Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

bundfiskeri med powerbait

 Besvar Besvar
Forfatter
Malte Danø Klingberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MalkDeKoijn Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2013
Geografisk: Allerød
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MalkDeKoijn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: bundfiskeri med powerbait
    Sendt: 08 Aug 2013 kl. 22:15
Hej,
Kunne godt tænke mig at prøve at fiske powerbaiten på et bundrig, men er helt blank på hvordan man laver rigget. Så jeg vil bliver meget glad hvis i kunne fortæller hvordan man laver et godt rig til powerbait meget gerne med billeder.
På forhånd tak
Malte

Til top
Christoffer Windfeld Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Windfeld Avatar

Tilmeldt:: 22 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Windfeld Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2013 kl. 22:23
Hej! 

Nu er jeg ikke p&t ekspert, men de gang jeg har fiske powerbait på bunden, har jeg bare smidt et par "klemme bly" på linen i en passende længde fra trekrogen med powerbait :-) 

Håber det kan bruges til noget. Det kaster iøvrigt ok..
Venligst Christoffer
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2013 kl. 22:34
Nemlig bare et eller flere stykker bly og en lille krog skal ikke være for stor for ellers synker dit power bait i stedet for at svæve



Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2013 kl. 22:58
du tager din line, binder en enkelt krog på i str. 10, alt efter forholdene tager du et splithagl og klemmer på linen ca. 1 meter fra krogen. 
rul/form powerbaiten godt og varm den op i hånden, 
hvis den varmes grundigt op spredes duftsporet mere.

dæk krogen, bruge endelig ikk for meget en lille fin klump, form det som en 
aflang firkant og kast ud. 

simpelt og effektivt har vel landet 100+ på denne metode :)
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Malte Danø Klingberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
MalkDeKoijn Avatar

Tilmeldt:: 14 Apr 2013
Geografisk: Allerød
Status: Offline
Beskeder: 15
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MalkDeKoijn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2013 kl. 23:03
Mange tak for svarende, jeg glæder mig til at prøve det!  :)
Til top
Michael TwisttmannAbildtrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Twisttmann Avatar

Tilmeldt:: 10 Okt 2007
Status: Offline
Beskeder: 614
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Twisttmann Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 10:01
jeg har fisket det med synkende bombarda, 2-3m line og en lille trekrog. og så lige et enkelt splithagl ½-1m før krogen. Så er der godt med vægt til at kaste i de større søer. Så har jeg spinnet så langsomt ind som næsten muligt, når man så på stangspidsen kan se at nu er der det mindste modstand, så har jeg holdt pause... og trækker det lidt den anden vej, så har jeg lavet modhug... powerbaiten har jeg formet som aflang pølse(dråbe) med skrå kant ved krogen så den snurrer og er livlig ved indspindning.
Til top
Anders Almskou Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Anders almskou Avatar

Tilmeldt:: 28 Maj 2011
Status: Offline
Beskeder: 224
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders almskou Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 09 Aug 2013 kl. 11:24
Hvis du vil fiske powerbaiten stationært på bunden vil jeg anbefale dig at bruge mere  end et splithagl og så sætte dem forskudt på linen, det gør at powerbaiten ikke vil flyde direkte op i din hovedline når den ligger på bunden.
Jeg vil dog anbefale dig at fiske aktivt istedet for, hvis du har et par bombardaer nogle synkende og andre flydende og så bare fiske dem langsomt ind det er langt mere effektivt.
På den måde har du også mulighed for at skifte til feks fluer efter dit bombarda flåd eller jighaler, hvis de ikke vil bide på powerbaiten :)
Mvh Anders Almskou
Islynene juniorafdeling for Lystfiskerforeningen af 1926
www.lf26.dk/aktivitetsprogram-for-islynene-2013/
Til top
simon agerholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
simon agerholm2 Avatar

Tilmeldt:: 16 Aug 2009
Status: Offline
Beskeder: 1440
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér simon agerholm2 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2013 kl. 07:08
Synkende bombarda, en lille svirvel, et forfang med en længde som gør at du fisker i den nederste 1.del af vandsøjlen.
3-krog størrelse 14-18.
Absolut intet bly på forfangslinen.

Kast ud i vifteform, så du får affisket søen, og flyt din bait mindst hver 5. minut.
Flyt det 2-5 meter i en enkelt og rolig bevægelse - tit bider fisken netop som du flytter agnen (hvis du flytter den langsomt).

Husk at powerbait er en slugeagn, altså at fisken skal have 10 sekunder til at sluge, inden du giver et roligt og beskedent modhug.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down