Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Stinger GLX - erfaringer

 Besvar Besvar
Forfatter
Martin Thornvig Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Martin Thornvig

Tilmeldt:: 03 Sep 2009
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Thornvig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Stinger GLX - erfaringer
    Sendt: 16 Mar 2013 kl. 09:09
Hej forum

Jeg har netop købt denne stang i 13' 8/9, men er efterfølgende kommet i tvivl om øjerne på stangen. Jeg har aldrig haft en stang med etbenet øjer før og søgninger på nettet omkring netop disse øjer, har ikke lige frem gjort min tvivl nemmere.

På nogle amerikanske forums snakkes der om, at RECOIL løberingene larmer meget,da de vibrerer meget mere en slangeringe gør.

Min bekymring går også lidt på, at jeg så vidt jeg har kunne finde frem til, er Stingeren den eneste med etbenet øjer, når vi snakker stænger i denne prisklasse.

De virker meget skrøbelige, men det kan selvfølgelig bare være mig.

Jeg overvejer at returnere den og måske vente lidt tid og købe NRX eller en Sage Z-Axis i stedet.

Jeg håber der sidder nogle venlige sjæle derude, som har noget erfaring med denne stang og gerne vil dele ud af den :-)

Mvh.

Martin
Til top
Jan L Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
JTHL

Tilmeldt:: 03 Jun 2009
Geografisk: Aalborg
Status: Offline
Beskeder: 453
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér JTHL Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2013 kl. 09:25
Min NRX har samme øjer....

Ikke noget jeg har tænkt på, på min tohåndsstang. Men på min enhånds, kan jeg godt høre den larmer lidt mere, men ikke et problem.
Til top
Dennis Schaumann Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Jezuz

Tilmeldt:: 05 Jan 2011
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Jezuz Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2013 kl. 09:48
Har også selv haft en stinger glx havde ingen problemer med det lagde ihvertfal ikke mærke til det
Til top
karsten nykjær Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
karsten

Tilmeldt:: 12 Jul 2001
Geografisk: midtjyland
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karsten Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2013 kl. 10:10
Hej Martin
 
Lad være med at høre efter alt det pladder og de teorier som nogen har for vane at fremkomme med. Jeg har prøvet stangen, og kunne sagtens finde på at købe den. Meen, det er jo noget af et greb i den fiskegrejslomme hvor der næsten kun er lommeuld tilbage. Recoiløjerne er specielle, men de er stærke og bøjelige. Og så er der jo en god garanti på Loomisstængerne.
Jeg tror, at når du har fisket med stangen et par gange vil du undre dig over, at du overhovedet overvejede at returnere den.
 
Mvh
 
Karsten
Til top
Jes Lassen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
lassen Avatar

Tilmeldt:: 16 Mar 2006
Geografisk: løjt kirkeby, ved aabenraa
Status: Offline
Beskeder: 12
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér lassen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2013 kl. 10:30
hej Martin
jeg har selv samme stang +en 12,6" har aldrig haft/lagt mærke til problemer, med støj eller andet bøvl med øjerne.
se at komme ud til vandet og få den brugt, og du vil glæde dig over købet!Smile
Til top
Klaus Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
knj311

Tilmeldt:: 01 Feb 2007
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér knj311 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2013 kl. 10:30
Hej Martin.
Jeg kan kun tilslutte mig hvad de andre siger. Jeg har ind i mellem brugt at smøre de to skydeøjer med linedressing inden jeg starter fiskeriet (jeg har også en 13' Stinger), og så er "problemet" i hvert fald helt væk.
Mvh Klaus
Til top
Martin Thornvig Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Martin Thornvig

Tilmeldt:: 03 Sep 2009
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Thornvig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2013 kl. 10:46
Det er altid rart at høre fra folk, som taler af erfaring, så tak for svarene!

Jeg ville sådan set have ventet med at købe indtil jeg der var mulighed for at prøve den med det samme, jeg havde købt den. Men nu er den på tilbud til 5000,- hos janogbo, så jeg måtte hellere slå til med det samme.


Redigeret af Martin Thornvig - 16 Mar 2013 kl. 10:49
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2013 kl. 11:42
off topic: arbejder vi samme sted?:)
Til top
Martin Thornvig Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Martin Thornvig

Tilmeldt:: 03 Sep 2009
Geografisk: Herning
Status: Offline
Beskeder: 5
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Martin Thornvig Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2013 kl. 13:18
Hej Niels

Nej, det må være en anden med samme navn...
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Mar 2013 kl. 16:02
ja. han hedder det samme og bor i herning:)
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down