Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Udsætnings politik

 Besvar Besvar Side  <12
Forfatter
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Udsætnings politik
    Sendt: 08 Nov 2011 kl. 18:03
Hm...ja Henrik...det bliver det jo kun værre af Cry

Mvh
Jim....som i øvrigt fik en blank havørred i går på 52 cm Big smile
Til top
Cato Jürgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Cato Avatar

Tilmeldt:: 05 Maj 2003
Geografisk: Bagsværd, Sjæll
Status: Offline
Beskeder: 132
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Cato Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Nov 2011 kl. 18:36
Hej John
 
Jeg er helt enig med dig i, at de faktorer som du stiller op er helt korrekte.
 
Jeg mener nu ikke at mine evner fejler nogetWink og jeg fanger såmen stadig mine fisk. Dog ikke helt så mange, som jeg har fanget tidligere og så er der idag længere perioder af året, som fisker dårligt end tidligere. Læs: havørrederne er ikke under land om sommeren, som tidligere årgange.
 
Der er bare det ved det.
1: at snit størrelsen er faldet de senere år.
2: det ulovlige garn fiskeri, bliver der gjort alt for lidt ved og der er tonsvis af dem efterhånden over alt.
 
Jeg syntes ikke at det er underligt, at fiskeriet generelt er på retur i forhold til tidligere årgange. Jeg tror ikke at garnfiskeri er den eneste årsag, men alle de ulovlige garn som spærrer åerne næste fuldstændigt af nu om dage, fremmer i hvert fald ikke antal og gennemsnitsstørrelse på vores danske havørreder langs kysterne.
 
Hvis ikke at der bliver sat hårdt ind imod dette snart, så tror jeg desværre bare at kystudsætningerne bliver en nødvendighed, hvis at vi også gerne vil fange en havørred en gang imellem, til spisebordet. Jeg så gerne at vores åer selv var i stand til at producere de fornødne fisk, men jeg ser det desværre ikke som realistisk, som tingene er pt. Det er trist, men så længe at vores kære politikere ikke kommer ind i kampen, så sker der jo tilsyneladende ikke noget.
 
Nu kan jeg naturligvis kun tale for mig selv. Jeg fanger fisk nok til at jeg er fint tilfreds. Jeg ser desværre bare en udvikling i øjeblikket, som får mig til at frygte for fremtiden. Ikke mindst for vores efterkommere, som forhåbentlig også skal have mulighed for at fange en af de blankeSmile.
 
Mvh Cato


Redigeret af Cato - 08 Nov 2011 kl. 19:56
Til top
John Ø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
John Ø

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér John Ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 07:03
Hej Steen
 
1. Potientialet er uendeligt meget større end for nuværende, da åerne i det område jeg har beskætiget mig med i en årrække så langt fra bare er i nogenlunde ballance/dynamik.
Kan det så give fisk nok til vores egoer? Det ved jeg ikke og det tror jeg ikke der er nogen der kan give et validt svar på.
Meen der er altså også mange arter der er interessante at fiske efter, og tilmed noget mere velsmagende efter mine smagsløg. Eks. Torsk, Aborre, div. fladfisk bare for at nævne nogle. Hvis de arter bliver hjulpet på vej, vil der både være et større udbud at komme efter, samt meget større mulighed for fleks på klingen.
KBH. kommer til at indvinde slatvand til drikkevand inden for en kort årrække. Så er den ged baberet.
 
2. ØH! har svært ved at se spørgsmålet til trådenConfused
 
Du kan sagtens frede vilde fisk. Du skal bare klippe fedtfinden af udsætningsmaterialet.
Du skal nok ikke have de store illusioner, at det så betyder at alle vilde fisk vil blive genudsatWink 
 
4.
Det forsøg er lavet. Genfangsten var lav i nærområdet, og vandrings trangen hos det regnbuemateriale man satte ud, viste at en stor procentdel forlod de Danske farvande. Der er eks. fanget Regnbuer i Oslofjorden og så langt væk som nord Norge.
 
Venlig hilsen
 
John Ø.
 
Til top
John Ø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
John Ø

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér John Ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Nov 2011 kl. 07:19
Hej Klaus
 
He, he den havde jeg sgu ikke luret, men kan her komme på en til. Hvad med fangst af tandløse Polske glædespiger? LOL
Det er en JOKE!
 
Venlig hilsen
 
John Ø. 
Til top
John Ø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
John Ø

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér John Ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 21:46
Hej Uffe
 
Du skrev.
 

Jeg har hørt at der her på Fyn har været en undersøgelse i gang omkring mundingsudsætningerne og effekten af disse. Jeg har ikke kunne få det bekræftet, men efter sigende skulle mundingsudsætningerne imod forventningen blive i åerne uden at vokse synderligt, her æder de den ”vilde” yngel og bliver selv ofre for fugle, fisk og en gylle-forurening i ny og næ… spændende… eller som Niels Hausgaard ville have sagt… "interessant"!

 
Du har hørt. he, he og  K.W bekræfter he, he
Du må være desperat, da du ikke end gang kan vente til rapporten fra dtu. Auqua er blevet offentliggjort og andre dermed har er rimelig chance for at læse den og kommenterer på dine påstulater. Du tager en endnu ikke offentliggjort rapport og bruger den til at retfædiggøre dit mål. Flere putfisk på kysten. Det er ganske enkelt ikke seriøst.Cry Der er ingen med bare en lille smule forstand på vindenskabelig redelighed der nogen sinde vil tage dig alvorligt. Du har skudt dig selv i begge fødder.
Uffe, det kan nemlig meget vel vise sig at dine drømme om et gigantisk putfiskeri for evigt bliver lagt i graven.Wink
 
 
Tak for resten af dit indlæg for det vidner netop om at du er en glimrende exponent for den ego/umiddelbar behovstilfredstilelses tankergang jeg skriver op imod. Det letter det noget i min argumentation.
 
Du skrev.

Hvis fangst ikke betyder så meget for dig/jer skulle i måske overveje golf, det giver masser af naturoplevelser uden at det går ud over den skrantende fiskebestand.. 

 
Den behøver jeg egentlig ikke kommenterer. Den taler for sig selv. 
 
Du skrev

Personligt har jeg heller ikke brug for at vælte mig rundt i fisk, MEN hugget og fisken ER det der "driver værket",  naturoplevelsen er selvfølgelig væsentlig men kommer klart i anden række.

 
Det er banalt det du skriver og totalt blottet for indsigt i den menneskelige biologi, for selvfølgelig er det kernen i en hvert sportsfiskers bevæggrund for at fiske.
 
Du skrev.
 
Så kære John Ø, kig lidt længere end til din og dine venners næsetip (jeres behov).
 
He, he. hvis jeg tænkte til min næsetip ville jeg jo netop plædere for det samme som nuLOL Ren ego tankegang.
 
Du skrev
 
 Det SKAL være muligt at fange en fisk uden at have +100 dage ved vandet om året!
 
Måske du skulle overveje en anden sport nu du ikke en gang kan fange een fisk om året. Det godt nok sølleLOL 
 
For fanden da Uffe og andre af samme mening. Kunne I da ikke bare ÅHHHHH!
Nej jeg orker det sku ikke. Det er spildte guds ord på Balle Lars. B.L. Fik du den?  
 
Venlig hilsen
John Ø
 
 
 
 
 
 
  
Til top
John Ø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
John Ø

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér John Ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Nov 2011 kl. 22:39

Hej Cato

Enig,  på nær den med udsætninger direkte på kysten.  Ring til mig og lad os tage den på en fisketur.
 
Venlig hilsen
 
John Ø.
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 01:14

Hej John Ø.


Det var da en noget utilstedelig konklusion at danne på baggrund af Uffes udtalelser om noget som er helt essentielt for enhver lystfisker.

Men måske vil du i stedet berige os andre med din storslået indsigt i den menneskelige biologi ?


Mvh

Jim.

Til top
kent i Dali Ullerup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
idali Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2010
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 194
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér idali Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 11:01

[QUOTE=Flug-Polisan] Kystudsætnings dagene var sjove med meget flex på klingen, men hvis man ser på dem med andre briller, så var det måske lidt som at prøve at puste en utæt ballon op, det vil kræve et stort arbejde og rigtig mange penge at opretholde den ønskede effekt.
Istedet skulle man fokusere kræfterne på at få stoppet alt garn fiskerri i de indre danske farvande og især i flaskehals områder som fjordene, der foregår i dag et uhørt stort piratgarnfiskeri, jeg har lige brugt en uge på Bornhom og også her var der ulovlige garn i en mængde jeg ikke har set ved tidligere besøg, mit hjemmevand Roskilde fjord er også hårdt ramt og det er som om det bliver værre for hvert år der går.
Min pointe er at så længe at der er den mængde garn og der ikke bliver gjort noget ved det, så er det spild at energi og penge at lave kystudsætninger, brug resurserne på at forbedre Havørredenes forhold og muligheder for at reproducere, så vil vi over en årrække opleve gode dage med massere af sølv på tasken igen.

Rune


undrer mig bare lidt hvordan kan man se om det er ulovligt garn ???
er ikke lige så meget inde i reglerne omkring garn
er iøvrigt enig med jakob larsen er selv vestjyde og syntes der er en helt urimeligt fokus på laksen så havørreden bliver glemt her ovre kan folk næsten ikke sige andet end laks. tag jer nu sammen og lad os få gang i nogle projekter som feks havørrede fyn projektet limfjorden kunne jo fek være et oplagt sted til sådan et projekt
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 12:21

Ja lige præcis, det er ligesom med skattereglerne, dem er der heller ingen der kan finde ud af, derfor er der i dag flere skatteål end blankål. Wink

Faktisk tror jeg at en del ulovlige garn ikke bliver indberettet, netop fordi at mange ikke kan se om de nu også er ulovlige.

Jeg er heller ikke en sk... inde i de regler, ved blot at garn skal stå mindst 100 m fra land, dog undtaget bla bla og hvis og hvis..

Nej væk med det snavs, det er jo helt utidssvarende at vores kyster skal plastres til med noget som er et levn fra dengang almindelige mennesker gik sultne i seng og var nødt til at fange lidt ekstra fisk for at mætte familiens mange munde.

Vi har både Super Brugsen, Netto og Fakta...og vi skriver 2011 !


Du har fuldstændigt ret i at jyderne lider af ”lakseritis” , i fiskebladene og faglitteraturen handler alt om laks, laks og atter laks...

Selv om vi har både Metroèn og det kgl.teater på Sjælland er denne landsdel rent fiskemæssigt efterhånden blevet til ”udkants-Danmark”.


Dette er bare ikke i orden !


Mvh

Jim.

Til top
John Ø Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
John Ø

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér John Ø Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 19:22

Hej Jim

Du skrev.
 

Det var da en noget utilstedelig konklusion at danne på baggrund af Uffes udtalelser om noget som er helt essentielt for enhver lystfisker.

 
Far har taltLOL  
 
Du har brugt mange ord i denne tråd, dog ingen med den mindste supstans. Udover flere putfisk på kysten.  
 
Du har ikke konkret forholdt dig til min kritik af jeres ego/umiddelbar behovstilfredstillelses tankegang. Clap
 
Du skrev.
 

Du har fuldstændigt ret i at jyderne lider af ”lakseritis” , i fiskebladene og faglitteraturen handler alt om laks, laks og atter laks...

Selv om vi har både Metroèn og det kgl.teater på Sjælland er denne landsdel rent fiskemæssigt efterhånden blevet til ”udkants-Danmark”.


Dette er bare ikke i orden !

 
Det betyder vel at du fremover aktivt vil arbejde for at ændre de af dig postuleret forhold.Wink
Du skal nemlig vide en ting.
Det kræver ikke den store ledvogter eksamen at kunne forstå at uanset hvilken udsætning man udfører, kan det påfører de vilde fisk en hård og ødelæggende konkurrence.
 
Da dette er mit difinitive sidste indlæg på dette forum, må du smide mig en mail, for jeg vil nemlig meget gerne diskutere med dig en anden gang.
Så kan vi tage en fisketur, på kanten af det døde hav, og udveksle synspunkter. Er sikker på du har meget at bidrage med? Big smile
 
Venlig hilsen
 
John Ø. 
 
 
 
 
 

 
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér scott Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Nov 2011 kl. 19:43

Ak ja John Ø...der er i hvert fald et sted hvor du skriver noget som ikke passer.

Og du vil snart opdage at jeg har ret.


Mvh

Jim.

Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 12 Nov 2011 kl. 20:16
Hejsa drenge Big smile

Jeg har ikke sat mig særligt meget ind i udsætningspolitiken på de forskellige steder. Imidlertid mener jeg, at da der i en anden tråd blev linket til oplysning om, at ud af alle de skattebetalte kr. til støtte til fiskefirmaer, blev langt de fleste videregivet til de firmaer, der i forvejen havde utallige millioner af kr. i overskud!.

Hvem F..... sidder og scorer proveneau på de dårligst stillede firmaer?.

Mht. udsætninger, må der da være langt større kapital til rådighed for disse, end det der bliver brugt for tiden. Hvbad skulle der lige være galt i, at udsætte f.eks. det 3 dobbelte ørred smolt/hvarrer samt torsk/ål m.m.

Der er jo masser af penge i det. Jo jo  -vores nabolande fanger da helt sikkert masser af disse fisk, men er de med på opfostring/udsætning kommer det vel ud på næsten det samme?.

Mvh. - Kim -
Til top
 Besvar Besvar Side  <12

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down