Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Garagesalg

 Besvar Besvar
Forfatter
michael damkjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
damkjaer

Tilmeldt:: 22 Mar 2008
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér damkjaer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Garagesalg
    Sendt: 19 Okt 2015 kl. 18:38
Har et stykke tid gået og tænkt over at det da egentlig kunne være fedt at se de fluer/ stænger/ liner inden man køber. Derfor vil jeg prøve noget nyt, om det virker ved jeg ikke, men jeg vil hermed invitere 10 pers. hjem til mig og se om der er noget i kan bruge. Når de første ti har henvendt sig, bliver der lukket for tilgang.
Det der kommer til salg bliver fortrinsvis fluer. Så hvis du mener at du er en af dem så kontakt mig på mail. Det bliver på søndag d 25-10 kl 12-14.
Jeg står for en pølse/vand/øl.Embarrassed
Mvh
Migger
 
Ps ser frem til at møde jer, det skal sgu nok blive fornøjeligt
Tag da endelig bytteting med.
 
Til top
michael damkjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
damkjaer

Tilmeldt:: 22 Mar 2008
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér damkjaer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Okt 2015 kl. 19:26
sorry
mailadresse
tlf 60134068
Migger
Til top
Jan Hollænder Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Tyvfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 16 Okt 2004
Geografisk: Sydjylland
Status: Offline
Beskeder: 65
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Tyvfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2015 kl. 08:42
Hvilken by er det i?
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2015 kl. 09:23
Hej Michael.

Jeg synes, at det er et rigtig godt tiltag med garagesalg af grej, mest set ud fra, at vi i 2016, virkelig får lov at betale PostDanmark for vores små ting til fiskeriet, se de nye porto her:

http://www.postdanmark.dk/da/Documents/Priser/Breve-og-okonomibreve-1.pdf

Mon ikke vi skulle se på, om garage salg, skulle blive mere omfattende, måske skulle vi snakke sammen om større arrangementer, og finde centrale steder, hvor vi kunne bytte / handle vores ting ud i lystfiskeriet.

Jeg er dog ikke klar over, om vi støder ind i regler omkring bytte / salg, men man har vel lov at invitere sine "venner" over en personlig mail eller?

Mvh
P.K.
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2015 kl. 09:55
Fed ide med nogle bytte/handletræf forskellige centrale steder. Måske er der lystfiskerforeninger, der kunne være interesseret i at lægge lokaler/kræfter til. Hvis der ville være åbent for private ikke-medlemmer, ville det jo give dem eksponering af deres forening med mulighed for medlemstilgang, måske lidt penge ved pølse-/øl-/kaffe-salg og liv i klubben/foreningen. (Tænkte faktisk sidst jeg var til messe i Kolding, at det kunne være godt med sådan en afdeling med bytte/handel for private til at peppe den efterhånden lidt kedelige forestillig op med - men det konflikter måske med deres kommercielle kunder, som de selvfølgelig er nød til at tage hensyn til).


Redigeret af Skarvbassen - 21 Okt 2015 kl. 09:56
Til top
christian svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
damquick Avatar

Tilmeldt:: 14 Aug 2014
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér damquick Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2015 kl. 09:55
Hvor i landet er det ?

Grejsamlerklubben holder også flere gange om året + adskillige lokale klubber hvor der er meget godt grej til forbavsende små penge , hvor der kan købes sælges og byttes. 
Smiley´er

Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2015 kl. 10:08
Tror klubberne skulle være bedre til at se muligheden for "... eksponering af deres forening med mulighed for medlemstilgang, måske lidt penge ved pølse-/øl-/kaffe-salg og liv i klubben/foreningen." og derfor annoncere/gøre opmærksomme på deres arrangementer af denne art på en bredere måde - fx her på 123. 
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2015 kl. 15:21
Nu er det sådan, at de fleste foreninger lokalt har køb - salg og bytte, som en del af vinterens aktiviteter, og det har alle dage været et hyggeligt tiltag, dog er der i de senere år en tendens til, at der er flere sælgere end købere, og det er ikke befordrende for sådan et tiltag.

Hvad skal der til, vis det skal være en succes? jo man kunne jo være lidt fremme i skoene, og annoncere lige så meget, som når der afholdes konkurrencer, eller man kunne lave de købs / bytte tiltag, sammen med de konkurrencer der afvikles så rigeligt af i løbet af sæsonen.

Angående grejsamler klubberne, ja så tror jeg ikke, at der vil være noget der går tabt, mest fordi de store tiltag har rigeligt af Lots, som jeg ser med fordel kunne dele ud over flere arrangementer, men omvendt mener jeg ikke at man skal genere de grejsamlere, de må så inviteres med.

Til gengæld, så må de mennesker, der ønsker at sælge 2 delte stænger, nok se på, om ikke et garage salg vil være en god ide', det er jo sindssyge priser, man skal give for forsendelse af stænger, og det gælder reelt også GLS, ikke kun PostDanmark.

Mvh
P.K.
Til top
michael damkjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
damkjaer

Tilmeldt:: 22 Mar 2008
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér damkjaer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2015 kl. 15:51
Hej igen
 
Det foregår i helstrup en by mellem randers og langå.
Dette var egentlig en ide jeg fik, med den forestilling om,
at hvis det blev en succesoplevelse, hvorfor så ikke drive det
videre til noget større. Går du da ikke også tit og tænker
over lige som jeg gør, hvem de andre personer er der
sidder troligt bag deres skærm og køber og byder. Det kunne sgu
da være fedt at sætte et ansigt på, hvad synes i?
Hvis det er noget, så kom da endelig med jeres tilkendegivelse.
Jo flere som er positivt stemt,  gør at det godt kan føres ud i livet.
Havde en ide om at lave et stort bytte/købe marked engang
i december. Kom frisk
Mvh
Migger
Til top
michael damkjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
damkjaer

Tilmeldt:: 22 Mar 2008
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér damkjaer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2015 kl. 15:54
Hej Per
 
Du kan bare skrive til mig på mailenSmile
 
Migger
Til top
michael damkjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
damkjaer

Tilmeldt:: 22 Mar 2008
Geografisk: østjylland
Status: Offline
Beskeder: 114
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér damkjaer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2015 kl. 15:56
Der er stadig 8 pladserClap
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2015 kl. 16:08
Jeg kommer gerne til stort træf. Evt. bagagerums-agtigt
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2015 kl. 17:26
Som Christian S. skriver holder Dansk Grejsamler Klub hvert år ikke mindre end 3 STORE loppemarked/køb/salg/bytte fordelt over landet.

Her i efteråret har det været i Bredsten ved Vejle, til foråret i Korsør på Sjælland - samt i København om sommeren. Alle tre træf har været med mere end 50 borde solgt - og alle er velkomne til at 'købe' et bord - eneste krav er, at det i bredeste forstand skal have noget med lystfiskeri at gøre - så der er plads til alle.

Så har du ting i skuffen du ikke bruger - kun Du overveje at give grejsamlerklubben et kald - kan du ikke fylde et bord selv - så slå dig sammen med et par kammerater - og lav en hyggelig dag ud af det.

Dette blot til info - velbesøgte og STORE køb/salg/bytte-arrangementer findes skam - og der kan efter eget ønske krydres med hygge og sandfærdige lystfiskerhistorier.

mvh
Heinz
ps: Grejsamlerklubben kan studeres nærmere på www.grejsamler.dk



Redigeret af tackler - 21 Okt 2015 kl. 17:29
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Okt 2015 kl. 21:22
Jeg tror, at navnet Grejsamlerklubben giver de fleste nogle associationer i retning af vintage/antikt/gammelt grej eller samlerobjekter. Det kan godt være, at der bliver handlet og byttet alt muligt - også nyere grej på jeres sikkert udmærkede loppemarkeder, men som jeg ser det, er der er et kommunikationsproblem ift. at nå ud til en bredere målgruppe(som jeg ser mig som en del af) i det navn. Det kan være det kan løses i en bedre markedsføring. En kendsgerning er i hvert fald, at ingen - i den efterhånden ret store berøringsflade jeg har - oplever at blive kommunikeret til. Og det er ellers handlelystne folk - både hvad angår køb og salg.


Redigeret af Skarvbassen - 21 Okt 2015 kl. 23:18
Til top
Ole Wenkens Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Wenkens

Tilmeldt:: 14 Sep 2009
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 28
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Wenkens Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Okt 2015 kl. 11:35
Kom med et bedre nutidigt og mere omfavnende navneforslag. Medlemmerne af Grejsamlerklubben følger også med på Lystfiskerforum. Klubben vil gerne have flere medlemmer.
Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Okt 2015 kl. 16:40
Klaus, en af Grejsamlerklubbens styrker er jo, at det er en meget broget forsamling, der i stor udstrækning først og fremmest er lystfiskere. Så er vi mange der har fundet det hyggeligt at samle på de 'værktøjer' som vi bruger og også har brugt gennem årene - og det fra fine gamle (og ind imellem dyre) ting - til finurlighederne som fluer, agn osv. osv. der ikke river meget i tegnebogen - men giver den samme hygge og fornøjelse.

Du og andre, der måske tror det KUN er antikviteter - skulle kigge ind til en de tre årlige arrangementer, og der kan I også se, som heldigvis rigtigt mange forlængst har indset - at der netop på de loppemarkeder (køb/salg/bytte) er mindst ligeså meget godt brugsgrej, som der er 'samlerting' - og det til nogle meget attraktive priser. Hvis man desuden kigger forårs- og efterårs-træffenes auktionslots igennem (kan ses på klubbens hjemmeside www.grejsamler.dk) vil man ligeledes se, at der er stor sandsynlighed for at man kan finde en god fluestang- et hjul til både norgesturen eller turen til Karup- eller Skjern Å, ligesom der ikke sjældent er en masse up-to-date spindegrej.

Jeg tror nu ikke man behøver lave navne om for at formidle, at også grejsamlerklubben (stiftet for snart 30 år siden) er en dynamisk størrelse, der forandrer sig ligesom det omgivende samfund. Samlere bliver vi dog ved med at være, men det skal jo ikke forhindre, at vi 'breder' os lidt og lave nogle hyggelige og velbesøgte træf, hvor alle kan finde både nyt og gammelt !

Jeg har i snart mange år har været en del af grejsamlerklubben - og er jo nok en smule farvet af denne hobby, så vil jeg stærkt anbefale, at man under sig selv at kigge ind til en af de førnævnte arrangementer.
Samler bliver du måske ikke, men der en stor chance for at få et par gode ting med hjem til rimelige priser - og sidst, men ikke mindst - du er blandt lystfiskere - og de er som regel altid godt selskab i et par timer.

Heinz





Redigeret af tackler - 23 Okt 2015 kl. 17:02
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 23 Okt 2015 kl. 19:30
Heinz og Ole. Helt ærligt synes jeg sgu da det lyder som en hyggelig og meningsfuld klub I har. Jeg har da nu, hvor jeg er blevet mere oplyst osse fået lyst til at komme til jeres træf. Jeg er  ved ikke om det ville være en pointe i at skifte navn. Tænker blot at budskabet om, at Jeres aktiviteter altså drejer sig om mere end grejsamling og at I henvender jer til alle lystfiskere, der har lyst til at handle og bytte godt brugsgrej "hands on" og "face to face" bør pointeres i Jeres PR/marketing. Det er lidt synd, hvis potentielle besøgende ikke dukker op, fordi de har samme fordomme om Jeres klub, som jeg havde. Mon ikke I med lidt kreativitet løser den udfordring. Det lyder i hvert fald som om der er god enegi i Jer! Jeg ønsker jer held og lykke med jeres anstrengelser! Måske ses vi!! VH Klaus - tilhænger af brogede forsamlingerSmile
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down