Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Reel Mayfly taying ????

 Besvar Besvar
Forfatter
kenneth westlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
westlin Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2002
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér westlin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Reel Mayfly taying ????
    Sendt: 05 Mar 2014 kl. 18:19
Hejsa.
Jeg har set nogle der laver may fluer meget realistisk, men hvor finder man hvordan man gør, jeg leder efter videoer hvis de findes. Jeg har prøvet at google med uden held, der er kun fotos af dem ikke hvordan man laver dem.
Håber at der er en der kan hjælpe mig.
på forhånd tak.

venlig hilsen
kenneth

P.S jeg har købt Reel wings og uv-lim.
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2014 kl. 18:53
besøg flytyingforum.com
søg på realistic flytying, graham owen, paul whillock etc. 
Frenkenfly.com m.f. 
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2014 kl. 19:55
Hej Kenneth.

Når talen er på binding af realistiske insekter til praktisk fiskeri, så er der noget i min praktiske verden, der strittet lidt imod, forstået sådan, at jeg som proffessonel fluebinder i mere end 40 år, har den erfaring, at det realistiske normalt ikke giver flere fangster, men oftest problemer ud over det sædvanlige.

Jeg har så samtidig majflue binding og fiskeri, som speciale, og det har jeg også rodet med i 40 år, og været velsignet med måske Danmarks bedste Stalling og bækørred vande, hvor tingene er prøvet i praksis.

Realistiske insekter? ja nu er det hele jo egentlig ødelagt på forhånd, for et naturligt insekt har jo ikke en krog at slæbe rundt medWink

Trods det kan der i dag laves rigtig mange tiltag til at få insektet bundet meget nøjagtig, uagtet det med krogen, men de fleste tiltag, med vinger og størrelser, giver oftest store problemer med kast, og snoede forfang.

I dag er der løsninger på det hele, mest fordi man finder på hele tiden.

Jeg anbefaler denne hjemmeside, fordi man her arbejder seriøst med, at få tingene til at ligne, men vis man mener, der er mere fangst ved realistisk fluebinding, så mener jeg, at man bliver slemt skuffet:

http://www.jsonsweden.com/instruktioner-filmer-flugbindning

På hjemmesiden er der vidio, og instruktioner, og en masse tilbehør.

Før alt det kunne købes, lavede jeg tingene selv, men de omtalte problemer, når man bruger de forskellige tilbehør kæmper jeg også med, men jeg arbejder med det, og min måde at takle realistisk fluebinding kan ses her:

http://afiskeri.dk/index.php/leg-med-alternative-materialer.html

Praktisk fiskeri vil oftest vise, at vanskelige fisk, under majfluernes klækning, oftest fanges på meget simple mønstre, såsom CDC typer af typen klækker, det er i hverfald mine favoritter, men jeg tar chansen, og bruger de realistiske fluemønstre, vis fiskene spiller tosset, og da kan man måske være heldig, at få fingre i en af åens helt store fisk, da de under specielle forhold ikke kan lade de realistiske mønstre væreWink

I sæsonen 2013, var der i mine vande, rigtig mange majfluer, i alle typer, men fiskene var rigtig "dumme", men en realistisk nyklækket dun, kunnen en af åens konger ikke stå for, så med 53cm. og en fin vægt, blev bækørreden returneret med tak for en stor oplevelseSmile

Mvh
P.K.


Redigeret af PK - 05 Mar 2014 kl. 19:55
Til top
kenneth westlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
westlin Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2002
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér westlin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2014 kl. 20:10
Citat: Steffan

besøg flytyingforum.com
søg på realistic flytying, graham owen, paul whillock etc. 
Frenkenfly.com m.f. 

jo tak, Jeg har søgt på disse navne du har skrevet, men ingen trin for trin der heller.
Det er ikke reel mayfly taying, der er almindelige mønster under trin for trin og det er ikke det jeg leder efter.
Jeg så at graham owen har sin egen hjemmeside, men her er det meget dårligt vist hvordan man laver en mayfly.
Til top
kenneth westlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
westlin Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2002
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér westlin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2014 kl. 20:19
Citat: PK

Hej Kenneth.

Når talen er på binding af realistiske insekter til praktisk fiskeri, så er der noget i min praktiske verden, der strittet lidt imod, forstået sådan, at jeg som proffessonel fluebinder i mere end 40 år, har den erfaring, at det realistiske normalt ikke giver flere fangster, men oftest problemer ud over det sædvanlige.

Jeg har så samtidig majflue binding og fiskeri, som speciale, og det har jeg også rodet med i 40 år, og været velsignet med måske Danmarks bedste Stalling og bækørred vande, hvor tingene er prøvet i praksis.

Realistiske insekter? ja nu er det hele jo egentlig ødelagt på forhånd, for et naturligt insekt har jo ikke en krog at slæbe rundt medWink

Trods det kan der i dag laves rigtig mange tiltag til at få insektet bundet meget nøjagtig, uagtet det med krogen, men de fleste tiltag, med vinger og størrelser, giver oftest store problemer med kast, og snoede forfang.

I dag er der løsninger på det hele, mest fordi man finder på hele tiden.

Jeg anbefaler denne hjemmeside, fordi man her arbejder seriøst med, at få tingene til at ligne, men vis man mener, der er mere fangst ved realistisk fluebinding, så mener jeg, at man bliver slemt skuffet:

http://www.jsonsweden.com/instruktioner-filmer-flugbindning

På hjemmesiden er der vidio, og instruktioner, og en masse tilbehør.

Før alt det kunne købes, lavede jeg tingene selv, men de omtalte problemer, når man bruger de forskellige tilbehør kæmper jeg også med, men jeg arbejder med det, og min måde at takle realistisk fluebinding kan ses her:

http://afiskeri.dk/index.php/leg-med-alternative-materialer.html

Praktisk fiskeri vil oftest vise, at vanskelige fisk, under majfluernes klækning, oftest fanges på meget simple mønstre, såsom CDC typer af typen klækker, det er i hverfald mine favoritter, men jeg tar chansen, og bruger de realistiske fluemønstre, vis fiskene spiller tosset, og da kan man måske være heldig, at få fingre i en af åens helt store fisk, da de under specielle forhold ikke kan lade de realistiske mønstre væreWink

I sæsonen 2013, var der i mine vande, rigtig mange majfluer, i alle typer, men fiskene var rigtig "dumme", men en realistisk nyklækket dun, kunnen en af åens konger ikke stå for, så med 53cm. og en fin vægt, blev bækørreden returneret med tak for en stor oplevelseSmile

Mvh
P.K.

takker for info, det kunne jo være sjovt at binde en, efter at jeg var inde på http://www.deercreek.co.uk/  jeg blev da lidt tændt på at lave en sådan en.
jeg har lavet de kroppe som markus hoffman laver derinde. jeg har skrevet til markus om han ikke ville lave en hel mayflue på video, men det lykkedes desværre ikke, hvorfor jeg nu prøver at få hjælp herinde.
venlig hilsen
kenneth


Til top
Per Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Per Tofting

Tilmeldt:: 03 Mar 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 20
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Per Tofting Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 05 Mar 2014 kl. 23:04
Prøv at se www.jsonsweden.com
Flotte fluer, som alternativt kan bindes med cdc vinger og cdc omkring vingerne ala Marc petitjean. Disse twister ikke forfanget i samme omfang.
Til top
kenneth westlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
westlin Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2002
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér westlin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2014 kl. 18:03
er der flere der har gode råd ????
Til top
kenneth westlin Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
westlin Avatar

Tilmeldt:: 12 Mar 2002
Status: Offline
Beskeder: 175
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér westlin Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2014 kl. 19:06
takker prøver lige igen at google.Embarrassed
Til top
hans lindegaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flyfisherman

Tilmeldt:: 22 Feb 2003
Geografisk: Østfyn/sydfyn
Status: Offline
Beskeder: 108
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flyfisherman Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 06 Mar 2014 kl. 22:40
kig evt. under auktionen, der har jeg 2 bøger af Steve Thornton til salg, han kan noget med realistiske fiskefluer
Hans
Til top
Stefan Skovbo Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
stefanskovbo Avatar

Tilmeldt:: 07 Apr 2010
Status: Offline
Beskeder: 486
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér stefanskovbo Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Mar 2014 kl. 13:49
https://www.youtube.com/watch?v=2tdyCdoe5Fs

Her kan du se Markus Hoffman binde en smuk smuk Beatis Rhodani. Så kan du bare finetune den med størrelse og antal haletråde, til lige den du vil have
Min blog :-)
http://web.me.com/stefanskovbo/toerflue.dk/Velkommen.html
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down