Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hvorfor den hårde tone?

 Besvar Besvar
Forfatter
Mikael Tange Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelTange Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelTange Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hvorfor den hårde tone?
    Sendt: 25 Mar 2014 kl. 19:09
Jeg læser ofte i debatforum og nyder det læsestof, som jeg selv kan bruge i mit fiskeri. Det er underholdende at følge med i Jeres indlæg og jeg byder, til tider, selv ind med mit besyv, såfremt det er i tråd med emnet. I har lært mig meget og dette er jeg taknemmelig for!

Dog undrer jeg mig over den hårde tone, som jeg ofte kan tyde. Vi er jo ikke alle lige dygtige/kloge mht fiskeri. Det er okay at stille "dumme" spørgsmål. Hvis man ikke kunne stille dem her, så ved jeg ikke hvor det ellers skulle være. Det er 1000 forskellige holdninger til fiskemetoder, yngelpleje, Tangeværket og meget andet, der ligge folk meget nært og det forekommer tit, at man kværulerer på andres indlæg, selvom det intet med tråden har at gøre...

Men det sagt, vil jeg gerne appelere til at skrive ordentligt og i en sober tone.

Så tag dog ud og fisk i stedet for at bitche herinde Wink

I bedste mening.

Tange
Til top
Peder Zeuthen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peder Zeuthen

Tilmeldt:: 31 Maj 2013
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peder Zeuthen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2014 kl. 19:28
Hej Mikael
Jeg er meget enig med dig, har selv stor glæde af dette forum, men hvor er det en skam at der engang imellem ikke er højere til loftet….
Lad os holde en ordentlig tone..

de bedste hilsner fra Peder

Til top
S.V. Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.V.Jørgensen

Tilmeldt:: 27 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.V.Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2014 kl. 20:44
Hvorfor den hårde tone?
Bliver der spurgt - Tjah, det må jo være fordi folk mener at det er berettiget i en konkret kontekst. Eller også opfatter de det ikke som "hård" tone. De har i hvert fald noget på hjertet og siger det ligeud - gudskelov.
 
Jeg syntes det er fint at folk udtrykker sig klart og kritisk og ikke klynker overskudagtigt (staves konfliktskyhed) over at folk skændes verbalt og er uenige.
Men det er nok generationerne forskellige foudsætninger og man støder jo hyppiger på disse generationer med tresser forældre der klart har sunget for meget "Vi voksne er også altid skide bange og synger alt for mange klynkene sange"! sammen med ungerne. Dette istedet for at sikre tryghed og sikkerhed for ungerne og en mere normal opvækst.
Nå, skaden er jo sket, qua den foranstående sammenhæng mellem årsag og virkning, så de ramte må vel finde en måde at reparere skaderne og træne lidt i at blive sure på andre, i stedet for følelsesimperialistisk, at sige at det er alle os andre, der er skævt på den.
Så fat sutten med den anden hånd og sig sgu af en eller anden, prøv med en skarv.
 
k&b derude
Til top
Mikael Tange Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelTange Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelTange Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2014 kl. 20:58
Steen - du misforstår, medmindre du mener, at det er på sin plads at svine andre personligt til, blot fordi de er af en anden overbevisning, end dig.

Mvh den, jf. dig, konfliktsky og klynkede sanger.
Til top
Karsten Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karsten4 Avatar

Tilmeldt:: 08 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 499
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten4 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2014 kl. 21:18
Hej Mikael
 
Det emne har været debatteret mange gange herinde. Jeg synes, at tonen generelt er sober og absolut ikke er for hård. En sjælden gang, og det må jeg medgive dig, er der måske et par stykker, som går lidt rigeligt til stålet, men det har da også en vis underholdningsværdi.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2014 kl. 21:23
Hej tange
 
Jeg er helt enig med  dig, jeg kan måske give en lille fidus der kan minimere ærgrelsen over folks dårlige debatopførsel.
Undlad at se de tråde der er decideret holdningsprægede, og hvor der er rigtig mange indlæg.
De faktuelle tråde er oftest helt OK.
Man skal ikke tro at debatten bliver bedre af at man "siger tingene klart, og siger sgu af nogen" tværtimod.
 
Men det er vel sådan at det er administrator af siden der kan styre sidens debat niveau. og på denne side er der meget lang snor.
 
Det er jeg ikke så vild med -  så derfor kommer jeg mindre og mindre på denne side og mere og mere på andre.
 
På de engelske og svenske fora jeg kommer er der en klart bedre tone.
 
Men jeg ville være glad for et dansk forum (fordi det er mest relevant for danske fiskeriforhold) hvor tonen er holdt på et rimeligt niveau.
 
mvh hcg
Til top
Mikael Tange Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelTange Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelTange Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2014 kl. 21:36
Tak for tippet og ordene.


Mvh
Tange
Til top
Dan Grevelund Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Grevelund

Tilmeldt:: 23 Mar 2014
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Grevelund Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2014 kl. 22:47
Hej Mikael,
Jeg er meget enig med dig. Jeg har fisket i mange år. Men der er stadigvæk mange områder, hvor jeg ved meget lidt. I andre foraer har jeg oplevet at folk var grove, når jeg stillede et "dumt" spørgsmål. Det gør jo så, at jeg holder mig lidt tilbage. Jeg har som Hans også oplevet en bedre tone på udenlandske fora. Det kan være et tilfælde. Eller måske har vi bare lidt nemt ved at tage nej-hatten på her i landet??
Mange gode hilsner
Dan
Til top
Klaus Bøse Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Skarvbassen

Tilmeldt:: 26 Sep 2012
Geografisk: Danmark
Status: Offline
Beskeder: 299
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Skarvbassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Mar 2014 kl. 23:04
Ubetinget enig med dig Michael. Heldigvis synes jeg, at de mennesker der fører sig frem med den aggressive og krænkende  tone ofte udstiller sig selv og deres manglende sociale kompetencer på måder, der er til at få øje på. Og så mener jeg faktisk de skal ties ihjel. En krænker er fortabt uden offer. 
Til top
S.V. Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
S.V.Jørgensen

Tilmeldt:: 27 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér S.V.Jørgensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2014 kl. 00:28
Hej Mikael
Enig med dig, det er sjældent befordrende, bare at "svine" at folk, det gider jeg heller ikke. Men som Karsten fuldstændigt korrekt siger, så hører vi den "sang" for ofte.
Selvklart udtrykker folk sig her mere naturligt, qua form, end hvad de måske ville gøre ved bageren - ok, for mig - men det ligger i konceptet.
 
Til dem der ikke kan klare tonen her, så er det da fint at de kan finde noget på urdu eller mandarin, der lever op til deres forventninger.


Redigeret af S.V.Jørgensen - 26 Mar 2014 kl. 00:37
Til top
Henrik Christensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Christensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 1259
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Christensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2014 kl. 08:10
Der vil altid være nogle ultra rabiante personer, som bare partout vil være modsat al sund fornuft og derved bliver tonen nogle gange lidt skarp i kanten, men som andre skriver, så kan man jo bare lad være med at læse det. Wink
Tror det er mest for at provokere andre, at de skal op i en anden toneleje.
Men syntes slet ikke det er så slemt som det har været....

Mvh
Henrik Christensen
Til top
Søren Jacobsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Banjo 1

Tilmeldt:: 04 Maj 2013
Geografisk: Dk
Status: Offline
Beskeder: 42
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Banjo 1 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Mar 2014 kl. 20:57
.. For mange "sofa" fiskere. i forhold til dem der er ude i natur hele år.
 største Grund er..  Ville samme folk, der sidder/smider komment hele dag her i år"rundt!/ gået, samlet en selv smidt dåse, eller skod op... Ville Dejlige DK, være reneste land på "klode".

Jacobsen.

;-)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down