Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Whiting spey salmon hackle

 Besvar Besvar
Forfatter
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Whiting spey salmon hackle
    Sendt: 27 Dec 2013 kl. 18:29
Er der nogen der ligger inde med et par fjer de ville sælge til en fornuftig pris. ?
så høre jeg gerne fra dig

Man kan åbenbart ikke købe dem løse - men kun købe en hel nakke til 600-900 kr,-


www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Anders Bak Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Andersb Avatar

Tilmeldt:: 09 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 157
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Andersb Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2013 kl. 18:39
Har sendt dig privat besked😀
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2013 kl. 18:39
faldt over denne, er det ikke et alternativ, ved godt det er Høne og ikke HANE

http://www.korsholm.dk/dk/patty-pink.html
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Jørgen Sørensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jørgen S Avatar

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Geografisk: Cph
Status: Offline
Beskeder: 1242
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jørgen S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2013 kl. 18:54
Af sådan en 800kr. speynakke bliver der ca. 125 stk. pattegris i acc. kvalitet
så kan du jo regne ud hvad en fjer ca. koster eller køb et "samlesæt" til pattegrisen
og brug fjerne til din egen flue


/J


Redigeret af Jørgen S - 27 Dec 2013 kl. 18:55
Til top
Jørn Frank Mortensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lionfish Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2005
Status: Offline
Beskeder: 151
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lionfish Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2013 kl. 21:27
spey hackler i forskellige farver se www.lionfish.dk under fjer materialer
 
Mvh Jørn
Til top
Casper RH Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
CasperRH

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér CasperRH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2013 kl. 22:00
Jeg købte sådan en spey høne fra korsholm og har lavet et par fine pattegrise ud af den. Har dog aldrig prøvet hane så har ikke noget at sammenligne med.
Til top
Peter Stoltze Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Stoltze Avatar

Tilmeldt:: 22 Okt 2003
Geografisk: Vestsjælland og Himmerland
Status: Offline
Beskeder: 89
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Stoltze Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2013 kl. 22:12
I sættet fra Salmon Fly er der 2 x 10 hackler til hale- hhv. kropshackel. Vil Forummets ærede medlemmer mene at det rækker? Min egen erfaring med Pattegrise udsiger, at der skal det dobbelte til, dvs. to til halehackle og to til kropshackel. Men...

Kvaliteten af den enkelte nakke har selvfølgelig en del at sige, og der har for nylig været en (binde)tråd om dette. Jeg har selv to Whiting Spey hanenakker: En grå klassificeret som "Silver" (købt hos SalmonFly efter at have bundet Øland Shrimp sammen med skaberen på kanten af Vejle Fjord) og en salmon/lyserød klassificeret som "Bronze" (købt 1-2 år senere af Pattegrisens far, da denne og GoFishing var på gæsteoptræden i Grøndalcentret). Der er markant forskel på kvaliteten af fjerene, og med en nakke i kvalitet som den grå holder 1+1 fjer pr. flue nok udemærket. Det er muligt, at den store efterspørgsel på nakkerne også har fået klassifikationen til at skride, således at flere nakker kommer igennem Whitings kvalitetskontrol (sådan en går jeg stærkt ud fra at de har!), evt. som bronzenakker. Som jeg husker det var Sølvnakken oven i købet en hundredemand billigere end bronzenakken. Hurra for udbud og efterspørgsel Wink
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2013 kl. 22:23
Kender ikke så meget kvalitet på de spey. Da jeg ikke ejer nogen
Skal i Korsholm imorgen og købe det sæt jeg linkede til, dog skal det bruges sammen med er 3D Pro skjold i en let udgave. Der var kun spey hacklerne jeg manglede. Så håber der får an
Med de fjer
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Frank Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
fragreped

Tilmeldt:: 28 Mar 2011
Geografisk: Odense M
Status: Offline
Beskeder: 24
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fragreped Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2013 kl. 22:43
Jeg har prøvet begge de beskrevne sæt. Sættet fra Salmon Fly er ok ,men i sættet fra Korsholm er der til mange fluer. Jeg synes at de fjer der var med fra Salmon Fly var lidt små og kunne let ha brugt flere til at binde 10 fluer..
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Dec 2013 kl. 23:41
Jeg har aldrig brugt mere end 2 speyhackler pr. Gris.
Hvis du bruger 4 har du enten for mange penge eller
os er nakken i en rigtig dårlig kval.

Medmindre du bruger de aller mindste fjer på nakken.

FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2013 kl. 00:10
Det er vel også smag og behag hvordan man vil dresse sin gris... Nogen ville nok nøjes med mindre fjer og andre laver deres fluer i flatwing str..
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Dec 2013 kl. 19:03
Når fandt frem til korsholm med det sæt. Og må sige at de fjer der er med at faktisk rigtige rigtige fine. DOG går man op i str. # 4-2 krog så skal der altså Hane fjer til desværre

Brugte # 6 idag, det er fint, og den skal nok komme et par havørred til hugget, vilel jeg mene


www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Claus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
flycast Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 642
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flycast Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2013 kl. 13:47

lige en enkelt mere til foråret
www.drift4photo.dk
www.kystfiskerihorsens.dk
Til top
Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
tomelp

Tilmeldt:: 22 Jun 2012
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tomelp Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 29 Dec 2013 kl. 17:09
jeg bruger dem her https://mistpool.com/index.php?cPath=37_106
der er ikke de rigtige men minder meget om dem

Tight lines
Til top
Jesper Michelsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Jespmic

Tilmeldt:: 21 Okt 2014
Geografisk: Odense
Status: Offline
Beskeder: 1
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jespmic Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Okt 2014 kl. 01:27
Jeg sælger en Whiting spey salmon hackle.

Der er kun brugt fjer til 2 fluer i den ellers som ny.

Sælges som set på billedet.

475kr. pris ikke til at ændre


Kontakt tlf.
22555102

















Redigeret af Jespmic - 22 Okt 2014 kl. 01:32
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down