Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Elektrisk Skarv

 Besvar Besvar Side  12>
Forfatter
lars mikaelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
lasse hagebro Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2010
Status: Offline
Beskeder: 1241
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lasse hagebro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Elektrisk Skarv
    Sendt: 10 Feb 2014 kl. 00:18

Elektrisk Skarv

Jeg har Sejbækken løbenden ca.75 m nedenfor mine stuevinduer. Der ligger en rigtig god havørred gyde banke lige udfor.  Selvfølgelig har der været meget gyde aktivitet i løbet af vinteren, det kan følges oppe fra stuen. Men så kom Carlo min nabos skarv.Angry Hvad gør man så. Jeg har ikke jagttegn og intet gevær, men jeg er elektriker. Strømmen til det gamle klækkehus, der ligger op til bækken kan styres oppe fra stuen.Wink

Så lagde jeg en elektrode ud i bækken, der hvor skarven Carlo plejede at holde til.

Den plejer altid at komme om morgenen, når jeg sidder og drikker kaffe ved vinduet.Smile

Det gør den ikke mere. Da jeg slog strømmen til, bare et kort svirp, var det som om, der blev startet en 150 HK Yamaha påhængsmotor nede i bækken. Nu ved skarven nok ikke, at der er noget, der hedder skridtspænding(elektrikerudtryk). Jo større afstand der er imellem fødderne, jo større spænding bliver der.Wink

Det ved skarven alt om nu. Med den fart den havde på ud vestpå, da den endelig kom i luften, må den først være stoppet i Thyborøn. Nu ved jeg ikke om skarver taler sammen og om rygtet blandt de sorte røvere, om hændelsen ved Sejbæk er nået hele banden rundt. Der har ikke været skarver siden. Clap

Det kan ikke anbefales u sagkyndige at bruge metoden.Ouch

mvh Lasse Hagebro




Redigeret af lasse hagebro - 10 Feb 2014 kl. 00:26