Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Limning-forsegling af waderssyning

 Besvar Besvar
Forfatter
Torben Berg-Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Torbzorb

Tilmeldt:: 18 Jun 2003
Geografisk: Thy
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torbzorb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Limning-forsegling af waderssyning
    Sendt: 06 Maj 2016 kl. 18:47
Hej
Er der nogen som har prøvet den Nas-Coat forsegler, som Harald Skrald har til sømforsegling af teltsyninger, på sine waderssyninger ??

60ml til 18kr...lyder næsten for godt til at være sandt (ok, er nok mest tiltænkt teltsømme, men..)

Torben

Link
http://www.harald-nyborg.dk/p3219/forsegler-60ml



Til top
Torben Berg-Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Torbzorb

Tilmeldt:: 18 Jun 2003
Geografisk: Thy
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torbzorb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2016 kl. 18:50
T Hansen har også et muligt alternativ til Seam Grip o.lign.

http://www.thansen.dk/camping-marine-fritid/camping/telte-og-tilbehor/tilbehor/forsegler-100-ml-camp-nature-/n-1040802380/pn-1040802358/
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2016 kl. 19:17
Spørgsmålet er vel om det i længden er slidstærkt og fleksibelt nok til at det kan betale sig. Det kan Liquisole i hvert fald, der er til mange rep. og holder sig fint i flere år i fryseren. Netpris 89 kr.
Til top
Torben Berg-Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Torbzorb

Tilmeldt:: 18 Jun 2003
Geografisk: Thy
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torbzorb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2016 kl. 19:39
Ja, Poul Erik, det er som sådan også mine tanker om det - holdbarheden.

Men det kan jo komme an på en prøve med denne brugte wader, som muligvis lækker i syningen :-)

Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2016 kl. 21:24
Jo man kan da altid prøve men har selv dårlige erfaringer på forskellig vis med at gå efter absolut billigste fællesnævner  - specielt med kvinder slår det helt fejl :-)

Det kan lyde som om at det måske "kun" er kondens som også kan være ret slemt i neoprener. Hvis du er i tvivl om der virkelig er en lækage kan du hænge dem op i skulderstropperne og fylde dem op med vand. Markér med en sprittusch hvor lækagen er. Selvom vandet kan løbe et stykke langs en syning plejer det at være en rigtig god måde at finde en lækage på. Det er en god ide at gøre det udenfor så der både er plads til at øvelsen går helt galt samt letter tømningen af dem.
Til top
Torben Berg-Sørensen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Torbzorb

Tilmeldt:: 18 Jun 2003
Geografisk: Thy
Status: Offline
Beskeder: 79
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Torbzorb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2016 kl. 21:38
 :-)..enig med kvinder.

Det er et par åndbare, hvor man bliver lidt klam efter 20min i vandet til over knæene.
Men ikke så meget, at man kan snakke om , at man bliver våd.

Så det er sikkert meget små pins-huller, som jeg tror kommer fra syningen og så siver ind bagved tapen og ud i wadersstoffet indvindigt.

Jeg prøver lige i første omgang den billige løsning, og vender tilbage på et tidspunkt med resultatet.
Til top
Poul Erik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Salmoniden

Tilmeldt:: 19 Okt 2006
Status: Offline
Beskeder: 239
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Salmoniden Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Maj 2016 kl. 23:20
Lyder genkendeligt fra egen oplevelse med åndbare og tror din analyse kan være korrekt. Jeg har dog aldrig fået gjort noget ved mine hvor også problemerne var større endnu. Men er spændt og forhåbningsfuld på at du får fixet dine. Vil gerne høre senere hvad du opnåede. Held og lykke
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down