Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Mandal lige nu?

 Besvar Besvar
Forfatter
Thomas Bank Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tbank Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tbank Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Mandal lige nu?
    Sendt: 30 Jul 2013 kl. 18:16
Hej

Nogen, der ved, hvordan Mandal fisker lige nu? Vejret fortæller nogenunde samme historie som Bjerkreim: Ikke en dråbe i juli og lav vandføring. Lidt regn nu på torsdag, men ikke noget, der ser ud til at ville gøre den store forskel. 

Men fiskeriet - er der laks på gang? Fanges der?

Vh

Thomas
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 183
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2013 kl. 19:52
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Jul 2013 kl. 23:34
Vi var 5 mand, der kom hjem søndag efter en uge i Mandal sone 3.

Der var ikke mange laks i elven, og nogle dage var den helt død.
Midt i ugen var der formentlig en lille opgang, der resulterede i 3 mindre laks til 2 mand.
Resultatet for vi 3 andre var nogle enkelte hug i løbet af ugen, men ingen på land.
Der blev fisket både med flue og spinder.

Vandføringen var fin hele ugen, men jeg tror, at det er opgangen, der har svigtet.

Ejner

Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2013 kl. 08:56
Vi er klub der skal der op i uge 34, men vi ved i øjeblikket ikke om vi kommer afsted da de arbejder på muligvis at lukke for fiskeri eller måske kan man nøjes med at genudsætte hun fisk på over 90cm. Andre elve omkring Trondheim er blevet lukket pr d 1-8.
prøv at læse dette som glæder for Mandalselven : 

Midtsesongevaluering

Midtsesongevaluering foretas 25. juli, eventuelle tiltak innføres fra 1. august. 
•    Dersom gytebestandsmål ser ut til å nås, videreføres reglene ut sesongen. 
•    For sesongen 2013 vil fisketid i sone 1, 2 og 3 maksimalt være tom 31.08  
•    Dersom gytebestandsmål ikke ser ut til å nås vil et av følgende alternativ skje: 1) døgnkvoten reduseres til 1 laks pr fisker og innføres utsettingspåbud for laks over 90 cm (ca 7,5 kg), eller i verste fall 2) fisket stoppes helt. 
•    Innskrenkninger i fisketid, endring i døgnkvoter m.m. vil ikke gi grunnlag for refusjon av fiskekort.



Til top
Henrik Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wilson_177 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 358
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wilson_177 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2013 kl. 09:42
okay nitten

vi er et helt hold der skal der op i uge 35
Mvh Henrik Larsen
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2013 kl. 10:10
Ja det er sgu surt Confused

De kunne nu godt se at komme med en udmelding om det bliver det ene eller det andet så vi har noget at forholde os til !

Det er jo den første  imorgen så det er ikke meget tid man får og med fylkemanden kan man aldrig vide. Han kan godt finde på at frede elven fra næste dag kl 18.00  Det er sket FØR
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2013 kl. 10:21
Jeps.., det er sgu´ lidt surt, vi ikke kan få en opdatering på hvad der bliver gældende for mandalselven fra den 1-8..,specielt når man har bestilt hytte

Leif P
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
Henrik Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wilson_177 Avatar

Tilmeldt:: 02 Jul 2008
Status: Offline
Beskeder: 358
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wilson_177 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2013 kl. 10:49
hej Carsten o

hvor har du fundet den Midtsesongevaluering henne
Mvh Henrik Larsen
Til top
Ejner Nygård Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Ejner Avatar

Tilmeldt:: 29 Aug 2003
Geografisk: Århus Syd
Status: Offline
Beskeder: 205
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Ejner Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2013 kl. 11:15
Af lokalkendte fik vi i lørdags at vide, at efter mødet i torsdags fortsætter fiskeriet i Mandals elven uændret efter 1. august.
Hvis i står for at rejse der op, så kontakt Marnardal laksecenter for at få endelig besked.

knæk og bræk
Ejner
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2013 kl. 11:51
Okay...,sidste nyt, kvoten på fangst af gydelaks er opfyldt.., så ingen ændringer P.T.

Leif P
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2013 kl. 12:26
Hej Henrik


Tryk på sone 3 oppe øverst Wink
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2013 kl. 12:32
Citat: leif P

Okay...,sidste nyt, kvoten på fangst af gydelaks er opfyldt.., så ingen ændringer P.T.

Leif P

Som OVE LEIF skriver er der lige tikket NYT ind om Mandalselven,, Tongue LÆS HER : 


31. juli 2013Midtsesongevaluering Mandalselva 2013 
Midtsesongevalueringen i Mandalselva er nå gjennomført. Fangster pr 25. juli viser at gytebestandsmålet (GBM) vil bli nådd med god margin dersom det ikke inntreffer uforutsette forhold frem til fiskeslutt. Med virketid fra 1. august vil da følgende gjelde:

  • Fisketiden i sone 1, 2 og 3 vil være tom. 31.08.13
  • Fisketid i sone 4 vil være tom. 15.09.13
  • Sesongkvote på 50 kg laks opphører
Det er rapportert færre laks på laksebørsen i år enn på samme tid i fjor. Mange lakseelver i Norge opplever det samme, men i sterkere grad enn Mandalselva. Fiskere oppfordres derfor til gjenutsetting av holaks over 3 kg ut sesongen.


Redigeret af carsten o - 31 Jul 2013 kl. 12:33
Til top
Thomas Bank Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tbank Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tbank Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2013 kl. 19:46
Tak for gode og oplysende svar. Det er vældig værdifuldt for os, der skal derop i næste uge.

Hvad med grej til den vanskelige elv? Små fluer? Hvilke farver? Flydende + poly? Hvad har båret succes, og hvad har ikke?

På forhånd tak.

Thomas
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2013 kl. 20:37
Hej Thomas !

Rejs aldrig til Mandalselven uden disse 3 fluer : T&L og Black Heron samt Silver Grey Wink

Dem bruger jeg i forskellige str  samt på dob krog og som rørflue !

Dem har jeg fanget mange laks på der oppe !

Ellers fluer hvor der indgår noget orange i vingen plejer at være godt i Mandalselven.

En lille (hemmelig flue)  som jeg bruger, er en silver grey med kingfisher blue front hackle i stedet for natur perlehøne  Wink  

Det er hvad jeg bruger der oppe når jeg er afsted.
Før havde jeg mange flere, men nu har jeg kogt det ned til disse fluer i forskellige størrelser og de fanger LAKS Big smile 
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Jul 2013 kl. 22:17
Hej
Det er rigtigt som andre har skrevet med midtvejs evalueringen, og det eneste de har reguleret er af man har stoppet for års kvoten, så man kan trygt tag afsted og fange maks 2 laks og 2 ørreder pr. Mand pr. Dag

Med hensyn til grej, kan jeg varmt anbefale og klikke forbi Afiskeri.dk, som har den mest informative under side om netop mandalselven, og der er masser af billeder fra alle del soner i sone 2 og selvfølgelig også fra sone 3

Er selv ved mandalselven til afslutningen i uge 35

Og jeg vil i uge 33 komme med dugfriske nyheder fra elven på Afiskeri.dk

Knæk og bræk ved mandalselven, det kan jo været ved mødes deroppe i uge 35
Til top
Ove Leif Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
leif P Avatar

Tilmeldt:: 14 Feb 2007
Status: Offline
Beskeder: 265
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér leif P Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 01 Aug 2013 kl. 10:39
Hej Thomas

Omk. fluer..., Red/Green butt i to størrelser 6-8.., så er du godt på vej til en succes!

Fluestang 12-13 fod 8# og flydende SH. med en synke spids 2/3 + et par meter forfang ved normal vandstand !

Er elven meget lav.., er det tid til green highlander str 8-10 + 1 hånds med flydende SH. og intermediate spids!

Mer behøves ikke.., men som lystfisker vil man jo gerne prøve nyt, så alt er tilladt !!

Leif P   

Redigeret af leif P - 01 Aug 2013 kl. 10:40
Because:Maybe one day i will catch a mermaid!
Til top
Thomas Bank Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tbank Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tbank Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2013 kl. 13:18
Hej med jer

Ville lige åbne denne tråd igen med frisk nyt deroppefra.

Fik min debut som laksefisker i forgårs, den 6. august kl. 6.40 på stykket opstrøms laksehytterne ved Heddeland. Lille fisk (2,8 kg), men min første, så jeg er lykkelig.

Det regnede voldsomt, natten før vi ankom, men folk sagde, at vandværket havde holdt meget af det tilbage. Elven var faldet (!) 10 cm om morgenen, men til gengæld steg det i løbet af dagen (lørdag den 3. august) og herefter støt og roligt i løbet af ugen.

Alle siger, at det har været et svært år for Mandal (en enkelt nævnte 600 fisk mod sidste års 3000 ved samme tid, men det har jeg ikke tjekket). Men vi har altså set fisk både springe og landet af andre fiskere hver dag. Også store fisk (7-8 kg). Nå ja, og så landede vi selv to. Min storebror kanede en 5,1 kg's i land fanget på spinner.

De fleste af de fisk, vi har set landet, er fanget på relativt dybt vand i kanalerne omkring hytterne (men det er retfærdigvis også der, vi har opholdt os mest). Vi hørte i går (onsdag) om en morgenfangst på Fuglestveit-stykket nedstrøms broen på 9 kg. Og her er det ikke vildt dybt. I hvert fald ikke over det hele.

Der var én her på tråden, der anbefalede flydeline + synke 2-forfang. Det er et rigtig godt råd. Det var det, der sad for enden af min line, da jeg fangede mit livs første laks. Det dybe og langsomme virker som god medicin til de lidt træge fisk. Jeg prøvede også med flyde + synke 4, hvilket man sagtens kan mange steder, uden at hægte sig fast i bunden.

En svensker, der fangede en 7,5'er ved Kålfossen den aften, vi ankom, havde dog ren flyde for enden. Så: Ingen regel uden undtagelse, vel?

Små fluer virker også til at være et godt råd. Gerne med lidt vægt på, siger nogle, men det havde mine altså ikke. Jeg tænker, at et synkeforfang kan gøre det arbejde.

Nå, men det var lige en frisk rapport fra en smuk oplevelse i det norske. Og denne gang var det ikke bare en god tur. Det var en rigtig god tur!

Skitfiske!

Thomas
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 08 Aug 2013 kl. 16:14
Hej Thomas
Tillykke med laksen og tak for frisk Info fra den dejlige mandalselv
Til top
Carsten O Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
carsten o

Tilmeldt:: 08 Nov 2012
Geografisk: SydFyn
Status: Offline
Beskeder: 670
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér carsten o Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2013 kl. 15:19
Hej Thomas !

Så lige at dig og din Laks var kommet på laksebørsen Wink

Tillykke med den og fint med noget input deroppe fra !

Er lige ved at binde de sidste fluer inden jeg skal af sted.

Vi rejser lørdag(d17) morgen kl 5.00   Big smile


Redigeret af carsten o - 10 Aug 2013 kl. 15:21
Til top
per stubtoft andreasen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
per andreasen

Tilmeldt:: 09 Mar 2013
Geografisk: lemvig
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér per andreasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2013 kl. 20:40
Tillykke med Laksen, vi rejser fredag(d23) og skal fiske i zone 2. Så nu ved vi at der er fisk, det har ellers været ret negativt hvad der har været skrevet om vand og Laks i Norge den sidste tid. Så mange tak for INFO. MVH Per
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2013 kl. 22:31
Hvor skal i bo per
Til top
Thomas Bank Møller Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
tbank Avatar

Tilmeldt:: 18 Okt 2004
Status: Offline
Beskeder: 11
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tbank Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 10 Aug 2013 kl. 23:26
Jeg takker mange gange for lykønskningerne.

Min storebror og jeg sender en varm tak til Steffen Lippoldt, manden med de to 6+'ere hhv. i mandags og i tirsdags, for sine gode råd om fluevalg og langsomt fiskeri. Hans fangster kan også ses med billede på http://212.125.211.23/FR/(S(efzu0vpezin5rzok4lugjkyj))/WebForm1.aspx?ID=4%2f

Venligst

Thoma
Til top
per stubtoft andreasen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
per andreasen

Tilmeldt:: 09 Mar 2013
Geografisk: lemvig
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér per andreasen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Aug 2013 kl. 07:20
Hej Michael. Vi skal bo hos Hauge Laks, og fiske på hans a-b og c stykke. MVH Per
Til top
Jesper Mølholt Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Parklederen

Tilmeldt:: 29 Jul 2007
Geografisk: Nordjylland nord for sæby
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Parklederen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Aug 2013 kl. 09:53
Hej Michael! Jeg har stadig min første fluelaks tilgode, og vi skal til Mandal i uge 35. Vil du ud med nogle af fluerne der benyttes deroppe?
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Aug 2013 kl. 12:06
Hej Per
Ok det og også nogle klasse stykker som giver jer fisk, god tur
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Aug 2013 kl. 12:10
Hej Jesper
Ja det vil jeg da gerne fortælle dig.
Rød mandal, fuglesviet fluen, fluer med orange sort vinge og grøn sort vinge, plus så fisker en af deres lokale fluer med et lyse blåt fronthackel også rigtig godt. Du skriver bare hvis jeg skal uddybe det i en mail
Mvh
Michael
Til top
Christian Ebbesen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Christian_Ebbesen

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Geografisk: Lillebælt
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Christian_Ebbesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Aug 2013 kl. 15:32
Hej Michael
Du er velkommen til at uddybe det lidt mere her på tråden.
Gerne med noget linevalg ved forskellige vandstande.
Tager derop i uge 35 og er ved at gå i startblokkene :-)
På forhånd tak
Christian
Til top
Jesper Mølholt Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Parklederen

Tilmeldt:: 29 Jul 2007
Geografisk: Nordjylland nord for sæby
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Parklederen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Aug 2013 kl. 16:23
Du må meget gerne uddybe det lidt Michael! Os hvor i zone 3 i fiskede, og hvilke liner/synketipper du brugte... Skal fiske med enhånds, har en guideline lecie 10" kl 8 og et danielsson 6nine. Kan det ikk bruges deroppe?
Til top
Michael Olsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Afiskeri Avatar

Tilmeldt:: 01 Jul 2009
Status: Offline
Beskeder: 425
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Afiskeri Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 11 Aug 2013 kl. 19:20
Hej begge og andre.
Ang. Vandføring så er den perfekt føring for zone 3 , at den skal være under 50. Ellers suser den som reelt lige igennem zone 3

En s1/s2 er den Line jeg vil anbefale og så alt efter vandstand fisk med u eller belastet flue.

Stykker som kartoffel strækket og finså er to rigtige gode steder i zone 3, med også opstrøms glemenstraumen er godt

I zone 2 er holmesland p, grimefossen,fuskeland og selvfølgelig Hauge stykkerne hot vald jeg vil anbefale.

På lav vandstand er en grøn lille flue sagen, på middel er det sort/orange, men på høj vandstand er det ved bålet det sker. For der kan man som fluefisker godt spare krudtet til den falder igen. Det med farven på fluen til en bestemt vandstand er min erfaring. Der vil jo nok være andre der har en helt anden holdning til dette. Men prøv jer ellers lidt frem. Du kan på Afiskeri.dk læser utrolig meget mere om mandalselven

Tight Lines ved mandslselven
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down