Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Næbfisk

 Besvar Besvar
Forfatter
Kenneth Eriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kce

Tilmeldt:: 28 Jun 2010
Geografisk: Hundested
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kce Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Næbfisk
    Sendt: 31 Mar 2014 kl. 16:27
er der nogen af jer der har fornæmmmet følelsen af næbfisk endnu ? og evt ku de fornemmmes at lande , nu hvor det snart er påske ?

Til top
brian p larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
pipper98

Tilmeldt:: 15 Sep 2006
Geografisk: nørrebro
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pipper98 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2014 kl. 19:04
jeg vil gå udfra de er her fra midten af april og lidt frem^^
Til top
Henrik Keller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hek Avatar

Tilmeldt:: 25 Nov 2001
Geografisk: Syd- og Vestsjællands kyster samt Falster og Møn
Status: Offline
Beskeder: 3
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hek Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Mar 2014 kl. 21:44
De kommer i morgen 1. april, som de plejer Smile
Til top
Søren Kjær Anersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
rosman

Tilmeldt:: 25 Apr 2012
Geografisk: Nyborg
Status: Offline
Beskeder: 56
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rosman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2014 kl. 09:59
Med det vejr vi har haft i år, med ingen vinter, så gætter jeg på at i påsken skulle de første næbdyr være ved vores kyster..
kænk og bræk derude...
Til top
Morten Lehmann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Morten Lehmann Avatar

Tilmeldt:: 27 Mar 2011
Geografisk: Søborg
Status: Offline
Beskeder: 145
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Morten Lehmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Apr 2014 kl. 16:56
Næbfisken er ikke afhængig af vejrforholdene herhjemme da det er en migrerende fisk, men klimaforandringer har efterhånden rykket deres vandremønster lidt fra 30 år siden hvor de først kom sidst i april, hvor de nu indfinder sig i vores indre farvande allerede midt i april, eller endda før. 

Håber der er et par turer endnu inden de invadere os!
Med venlig hilsen

Morten Lehmann
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2014 kl. 00:00
Hmm.. næbfisk har svært ved at komme til påske, da påsken jo flytter sig op til 5 uger fra år til år Big smile. Sidste år startede skærtorsdag i påsken f.eks. allerede d.28-03

Men et realistisk bud vil nok være, at de kommer forbi dig i Hundested ca. sidst i påsken. Mellem d. 19-23/04 men det er jo de næbbede, der bestemmer i sidste ende Big smile
Til top
Hans Henrik Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hhp Avatar

Tilmeldt:: 16 Maj 2011
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hhp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2014 kl. 12:47
Nu ville ikke skrive noget i går den 1. april, men har talt med en som påstår, at de er set på Vestsjælland i lørdags under HØ fiskeri.
Mvh
Hans Henrik
Til top
Jan Persson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Persson Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 1955
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Persson Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2014 kl. 14:38
Hvad er næbfisk??

Jeg kender hornfisk og sværdfisk
Til top
Nicolai Bendtsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Karlebofisherman

Tilmeldt:: 12 Feb 2011
Status: Offline
Beskeder: 43
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Karlebofisherman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2014 kl. 14:42
Jeg har også hørt rygter om at de har rundet kronborg pynten i weekeend. Clown
Til top
Jan Johansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jan Johansen Avatar

Tilmeldt:: 04 Apr 2003
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 717
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jan Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2014 kl. 14:50
Der er i mine fiskestunder ikke observeret næbfisk. Faktisk, så aner jeg ikke hvad næbfisk er for nogle? en ny art, som kommer til vores kyster, i forbindelse med global opvarmning og ændrede havstrømme?

Hornfisk kender jeg, men dem har jeg ikke set endnu, på mine vestsjællandske pladser (og jeg var sidst ude lørdag og søndag, fra morgen til aften)

Men meget kan ske på tre-fire dage :-)
Til top
henrik svane Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
svanetr2

Tilmeldt:: 23 Aug 2009
Geografisk: amager
Status: Offline
Beskeder: 83
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér svanetr2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 02 Apr 2014 kl. 21:49
De er observeret i sydhavnen....

Nærmere betegnet i METRO...  44,99 kr pr Kg. LOL
Til top
Henrik Erichsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Sofus_100

Tilmeldt:: 09 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 349
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Sofus_100 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2014 kl. 14:37
Jan Johansen

Næbfisk er i familie med Havbasser, Sølvtøj, Flade og hvad vi ellers finder på af løjerlige øgenavne 
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Apr 2014 kl. 17:43
#Jan Johansen - nååååh  :)

Du skal såmend bare lige kaste 1 meter længere ude - så er de der - med garanti Big smile

Virker det ikke, skal du bare kaste endnu en meter længere ud - og så fremdeles LOL

Men ellers bør man måske gå efter "musikål" ?. Måske de så bedre hopper på krogen ?
Til top
Hans Henrik Petersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hhp Avatar

Tilmeldt:: 16 Maj 2011
Geografisk: sjælland
Status: Offline
Beskeder: 4
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hhp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Apr 2014 kl. 12:48
Helt galt var det nu ikke, hvis man kan stole på fangstrapporterne
Mvh
Hans Henrik
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down