Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Chest Packs..

 Besvar Besvar
Forfatter
Chris V. Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Fly washer83

Tilmeldt:: 19 Jul 2013
Geografisk: Midt/Vest Jyll
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fly washer83 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Chest Packs..
    Sendt: 22 Jul 2013 kl. 06:33
Hej.. Vil lige høre jeres mening om chest packs.
Er det noget i bruger.?
Hvor.?
Hvornår.?
Slags/mærke og Størrelse.?
Til top
Kim Krikau Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kim Krikau Jensen

Tilmeldt:: 26 Feb 2011
Geografisk: Jylland
Status: Offline
Beskeder: 809
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kim Krikau Jensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2013 kl. 08:39
Jeg har en Simms headwaters chestpack. Jeg synes at chestpacks meget hurtigt mister deres funktion hvis man har mere end en flueboks i. Hvis man skal grave sig igennem fluebokse for at komme til de mindre ting (lineklipper eller andet) Det er ved at være nogen måneder siden jeg sidst brugte min. Lige for tiden overvejer jeg om jeg vil prøve at være minimalistisk med vadejakken eller om jeg skal købe en vest og have udoverjakken.

Redigeret af Kim Krikau Jensen - 22 Jul 2013 kl. 08:42
Hilsen Kim.
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2013 kl. 09:00
Jeg har haft adskillige chest packs (de fleste faktisk) både de helt store der ligner et par kampe babser og de helt små der kun indeholder det ALLER mest nødvendige...

kan jeg li' chest packs? "ja" det kan jeg, ellers var jeg vel ikke vendt tilbage til dem igen og igen... fungerer de for mig ? "nej" det gør de ikke... enten er de for små og kan ikke indeholde de ting jeg gerne vil ha med mig, ellers er de for store og og uhandy, og jeg ender med at smide den fra mig på stranden... og så kunne jeg ligeså godt ha haft en rygsæk med...

dikterer vejret vadejakke (og hvornår gør det snart sagt ikke det??) så pakker jeg mine sager i den. er vejret til trøje, softshell eller mindre så er det min gamle simms vest der kommer med... skal jeg ikke vadefiske, så er det en stor hip pack der må holde for

der er vist kun en måde at finde ud af om det er oget for dig... og det er at kaste nogle kr efter den der falder bedst i din smag... og så komme ud til vandet og prøve den¨

mik
Til top
Chris V. Pedersen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Fly washer83

Tilmeldt:: 19 Jul 2013
Geografisk: Midt/Vest Jyll
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Fly washer83 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2013 kl. 09:25
Rigtig gode svar.. !! Du har ikke en til salg så Mikkel..??
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2013 kl. 11:15
jeg har aldrig haft en decideret chest pack, men har da et par tanker omkring tasker, veste og jakker..

da jeg i sin tid startede fiskeriet i put and take havde jeg en rygsæk, den blev jeg hurtigt træt af.. var så på en billig vest, men endte efter kort tid med bare at have en jakke jeg altid brugte med alt i lommerne..

jakken var sådan set fin nok, men den havde en række ulemper, den var varm og fiske i når solen bagte fra en skyfri himmel.. men der findes både tynde jakker uden en masse lommer og specielle vadejakker med et hav af lommer..

jeg fik derefter først en lille fishpond bæltetaske, men den kunne ikke rumme to bokse med endegrej/fluer og røg hurtigt videre, faktisk uden og blive brugt..

næste skridt var en vision love handles som jeg faktisk var udmærket tilfreds med, desværre var der en ting som irriterede mig.. jeg kunne ikke have min vindjakke med.. tit starter jeg fiskeriet mens der stadig er lyst og varmt, men der kan hen under aften blive køligt og brug for jakken.. madpakke er der heller ikke det store plads til, men det har jeg nu faktisk sjældent med ud og fiske..

næste skridt, og der jeg er i dag er simms vertical guide vest, en forholdsvis kort vest hvor jeg nemt kan fiske uden og være irriteret over vesten.. lommerne er nemme og komme til, og jeg kan altid have vindjakke, vand og ja evt madpakke i ryglommen uden problemer.. derudover føles vesten selv med vand, masser af endegrej osv ikke tung, fordi den sidder godt og findes i en størrelse der passer en, og i bunden er der faktisk mulighed for at stramme den ind..

jeg ville desværre ikke være 100 procent i stand til kun at bruge chest pack, men den har da en række fordele som gør jeg overvejer en til at supplere min vest..

fordele ved chest pack
-alt er ved hånden
-knap så varm som en vest (tror jeg da i alt fald ikke den er)
-sidder tæt på kroppen, og er spændt fast både om mave og nakken

ulemper ved chest pack
-der er ikke plads til madpakke og jakke
-alt er på forsiden, så der kan ikke stoppes så meget i som en vest hvor vægt foran og bagpå udligner hinanden lidt

jeg overvejer som sagt selv en chest pack, men det er primært til put and take og til hurtige å ture med spin eller tørflue hvor kun det mest nødvendige skal med, og varmen er streng.. desværre ved jeg nok også inderst inde, at jeg ikke får den brugt meget, simpelthen fordi jeg så skal flytte fra vest til chest pack fra tid til anden..

www.korsholm.dk har gode tilbud på william joseph chest pack, som er med magnetisk lukning frem for lynlåse.
 
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
John Haagen Rasmussen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Smolten

Tilmeldt:: 24 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 13
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Smolten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2013 kl. 12:47
Hej Chris

Jeg tillader mig at byde ind med en chestpack til salg. Det er en Orvis Safe Passage chestpack. Den et perfekt til minimalisten der skal en hurtig tur i åen, eller har rygsækken stående som base med madpakken og regnjakken. 

Tasken kan udbygges med Orvis' taskesystem, eller bruges som hippack. En fantastisk detalje ved denne udgåede model er bæresystemet der er et rygharnisk. Det betyder at du bærer med skuldrene i stedet for nakken. Desuden kan man hægte nettet på en D-ring i nakken. 

Da jeg bor på Bornholm bliver det ikke til så mange ture i åen, og det Bornholmske kystfiskeri sker som oftest i jakkevejr. 

Chestpacken er brugt én gang og fremstå i mint condition. 

Prisen er 400,- kr incl. porto

Mvh 

John 
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2013 kl. 13:15
Jeg er aldrig blevet rigtigt glad for chestpacks, ideen er udmærket, men hvis den skal være rigtigt brugbar bliver den for klodset og ellers er den for begrænset.

Der er et værktøj jeg ikke kan leve uden, det er min Simms vertical master vest, den kan indeholde det hele uden at den bliver for klodset.

Når det er rigtigt varmt og jeg ikke gider have min vest på, så benytter jeg en hip-pack (eller bæltetaske, som det hed da jeg var dreng). Den er ikke varm, den kan drejes om på ryggen og så indeholder den fint alt fiskegrejet (dog ikke ekstra tøj, madpakke mm). Jeg har en Simms et eller andet og der kan fint være 3 stk C&F 3500 serie bokse og 2x 1500 serie bokse i siden plus ekstra forfang, tippet, knotsense, tørfluepulver, fedt, indikatorer osv. Problemet her er hvis man skal vade dybt, hvis man hele dagen står i vand over skridtet er den knap så brugbar. Skal man et par gange krydse lidt dybere vand, så tager man bare skidtet af og bærer den tørt. Alternativt kan man jo bare pakke de ting der ikke tåler vand i noget vandtæt, så sker der ikke noget ved det. For mit vedkommende er det primært mine 1500 serie bokse og forfang og tippet, så det er til at have med at gøre.
Til top
henrik kahr Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
mrkahr Avatar

Tilmeldt:: 02 Mar 2013
Status: Offline
Beskeder: 51
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mrkahr Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 22 Jul 2013 kl. 22:49
Tjek en http://www.flyfishingmasters.se/Klaeder-vadare/Vaeskor-Baersystem/Patagonia-Stealth-Atom-Sling.html ud den funker bare + den er på ryggen og du kan gå med den dagen lang. Mvh henrik
Mrkahr
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down