Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Emne lukketTil DSF modstanderne

 Besvar Besvar Side  <1234>
Forfatter
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Direkte Link til dette Indlæg Emne: Til DSF modstanderne
    Sendt: 27 Mar 2012 kl. 13:46
Hej Peter,

Jeg er helt enig med dig i, at det er vigtigt at lystfiskeriet bliver "bredt ud" og der bliver kigget på det alternative fiskeri nu da ikke er mange af de sædvanlige fisk som juniore let kan fange (torsk, fladfisk mm.).

Har du nogle gode ideer til hvor man kan sætte sådanne tiltag i søen, er det bare super godt og jeg er sikker på, at mange foreninger (det er jo dem der reelt har denne opgave) gerne vil have gode ideer og fif.


Med venlig hilsen

Niels Åge Skovbo



Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 13:54
@Niels Åge
Hvad får dig til at tro på at en å fisker forening vil starte medefisker aktiviteter op?

Såvidt jeg ved er der ikke ret mange medefiske klubber i DSF. Hvad skulle de også være der for?


/Fischer
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 13:56
Citat: Peter Fischer


Selvfølgelig er det vigtigt at vi tænker på de unge, hvis sportsfiskeriet skal have en fremtid i Danmark. Vi kan jo ikke blive ved med udelukkende at tænke på at servicere de ældre, vel?


/Fischer
 
Hvorfor ikke?  De unge bliver forhåbentlig også ældre en dag Wink
 
Når jeg kommer på besøg i å-klubberne idag, ser jeg også primært en forsamling af pensionister, der sidder og binder fluer. Bevares det kan da være meget hyggeligt at deltage, men for teenagere er det nok ikke lige der man vil tilbringe en hel aften hver uge.
 
Det står jo så både dig og alle andre frit for at starte en mede- eller sø-forening, hvor I kan sidde og være unge med de unge, hvis du mener det er det, som flytter noget.
 
 
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 14:03
Citat: Jan Persson

Citat: Peter Fischer


Selvfølgelig er det vigtigt at vi tænker på de unge, hvis sportsfiskeriet skal have en fremtid i Danmark. Vi kan jo ikke blive ved med udelukkende at tænke på at servicere de ældre, vel?


/Fischer
 
Hvorfor ikke?  De unge bliver forhåbentlig også ældre en dag Wink
 
Når jeg kommer på besøg i å-klubberne idag, ser jeg også primært en forsamling af pensionister, der sidder og binder fluer. Bevares det kan da være meget hyggeligt at deltage, men for teenagere er det nok ikke lige der man vil tilbringe en hel aften hver uge.
 
Det står jo så både dig og alle andre frit for at starte en mede- eller sø-forening, hvor I kan sidde og være unge med de unge, hvis du mener det er det, som flytter noget.
 
 

Jan, har du børn? Det håber jeg ikke.

Ja vi kan da starte en forening imorgen. Nu er jeg heldigvis medlem af to medefisker foreninger allerede, som er åbne for ungdommen, og som ikke er medlem af DSF.

HVAD SKULLE DE VÆRE DER FOR?


/Fischer
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 14:11
@Niels Åge og Jan

Til jer to har jeg en oplysning om et helt nyt og lærerigt værk om danske ferskvandsfisk: "Atlas over danske ferskvandsfisk".

I dette pragtværk er der oplysninger om en mængde danske fisk UDEN FEDTFINNER.


/Fischer
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 14:14
Citat: Peter Fischer


Jan, har du børn? Det håber jeg ikke.

Ja vi kan da starte en forening imorgen. Nu er jeg heldigvis medlem af to medefisker foreninger allerede, som er åbne for ungdommen, og som ikke er medlem af DSF.

HVAD SKULLE DE VÆRE DER FOR?


/Fischer
 
Debat på det (lav) niveau har jeg slet ingen respekt for.
 
Om jeg har børn eller ej er denne diskussion fuldstændig uvedkommende - og da især dig uvedkommende. Helt ærligt, hvad fanden bilder du dig ind, din opblæste nar !!!!!!AngryAngryAngry
Til top
Peter Fischer Mikkelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Fischer

Tilmeldt:: 26 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 261
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 14:19
@Jan

Hvad gik der lige galt for dig der? Slap dog af mand!


/Fischer
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 14:27
Gu' fanden vil jeg ej.
 
At sådan en forpulet idiot begynder at drage mine børn og mine evner til at tage sig af disse ind i sit eget forfejlede korstog, er helt ude i hegnet og noget af det mest uforskammede jeg endnu har set her på forum og det siger ikke så lidt Angry.
 
Den smule respekt jeg havde tilbage for dig, er nu fuldstændig væk og du er i min bog en ussel, ubegavet og meget, meget ubehagelig person.
 
Føj for fanden !!!!
 
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 14:51
Hold da op, der er vist dryppet sur gylle i morgenmælken. Debat på det (lav) niveau - Av min arm, hvor det dog var en rammende udtale  Shocked
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Ørde Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ørde

Tilmeldt:: 25 Jul 2005
Geografisk: Vejle amt.
Status: Offline
Beskeder: 829
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 14:56
Citat: Peter Fischer

Citat: Jan Persson

Citat: Peter Fischer


Selvfølgelig er det vigtigt at vi tænker på de unge, hvis sportsfiskeriet skal have en fremtid i Danmark. Vi kan jo ikke blive ved med udelukkende at tænke på at servicere de ældre, vel?


/Fischer
 
Hvorfor ikke?  De unge bliver forhåbentlig også ældre en dag Wink
 
Når jeg kommer på besøg i å-klubberne idag, ser jeg også primært en forsamling af pensionister, der sidder og binder fluer. Bevares det kan da være meget hyggeligt at deltage, men for teenagere er det nok ikke lige der man vil tilbringe en hel aften hver uge.
 
Det står jo så både dig og alle andre frit for at starte en mede- eller sø-forening, hvor I kan sidde og være unge med de unge, hvis du mener det er det, som flytter noget.
 
 

Jan, har du børn? Det håber jeg ikke.

Ja vi kan da starte en forening imorgen. Nu er jeg heldigvis medlem af to medefisker foreninger allerede, som er åbne for ungdommen, og som ikke er medlem af DSF.

HVAD SKULLE DE VÆRE DER FOR?


/Fischer

Hvor er du dog et sølle menneske .. af en ingeniør eller underviser eller hvad det nu end er du laver, der burde du da have en højere IQ end du giver udtryk for at du har .. føj hvor skulle ud skamme dig .. magen til mangelløs respekt skal man godt nok lede længe efter!!!

Du er nok en af de mennesker, der burde have været en klat i sokken, istedet for at være kommet til verden, for du er da langt under lavmålet!!!
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 15:18
Jubiiiii hvor vi elsker hinanden he he.

Det er sagt før, og bliver nu sagt/skrevet igen. Det er hver gang denne slags tråde kører, at niveauet kører helt ned til "kineserne".

Kan i ikke bare blive enige om, at i er uenige, i stedet for, at være nedladende, ondskabsfulde, bedrevidende, tossehoveder der jo alligevel ikke kan undvære hinanden at debattere med?.

Det er rigtigt, at forum kan virke helt dødt, når der ikke har kørt en tråd med DSF i et par dage, men prøv dog at holde lidt igen i tøjlerne fremover tak. Så vil der også komme flere brugere ind med deres idèer, hvilket der jo kan trænges til Big smile
Mvh. - Kim -
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 16:12
jaaaaaaaaa......
kan se forums tyranen også er i denne tråd og blæser sig op som et vildt dyr.
Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 17:21
Hej Peter,

Jeg skrev faktisk meget venligt om dine tiltag og ideer og havde på ingen måder andre hensigter med inlæget, end at høre om dine ideer og især, at dine ideer kunne bruges af andre foreninger. Også dem som har mest åvand, idet de fleste foreninger også har noget geddefiskeri mm.

Synes det er ærgeligt, at du straks farer i blækhuset og bliver vred (!) frem for at tage handsken op og give udtryk for dine ideer.

Skal vi have gang i nogle flere juniore her i landet, er vi altså nødt til at finde de gode ideer frem.

Jeg håber virkelig, at du snart finder de konstruktive briller frem og ikke se så meget bagud.

Ved ikke helt hvad der er sket mellem dig og DSF, siden din vrede når så enorm voldsomhed (?), men prøv at læg bitterheden bag dig og se fremad. Det er klart den rigtige vej.

Det er forår og fiskeriet bliver bare bedre og bedre og vi skal pine død have nogle flere unge lystfiskere ind i denne her sport. Med eller uden DSF, selv om jeg klart synes at DSF gør meget for netop denne sag. Bl.a med billigt grej (gratis nogle steder) til ny indmeldte juniore. For slet ikke at tale om de utallige juniorlederkurser, som  DSF har afholdt igennem mange mange år.

Med venlig hilsen

Niels Åge Skovbo




Redigeret af niels åge skovbo - 27 Mar 2012 kl. 19:34
Til top
John Behrndtz Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pip_ser

Tilmeldt:: 23 Sep 2007
Status: Offline
Beskeder: 822
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 19:08
Jeg underviste en broget skarre af krematorie kandidater ( hvilket jeg også selv er ) for en del år siden Vi havde den fornøjelse at have nogle meget unge mennesker ( ned til 12år ) med det var der ikke nogle problemer med  de kom flere år i træk hvis de ikke havde syntes det var hyggeligt og lærerigt var de ikke kommet igen og igen de skal bare motiveres og det kan krematorie kandidater godt gøre
Til top
Vagn Madsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
V.Madsen

Tilmeldt:: 19 Jun 2004
Geografisk: Østjylland
Status: Offline
Beskeder: 54
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 20:06
Sjovt nok hver eneste gang DSF er til debat på denne side, så fyger beskyldninger om at det altid er de samme 5 -6 stykker der ALTID er imod alt det positive der er i DSFs regi osv osv osv.

Det er jo ikke sandheden kære venner,- hvis der er 250.000 lystfiskere i danmark så ser tallene da sådan ud :

                                        225.000  er IMOD  DSF.

                                          25.000   er FOR   DSF.

Der er ikke taget stilling til hvormange der er frivillige medlemmer og hvor mange der er tvangsmedlemmer igennem deres foreninger.

Det må da være DSF der må spørge sig selv HVORFOR tallene ser sådan ud.

For god ordens skyld,-jeg ER medlem af DSF og har været det gennem mange år,- jeg er OGSÅ et kritisk medlem der flere gange har skrevet indlæg på Sportsfiskerens hjemmeside,- dog uden positiv resultat.
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 20:35
Hej Vagn
 
Den argumentationsform er lige en tand for billig. Det betyder vel også, af jeg er modstander af DBU, når jeg ikke er medlem af en af de tilsluttede fodboldklubber, selv om jeg spiller firmafodbold, ser landskampe i fjernsynet, og ligeledes leger fodbold med børnebørnene hjemme på græsplænen.
 
Mvh
 
Karsten
 
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 21:28
Jesper S. B :

Det går faktisk allerede galt da du starter tråden med at give den overskriften :"Til DSF modstanderne"

Du trækker allerede dér en front op, som er negativ.

Havde det ikke været bedre at kalde den : "Til DSF kritikerne"

Personligt er jeg ihvertfald ikke modstander af DSF, men forholder mig kritisk til den vare der leveres for VORES kontingentkroner- ligesom jeg forholder mig kritisk til at DSF vel reelt kun overlever fordi en masse foreninger har valgt tvunget medlemsskab for deres lokale medlemmer.

Mange lokalforeninger har i deres vedtægtet indskrevet at udmeldelse af DSF kun kan foretages med kvalificeret flertal, eksempelvis 2/3 af de stemmeberetigede medlemmers flertal.
Dette er i praksis umuligt at opnå, og det er påfaldende at disse vedtægter er så enslydende i MANGE foreninger - det er ikke hvad jeg selv opfatter som demokrati i praksis.

Men det er meget smart......

Så mener du og andre vel at jeg bare kan arbejde aktivt i min lokale forening, og gennem en demokratisk proces påvirke beslutningerne (altså de beslutninger vedr. DSF som reelt ikke kan påvirkes mht. udmeldelse).

Jeg har så valgt, at der er nogle kampe jeg tager, og andre jeg ikke vil spilde min nattesøvn på.

Til gengæld kan jeg med stor glæde se, at der er masser af potentiale derude - også hos den ungdom i siger ikke interesserer sig.
Jeg har hver eneste dag MASSER af unge ude ved min sø - også af såkaldt anden etnisk oprindelse.. Man skal bare tilbyde dem noget, og behandle dem ordenligt.

Mange hilsener
Simon
Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Banditterne

Tilmeldt:: 28 Jan 2012
Status: Offline
Beskeder: 32
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 21:33
Citat: karsten4

Hej Vagn
 
Den argumentationsform er lige en tand for billig. Det betyder vel også, af jeg er modstander af DBU, når jeg ikke er medlem af en af de tilsluttede fodboldklubber, selv om jeg spiller firmafodbold, ser landskampe i fjernsynet, og ligeledes leger fodbold med børnebørnene hjemme på græsplænen.
 
Mvh
 
Karsten
 
 
Nææh, det betyder det vel ikke nødvendigvis - men man kan da få den tanke at du ikke mener at det du får igen af et medlemsskab står mål med (eller overgår) indsatsen for så havde du vel været medlem?
 
På samme måde med DSF - jeg er ikke modstander af DSF men nærmere ateist i den sammenhæng. Personligt mener jeg dog ikke at jeg ville få noget særligt ud af et medlemsskab al den stund jeg ikke mener DSF taler min sag.
 
På samme måde har jeg valgt ikke at være en del af Jægerforbundet da de heller ikke taler min sag.
 
Så må det jo være op til den enkelte at gøre sin stilling op..
 
PS. Og så er det da en værre gang ondskabsfuldt gylle der bliver lukket ud i denne tråd. Dejligt med en saglig debat fuldstændig fri fra personlige stridigheder og udgydelser )-:
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 21:36
Citat: scott

Men se lige her

http://www.123nu.dk/lystfiskeri/news2.asp?menu=laesestof&id=10975&title=K%F8benhavns%20Havn%20f%E5r%20nyt%20lystfiskecenter

Ps. Da det er et laug og ikke en klub fordrer det ikke medlemskab og er derfor ganske gratis for dem som har lyst til at komme og lære en masse om lystfiskeriet.

Ja, det er et godt projekt, og det vil med garanti trække en masse mennesker, som interesserer sig for lystfiskeri, men som ikke har lyst til at være medlem af forening.

Jeg kommer i øvrrigt til at tænke på, at da jeg gennem mit arbejde løbende mødes med politikere og borgmestre fra Københavns Kommune, så kunne jeg jo i en pause fortælle Frank Jensen, at de københavnske lystfiskere bliver snydt for alle deres indbetalinger til fiskeplejen, og at hvis han tager en snak med parti-kollegaen Mette Gjerskov, og foreslår hende, at hun skal ændre på reglerne for fordelingen af fiskeplejemidlerne, så København hvert år kan få de 2-3 millioner, der retteligt tilkommer de københavnske lystfiskere, som har indbetalt pengene via fisketegnet, så vil kommunen kunne lave flere af den slags projekter, og sætte fisk ud i Københavns havn.

Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen



Til top
Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Banditterne

Tilmeldt:: 28 Jan 2012
Status: Offline
Beskeder: 32
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 21:37
Citat: simon agerholm2

Jesper S. B :

Det går faktisk allerede galt da du starter tråden med at give den overskriften :"Til DSF modstanderne"

Du trækker allerede dér en front op, som er negativ.

Havde det ikke været bedre at kalde den : "Til DSF kritikerne"

Personligt er jeg ihvertfald ikke modstander af DSF, men forholder mig kritisk til den vare der leveres for VORES kontingentkroner- ligesom jeg forholder mig kritisk til at DSF vel reelt kun overlever fordi en masse foreninger har valgt tvunget medlemsskab for deres lokale medlemmer.

Mange lokalforeninger har i deres vedtægtet indskrevet at udmeldelse af DSF kun kan foretages med kvalificeret flertal, eksempelvis 2/3 af de stemmeberetigede medlemmers flertal.
Dette er i praksis umuligt at opnå, og det er påfaldende at disse vedtægter er så enslydende i MANGE foreninger - det er ikke hvad jeg selv opfatter som demokrati i praksis.

Men det er meget smart......

Så mener du og andre vel at jeg bare kan arbejde aktivt i min lokale forening, og gennem en demokratisk proces påvirke beslutningerne (altså de beslutninger vedr. DSF som reelt ikke kan påvirkes mht. udmeldelse).

Jeg har så valgt, at der er nogle kampe jeg tager, og andre jeg ikke vil spilde min nattesøvn på.

Til gengæld kan jeg med stor glæde se, at der er masser af potentiale derude - også hos den ungdom i siger ikke interesserer sig.
Jeg har hver eneste dag MASSER af unge ude ved min sø - også af såkaldt anden etnisk oprindelse.. Man skal bare tilbyde dem noget, og behandle dem ordenligt.

Mange hilsener
Simon
 
Fuldstændig enig, vi skal tilbyde de unge noget - der er alt for meget fokus på havørredfiskeriet. Men det er ikke der det starter. Det starter i den lokale mose/sø/havn - eller P&T - hvor der næsten er fangstgaranti. Det er det der trigger de unges lyst til at fiske.
 
At stå og kaste en 35 grams tobislignende endegrej i havet ved møn eller vestkysten og pakke sammen efter 9 (kolde) timer uden et nap fanger ikke de unge.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 21:50
Citat: Peter Fischer

Jeg vil giver jer ret i, at der var langt mere at fange dengang. F.eks. var der torskene i Kattegat. Havørrederne ved kysten var der ikke så mange af, men til gengæld kunne der bruges mange timer på at indhente oplysninger, planlægge ture, bygge fiskestænger o.s.v..

Da jeg var stor dreng, der fiskede jeg udelukkende i Farum Sø og Furesøen, og i forhold til dengang er der faktisk kommet flere fisk i disse søer, det skyldes tre vigtige faktorer, man har fået styr på forureningen og spildvandsrensningen, der drives ikke længere erhvervsfiskeri i disse søer, og så er lystfiskerne blevet meget mere flinke til at at genudsætte deres fangster.

Men på kysten i Roskilde Fjord, er der godt nok blevet meget langt mellem havørrederne, det er især blevet slemt efter ålehandlingsplanen trådte i kraft, den gør, at fritidsfiskerne ikke må fange ål i sommermånederne, og derfor har de for fuld kraft kastet sig over fiskeriet efter havørreder.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


Redigeret af Niels Riis Ebbesen - 27 Mar 2012 kl. 22:12
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 21:51




[/QUOTE]
 
Fuldstændig enig, vi skal tilbyde de unge noget - der er alt for meget fokus på havørredfiskeriet. Men det er ikke der det starter. Det starter i den lokale mose/sø/havn - eller P&T - hvor der næsten er fangstgaranti. Det er det der trigger de unges lyst til at fiske.
 
At stå og kaste en 35 grams tobislignende endegrej i havet ved møn eller vestkysten og pakke sammen efter 9 (kolde) timer uden et nap fanger ikke de unge.
[/QUOTE]

Dette tror jeg sgu at du har fuldstændig ret i. Thumbs Up

Mvh
Jim.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 22:00
Citat: Jan Persson

Det står jo så både dig og alle andre frit for at starte en mede- eller sø-forening, hvor I kan sidde og være unge med de unge, hvis du mener det er det, som flytter noget. 

Det vil jo være spild af tid og penge, da DSf i mange år har ført en poltik, der selektivt og ensidigt tilgodeser og favoriserer de lystfiskere, som er medlemmer af en å-forening.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen


Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 22:10
Citat: Niels Riis Ebbesen

Citat: scott

Men se lige her

http://www.123nu.dk/lystfiskeri/news2.asp?menu=laesestof&id=10975&title=K%F8benhavns%20Havn%20f%E5r%20nyt%20lystfiskecenter

Ps. Da det er et laug og ikke en klub fordrer det ikke medlemskab og er derfor ganske gratis for dem som har lyst til at komme og lære en masse om lystfiskeriet.

Ja, det er et godt projekt, og det vil med garanti trække en masse mennesker, som interesserer sig for lystfiskeri, men som ikke har lyst til at være medlem af forening.

Jeg kommer i øvrrigt til at tænke på, at da jeg gennem mit arbejde løbende mødes med politikere og borgmestre fra Københavns Kommune, så kunne jeg jo i en pause fortælle Frank Jensen, at de københavnske lystfiskere bliver snydt for alle deres indbetalinger til fiskeplejen, og at hvis han tager en snak med parti-kollegaen Mette Gjerskov, og foreslår hende, at hun skal ændre på reglerne for fordelingen af fiskeplejemidlerne, så København hvert år kan få de 2-3 millioner, der retteligt tilkommer de københavnske lystfiskere, som har indbetalt pengene via fisketegnet, så vil kommunen kunne lave flere af den slags projekter, og sætte fisk ud i Københavns havn.

Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen





Ja måske skulle man have tænkt på dette lidt før...så kunne man måske handle i porten med Mette Gjerskov så kunne hun få sin rygekabine mod at Københavnerne fik et vognlæs ørreder plumpet ud i Københavns Havn...ha ha Anders And har ikke levet forgæves, somme tider kunne man ønske at der var lidt mere Andeby over det hele, for hvorfor h....skal det være så trist.

Faktisk kunne man lave alle tiders put and take fiskevand derude, ikke noget jeg selv ville gøre brug af, men jeg ville nyde at se andres fiskeoplevelser fostre nye lystfiskere og det ville være genialt ifb med opførelsen af Lystfiskercentret.


Mvh

Jim.


Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 22:22
Citat: scott

 Faktisk kunne man lave alle tiders put and take fiskevand derude, ikke noget jeg selv ville gøre brug af, men jeg ville nyde at se andres fiskeoplevelser fostre nye lystfiskere og det ville være genialt ifb med opførelsen af Lystfiskercentret. 

Jeg gir' ikke noget for DSf's og DTU Aqua's å-snobberi, og hvis nogle ørreder i Københavns Havn kan lokke en masse unge mennesker ud med fiskestangen, så er det helt ok for mig, og alle pensionisterne i de jyske å-klubber har sagtens råd til selv at betale for deres laks og havørreder.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 22:33

Nu ved jeg fra meget pålidelig og yderst kompetent kilde hvor meget ordet ”kystudsætninger” kan få de små nakkehår til at rejse sig på folk fra DTU Aqua, og en udsætning i Feks Københavns Havn...det vil man simpelthen aldrig tillade, så kan man råbe, skrige eller argumentere nok så overbevisende, DTU Aqua bestemmer suverænt og egenhændigt hvordan udsætningspolitikken skal foregå så det kan vi glemme alt om.


Mvh

Jim.

Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 23:02
Citat: scott

 Nu ved jeg fra meget pålidelig og yderst kompetent kilde hvor meget ordet ”kystudsætninger” kan få de små nakkehår til at rejse sig på folk fra DTU Aqua, og en udsætning i Feks Københavns Havn...det vil man simpelthen aldrig tillade, så kan man råbe, skrige eller argumentere nok så overbevisende, DTU Aqua bestemmer suverænt og egenhændigt hvordan udsætningspolitikken skal foregå så det kan vi glemme alt om. 

Jeg er godt klar over, at DSf og biologerne på DTU Aqua vil kæmpe med næb og klør imod, at der bliver taget penge fra deres ambitiøse lakse-projekter i de jyske åer. Men nu er det jo ikke DSf og nogle biologer hos DTU Aqua, som træffer beslutningerne inde på Christiansborg, og på Københavns Rådhus, og man kan jo blot vælge at udsætte fladfisk eller andre saltvandsfisk i havnen, en helt anden snak er, at der udmunder to åer i Københavns Havn, så man kan da bare kalde det mundingsudsætninger.

Jeg tror også, at den nuværende regering og ministeren for Fødevarer og Fiskeri vil være mere lydhør overfor noget indput fra de sjællandske og københavnske lystfiskere, end den borgerlige regering var, der er jo ikke ret mange socialdemokratiske vælgerne i de Vestjyske kommuner, så derfor er vejen frem nok noget politisk lobby-arbejde.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 23:28

En udsætning som den vi taler om her ville næppe belaste budgettet nævneværdigt, så det var nok ikke der problemet i givet fald ville ligge.

Jeg vil da tro at Mette Gjerskov`s beslutning om sådan et forslag ville være ud fra rådgivning fra DTU Aqua, derfor ville hun aldrig kunne tillade dette, men du har da fuldstændig ret i at hun og den nuværende regering ville være langt mere lydhør end den tidligere regering.

Men alligevel...uanset hvor mange socialdemokratiske vælgere vi har i KBH så ville lobbyarbejde måske nok kunne overbevise politikerne...bare ikke DTU Aqua, og så tror jeg ikke at den er længere.

Men jo...alternativt skulle der vel ikke være noget i vejen for at udsætte andre arter som feks fladfisk, det kan jeg ikke rigtigt se.

Men det kan DTU Aqua måske.


Mvh

Jim.

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2012 kl. 23:41

Nå ja forresten, med de to åer der render ud i Københavns Havn kunne man i princippet godt mundingsudsætte, ligesom man gør ved Harrestrup å.

Problemet er bare at der ude i Kalvebodløbet samt i Svanemøllebugten står en skov af garn og der bliver taget mange ørreder, rigtigt mange !

Udsætningerne i Harrestrup å mærker vi ikke noget videre til i Københavns Havn, det har været langt bedre for nogle år siden, men de mange garn ødelægger det fuldstændigt.

Jeg ved godt at fritidsfiskerne fortæller at de mest fanger fladfisk og ”et par ørreder” i ny og næ men det passer ganske enkelt ikke.

Vi har masser af eksempler på at der fanges rigtig mange havørreder i garn, så mange at man bliver helt dårlig ved tanken.

Og så længe man ikke kan finde ud af at ophæve retten til at fiske med garn, så vil udsætningerne være nærmest formålsløse.


Mvh

Jim.

Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2012 kl. 00:03
Citat: scott

 Jeg vil da tro at Mette Gjerskov`s beslutning om sådan et forslag ville være ud fra rådgivning fra DTU Aqua, derfor ville hun aldrig kunne tillade dette, men du har da fuldstændig ret i at hun og den nuværende regering ville være langt mere lydhør end den tidligere regering.

Men alligevel...uanset hvor mange socialdemokratiske vælgere vi har i KBH så ville lobbyarbejde måske nok kunne overbevise politikerne...bare ikke DTU Aqua, og så tror jeg ikke at den er længere. 

Socialdemokraterne er naturligvis nødt til at tænke på, hvor deres vælgere bor, og jeg er ret sikker på, at det ikke være umuligt, at forklare Mette Gjerskov, at hun bør omlægge fordelingen af fiskeplejemidlerne, så Sjælland og København også får en passende andel af dem, det er trods alt vælgerne i region hovedstaden, som har sørget for, at hun kan kalde sig minister.


Og hvis Mette Gjerskov kan overtales til at lave et system, hvor en fast andel af fisketegnsmidlerne bliver øremærket til Sjælland og København, så må biologerne jo bare lave nogle projekter på Sjælland og københavnsområdet, hvor de mener at det er fornuftigt at anvende pengene.


Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen

Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2012 kl. 00:21

Ja hvis det var så nemt

Men igen, jeg tror da bestemt ikke at Mette Gjerskovs intentioner eller forståelse for sine vælgeres ønsker fejler noget i den retning, bestemt ikke.

Og hvis der skulle ske en anderledes fordeling af fisketegnsmidlerne, så ville det være udfra DTU`s anbefaling, og deres interesse består jo naturligt nok i at bruge pengene der hvor man får mest for dem, altså hvor den biologiske gevinst er størst...og ja, der kan man ikke komme uden om at istiden for 10.000 år siden var mere gavmild mod Jyderne, så....

Men når og hvis...Havørred Sjælland bliver søsat, så bliver der masser at bruge fisketegnsmidler på, og så er det en helt anden situation end før.

Faktisk er det DTU vil skal forsøge at overbevise, ikke fødevareministeren.


Mvh

Jim.

Til top
Niels Åge Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
niels åge skovbo Avatar

Tilmeldt:: 20 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 728
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2012 kl. 00:33
Hej Jim,
DTU har lavet en masse bestand undersøgelser i det ganske land (sker ca. hvert 7. år), som betyder at der bliver udsat fisk efter en biologisk udsætningsplan (bæredygtigt og biologisk forsvarligt).

Da DSF for nyligt var med til at få sat prisen op på fisketegnet, var det netop for at tilgodese udsætningsplanerne (også på Sjælland). Hvis der ikke var kommet flere kroner ind på fisketegnet, var der ikke økonomi til at opfylde udsætningsplanerne.

Faktisk ved jeg positivt, at DSF har været ivrig fortaler for, at der blev udsat ca. 100.000 smolt i Københavnsområdet, men dette ikke blev imødekommet, idet der skulle bruges mange milioner af fisketegnsmidlerne til at restaurere vandløb (også på Sjælland) ifbm. med vandplanerne.

Så faktisk har DSF arbejdet for flere fisk til Københavnernes nærområde.

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo

Ps. Lyder spændende med det kommende "lystfiskercenter".
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2012 kl. 00:54
Citat: simon agerholm2

Jesper S. B :

Det går faktisk allerede galt da du starter tråden med at give den overskriften :"Til DSF modstanderne"

Du trækker allerede dér en front op, som er negativ.

Havde det ikke været bedre at kalde den : "Til DSF kritikerne"

Personligt er jeg ihvertfald ikke modstander af DSF, men forholder mig kritisk til den vare der leveres for VORES kontingentkroner- ligesom jeg forholder mig kritisk til at DSF vel reelt kun overlever fordi en masse foreninger har valgt tvunget medlemsskab for deres lokale medlemmer.

Mange lokalforeninger har i deres vedtægtet indskrevet at udmeldelse af DSF kun kan foretages med kvalificeret flertal, eksempelvis 2/3 af de stemmeberetigede medlemmers flertal.
Dette er i praksis umuligt at opnå, og det er påfaldende at disse vedtægter er så enslydende i MANGE foreninger - det er ikke hvad jeg selv opfatter som demokrati i praksis.

Men det er meget smart......

Så mener du og andre vel at jeg bare kan arbejde aktivt i min lokale forening, og gennem en demokratisk proces påvirke beslutningerne (altså de beslutninger vedr. DSF som reelt ikke kan påvirkes mht. udmeldelse).

Jeg har så valgt, at der er nogle kampe jeg tager, og andre jeg ikke vil spilde min nattesøvn på.

Til gengæld kan jeg med stor glæde se, at der er masser af potentiale derude - også hos den ungdom i siger ikke interesserer sig.
Jeg har hver eneste dag MASSER af unge ude ved min sø - også af såkaldt anden etnisk oprindelse.. Man skal bare tilbyde dem noget, og behandle dem ordenligt.

Mange hilsener
Simon

Hej Simon
Jeg var ellers gået ud, da det nok er umuligt med en fornuftig debat herinde. 
Men blot for en ordens skyld! Undskyld min formulering, hvis den er blevet negativt opfattet. Jeg ønsker ikke at fremstå som "smart" i min trådstart. Kan jeg hermed omformulere til.......Til DSF kritikerne! .?

Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2012 kl. 01:06
Citat: niels åge skovbo

Hej Jim,
DTU har lavet en masse bestand undersøgelser i det ganske land (sker ca. hvert 7. år), som betyder at der bliver udsat fisk efter en biologisk udsætningsplan (bæredygtigt og biologisk forsvarligt).

Da DSF for nyligt var med til at få sat prisen op på fisketegnet, var det netop for at tilgodese udsætningsplanerne (også på Sjælland). Hvis der ikke var kommet flere kroner ind på fisketegnet, var der ikke økonomi til at opfylde udsætningsplanerne.

Faktisk ved jeg positivt, at DSF har været ivrig fortaler for, at der blev udsat ca. 100.000 smolt i Københavnsområdet, men dette ikke blev imødekommet, idet der skulle bruges mange milioner af fisketegnsmidlerne til at restaurere vandløb (også på Sjælland) ifbm. med vandplanerne.

Så faktisk har DSF arbejdet for flere fisk til Københavnernes nærområde.

Med venlig hilsen
Niels Åge Skovbo

Ps. Lyder spændende med det kommende "lystfiskercenter".


Hej Niels.


Ja jeg ved godt at DTU laver bestandsanalyser hvert 7 år med sigte på at opnå så selvprducerende vandløb at man dermed kan stoppe udsætningerne.

Jeg ved også godt at det var nødvendigt at hæve fisketegnet med 45,- for stangfiskere da udsætningsplanerne ellers ikke kunne fortsætte i samme omfang pga omkostningerne med vandløbsrestaureringerne.

Men jeg synes bare at man fra DSF`s side gjorde i nælderne ved kun at lade fisketegnet for fritidsfiskerne stige med sølle 20 kr med den begrundelse at de jo ikke skulle bøde for de udgifter der er ifb med vandløbspleje, og at de netop kun fisker i saltvand, når man samtidig så fortæller at udsætningerne i vandløb mv jo netop kommer kystfiskerne tilgode, og nu drister man sig yderligere med nogle lunkne og udokumenterede påstande om at fiskene gud hjælpe mig svømmer til Sjælland, eneste eksempel jeg har hørt som kunne opfostre sådan en påstand er en havørred som blev sat ud i Karup å som smolt og 3 år senere blev genfanget i Østersøen ved Øland hvor den så var vokset til 5 kg.

En udsætning af 100.000 stk smolt i Københavnsområdet ville koste omkring 400.000 kr så dem burde man nok kunne finde et sted, det er dog kun en lille del af de samlede midler.

Feks kunne man jo lade fisketegnet for tritidsfiskerene stige med 45 kr ligesom os andre....altså du må meget undskylde Niels...men det er virkeligt en lokumsaftale DSF har lavet med Mette Gjerskov lige der, hvis man ikke kan kalde dette uanstændigt, så kan man i det mindste med god ret sige at man i hvert fald ikke har tænkt sig om.


Mvh

Jim.






Redigeret af scott - 28 Mar 2012 kl. 01:09
Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2012 kl. 01:23
P.s dejligt at læse det nye nummer af sportsfiskeren. Stevns lystfiskerforening og Team Ishøj, har netop meldt sig ind i DSF. http://www.stevnslystfiskerforening.dk/ og Har ikke et link til Team Ishøj. 
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
Thomas T. Holstein Bech Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
thb Avatar

Tilmeldt:: 02 Okt 2006
Geografisk: Vejle
Status: Offline
Beskeder: 35
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2012 kl. 08:46
Jeg syntes faktisk de 2 sidste numre af "Sportsfiskeren" har været rigtig gode. Noget over vanligt niveau!
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2012 kl. 09:11
Citat: niels åge skovbo

 Da DSF for nyligt var med til at få sat prisen op på fisketegnet, var det netop for at tilgodese udsætningsplanerne (også på Sjælland). Hvis der ikke var kommet flere kroner ind på fisketegnet, var der ikke økonomi til at opfylde udsætningsplanerne. 

Ja, for der skulle naturligvis ikke skæres i de 8 millioner kroner, som der hver år kastes efter det store lakse-put&take i de jyske åer.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2012 kl. 09:17
Citat: niels åge skovbo

 Faktisk ved jeg positivt, at DSF har været ivrig fortaler for, at der blev udsat ca. 100.000 smolt i Københavnsområdet, men dette ikke blev imødekommet, idet der skulle bruges mange milioner af fisketegnsmidlerne til at restaurere vandløb (også på Sjælland) ifbm. med vandplanerne. 

Det er da totalt tåbeligt at DSf accepterer, at fisketegnsmidlerne anvendes til, at restaurere vandløb, så Danmark kan leve op til EU's vandrammedirektiv, det er jo ikke lystfiskerne som har ødelagt vandløbene, det burde derimod være alle skatteyderne som i fællesskab betaler for disse projekter.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2012 kl. 09:21
Citat: scott

 Men jeg synes bare at man fra DSF`s side gjorde i nælderne ved kun at lade fisketegnet for fritidsfiskerne stige med sølle 20 kr med den begrundelse at de jo ikke skulle bøde for de udgifter der er ifb med vandløbspleje, og at de netop kun fisker i saltvand, når man samtidig så fortæller at udsætningerne i vandløb mv jo netop kommer kystfiskerne tilgode, og nu drister man sig yderligere med nogle lunkne og udokumenterede påstande om at fiskene gud hjælpe mig svømmer til Sjælland, eneste eksempel jeg har hørt som kunne opfostre sådan en påstand er en havørred som blev sat ud i Karup å som smolt og 3 år senere blev genfanget i Østersøen ved Øland hvor den så var vokset til 5 kg.

En udsætning af 100.000 stk smolt i Københavnsområdet ville koste omkring 400.000 kr så dem burde man nok kunne finde et sted, det er dog kun en lille del af de samlede midler.

Feks kunne man jo lade fisketegnet for tritidsfiskerene stige med 45 kr ligesom os andre....altså du må meget undskylde Niels...men det er virkeligt en lokumsaftale DSF har lavet med Mette Gjerskov lige der, hvis man ikke kan kalde dette uanstændigt, så kan man i det mindste med god ret sige at man i hvert fald ikke har tænkt sig om. 

Jeg er meget enig...

Med venlig hilsen

Niels Riis Ebbesen



Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2012 kl. 09:34
Hej Jim
 
Hvorfor egentlig udsætte for 400.000 kr. fisk i københavnsområdet, når fiskene, som du selv skriver, lynhurtigt ender i garnene. Så kunne man jo lige så godt give de mange penge direkte til garnfiskerne. Så var de jo fri for alt det mas med at sætte garn, rense fisk og sælge dem sort.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Niels Riis Ebbesen Avatar

Tilmeldt:: 26 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 1219
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2012 kl. 10:10
Citat: karsten4

Hvorfor egentlig udsætte for 400.000 kr. fisk i københavnsområdet, når fiskene, som du selv skriver, lynhurtigt ender i garnene. Så kunne man jo lige så godt give de mange penge direkte til garnfiskerne. Så var de jo fri for alt det mas med at sætte garn, rense fisk og sælge dem sort. 

Det samme problematik gør sig jo også gældende, i forbindelse med de udsætninger, som der foretages i de jyske åer, der svømmer fiskene jo også direkte ud i et minefelt af ulovlige garn og ruser.

Med venlig hilsen
Niels Riis Ebbesen
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2012 kl. 10:28
En udsætning af for 400.000 kroner fedtfinner i Storkøbenhavn vil betyde rigtig meget. Det vil udover, at det kan glæde nogle fritidsfiskere, så også skaffe et bedre fiskeri for ungdommen, som vi jo i høj grad mangler i denne hobby. En invasion af jyske fisk, det hopper jeg sgu ikke på.
 
Efter min mening er det ukorrekt, at det ikke vil give en række positive resultater med en sådan udsætning.
 
Pengene er der, vi betaler i Storkøbenhavn med den nye forhøjelse af fisketegnet noget i retning af kroner 5,5 mill. kroner. Der er ca. 30.000, der løser 12 måneders fisketegn i Storkøbenhavn og Nordsjælland.
 
Så det er bare at komme igang.
 
Så noget helt andet - ROS til forbundet. Det er endelig lykkedes at synliggøre foreningerne på forbundets hjemmeside. Så nu mangler der næsten kun et link i hovedmenuen med navnet "Foreningerne". Der kan så også linkes fra foreningsprikken til foreningens egen omtale.
 
Det har så taget mere end 2 år at få den funktion, men med det foreløbige, så går det den rigtige vej - Thumbs Up - så ROS.
 
mvh
kjeld
 
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2012 kl. 10:34
Citat: karsten4

Hej Jim
 
Hvorfor egentlig udsætte for 400.000 kr. fisk i københavnsområdet, når fiskene, som du selv skriver, lynhurtigt ender i garnene. Så kunne man jo lige så godt give de mange penge direkte til garnfiskerne. Så var de jo fri for alt det mas med at sætte garn, rense fisk og sælge dem sort.
 
Mvh
 
Karsten


Hej Karsten.


Det er mest af principielle årsager at jeg forsvarer en udsætning af fisk i Københavns Havn, for når man ikke kan finde pengene til det med den begrundelse at de skal bruges til vandløbsrestaurering, så lyder det jo lidt tyndt at man netop med stigningen på 45,- for fisketegnet fortæller at udsætningsplanerne kan fortsætte som planlagt, altså må det jo være fordi at man bare ikke VIL det.

Hvorfor kan man ikke bare erkende dette i stedet for det andet pjat.

Og ja, en udsætning af fisk i Københavns Havn ville være en meget kortvarig fornøjelse, fiskene ville hurtigt blive fisket op af de mange garn der står både nord og syd for byen, men det er jo en anden snak i denne sammenhæng.


Mvh

Jim.


Til top
Thomas Vedel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Thomas Vedel Avatar

Tilmeldt:: 21 Jun 2005
Geografisk: Storkøbenhavn
Status: Offline
Beskeder: 120
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2012 kl. 10:44
Det afgørende i relation til københavnsområdet, er vel egentlig ikke hvorledes man understøtter det rekreative fiskeri, men at man beslutter at det skal gøres, også selvom omkostningerne er højere. Der er en masse vand i og omkring København (bare se på et kort), og det blivere bedre med tiden, og der bor mange (betalende) lystfiskere der vil have glæde af det. Jeg kan ikke forstå at der ledes efter argumenter for ikke at gøre det, og at DTU hele tiden får skylden. Der er tale om en politik der fastlægges i ministeriet, og ønsker skal derfor placeres dèr. 
Thomas
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2012 kl. 11:02

Hej Thomas.


Enig i at det ville være rigtig godt for København at få lidt fisk i havnen, og når der nu skal opføres et videncenter for lystfiskeri i havnen, så ville det jo netop være ideelt at især nye og yngre lystfiskere kunne få smag for glæderne med en fiskeoplevelse.

Men om man skal gøre det for enhver pris ?

Jeg leder ikke efter argumenter for ikke at gøre det, de er så indlysende at det er ligetil, så er det spørgsmålet om man vil gøre det for enhver pris, og her er det altså DTU som sætter dagsordenen.

Dette siger jeg ikke for at give dem skyld for noget, men det er jo sådan tingene forholder sig.


Mvh

Jim.

Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2012 kl. 11:41
Et nyt videncenter i Københavns Havn lyder da rigtig godt. Imidlertid vil udsætninger af div. fisk nok skulle gennemtænkes. Jeg kan ikke helt huske hvilke fisk, men bl.a sild torsk, fladfisk og makrel hører vist nok til de fisk, man ikke må hjemtage og spise pga. bundforurening. Hvis ørreder svømmer ud af havnen, kan de vel fanges langs kysten på et tidspunkt hvor de ikke er nået at blive "mavetunge" af tungmetaller.

Evt. turister der fanger fisk, skal nok ikke ha` at vide, at de ikke må spise fiskene pga. forurening.

Dette var så HELLER ikke et forsøg på, at finde på undskyldninger for ikke at "smide" fisk i havnen - men en ide`om, at der kan være flere interessenter der berøres, af èn simpel handling.

Mvh. - Kim -


Redigeret af kikophil - 28 Mar 2012 kl. 11:42
Til top
ole tranholm jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tranholm Avatar

Tilmeldt:: 23 Jul 2002
Status: Offline
Beskeder: 648
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2012 kl. 11:51
Jeg er helt enig med Thomas og Jim, selvfølgelig burde der sættes fisk ud i københavner området, samt havnen.
Københavns havn har ændret sig meget i de sidste mange år, næsten al industri er forsvundet fra havnen, der er bygget badeanlæg, en mængde nye boligeområder er bygget i stedet for den tunge industri.
 
Når jeg besøger slusen i weekenden, det sker ikke så tit, men fornøjelsen ved at se så mange lystfiskere besøge stedet samt alle de familier der går ture og stopper op for at se på med deres børn, mange af de familier stille spørgsmål, hvad kan der fanges og hvad skal der til for at vi kan fiske her med vores børn og hvad er det for noget grej i bruger samt meget mere af samme skuffe.
 
Det er også rigtigt som Jim skriver, stigningen på fisketegnet var en begrundelse for at smoltudsætningerne kunne fortsætte i samme antal, så hvis man var positiv for tanken om fisk i københavns havn, kunne man nok finde de 100.000 stykker smolt ved at tage lidt af udsætningerne fra hele landet, det tror jeg ikke nogle kunne mærke eller se.
 
Eller skal løsningen være politisk, skal vi have lavet en underskriftindsamling samt sende de tråde der har været her på 123 videre til rette personer på borgen samt de lokale valgte politikere i københavns kommune, i håbet om at de kan se det skæve i fordelingen af de mange penge der er i fisketegnet og brugen af dem i forhold til københavner området.
 
Jeg er ikke modstander af at der skal bruges mange penge i de danske vandløb, og for mig må der godt bruges flere, og det kommer der jo også med det sidste politiske tiltag, jeg er ikke enig i at fritidsfiskerne skulle have samme stigning som os, de har altid betalt meget mere, men at DSF burde have fjernet loftet på de 65 år, der er mange over 65 som stadig fisker.
 
Ole T     
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2012 kl. 12:13
Citat: kikophil

Et nyt videncenter i Københavns Havn lyder da rigtig godt. Imidlertid vil udsætninger af div. fisk nok skulle gennemtænkes. Jeg kan ikke helt huske hvilke fisk, men bl.a sild torsk, fladfisk og makrel hører vist nok til de fisk, man ikke må hjemtage og spise pga. bundforurening. Hvis ørreder svømmer ud af havnen, kan de vel fanges langs kysten på et tidspunkt hvor de ikke er nået at blive "mavetunge" af tungmetaller.

Evt. turister der fanger fisk, skal nok ikke ha` at vide, at de ikke må spise fiskene pga. forurening.

Dette var så HELLER ikke et forsøg på, at finde på undskyldninger for ikke at "smide" fisk i havnen - men en ide`om, at der kan være flere interessenter der berøres, af èn simpel handling.

Mvh. - Kim -

Hej Kim.


I en bekendtgørelse fra Københavns Kommune skrives at man godt kan spise torsk, hornfisk og ørred som er fanget inde i selve havnen.

Til gengæld må man ikke spise aborre, ål og skrubber som er fanget i havnen.

Altså de såkaldt pelagiske fiskearter som lever og ernæres af fisk i de øvre vandlag oplagrer jo ikke på samme måde de giftige tungmetaller som findes i de bundlevende dyr og fisk.


Mvh

Jim.


Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2012 kl. 12:30
Hej Jim
For et stykke tid siden stod der et kommunalt skilt nede bag Lynetten ind mod havnen hvor der også var anvist hvor man måtte fiske. Skiltet er nu væk derfra. Om det er blevet stjålet eller lignende ved jeg så ikke, men jeg husker, at sild også var "blacklistet". Dette kunne jeg ikke rigtig forstå, da de jo også er ret så aktive i de øvre vandlag samt mobile i større områder.

Skiltet viste for øvrigt, at det var tilladt at fiske fra det bageste hegn og hen til den "halve" rundkørsel. Fiskeri ved møllerne er/var ikke tilladt, selvom det var/er her, at der bliver fisket.

He he - ja det kan godt være svært, at få sin "daglige" fisk på bordet nu om dage LOL

Måske et nyt skilt kunne være berettiget.

Mvh. - Kim -
Til top
jim holm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
scott Avatar

Tilmeldt:: 28 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 2520
Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2012 kl. 12:43
Citat: tranholm

Jeg er helt enig med Thomas og Jim, selvfølgelig burde der sættes fisk ud i københavner området, samt havnen.
Københavns havn har ændret sig meget i de sidste mange år, næsten al industri er forsvundet fra havnen, der er bygget badeanlæg, en mængde nye boligeområder er bygget i stedet for den tunge industri.
 
Når jeg besøger slusen i weekenden, det sker ikke så tit, men fornøjelsen ved at se så mange lystfiskere besøge stedet samt alle de familier der går ture og stopper op for at se på med deres børn, mange af de familier stille spørgsmål, hvad kan der fanges og hvad skal der til for at vi kan fiske her med vores børn og hvad er det for noget grej i bruger samt meget mere af samme skuffe.
 
Det er også rigtigt som Jim skriver, stigningen på fisketegnet var en begrundelse for at smoltudsætningerne kunne fortsætte i samme antal, så hvis man var positiv for tanken om fisk i københavns havn, kunne man nok finde de 100.000 stykker smolt ved at tage lidt af udsætningerne fra hele landet, det tror jeg ikke nogle kunne mærke eller se.
 
Eller skal løsningen være politisk, skal vi have lavet en underskriftindsamling samt sende de tråde der har været her på 123 videre til rette personer på borgen samt de lokale valgte politikere i københavns kommune, i håbet om at de kan se det skæve i fordelingen af de mange penge der er i fisketegnet og brugen af dem i forhold til københavner området.
 
Jeg er ikke modstander af at der skal bruges mange penge i de danske vandløb, og for mig må der godt bruges flere, og det kommer der jo også med det sidste politiske tiltag, jeg er ikke enig i at fritidsfiskerne skulle have samme stigning som os, de har altid betalt meget mere, men at DSF burde have fjernet loftet på de 65 år, der er mange over 65 som stadig fisker.
 
Ole T     


Hej Ole.


Ja før i tiden tog man væk fra byen, ud på landet hvor der var rent vand og frisk luft.

I dag er det nærmest omvendt, svinebaronerne forpester luften med gyllespredning og vandet mange steder har ikke engang den kvalitet som selv inde i Københavns Havn, hvor industri og kommuner for længst har fået styr på rensning af spildevandet.

En god vej op gennem hele det demokratiske system kunne sagtens være en massiv underskriftindsamling, så kunne Københavns Kommune med Brian i spidsen sikkert udmærket overbevise Mette Gjerskov om den glimrende ide med at tilgodese Københavnerne i større udstrækning med en bid af fisketegnsmidlerne, men jeg tror fuldstændigt klart at DTU som rådgivende organ ville være en kæp i hjulet på dette ellers glimrende initiativ.

Jeg tror ikke på at ministeriet for fødevare og fiskeri hverken kan eller vil modsætte sig DTU`s anbefalinger, selv om disse er ansat under dette ministerium.

Men jeg synes da ikke at man skal opgive dette på forhånd...så sker der i hvert fald intet.

Til gengæld er jeg ret overbevist om at man sagtens kunne overbevise politikerne om at tiltag til fremme af bedre fiskeri omkring København kunne iværksættes for midler som i den store sammenhæng er relativt begrænset.


Mvh

Jim.


Til top
 Besvar Besvar Side  <1234>

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down