Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Bæredygtige begrænsninger.

 Besvar Besvar
Forfatter
Bent Mollerup Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
B. Mollerup

Tilmeldt:: 09 Jul 2016
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér B. Mollerup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Bæredygtige begrænsninger.
    Sendt: 21 Okt 2016 kl. 19:10


Danmarks Sportsfiskerforbund, Fishing  Zealand og DTU var sammen om at lancere begrebet "bæredygtige begrænsninger" i forbindelse med sportsfiskeri/lystfiskeri på Sjælland. Men gælder disse anfalinger kun arterne gedde, aborre og sandart - og gælder anbefalingerne kun fiskeri på Sjælland?


Jeg har ikke kunnet finde noget om tilsvarende anbefalinger om bæredygtige begrænsninger i forbindelse med fiskeri efter gedde, aborre og sandart på Fyn og i Jylland - ligesom jeg ikke har kunnet finde noget om bæredygtige begrænsninger i forbindelse med havørred på Fyn - eller for den sags skyld havørred og laks i Jylland...


Er det mig, der ikke har læst ordentlig på lektien...eller er fiskeriet på Sjælland bare så enestående skrøbeligt - eller sjællænderne så dumme - at det kun er her, man har behov for at indføre såkaldt "bæredygtige begrænsninger", mens man f.eks. på Fyn og i Jylland bare kan slå gedder, aborrer, sandart, havørred og laks ihjel uden smålig skelen til max. antal fisk pr dag eller et såkaldt "vindues-mål"...


Jeg er nu sikker på, at mange fynske og jyske fiskere kunne ha' stor glæde af en række tilsvarende forslag til bæredygtige fangstbegrænsninger...så kom ud af busken,  DSF!



Redigeret af B. Mollerup - 21 Okt 2016 kl. 19:23
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
RenéJ Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2006
Geografisk: Vestsjælland, Tissø, moser omkring Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RenéJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2016 kl. 22:21
Det blev sgu hurtigt anstrengende, at Svend, Belinda, Bent kom tilbage på forum!
Til top
Bent Mollerup Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
B. Mollerup

Tilmeldt:: 09 Jul 2016
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér B. Mollerup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2016 kl. 10:57
Gode René Jespersen.

Jeg har igennem mit liv talt med mange lystfiskere med vidt forskellige interesser indenfor fiskeriet. En ting har dog været fælles for næsten alle. De har nemlig alle valgt fiskeriet og naturen for at søge den indre fred og ro, som verden idag sjældent byder på...og jeg tror du har det på samme måde 😉. Men jeg tror og håber da også, at du i forbindelse med dit fiskeri tænker over lystfiskeriets vilkår idag - og fremover! For næste generation skal vel, retfærdigvis, også ha' chancen for dejlige, fredfyldte og enestående øjeblikke i naturen - præcis som du og jeg har haft det 😊!

Jo, verden er fyldt med problemer idag, som det, nu og da, er nødvendigt at lægge lidt afstand til. Men jeg oplever også, at der er problemer i den måde lystfiskeriet udvikler sig på herhjemme. Og hvad er mere naturligt i den sammenhæng end at høre hvad andre lystfiskere mener - flere tænker jo ikke sjældent "bedre" end en...😆. Jeg bli'r derfor lidt trist, når du og andre vælger at tie disse spørgsmål ihjel.

Til top
Carsten Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
limfjord Avatar

Tilmeldt:: 26 Jan 2006
Status: Offline
Beskeder: 633
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér limfjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2016 kl. 11:24
Søg og du skal finde, er der et ordsprog der hedder, og sådan er det også med løsninger og problemer. Dem der af natur ønsker at finde og skabe problemer vil altid finde dem, forsvinder problemet, finder vedkommende hurtigt ti nye.

Der er først et egenligt problem i det øjeblik, der er en stor grupper der ser det som et problem, så at ignorer alle dine opslag Bent Svend, er den mest fornuftige løsning, du har for meget tid, og hjælper vi dig med at løse et problem, så scamer du os med ti nye. Skriv i stedet til NRE, han vil lytte, for han er af samme støbning som du.



Redigeret af limfjord - 22 Okt 2016 kl. 11:25
Til top
Bent Mollerup Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
B. Mollerup

Tilmeldt:: 09 Jul 2016
Status: Offline
Beskeder: 41
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér B. Mollerup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2016 kl. 16:13
Synd du har den holdning, Rene. Når jeg ser på den måde, hvorpå du præsenterer din gedde på profil-billedet, synes det nemlig som om, du godt kunne trænge til en dialog om bæredygtigt fiskeri og håndtering af fisk i forbindelse med Catch and Release! Eller du fisker måske kun gedder til gryden?
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2016 kl. 17:28
Citat: B. Mollerup

Synd du har den holdning, Rene. Når jeg ser på den måde, hvorpå du præsenterer din gedde på profil-billedet, synes det nemlig som om, du godt kunne trænge til en dialog om bæredygtigt fiskeri og håndtering af fisk i forbindelse med Catch and Release! Eller du fisker måske kun gedder til gryden?

Misundelse er en grim ting og dine personlige udfald kan du godt pakke væk for hold nu kæft hvor er du trættende at høre på. DeadDeadDeadDeadDead
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
RenéJ Avatar

Tilmeldt:: 30 Aug 2006
Geografisk: Vestsjælland, Tissø, moser omkring Slagelse
Status: Offline
Beskeder: 6
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér RenéJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2016 kl. 19:47
Og det billede er vist omkring 12 år gammelt.... meget er sket siden!
Det hedder udvikling. Prøv det en dag!!
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2016 kl. 22:14
Citat: B. Mollerup

Danmarks Sportsfiskerforbund, Fishing  Zealand og DTU var sammen om at lancere begrebet "bæredygtige begrænsninger" i forbindelse med sportsfiskeri/lystfiskeri på Sjælland. Men gælder disse anfalinger kun arterne gedde, aborre og sandart - og gælder anbefalingerne kun fiskeri på Sjælland?

Bæredygtige begrænsninger er et koncept som kun handler om, at man ovre i Jylland har fået den gode idé, at der her på Sjælland skal indføres regler om, hvor mange fisk de sjællandske lystfiskere må fange pr. fiske-dag/tur, og at det altid skal være catch and release, hvor alle fangster genudsættes.


Og grunden til, at DSF, FZ og DTU ønsker at få indført konceptet med bæredygtige begrænsninger her på Sjælland, det er for at sikre, at DTU-Aqua og DSF også i fremtiden kan dele alle fisketegnsmidlerne i porten, så den ene halvdel går til biologlønninger, og den anden halvdel går til, at det også fremover er muligt, at opretholde put and take fiskeriet efter havørreder og laks i de jyske åer, i et uændret omfang.

Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2016 kl. 22:23
Citat: NRE

Citat: B. Mollerup

Danmarks Sportsfiskerforbund, Fishing  Zealand og DTU var sammen om at lancere begrebet "bæredygtige begrænsninger" i forbindelse med sportsfiskeri/lystfiskeri på Sjælland. Men gælder disse anfalinger kun arterne gedde, aborre og sandart - og gælder anbefalingerne kun fiskeri på Sjælland?

Bæredygtige begrænsninger er et koncept som kun handler om, at man ovre i Jylland har fået den gode idé, at der her på Sjælland skal indføres regler om, hvor mange fisk de sjællandske lystfiskere må fange pr. fiske-dag/tur, og at det altid skal være catch and release, hvor alle fangster genudsættes.


Og grunden til, at DSF, FZ og DTU ønsker at få indført konceptet med bæredygtige begrænsninger her på Sjælland, det er for at sikre, at DTU-Aqua og DSF også i fremtiden kan dele alle fisketegnsmidlerne i porten, så den ene halvdel går til biologlønninger, og den anden halvdel går til, at det også fremover er muligt, at opretholde put and take fiskeriet efter havørreder og laks i de jyske åer, i et uændret omfang.

Du er da totalt afsporet. Få dig dog et liv. Der er også begrænsninger i Jylland og mange steder udsættes der ikke fisk i åerne mere så tvivler på at pengene går dertil.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2016 kl. 22:44
Citat: gumbas

 Du er da totalt afsporet. Få dig dog et liv. Der er også begrænsninger i Jylland og mange steder udsættes der ikke fisk i åerne mere så tvivler på at pengene går dertil.

De danske lystfiskere indbetaler hvert år ca. 30 mill kroner for deres fisketegn. Der bliver hvert år brugt et sted mellem en og halvanden mill kroner på udsætninger på Sjælland, og så kan vi jo spørge os selv, hvor de resterende 28-29 milloner forsvinder hen. Og det er i hvert fald ikke til Bornholm, for derovre bliver der slet ikke udsat fisk.

Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2016 kl. 22:51
Citat: NRE

 

De danske lystfiskere indbetaler hvert år ca. 30 mill kroner for deres fisketegn. Der bliver hvert år brugt et sted mellem en og halvanden mill kroner på udsætninger på Sjælland, og så kan vi jo spørge os selv, hvor de resterende 28-29 milloner forsvinder hen. Og det er i hvert fald ikke til Bornholm, for derovre bliver der slet ikke udsat fisk.


Dine tal har ingen værdi udfra de tal du oplyser. ca 30 mill ind totalt. Hvad bruges der totalt på udsætninger fra dette beløb?

I din verden har Sjælland vel også samme antal vandløb og samme km kystlinie som resten af DK.  

Med den holdning du har til fiskeri så forstår man jo godt hvis der skal være begrænsninger i dit nærområde.  Du vil jo efter eget udsagn hellere gokke enhver havørred lille eller stor fremfor at sætte den ud og ende i garnfiskernes redskaber som de udfra din mening ender i. 
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Okt 2016 kl. 09:37
Citat: gumbas

 I din verden har Sjælland vel også samme antal vandløb og samme km kystlinie som resten af DK.  

I min verden er fisketegnet en brugerbetaling, som skal anvendes til fiskepleje og udsætninger i den landsdel, hvor de brugere som har løst fisketegnene bor og lystfisker. 

Og det skal ikke være antallet og længden af vandløbene i en given landsdel, som skal danne grundlag for, hvor stor en andel af fiskeplejemidlerne, som skal tilflyde den pågældende landsdel,
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Okt 2016 kl. 12:37
Citat: NRE

Citat: gumbas

 I din verden har Sjælland vel også samme antal vandløb og samme km kystlinie som resten af DK.  

I min verden er fisketegnet en brugerbetaling, som skal anvendes til fiskepleje og udsætninger i den landsdel, hvor de brugere som har løst fisketegnene bor og lystfisker. 

Og det skal ikke være antallet og længden af vandløbene i en given landsdel, som skal danne grundlag for, hvor stor en andel af fiskeplejemidlerne, som skal tilflyde den pågældende landsdel,

Dermed siger du at du og alle andre skal være stavnsbundet for så er det jo slut for folk at rejse på tværs af landet for at fiske i eksempelvis Skjern å. Hvad så de områder hvor der ikke er behov for udsætninger så skal det vel være gratis at fiske her.  Din tankegang er komisk.  Tror desværre din verden aldrig bliver til noget det er en illusion i dit hoved.
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Okt 2016 kl. 14:41
Citat: gumbas

 Dermed siger du at du og alle andre skal være stavnsbundet for så er det jo slut for folk at rejse på tværs af landet for at fiske i eksempelvis Skjern å. Hvad så de områder hvor der ikke er behov for udsætninger så skal det vel være gratis at fiske her.  Din tankegang er komisk.  Tror desværre din verden aldrig bliver til noget det er en illusion i dit hoved.

Hvis jeg rejste tværs over landet for at komme til at fiske i Skjern Å, så ville jeg skulle løse nogle rimelige dyre dagkort, og på den måde ville jeg komme til at bidrage til fiskeplejen i Skern Å. Og hvis de foreninger som har fiskeretten i Skjern Å mener, at deres dagkort ikke dækker alle deres udgifter til udsætninger, så må de jo hæve prisen for et dagkort.

Og bare rolig det er kun med det nuværende fordelingsprincip, hvor de sjællandske lystfiskere indbetaler ca. 10 mill kroner om året for deres fisketegn, og kun får for ca. 1,5 mill kroner fiskepleje og udsætninger, at der er nogen som bliver snydt
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Okt 2016 kl. 15:02
Citat: NRE

Citat: gumbas

 Dermed siger du at du og alle andre skal være stavnsbundet for så er det jo slut for folk at rejse på tværs af landet for at fiske i eksempelvis Skjern å. Hvad så de områder hvor der ikke er behov for udsætninger så skal det vel være gratis at fiske her.  Din tankegang er komisk.  Tror desværre din verden aldrig bliver til noget det er en illusion i dit hoved.

Hvis jeg rejste tværs over landet for at komme til at fiske i Skjern Å, så ville jeg skulle løse nogle rimelige dyre dagkort, og på den måde ville jeg komme til at bidrage til fiskeplejen i Skern Å. Og hvis de foreninger som har fiskeretten i Skjern Å mener, at deres dagkort ikke dækker alle deres udgifter til udsætninger, så må de jo hæve prisen for et dagkort.

Og bare rolig det er kun med det nuværende fordelingsprincip, hvor de sjællandske lystfiskere indbetaler ca. 10 mill kroner om året for deres fisketegn, og kun får for ca. 1,5 mill kroner fiskepleje og udsætninger, at der er nogen som bliver snydt

Hvis en jyde eller en fynbo rejser til Sjælland og fisker i en å eller sø så koster det nok også dagkort. Der er da ingen forskel du er da helt væk for al fornuftig sans.

Men bliv du endelig ovre på øen du lyder til at have så ondt af dig selv at du hellere må gemme dig derhjemme.  Jeg betaler også til ting jeg ikke får nogen gavn af det gør vi alle sådan er samfundet nu engang opbygget. 


Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Okt 2016 kl. 15:11
Den fattige mand er ikke den, der kun ejer lidt, men den, der begærer mere
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Ejler Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
EMN Avatar

Tilmeldt:: 26 Nov 2014
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 67
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér EMN Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Okt 2016 kl. 17:42
NRE

Du er simpelthen en belastning på alle de lystfisker Forums du deltager i.
Hold en lang pause - og lad almindelig sund fornuft komme frem fra almindelige mennesker som elsker at være lystfisker i DK.

Er du træt af at være på Sjælland håber jeg sku ikke du kommer over til os i Skjern å.
Mvh. Ejler
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2016 kl. 07:51
Set kloven på en båd til Christians ø og sæt 20 smolt ud, som svarer til det beløb han betaler fisketegn for og lad os så se om han kan fange nogle af dem, med hans intelligens. Frygter en del, at han bliver sultenWink
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2016 kl. 12:20
Citat: NRE

Citat: gumbas

 I din verden har Sjælland vel også samme antal vandløb og samme km kystlinie som resten af DK.  

I min verden er fisketegnet en brugerbetaling, som skal anvendes til fiskepleje og udsætninger i den landsdel, hvor de brugere som har løst fisketegnene bor og lystfisker. 

Og det skal ikke være antallet og længden af vandløbene i en given landsdel, som skal danne grundlag for, hvor stor en andel af fiskeplejemidlerne, som skal tilflyde den pågældende landsdel,

Hvis dette virkelig er din holdning skal du undlade at løse fisketegn og bruge pengene på P&T i stedet. Det er jo det du efterlyser her.
Skid hul i bæredygtige bestande, bare jeg kan fange fisk "i min baghave". Sikken en smuk holdning til natur.
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2016 kl. 13:30
Citat: gammelgnu

Citat: NRE

Citat: gumbas

 I din verden har Sjælland vel også samme antal vandløb og samme km kystlinie som resten af DK.  

I min verden er fisketegnet en brugerbetaling, som skal anvendes til fiskepleje og udsætninger i den landsdel, hvor de brugere som har løst fisketegnene bor og lystfisker. 

Og det skal ikke være antallet og længden af vandløbene i en given landsdel, som skal danne grundlag for, hvor stor en andel af fiskeplejemidlerne, som skal tilflyde den pågældende landsdel,

Hvis dette virkelig er din holdning skal du undlade at løse fisketegn og bruge pengene på P&T i stedet. Det er jo det du efterlyser her.
Skid hul i bæredygtige bestande, bare jeg kan fange fisk "i min baghave". Sikken en smuk holdning til natur.

Manden er bare ikke rask.Ouch og så er den ikke længere. Mit bedste råd til alle herinde der er: brug ikke tid på den klovn
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Henrik B. Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Henrik B. Pedersen

Tilmeldt:: 05 Okt 2016
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik B. Pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2016 kl. 13:36
Kunne man ikke opfordre til at ignorere uden at kalde folk for klovn??
Mvh Henrik B. Pedersen
Til top
Kurt Christensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Kurt Christensen

Tilmeldt:: 01 Sep 2014
Geografisk: Kronjylland
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kurt Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2016 kl. 14:09
Citat: Henrik B. Pedersen

Kunne man ikke opfordre til at ignorere uden at kalde folk for klovn??


Synes nu at klovn er meget dækkende.
Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2016 kl. 15:02
Lad os prøve med lidt positiv kommunikation:

Kære NRE

Jeg er ny bruger her på 123nu. Jeg kender derfor hverken dig eller har fulgt med i tidligere diskussioner her. Men i løbet af de sidste par dage er jeg dog blevet klogere. Jeg føler egentligt at vi alle har spildt vores tid på diskussioner som alligevel ikke rigtigt har haft nogen betydning.

Min første besked nogensinde i dette forum var henvendt til dig og lød således:

----------------------------------------------------------------------
Citat Rasmus:

“At alle ikke er 100% enig i alle FZ ideer er vel meget naturligt og faktisk en sund del af processen med at udvikle fiskeplejen.

Kritik er fint men mudderkastning kommer man ingen veje med”
_________________________________

Jeg mener stadig hvad jeg skrev for et par dage siden, men jeg vil nu også tilføje:

Du er tydeligvis intelligent og har en enorm viden om lystfiskeri I Danmark.
Jeg deler dog ikke dine holdninger, men jeg mener alligevel at der skal være plads til dem, og at vi kan lære af noget af det du siger.

Problemet er blot måden du fremfører dine argumenter. Det gør også at du kommer til at stå helt alene, da selv dem som deler dine holdninger ikke tør stå frem. De ønsker nemlig ikke at blive sat I bås med den form for argumentations strategi.

Fx når du siger ting som alle kan se er manipulation og/eller usandt – ja så opstår der den situation at alting hvad du skriver kommer til at stå i det lys. Dvs. alle andre fakta som du præsentere vil være utroværdige. Ærgerligt hvis nogle af dine fakta rent faktisk er sande.

Hvis du derfor I fremtiden ændre din kommunikations form, så er jeg overbevidst om at du sagtens nå at få respekt fra både med- og modspillere. Fordi:

Gå efter bolden – og ikke efter manden.

Ingen mennesker er perfekte – og netop derfor er det ikke fair at vi på et sådan offentligt forum bliver personlige og ubehagelige over for hinanden.

Jeg forstår godt, at du må blive frustreret når alle kritisere dig, men på samme made håber jeg også du forstår at det heller ikke er fair at drive heksejagt på fx Gordon og andre.

Jeg ønsker dig virkelig kun det bedste.

Mvh Rasmus
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2016 kl. 15:15
Citat: gammelgnu

 Hvis dette virkelig er din holdning skal du undlade at løse fisketegn og bruge pengene på P&T i stedet. Det er jo det du efterlyser her.
Skid hul i bæredygtige bestande, bare jeg kan fange fisk "i min baghave". Sikken en smuk holdning til natur.

Det er jo bare fordi DSF i mange år har misbrugt deres plads i det rådgivende §7-udvalg til at sørge for, at fiskeplejen er blevet tilrettelagt på en måde, som i helt urimelig grad har begunstiget de jyske å-foreningers vande, og så hyler du og de andre jyder op som små forkælede børn, hver gang der er nogen som lufter tanken om en mere rimelig og retfærdig fordeling af fisketegnsmidlerne.

Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2016 kl. 15:31
Citat NRE

"Det er jo bare fordi DSF i mange år har misbrugt deres plads i det rådgivende §7-udvalg til at sørge for, at fiskeplejen er blevet tilrettelagt på en måde, som i helt urimelig grad har begunstiget de jyske å-foreningers vande, og så hyler du og de andre jyder op som små forkælede børn, hver gang der er nogen som lufter tanken om en mere rimelig og retfærdig fordeling af fisketegnsmidlerne!

-----------------------------------------------------------------

Se det var præcis et godt eksempel. Jeg kender hverken til paragraf 7 udvalg eller fordelingsnøgle af fisketegnsmidler. Så måske kunne NRE have ret i noget af dette? Jeg må ærligt erkende at jeg faktisk ikke ved noget om dette emne. Men pga. forhistorien med diverse andre mærkværdige beskeder fra dig NRE, så kan jeg ikke rigtigt stole på hvad du siger? Dit argument virker således utroværdigt, og det på trods af at der måske er alligevel er noget om snakken? Jyder plejer jo at være dygtige handelsmænd.
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
Kåre Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gammelgnu

Tilmeldt:: 05 Sep 2008
Status: Offline
Beskeder: 190
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gammelgnu Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2016 kl. 15:33
Citat: NRE

Citat: gammelgnu

 Hvis dette virkelig er din holdning skal du undlade at løse fisketegn og bruge pengene på P&T i stedet. Det er jo det du efterlyser her.
Skid hul i bæredygtige bestande, bare jeg kan fange fisk "i min baghave". Sikken en smuk holdning til natur.

Det er jo bare fordi DSF i mange år har misbrugt deres plads i det rådgivende §7-udvalg til at sørge for, at fiskeplejen er blevet tilrettelagt på en måde, som i helt urimelig grad har begunstiget de jyske å-foreningers vande, og så hyler du og de andre jyder op som små forkælede børn, hver gang der er nogen som lufter tanken om en mere rimelig og retfærdig fordeling af fisketegnsmidlerne.


Det er vist ikke mig der hyler i dette tilfælde......

Jeg kan i øvrigt fortælle dig at jeg bor på Als og ikke i Jylland. Her på Als er grundlaget for den igennem de sidste år kraftigt forbedrede ørredbestand IKKE så meget udsætninger, som det er foreningers og enkeltpersoners utrættelige arbejde med at genåbne og pleje de små ynglevandløb.
På Als har vi endnu færre større vandløb end i har i Svensk Congo (ingen), så det er nok ikke lige der du skal forsøge at træde mig over tæerne.

Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2016 kl. 21:07
Citat: gammelgnu

 Det er vist ikke mig der hyler i dette tilfælde......

Jeg kan i øvrigt fortælle dig at jeg bor på Als og ikke i Jylland. Her på Als er grundlaget for den igennem de sidste år kraftigt forbedrede ørredbestand IKKE så meget udsætninger, som det er foreningers og enkeltpersoners utrættelige arbejde med at genåbne og pleje de små ynglevandløb.
På Als har vi endnu færre større vandløb end i har i Svensk Congo (ingen), så det er nok ikke lige der du skal forsøge at træde mig over tæerne.

Det er underligt, for hver gang der her på Lystfiskerforum er en diskussion omkring fordelingen af fisketegnsmidlerne, så har alle jyderne meget travlt med at forklare os, at der skam ikke bliver anvendt fisketegnsmidler til udsætninger i deres lokale vandløb.


Men hvor forsvinder fisketegnsmidlerne så hen af, de danske lystfiskere og fritidsfiskere indbetaler hvert år ca. 35 mill kroner for deres fisketegn. 


De sjællandske lystfiskere og fritidsfiskere indbetaler hvert år ca. 13-14 mill kroner, og i de sidste 10-15 år, der er der max blevet brugt ca. 1,5 mill kroner om året til fiskepleje på Sjælland.


Og du kan altså overbevise mig om, at der bliver brugt for 33 mill kroner om året på gydegrus, for de penge kan man jo købe en hel grusgrav.

Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2016 kl. 21:24
Citat: Rasmus Elvekjær

Se det var præcis et godt eksempel. Jeg kender hverken til paragraf 7 udvalg eller fordelingsnøgle af fisketegnsmidler. Så måske kunne NRE have ret i noget af dette? Jeg må ærligt erkende at jeg faktisk ikke ved noget om dette emne. Men pga. forhistorien med diverse andre mærkværdige beskeder fra dig NRE, så kan jeg ikke rigtigt stole på hvad du siger? Dit argument virker således utroværdigt, og det på trods af at der måske er alligevel er noget om snakken? Jyder plejer jo at være dygtige handelsmænd.

Jeg kan oplyse dig om en mærkværdighed, for nogle år tilbage var der en større lystfiskerklub med ca. 700 medlemmer, som meldte sig ud af DSF.


Klubben ligger lige syd for København, og i dens lokalområde er der et par vandløb, som er præget af den meget hårdhændede behandling, som de fleste vandløb i byområder har været udsat for.


Der var dog i mange år blevet lavet mundingsudsætninger af havørredyngel i disse vandløb, og det havde været med til, at gi' et nogenlunde kystfiskeri i området lige syd for København.


Men her i årene efter udmeldelsen af DSF, der er udsætninger blevet kraftigt beskåret, og efter hvad jeg har hørt, så er de helt nede på 20-30% af hvad der tidligere blev udsat.



Redigeret af NRE - 24 Okt 2016 kl. 21:26
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Dalleinf

Tilmeldt:: 19 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 61
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Dalleinf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2016 kl. 21:46
For info om brug af fisketegnsmidler se fx denne tråd:
http://www.123nu.dk/lystfiskeri/forum/forum_posts.asp?TID=50533&PN=2&title=faktorernes-orden

Til top
Rasmus Elvekjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rasmus Elvekjær

Tilmeldt:: 19 Okt 2016
Geografisk: Sydsjælland
Status: Offline
Beskeder: 257
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rasmus Elvekjær Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2016 kl. 22:13
Tak for linket. Fint at blive lidt klogere på et emne som jeg ikke har megen indsigt i.
Som jeg hurtigt læser dette er der heller ikke nogen stor geografisk skævvridning.
Desuden så er der heller ingen mening i at skabe splid imellem Sjælland, Jylland, Fyn mm.
Vi bør derimod alle stå sammen i forhold til den aller største uretfærdighed:
At lystfiskerne betaler for de fleste af de ørred som sidder i fritidsfiskerens garn.
Mvh Rasmus Elvekjær
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2016 kl. 22:30
Citat: NRE

Citat: gammelgnu

 Det er vist ikke mig der hyler i dette tilfælde......

Jeg kan i øvrigt fortælle dig at jeg bor på Als og ikke i Jylland. Her på Als er grundlaget for den igennem de sidste år kraftigt forbedrede ørredbestand IKKE så meget udsætninger, som det er foreningers og enkeltpersoners utrættelige arbejde med at genåbne og pleje de små ynglevandløb.
På Als har vi endnu færre større vandløb end i har i Svensk Congo (ingen), så det er nok ikke lige der du skal forsøge at træde mig over tæerne.

Det er underligt, for hver gang der her på Lystfiskerforum er en diskussion omkring fordelingen af fisketegnsmidlerne, så har alle jyderne meget travlt med at forklare os, at der skam ikke bliver anvendt fisketegnsmidler til udsætninger i deres lokale vandløb.


Men hvor forsvinder fisketegnsmidlerne så hen af, de danske lystfiskere og fritidsfiskere indbetaler hvert år ca. 35 mill kroner for deres fisketegn. 


De sjællandske lystfiskere og fritidsfiskere indbetaler hvert år ca. 13-14 mill kroner, og i de sidste 10-15 år, der er der max blevet brugt ca. 1,5 mill kroner om året til fiskepleje på Sjælland.


Og du kan altså overbevise mig om, at der bliver brugt for 33 mill kroner om året på gydegrus, for de penge kan man jo købe en hel grusgrav.

Stop nu det ævl med Sjælland kontra resten af Danmark...du er helt til grin. Tallene for udsætninger fra 2014 som er de eneste jeg hurtigt kunne finde kan du se her. Der er ikke nogen nævneværdig forskel.  uploads/108859/fisk.jpg  
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 24 Okt 2016 kl. 23:23
Citat: gumbas

Stop nu det ævl med Sjælland kontra resten af Danmark...du er helt til grin. Tallene for udsætninger fra 2014 som er de eneste jeg hurtigt kunne finde kan du se her. Der er ikke nogen nævneværdig forskel.  uploads/108859/fisk.jpg  

Der er da noget helt riv ruskende galt, hvis de ca. 35 mill kroner som lystfiskerne og fritidsfiskerne sammenlagt indbetaler til fiskepleje og udsætninger ender op med, at der kun bliver udsat for ca. 4,5 mill kroner ørredyngel + for en 2-3 mill kroner pighvar og sætteål.

Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2016 kl. 00:01
Citat: Rasmus Elvekjær


Vi bør derimod alle stå sammen i forhold til den aller største uretfærdighed:
At lystfiskerne betaler for de fleste af de ørred som sidder i fritidsfiskerens garn.

Ja - ja… fritidsfiskerne fanger lystfiskernes fisk, det er godt nok et gammel politisk trick, at man kan forsøge at flytte fokus væk fra problemerne i egne rækker, ved at pege på en ydre fjende.


Men det er da korrekt, at fritidsfiskerne har intensiveret deres fiskeri med nedgarn efter havørreder, det skyldes, at de ikke længere må fiske efter ål i sommermånederne, og da havørreden er den fisk, der næst efter ål giver den højeste kilopris, så er det da forventeligt, at de har omlagt deres rusefiskeri efter ål, til garnfiskeri havørreder.


I Roskilde Fjord, hvor der er rigtig mange fritidsfiskere, som har været vant til, at de kunne supplere deres folkepensionen med salg af ål, der er garnfiskeriet blevet så intensivt, at fritidsfiskerne ligefrem klager over, at de ikke længere kan fange nogle havørreder.


Og som kystfluefisker er det er godt nok svært at være med, når fritidsfiskerne ikke en gang kan fange noget, og de må jo fiske med 135 meter nedgarn. 


Men fritidsfiskernes fangster af havørreder er vel egenlig endnu en grund til, at der bør udsættes mere havørredyngel.



Redigeret af NRE - 25 Okt 2016 kl. 00:02
Til top
Willy Dannevang Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dannevang1 Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dannevang1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2016 kl. 00:31
"I Roskilde Fjord, hvor der er rigtig mange fritidsfiskere, som har været vant til, at de kunne supplere deres folkepensionen med salg af ål, der er garnfiskeriet blevet så intensivt, at fritidsfiskerne ligefrem klager over, at de ikke længere kan fange nogle havørreder."

NRE taler du for, at fritidsfiskerne nu skal til at have lov til at trodse omsætningsforbudet??
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2016 kl. 01:19
For yderligere belysning af fordeling af fiskeplejemidlerne er der her nogle links der beskriver det:

http://www.fiskepleje.dk/raadgivning/handlingsplan-for-fiskeplejen

http://naturerhverv.dk/fileadmin/user_upload/NaturErhverv/Filer/Fiskeri/Raad_og_udvalg/Paragraf7/Handlingsplan/2016/Bilag_til_Handlingsplan_for_Fiskepleje_2016.pdf

http://naturerhverv.dk/fileadmin/user_upload/NaturErhverv/Filer/Fiskeri/Raad_og_udvalg/Paragraf7/Handlingsplan/2016/Handlingsplan_for_Fiskeplejen_projektoversigt_2016.pdf

Håber disse links virker men jeg er ikke pc-ekspert. Ellers burde det være muligt at kopiere disse over i en ny browser. Eller gå ind på DTU´s hjemmeside www.fiskepleje.dk ind under Rådgivning og under punktet Handlingsplan for fiskepleje. Det er specielt under delen Projekter - Handlingsplan for fiskepleje 2016 at der ses den mest detaljerige beskrivelse af anvendelsen af midlerne.
På samme side ses også de sidste 10 års fordelinger
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2016 kl. 09:34
Citat: dannevang1

 NRE taler du for, at fritidsfiskerne nu skal til at have lov til at trodse omsætningsforbudet??

Næh, men fritidsfiskerne har jo altid solgt af deres fangster, og så længe der slet ikke er noget kontrol på området, så er det umuligt at afskaffe.
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2016 kl. 10:53
Citat: Salmoniden

For yderligere belysning af fordeling af fiskeplejemidlerne er der her nogle links der beskriver det:

http://www.fiskepleje.dk/raadgivning/handlingsplan-for-fiskeplejen

http://naturerhverv.dk/fileadmin/user_upload/NaturErhverv/Filer/Fiskeri/Raad_og_udvalg/Paragraf7/Handlingsplan/2016/Bilag_til_Handlingsplan_for_Fiskepleje_2016.pdf

http://naturerhverv.dk/fileadmin/user_upload/NaturErhverv/Filer/Fiskeri/Raad_og_udvalg/Paragraf7/Handlingsplan/2016/Handlingsplan_for_Fiskeplejen_projektoversigt_2016.pdf

Håber disse links virker men jeg er ikke pc-ekspert. Ellers burde det være muligt at kopiere disse over i en ny browser. Eller gå ind på DTU´s hjemmeside www.fiskepleje.dk ind under Rådgivning og under punktet Handlingsplan for fiskepleje. Det er specielt under delen Projekter - Handlingsplan for fiskepleje 2016 at der ses den mest detaljerige beskrivelse af anvendelsen af midlerne.
På samme side ses også de sidste 10 års fordelinger

Hjælper intet at dokumentere noget overfor ham, da han ikke er den hurtigste knallert på havnen... så selv om DSF intet har med udsætninger at gøre, så er det DSF skyld. Han fatter ikke at udsætninger sker som følge af bestandsanalyser foretaget af DTU Aqua og ud fra hvad de finder i denne analyse, sker der udsætninger eller ej.  Han er simpelthen ikke værd at bruge tid på. Trist men sandt
Mvh
Henrik Christensen
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2016 kl. 10:55
Citat: NRE

Citat: dannevang1

 NRE taler du for, at fritidsfiskerne nu skal til at have lov til at trodse omsætningsforbudet??

Næh, men fritidsfiskerne har jo altid solgt af deres fangster, og så længe der slet ikke er noget kontrol på området, så er det umuligt at afskaffe.

Og den påstand, har du selvfølgelig (helt som sædvanligt!Confused) også dokumentation for? 
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2016 kl. 12:33
Citat: Henrik Christensen

 Hjælper intet at dokumentere noget overfor ham, da han ikke er den hurtigste knallert på havnen... så selv om DSF intet har med udsætninger at gøre, så er det DSF skyld. Han fatter ikke at udsætninger sker som følge af bestandsanalyser foretaget af DTU Aqua og ud fra hvad de finder i denne analyse, sker der udsætninger eller ej.  Han er simpelthen ikke værd at bruge tid på. Trist men sandt

Den såkaldte dokumentation fra DSF og DTU-Aqua er blot partsindlæg, og det der er på ministeriets hjemmeside, er noget som biologerne på DTU-Aqua har fodret ministeriet med, så nej, den slags dokumentation gir' jeg ikke fem flade ører for.


Redigeret af NRE - 25 Okt 2016 kl. 12:36
Til top
Henning Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henning Avatar

Tilmeldt:: 09 Okt 2005
Status: Offline
Beskeder: 1319
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henning Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2016 kl. 14:10
Citat: NRE

den slags dokumentation gir' jeg ikke fem flade ører for.

Også fuldstændigt ligemeget, - der er heller ingen, der giver noget som helst for dig og dine latterlige påstande! Dead
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2016 kl. 21:14
Citat: Henning

 g den påstand, har du selvfølgelig (helt som sædvanligt!Confused) også dokumentation for? 

Prøv at Google "fritidsfisker solgte fangst", det giver overvældende mange hit, og læs også lidt i ældre udgaver af DSF-meninghedens blad Sportsfiskeren, hvor du helt sikkert vil finde flere notitser og artikler som omtaler problemet...Big smile
Til top
jan holland Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
gumbas

Tilmeldt:: 31 Dec 2007
Geografisk: støvring
Status: Offline
Beskeder: 359
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér gumbas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2016 kl. 22:36
Citat: NRE

Citat: gumbas

Stop nu det ævl med Sjælland kontra resten af Danmark...du er helt til grin. Tallene for udsætninger fra 2014 som er de eneste jeg hurtigt kunne finde kan du se her. Der er ikke nogen nævneværdig forskel.  uploads/108859/fisk.jpg  

Der er da noget helt riv ruskende galt, hvis de ca. 35 mill kroner som lystfiskerne og fritidsfiskerne sammenlagt indbetaler til fiskepleje og udsætninger ender op med, at der kun bliver udsat for ca. 4,5 mill kroner ørredyngel + for en 2-3 mill kroner pighvar og sætteål.


Nu gik din påstand jo på at alle pengene bruges på udsætninger i Jylland og at Sjælland var noget så overset.  der må man jo sige at du var helt galt på den! 

Hvad pengene ellers bruges til det kunne jo være andre fine formål og det kan nok også findes et sted for forskning og undersøgelser kan være lige så meget værd som udsætninger hvis de ender ud i tiltag som forbedrer fiskenes muligheder i vandene. 
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2016 kl. 23:06
Citat: NRE

Citat: gumbas

Stop nu det ævl med Sjælland kontra resten af Danmark...du er helt til grin. Tallene for udsætninger fra 2014 som er de eneste jeg hurtigt kunne finde kan du se her. Der er ikke nogen nævneværdig forskel.  uploads/108859/fisk.jpg  

Der er da noget helt riv ruskende galt, hvis de ca. 35 mill kroner som lystfiskerne og fritidsfiskerne sammenlagt indbetaler til fiskepleje og udsætninger ender op med, at der kun bliver udsat for ca. 4,5 mill kroner ørredyngel + for en 2-3 mill kroner pighvar og sætteål.


Hvis du havde brugt 10 minutter på at undersøge fakta, så ville du kunne finde budgettet på Naturstyrelsens hjemmeside.





Redigeret af Jan Persson - 25 Okt 2016 kl. 23:09
Tænk før du skriver....
Til top
Niels Riis Ebbesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
NRE

Tilmeldt:: 18 Sep 2011
Status: Offline
Beskeder: 527
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér NRE Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Okt 2016 kl. 23:16
Citat: gumbas

 Nu gik din påstand jo på at alle pengene bruges på udsætninger i Jylland og at Sjælland var noget så overset.  der må man jo sige at du var helt galt på den! 

Hvad pengene ellers bruges til det kunne jo være andre fine formål og det kan nok også findes et sted for forskning og undersøgelser kan være lige så meget værd som udsætninger hvis de ender ud i tiltag som forbedrer fiskenes muligheder i vandene. 

De tal der er blevet henvist til, de omhandler kun udsætningerne af havørreder, og det er nok meget belejligt, at det slet ikke nævnes, hvor meget der bliver brugt udsætninger af lakseyngel, og som støtte til Dansk Center for Vildlaks, der opdrætter den lakseyngel som der bliver udsat.

Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Okt 2016 kl. 15:24
Citat: NRE

Citat: gumbas

 Nu gik din påstand jo på at alle pengene bruges på udsætninger i Jylland og at Sjælland var noget så overset.  der må man jo sige at du var helt galt på den! 

Hvad pengene ellers bruges til det kunne jo være andre fine formål og det kan nok også findes et sted for forskning og undersøgelser kan være lige så meget værd som udsætninger hvis de ender ud i tiltag som forbedrer fiskenes muligheder i vandene. 

De tal der er blevet henvist til, de omhandler kun udsætningerne af havørreder, og det er nok meget belejligt, at det slet ikke nævnes, hvor meget der bliver brugt udsætninger af lakseyngel, og som støtte til Dansk Center for Vildlaks, der opdrætter den lakseyngel som der bliver udsat.


Igen, kære Niels, tal der kan findes på få minutter. Som du kan se, bruges der betydelig flere penge på udsætning af havørreder i saltvand end der bruges på udsætning af laks i vandløbene.

 Ørred, Mundings- og saltvandsudsætning  3.400.000 
 Udsætning af laks  2.200.000 


Tænk før du skriver....
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down