afgøre om du mener du er usaglig og nedgørende
 
Med venlig hilsen
Kim Andersen - Aabenraa
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Mar 2012 kl. 23:58
Hej Fisher
Du skriver:
Jeg mener det skal være slut med natur manipulation. Vi skal have natur pleje, der kan give basis for en sund fiskebestand. Hvor meget vi så må fange, afhænger forhåbentlig af den fiskeripolitik, der skal tilgodese den brede befolknings behov, frem for behovene for en snæver lille kreds
Når du nu skal igang med at lave det alternative forbund, vil jeg godt advare dig om at tage NRE med i det, for jeg er da næsten sikker på, at I absolut ikke er særlig enige.
Jeg mener det skal være slut med natur manipulation.
Mener du dermed, at det skal være slut med kystudsætninger og mundingsudsætninger?
Vi skal have natur pleje, der kan give basis for en sund fiskebestand.
Mener du dermed at vi skal lave gydebanker i så mange åer som muligt for, hvis det kan lade sig gøre, at skabe en selvproducerende bestand
Hvor meget vi så må fange, afhænger forhåbentlig af den fiskeripolitik, der skal tilgodese den brede befolknings behov, frem for behovene for en snæver lille kreds
Ja sådan bliver det nok, i hvert fald hvis vi stopper med udsætninger og vandpleje.
 
Nu er jeg godt klar over, at de ting jeg kommer med igen handler om fedtfinner, men det er sådan set logisk nok, da jeg er fedtfinnefisker.
Men det betyder ikke, at jeg ikke mener der skal gøres rigtig meget ved søerne og andre steder, hvor vi har ødelagt naturen - jeg har bare ikke forstand på disse ting, og derfor kan jeg ikke udtale mig om, hvad der bør gøres.
 
Men igen, synes lige, hvis NRE skal være med i det nye forbund, at I skal finde fælles fodslag.
 
I øvrigt er jeg helt enig med dig i dine betragtninger med hensyn til naturen. Lad os i fællesskab arbejde for at naturen kan klare sig selv - hvis jeg ikke har forstået det helt forkert er det også DSF´s politik.
 
Med venlig hilsen
Kim Andersen - Aabenraa


Redigeret af Kim-salmo - 21 Mar 2012 kl. 00:01
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 00:30
Citat: tranholm

Undskyld mig, men var der ikke en her på siden der skrev om 5-6 foreslag han ville fremlægge på kongressen. Var der ikke andre der gik ind for mere åbenhed og mente det burde komme op kongressen. Har man helt glemt den utilfredshed om disse punkter, synspunkter som ikke kun kom fra de 5-6 stykker man henviser til som brokhoveder.
 
Ole T  
 
Hej Ole
De punkter jeg fik med her fra, havde jeg selvfølgelig, som lovet, med til kongressen. De blev forelagt den gruppe jeg var med i, og det er jo en glæde at kunne sige, at forbundet allerede er igang med følgende ting:
 

*DSF skal arbejde for at frede visse områder i havet, og genetablere nogle af de stenrev, der blev ødelagt da man skulle bruge stenene.

* Der skal arbejdes for garnfri søer

* Mere fokus på genskabelse af søer i DK.

Andre ting er der ikke gang i endnu.

* Fisketegnsmidlerne bruges der hvor de er indbetalt.

Fisketegnsmidlerne skal bruges efter loven, og den giver ikke mulighed for det.

* Sportsfiskeren kun som PDF – frivillig for medlemmerne. Medlemmer der ønsker Sportsfiskeren, betaler et årsabonnement på 3-4oo kr.

Forslaget var på kongressen, men blev nedstemt med overvældende flertal. * Ordet LYSTfisker skal indgå i navnet.

Dette punkt mente den gruppe jeg var i, ikke var aktuelt nu.

* Det er for dyrt at være medlem af DSF.

Muligt, men det skyldes først og fremmest, at så mange har valgt at være uden for fællesskabet. I øvrigt synes jeg altså ikke det er så dyrt. * Arbejde for en 200 meter garn/rusefri zone på kysterne.

Ingen kommentar fra kongressen.

* Direkte medlemmer skal have indflydelse.

Var ikke til debat på denne kongres.* Fuldtidsansat formand

Var ikke til debat

* DSf skal sørge for, at de komplette regnskaber for alle de projekter, som har fået en andel af fiskeplejemidlerne bliver lagt på Internettet. Og det skal være en detaljeret version af regnskaberne, hvor man for hvert enkelt projekt kan se, hvor meget der er gået til rådgivning, konsulentbistand, kørsel, materialer, fisk, o.s.v. Det skal naturligvis også fremgå, hvilken biotop det drejer sig om, og hvor i landet den er beligende.

Det er svært for én virksomhed, at fortælle en anden virksomhed hvad de skal gøre, men da det jo er en statslig virksomhed, vil jeg gå ud fra, at man kan finde oplysningerne på nettet. 

På samme måde bør det kommende års budget for fordelingen af fiskeplejemidlerne, også være tilgængeligt på Internettet, og her skal man også kunne se det ansøgningsmateriale og den projektbeskrivelse, der ligger til grund for, at de givne projekter er blevet godkendt, og er kommet med i budgettet.

Samme svar.
 
I øvrigt afleverede jeg forslagene til forbundsbestyrelsen og bedte dem om at tage forslagene alvorligt.
FB takkede mange gange, og jeg er overbevist om, at punkterne vil blive diskuteret - DSF har ikke råd til at lade være med at tage det alvorligt, hvilket jeg helt klart også har en tro på at de gør.
 
Med venlig hilsen
Kim Andersen - Aabenraa

Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 00:38
@Kim Andersen

Du kan jo bede Werner om at hive tråden frem. Så kan du lade andre bedømme. Jeg er dog ret sikker på, at det har han ikke lyst til.

Jeg skriver om- ikke til- Werner i ovennævnte citater. 

Selvfølgelig er han medgørlig i en forsamling af rygklappere, eller jeg skulle måske hellere skrive trofaste støtter. Nogen er jo mere sarte end andre overfor nedsættende bemærkninger.

Hvis du ikke har bemærket det endnu, så har NRE, Kehler og undertegnede skulle lægge ryg til temmelig mange nedsættende bemærkninger. Vi kunne jo også bare sige, at det var under vores værdighed at besvare disse indlæg. Så var jeres lykke gjortWink

Prøv at overtale Werner til at deltage i en åben og offentlig debat. Så kan alle danne sig et indtryk af manden og af organisationen. Jeg synes I har en tendens til at gemme jer bag en facade af fine ord om jeres demokrati og uvidende lømmelagtige modstandere, der ikke kræver nogen opmærksomhed fra forbundet.

Hvorfor al den snak og ingen handling? Hvorfor skal vi tæske side op og side ned uden at hovedpersonerne viser sig? Er det bare jeres facon at tie modstanderne ihjel?

Det er selvfølgelig også bedre at lade et DSF tæskehold banke løs på modstanderne med usaglig kritik og hånende bemærkninger i årevis. Er det sådan I tænker?


/Fischer
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Fischer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 00:49
Citat: Kim-salmo

 
I øvrigt er jeg helt enig med dig i dine betragtninger med hensyn til naturen. Lad os i fællesskab arbejde for at naturen kan klare sig selv - hvis jeg ikke har forstået det helt forkert er det også DSF´s politik.
 
Med venlig hilsen
Kim Andersen - Aabenraa

Det er muligt at det er DSF politik, men det er ikke det man arbejder for. DSF vil aldrig arbejde for at stoppe udsætninger. Det er jo selve livsnerven i å-foreningerne, der er de sande støtter af forbundet.

DSF har også et nedskreven formål, som man ikke følger, nemlig at arbejde for alle landets sportsfiskere. Nogle sportsfiskere modarbejdes direkte. Her henholder man sig bare til, at det kræver biologerne. Når det gælder udsætninger af fedtfinne fisk, kan man derimod sagtens overhøre biologernes advarsler.


/Fischer
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 00:56
[QUOTE=Peter Fischer]@Kim Andersen

Du kan jo bede Werner om at hive tråden frem. Så kan du lade andre bedømme. Jeg er dog ret sikker på, at det har han ikke lyst til.
Aner jeg ikke om han har
Jeg skriver om- ikke til- Werner i ovennævnte citater. 
Ja undskyld, det havde jeg ikke lige lagt mærke til. Så er det selvfølgelig ikke useriøst og nedladende LOL
Selvfølgelig er han medgørlig i en forsamling af rygklappere, eller jeg skulle måske hellere skrive trofaste støtter. Nogen er jo mere sarte end andre overfor nedsættende bemærkninger.
Nu er jeg næsten sikker på, at hvis du spørger Verner om mig, vil han nok ikke kalde mig for en rygklapper. Jeg siger min mening, og den er ikke altid i overenstemmelse med Verners eller FB, men jeg vælger at gøre det, hvor jeg har indflydelse.
Hvis du ikke har bemærket det endnu, så har NRE, Kehler og undertegnede skulle lægge ryg til temmelig mange nedsættende bemærkninger. Vi kunne jo også bare sige, at det var under vores værdighed at besvare disse indlæg. Så var jeres lykke gjortWink
Jo det har jeg lagt mærke til, og jeg har en gang i mellem selv været der med et dårligt indlæg (kommer når jeg bliver pissesur). Jeg ved såmænd ikke om vores lykke var gjort, hvis kritikkerne holdt mund. Det er altid godt at få kritik, for den bør kunne bruges til noget konstruktivt. Men bliver kritikken til en gang mundlort med ting DSF ikke kan gøre noget ved, så er det sku svært at bruge den konstruktivt.
Prøv at overtale Werner til at deltage i en åben og offentlig debat. Så kan alle danne sig et indtryk af manden og af organisationen. Jeg synes I har en tendens til at gemme jer bag en facade af fine ord om jeres demokrati og uvidende lømmelagtige modstandere, der ikke kræver nogen opmærksomhed fra forbundet.
Jeg har så svært ved at se det manglende demokrati. En forening skal bestå at 15 medlemmer for at have stemmeret på kongressen. Det er ikke ret mange medlemmer der skal til for at få indflydelse.
Hvorfor al den snak og ingen handling? Hvorfor skal vi tæske side op og side ned uden at hovedpersonerne viser sig? Er det bare jeres facon at tie modstanderne ihjel?
Hvis vi ville have tiet modstanderne ihjeld, ville vi nok slet ikke have deltaget i disse debatter, vel?
At medlemmerne af FB ikke deltager her forstår jeg ganske udemærket. jeg ved hvor lang tid jeg bruger på det, og de har forhåbentligt væsentligt mere fornuftige ting at tage sig til. Du kan til gengæld være helt sikker på, at de følger med på trådene.
Det er selvfølgelig også bedre at lade et DSF tæskehold banke løs på modstanderne med usaglig kritik og hånende bemærkninger i årevis. Er det sådan I tænker?
Nu har det jo ikke noget at gøre med et tæskehold at gøre, men hvis du skal være helt ærlig, gælder det så ikke mindst lige så meget, med modsat fortegn?

Med venlig hilsen

Kim Andersen - Aabenraa
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 01:10
[QUOTE=Peter Fischer]
 
Det er muligt at det er DSF politik, men det er ikke det man arbejder for. DSF vil aldrig arbejde for at stoppe udsætninger. Det er jo selve livsnerven i å-foreningerne, der er de sande støtter af forbundet.
Jo det er lige netop hvad DSF arbejder for. Det passer ikke for dig, at DSF ikke vil stoppe udsætningerne. Det DSF og DTU Aqua arbejder for, er at gøre vandløbene selvproducerende. Det kræver en hel del vandløbspleje og hvis du kigger på laksekvoterne for i år, vil du se, at Ribe å systemet måske ikke får en laksekvote i år, da man ikke mener foreningerne har bidraget nok med vandløbspleje.
Så du kan være helt sikker på, at der arbejdes for at vandløbene er selvproducerende. Tag f.eks. en danmarks bedste havørredåer, Kolding Å, som, på grund af et mangeårigt arbejde med vandløbspleje, idag er selvproducerende og der udsættes ikke fisk i åen mere - i øvrigt heller ikke i de andre åer og bække der løber ud i Kolding fjord. Det samme gælder også i Aabenraa fjord og Genner Bugt, hvor åerne også, i dag, er selvproducerende.
DSF har også et nedskreven formål, som man ikke følger, nemlig at arbejde for alle landets sportsfiskere. Nogle sportsfiskere modarbejdes direkte. Her henholder man sig bare til, at det kræver biologerne. Når det gælder udsætninger af fedtfinne fisk, kan man derimod sagtens overhøre biologernes advarsler.
Selvfølgelig arbejder DSF for alle landets sportsfiskere. DSF er jo ikke det bestemmende organ, så hvis DTU Aqua´s biologer er imod en ting, kan det godt være svært for DSF at komme til at bestemme. At DSF så skal til at tage sig lidt mere af de andre former for fiskeri (end fedtfinnefiskeri) blev også nævnt fra talerstolen, i øvrigt af en jysk fedtfinnefisker. Jeg håber DSF lytter til denne taler, for på det punkt vil jeg godt give Jer lidt ret.

Med venlig hilsen

Kim Andersen - Aabenraa
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 02:00
Hej Kim Andersen
 
Det blev som jeg forventede, men undre mig at DSF ikke kan lægge et regnskab frem samt et for sportsfiskeren, DSF er ikke en statsvirksomhed.
 
Men nok om det fra min side, har truffet mit valg.
 
 
Ole T
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 06:19
Hvor er det altså rart at man kan fiske ude i virkeligheden istedet for at bruge så meget tid på så lidt. 
Respekt til dem der støtter/forsvarer/sympatiserer med fællesskabet, altså det fællesskab der gør at der er noget at fiske efter derude......
K&B - Vejle Fjord kalder.....................
"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 08:17
God morgen.
 
Hvad er grunden til at DSF ikke fremlægger sit regnskab?
F.eks. hos Jægerne er det fuldt offentlig og ligger på deres hjemmeside.
 
Der er da sket betydelige fremskridt ved at man har valgt Claus Eriksen ind i bestyrelsen Clap, han har da temperament til at sige sin mening og har ganske gode visionære tanker om det dansle Lyst/sportsfiskeri.
 
Det man måske kunne trænge til var at få en yngre forbundsformand, der var mere i trit med dagens Danmark, som havde lidt flere og nutidige visioner om forbundet. Men mon ikke det kommer inden for en ganske kort årrække?
 
Have a nice day!
Per Hansen


Redigeret af Taonga - 21 Mar 2012 kl. 08:19
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 08:34
Hvis man tæller de sidste par måneders indlæg omkring DSF kommer man vel op på et par tusinde, nu er det blevet forår, hvorfor ikke tage ud og fiske i stedet for at sidde og svine hinanden til for ingen verdens nytte... ?
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 08:54
Citat: tranholm

Hej Kim Andersen
 
Det blev som jeg forventede, men undre mig at DSF ikke kan lægge et regnskab frem samt et for sportsfiskeren, DSF er ikke en statsvirksomhed.
 
Men nok om det fra min side, har truffet mit valg.
 
 
Ole T
 
Jamen Ole regnskabet er da lagt frem. Alle foreninger har da fået regnskabet tilsendt i forbindelse med kongressen, derunder selvfølgelig også regnskab for Sportsfiskeren.
Jeg kunne heller ikke forestille mig andet end, hvis du er direkte medlem, at du så også kan få regnskabet tilsendt.
Jeg har personligt ikke noget imod, at du fik lov til at se regnskabet, bortset fra, at jeg ikke kan se hvad du skal bruge det til.
Hvorfor er det så spændende hvad Sportsfiskeren har kostet? Jeg kan da godt fortælle dig, at Sportsfiskeren har kostet 2.310.383 kr. i 2011, men hvad kan du bruge det til?
På den anden side, du har jo truffet dit valg - uanset hvor mange gode ting DSF får lavet for det kreative fiskeri, hvor meget de gør for juniorerne, ja uanset hvor meget DSF også kæmper din kamp, i udvalg og nævn, har du jo taget din beslutning.
Du ønsker ikke at bidrage til arbejdet - og det kan vi jo nok ikke lave om på.
 
Med venlig hilsen
Kim Andersen - Aabenraa
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 09:11
Citat: Taonga

God morgen.
 
Hvad er grunden til at DSF ikke fremlægger sit regnskab?
F.eks. hos Jægerne er det fuldt offentlig og ligger på deres hjemmeside.
 
Der er da sket betydelige fremskridt ved at man har valgt Claus Eriksen ind i bestyrelsen Clap, han har da temperament til at sige sin mening og har ganske gode visionære tanker om det dansle Lyst/sportsfiskeri.
 
Det man måske kunne trænge til var at få en yngre forbundsformand, der var mere i trit med dagens Danmark, som havde lidt flere og nutidige visioner om forbundet. Men mon ikke det kommer inden for en ganske kort årrække?
 
Have a nice day!
Per Hansen
 
 
Jægerforbundets ledelse og ledelses stil samt måde at gøre ting på et ekstremt topstyret og der er pt. vild opstandelse og kandideren til Rodens formandspost.
Deres regnskab ? ja stol ikke på en enkelt linie, og se evt. tilbage på Marcell Tirstrups tid og Kristian Raunkær.
Så det vil absolut ikke føre til noget positivt at sammenligne, i øvrigt har jægerforbundet mange mange år haft for vane og fortrække sjælland og skide fyn jylland et stykke !
 
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 09:13
Jeg har personligt ikke noget imod, at du fik lov til at se regnskabet, bortset fra, at jeg ikke kan se hvad du skal bruge det til.
 
Det er netop sådan en udtalelse der skaber mistilliden.
 
Altså, Kim Andersen,  du mener ikke at et menigt medlem har brug for at se hvad hans eller hendes penge går til. Det er dog en besynderlig tankegang! Hvis jeg betaler til et formål/klub/forening vil jeg da have at vide hvad jeg betaler for, ellers kan jeg ikke rejse kontruktive spørgsmål af den ene eller anden art!
 
Men når man ikke vil det, fremlægge regnskabet til offentligjeden, skaber det jo"spøgelser i skabet"! Og deraf fremkommer der kun en masse bøvl og mistanke, som det så tydeligt fremkommer i denne tråd!
 
Med venlig hilsen
Per Hansen
 
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 09:17
Citat: Taonga

God morgen.
 
Hvad er grunden til at DSF ikke fremlægger sit regnskab?
F.eks. hos Jægerne er det fuldt offentlig og ligger på deres hjemmeside.
Jeg kender ikke grunden til at DSF ikke fremlægger sit regnskab offentligt. Jeg kender heller ikke grunden til at Dansk Idræts Forbund, KFUM-Spejderne og flere andre store organisationer ikke gør det. Jeg kender heller ikke grunden til at Dansk Jægerforbund gør det.
Jeg har også svært ved at se, hvad der er ved regnskabet, når man ikke er medlem, der er så spændende. Hvad er det, Jer der vil have regnskabet offentligt, skal bruge det til? Hvorfor er det så spændende at se hvad et forbund, man frivilligt har valgt stå udenfor, bruger sine penge til? Det forstår jeg simpelt hen ikke.
Det skulle da lige være for at kunne komme med en masse, fuldstændig ligegyldige, ord om DSF og deres regnskab. Fuldstændig ligegyldige fordi de foreninger, der havde valgt at deltage i kongressen, altså repræsentanter for dem der har valgt at bidrage til fælleskabet, godkendte regnskabet, og det vil jo sige at demokratiet har godkendt regnskabet, endda enstemmigt
Der er da sket betydelige fremskridt ved at man har valgt Claus Eriksen ind i bestyrelsen Clap, han har da temperament til at sige sin mening og har ganske gode visionære tanker om det dansle Lyst/sportsfiskeri.
 Jeg synes også det bliver rigtig spændende at se hvad Claus og de andre nye FB medlemmer kan bidrage med.
Det man måske kunne trænge til var at få en yngre forbundsformand, der var mere i trit med dagens Danmark, som havde lidt flere og nutidige visioner om forbundet. Men mon ikke det kommer inden for en ganske kort årrække?
 Jo der kommer nok en yngre formand, en gang, når dem der har valgt at have indflydelse ved at være medlemmer, ønsker en anden formand. Nu skal det jo lige siges, at også i FB hersker der demokrati, så en yngere formand gør det ikke alene. Det er FB der laver forslag til handlingsplaner og visioner mm, og det er, som i ethvert andet demokrati, medlemmerne der stemmer ja eller nej til forslagene på kongressen. Nu er Verner foreløbig valgt for 4 år mere, så lad os se tiden an.
Have a nice day!
Per Hansen
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 09:35
Kære Kim Andersen
Mit indlæg var ikke for at genere DSF.
Og da jeg ikke er medlem, er rengskabet selvfølgelig fuldkommen ligegyldigt for mig, ingen tvivl om det!
Men jeg mener stadigvæk at, mere åbenhed, og det kan være i hvilken som helst forening, vil give mindre anledning til f. eks. alt det bøvl, som vi ser her i tråden.
 
Ja det er helt sikkert godt for forbundet at der skiftet ud i bestyrelsen, med yngre og helt friske kræfter.
 
Jo der kommer nok en yngre formand, en gang, når dem der har valgt at have indflydelse ved at være medlemmer, vælger en anden!
 
Nu har det enkelte medlem jo ingen indflydelse på hvem der på kongressen bliver valgt til formand.
Og egentlig kunne det jo være ganske interessant at lægge sådan et valg af formand, ud til en urafstemning blandt forbundets medlemmer, efter en regulær valgkamp, hvor der var flere kanditaer at vælge imellem?
Med venlig hilsen
Per Hansen
 
 


Redigeret af Taonga - 21 Mar 2012 kl. 09:38
Til top
Henrik M. Lomholt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creekking Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2003
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creekking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 09:52
Jeg har nuu læst de fleste af indlæggene i denne tråd, da det jo ikke er første gang emnet dukker op. Jeg har hidtil undret mig over hvorfor, det kan fostre så lang en debat - og det gør jeg faktisk stadig.
 
Som jeg har forstået det, er der en lille flok, der er utilfredse med ledelsen i DSF og måden hvorpå midler forvaltes, og at der mangler gennemsigtighed i organisatioenen. Samtidig kan jeg forstå, at mange af kritikerne end ikke selv er med i forbundet (!) En af dem er den allerstedsnærværende Steen Kehler - Ikke underligt, for det er en "debatør", der åbenbart har en mening om alt - nemlig den, at han "er imod". Ikke til at tage seriøs.
 
Jeg har selv været medlem af forbundet via min forening i flere årtier, og har aldrig rigtig fundet anledning til at betvivle DSF evner og formåen - nuvel jeg er måske ikke altid helt så imponeret over indholdet af Sportsfiskeren, - men det kommer nok at at emnerne har det med at køre i ring, når man har læst utallige fiskemagasiner gennem et langt lystfiskerliv.
 
Ellers er det klart mit indtryk, at forbundet gør en godt stykke arbejde for at pleje vore interesser, i en verden, hvor dagsordenen alligevel sættes af langt større og mere magtfulde interessenter - nemlig landbrugets organisationer. Disse er efter min bedste overbevisning en langt større trussel mod det rekreative fiskeri, end noget som helst der kan komme fra egne rækker. Husk på at over 60% af DK er opdyrket areal - med alt hvad deraf følger af indvirkning på vandmiljøet. Mon ikke krudtet skulle bruges der istedet?
 
Så forstår jeg heller ikke de mange højtråbende udsagn om, at DSF er en klub for jyske å fiskere. Det er vel indlysende, at det er her man skal gøre den største indsats - dels på grund af, at det er her flertallet fisker - og ja, flertallet af lystfiskere er interesseret i fidtfinne fisk. Dels er det jo herovre, at vi har lakse- havørredvandene (altså dem der betyder noget! - Lidt begrænset hvor mange laks, der går op i Suseåen, ikke?
 
Nå, jeg har ikke mere at tilføje lige nu. så er der blot at afvente de hug jeg utvivlsomt, vil få om lidt Wink
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 10:05
Citat: schreiber

Citat: Peter Fischer

Man har dermed vist, at man overhovedet ikke er lydhøre overfor kritik. Netop som kritikerne af DSF har fremhævet på dette forum.

Jeg vil råde dig til at ændre din strategi. Giv udtryk for din kritik direkte til bestyrelsen fremfor på et internet forum. Hvis nogen var utilfreds med den måde hvorpå jeg bestrider mit hverv, så forventer jeg, at man henvender sig til mig direkte, og ikke på et internet forum der intet har med sagen at gøre. Det er en usaglig tilgang efter min mening.

Det er vigtigt at understrege, at jeg ingen mening har om DSF eller bestyrelsen generelt.
 Helt enig med Thomas S Clap
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
Per Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Taonga Avatar

Tilmeldt:: 17 Apr 2004
Geografisk: Fredensborg
Status: Offline
Beskeder: 2059
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Taonga Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 10:16

Henrik Lomholt

Uanset om man er medlem eller ikke medlem har man vel lov til at fremkomme med sine synspunkter.
Jeg er f.eks. ikke medlem af et parti til venstre for midten. Skulle det så medføre at jeg skal holde min mund eller ikke kan komme med saglig kritik af hvilken som helst af dem, på begge sider af midterlinien?
At der så her i tråden er den sædvanlige flok af ærkekværulanter, I ved hvem I er, så skriv uden om dem, ignorer dem, de er ikke vær at spille tid på.
Men dem der fremkommer med en saglig kritik eller det modsatte skal da i demokratiets navn have lov til at være her!
Med venlig hilsen
Per Hansen
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tranholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 10:19
Hej Henrik
 
Citat:
Som jeg har forstået det, er der en lille flok, der er utilfredse med ledelsen i DSF og måden hvorpå midler forvaltes, og at der mangler gennemsigtighed i organisatioenen. Samtidig kan jeg forstå, at mange af kritikerne end ikke selv er med i forbundet (!) En af dem er den allerstedsnærværende Steen Kehler - Ikke underligt, for det er en "debatør", der åbenbart har en mening om alt - nemlig den, at han "er imod". Ikke til at tage seriøs.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Hvorfor skulle du få hug, det er et godt indlæg, og stiller et godt spørgsmål.
 
Jeg tror ikke det er en lille flok der er utilfredse, DSF mener vi burde være 100-150.000 medlemmer, efter hvad jeg ved er der ca. 25- 28.000 medlemmer.
Så det store spørgsmål må være, hvorfor er der så mange der vælger ikke at være medlem, og hvad er det udtryk for, og hvor mange er kun medlem fordi det er en del af at være medlem i en klub.
 
Årsagen skal nok søges i de nogle af de spørgsmål der har kørt i de meget lange tråde vi har set, men som jeg tror DSF kun ryster på hovedet af.
 
Ole T
Til top
Henrik M. Lomholt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creekking Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2003
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creekking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 10:23
Hej Per H. Det glæder mig, at du ikke er medlem af et parti til venstre for midten. Det er jeg forøvrigt heller ikke, og jeg krititsrer dem alligevel på livet løs! Men forskellen på ikke at være medlem af et politisk parti og så ikke være medlem af en frivillig interesseorganisation, er dog til at få øje på. For selv om du ikke har et medlemskort til Lille Johannes eller Villys parti, så har du dog stadig stemmeret ved folketingsvalg, ikke.
 
Står du udenfor DSF, har du ingen stemmeret - du har selvfølgelig stadig ret til at have en holdning til det, og ytre den, klaret nok. Men hvad skal det føre til? Tror du DSF ændrer principper o.s.v. fordi nogen ikke-medlemmer er utilfredse med den måde de kører "butikken" på? Det gi'r vel næppe mening, gør det?
Til top
Kim Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim-salmo

Tilmeldt:: 23 Okt 2005
Geografisk: Sønderjylland
Status: Offline
Beskeder: 131
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim-salmo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 10:31
[QUOTE=Taonga]
Jeg har personligt ikke noget imod, at du fik lov til at se regnskabet, bortset fra, at jeg ikke kan se hvad du skal bruge det til.
 
Det er netop sådan en udtalelse der skaber mistilliden.
 
Altså, Kim Andersen,  du mener ikke at et menigt medlem har brug for at se hvad hans eller hendes penge går til. Det er dog en besynderlig tankegang! Hvis jeg betaler til et formål/klub/forening vil jeg da have at vide hvad jeg betaler for, ellers kan jeg ikke rejse kontruktive spørgsmål af den ene eller anden art!
 
Men når man ikke vil det, fremlægge regnskabet til offentligjeden, skaber det jo"spøgelser i skabet"! Og deraf fremkommer der kun en masse bøvl og mistanke, som det så tydeligt fremkommer i denne tråd!
 
Med venlig hilsen
Per Hansen
 
Hej Per
Jeg er helt enig med dig at et menigt medlem skal have mulighed for at se hvad pengene går  til. Derfor kan ethvert af mine medlemmer i foreningen, hvor jeg er formand, komme og bede om at se regnskabet, så får de det at se.
I næste nummer af Sportsfiskeren kommer der, så vidt jeg er orienteret, noget om hvordan pengene er brugt, så da kan du se det.
 
Jeg er overbevist om, at hvis regnskabet blev fremlagt offentligt, ville der også komme en masse bøvl og mistanke, for DSF-modstanderne kan altid finde et eller andet at hænge hatten på.
 
Glemte lige at sige, at hvis du bor i nærheden af Aabenraa er du velkommen til at komme forbi, så skal jeg nok vise dig regnskabet.
 
Med venlig hilsen
Kim Andersen - Aabenraa


Redigeret af Kim-salmo - 21 Mar 2012 kl. 10:33
Til top
Henrik M. Lomholt Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Creekking Avatar

Tilmeldt:: 11 Jan 2003
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 273
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Creekking Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 10:40
Ole T.
 
Jeg ved ikke, hvorfor man er langt flere medlemmer, en dman (naturligvis) ønsker at være. Måske burde man lave en undersøgelse. Min tese er, at det skyldes faktorer som dovenskab, uvidenhed og nærighed - uden at jeg vil lægge noget negativt i disse, for mennesket så naturlige egenskaber.Wink
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Mar 2012 kl. 10:41
Citat: Creekking

 
Som jeg har forstået det, er der en lille flok, der er utilfredse med ledelsen i DSF og måden hvorpå midler forvaltes, og at der mangler gennemsigtighed i organisatioenen. Samtidig kan jeg forstå, at mange af kritikerne end ikke selv er med i forbundet (!) En af dem er den allerstedsnærværende Steen Kehler - Ikke underligt, for det er en "debatør", der åbenbart har en mening om alt - nemlig den, at han "er imod". Ikke til at tage seriøs.
 
 
Om du tager mig seriøst eller ej betyder intet, da de ting jeg har ytret mig om i debatten om DSF/JSF drejer sig om, at DSF/JSF giver udtryk for at repræsentere alle lystfisker i DK samt, at De omtaler sig selv som værende "fællesskabet" - jeg har påpeget nogle af de ting, som er medvirkende til, at De ikke er "fællesskabet" samt, hvorfor de ikke er repræsentant for flertallet af de danske lystfiskere og altså, hvad der bl.a. skal til for at de kan blive "fællesskabet"..  
At du har et problem med, at jeg gerne ytre mig i de debatter, som jeg finder interessante og at du giver mine ytringer stemplet "imod", det siger jo kun noget om dig og din selvhøjtidelige snævertsynethed.
Til top
 Besvar Besvar Side  <1234 5>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down