Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Alanya Tyrkiet

 Besvar Besvar
Forfatter
Peter Birk Enggrob Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pbepbe

Tilmeldt:: 09 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pbepbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Alanya Tyrkiet
    Sendt: 26 Mar 2013 kl. 22:59
Vil bare lige høre om der er nogen som har erfaring med fiskeriet i havet/kysten ved Alanya. Jeg har været dernede 2 gange nu og skal igen i efterårsferien. 
Sidste år jeg var dernede med min familie, tog vi med en lille jolle ud og fangede kun småfisk. Nogen som har noget de kan foreslå på havet eller især gerne fra kysten/molerne? (ikke big game!)
Tak på forhånd! 

Mvh 
Peter Birk Enggrob
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2013 kl. 05:53
Disse råd er selverfarede, dog fra en anden kystby i Tyrkiet end Alanya:
-Søg væk fra sandstrandene og ud til klipperne.
-Hold øje med hvor de lokale fisker, det er SOM REGEL  her fiskene er.
-Forhør dig om adgang, der kan være privat ejendomsret mange steder.
-Fisk med brød og farv det, tag lidt frugtfarve med hjemmefra.
-Kast til de gode fisk der går efter din forfodring.
Jeg har haft meget held med fluekæppen og generelt brugt Brian Kjærs mange gode råd til multerne og fanget en del over 2 - 3 kilo


Redigeret af TBH - 27 Mar 2013 kl. 05:53
"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2013 kl. 07:57
hej Peter, jeg var i feb i Tyrkiet, området vest for Fetheye, med udgangspunkt Dalaman lufthavn. det er altsammen noget vest for hvor du skal hen.
 
Tyrkiet har en hel dels bass (havbars) de regner den nærmset som vi regner havørreden. den fiskes på kysten, gerne helt inde i surfen, og omkring klipperne.
gode steder er især hvor der løber ferskvand ud i havet. Tyrkerne mener selv at det er mest seriøst at fiske om natten, så skal man lige øve sig på kysten i dagslys. bassen tager de autoriserede agn: kystwobler, kystblink, poppere - tyrkerne fanger ofte basen på multer levende eller døde.
jeg fangede også en del barracudaer, ikke nogen sindsoprivende størrelser, men Ok. de gik på kystwoblere.
god tur, hcg
Til top
Erik Simonsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Erik Simonsen

Tilmeldt:: 25 Jan 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Erik Simonsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2013 kl. 10:28
Hej Peter
 
Jeg havde en ferie dernede for et par år siden. Der er masser af multer. Du kan fiske nede på havnen eller ude langs klipperne.
 
Der er et væld af forskellige eksotiske fisk som jeg ikke kender, men der fanges også barracudaer og havbars. Wink
 
Jeg oplevede faktisk at en multe på et kilos penge sprang for livet da den blev angrebet af en stor rovfisk.
 
Mvh Erik Simonsen
Til top
Peter Birk Enggrob Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pbepbe

Tilmeldt:: 09 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pbepbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2013 kl. 21:38
Tak for de fine svar. Skal lige spørge om et standardsæt til havørred og et let torskesæt kan klare mosten dernede? Skal man bruge noget specielt endegrej til de multer i snakker om (har aldrig fisket dem) :)
Igen tak på forhånd
Til top
Steen Kehler Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steen Kehler Avatar

Tilmeldt:: 03 Aug 2010
Status: Offline
Beskeder: 1478
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steen Kehler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2013 kl. 21:47
Citat: pbepbe

Tak for de fine svar. Skal lige spørge om et standardsæt til havørred og et let torskesæt kan klare mosten dernede? Skal man bruge noget specielt endegrej til de multer i snakker om (har aldrig fisket dem) :)
Igen tak på forhånd
Franskbrød
Til top
Peter Birk Enggrob Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pbepbe

Tilmeldt:: 09 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pbepbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2013 kl. 22:00
Under flåd eller hvad steen? Føler mig på herrens mark ...

Redigeret af pbepbe - 27 Mar 2013 kl. 22:00
Til top
Hans Graversgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
graversgaard Avatar

Tilmeldt:: 12 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 443
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér graversgaard Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Mar 2013 kl. 22:29
hej igen, jegglemte at nævne at til strandfiskeri (spinnefiskeri efter bass) kan det stærkt anbefales at du tager et par nylonwaders med. ikke fordi man skal vade så langt ud, men fordi bølgerne godt kan give våde nosser hvis man kun har skridtstøvler på (og det havde jeg jo) vandet er ret varmt - bestemt også i efterårsferien. så når man som jeg har uldunderhylere på, så bliver man våde men ike særlig kold - men otte timer med våde nosser er nu liiiiiige i overkanten.
 
kan det virkelig passe at vores lokale (i Vendsyssel) Mr bass ikke fiskede efter bass dernede? hwa hr simonsen?
 
mvh hcg
Til top
Tom Bak Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
TBH Avatar

Tilmeldt:: 17 Nov 2006
Status: Offline
Beskeder: 477
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér TBH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2013 kl. 07:52
Ja franskbrød(hvidt brød) som er røvbilligt dernede fisket under et bette antenne flåd er glimrende, tag eventuelt et par små trekroge med i bagagen - ikke håndbagagen - hjemmefra. Der hvor jeg kommer er kvaliteten ikke optimal.
Husk at forfodre.
"Man behøver ikke være landmand for at lukke lort ud hele tiden"
Til top
Peter Birk Enggrob Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
pbepbe

Tilmeldt:: 09 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 102
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér pbepbe Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Mar 2013 kl. 08:13
Ok, så går jeg ud fra at mit sæt til kysten godt kan klare opgaven

Redigeret af pbepbe - 28 Mar 2013 kl. 08:17
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down