Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

PostDK

 Besvar Besvar
Forfatter
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 851
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: PostDK
    Sendt: 18 Feb 2013 kl. 11:54
Er der noget man kan gøre ved tabte forsendelser der ikke har track and trace ?
 
De seneste tre måneder har jeg mistet tre pakker/breve
-fluebindigsmatriale
-flueline
-og nu senest en killer og en cello dip
 
Man skulle jo tro der var et lystfisker intresseret post bud LOL
 
Det drejer sig ikke om alverdens penge,men bare et irritationsmoment,har i også mistet pakker og breve ? og hvad gør i ? og kan man gøre noget.
 
Syntes bare ikke at man burde kræve og betale for track and trace hvergang
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2013 kl. 12:22
Hej Kevin,

Det kan da godt være der er en tyv-fisker som vikar hos Post Danmark :-)
Samme periode har jeg også mistet noget men det var fra udlandet.

Du kan efterlyse dine forsendelser via Post Danmarks hjemmeside, men hvis det er sendt som breve, så er der ikke så meget at gøre erstatningsmæssigt.

Men prøv. I det mindste så ved de da der er problemer et eller andet sted igen i systemet.
Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2013 kl. 12:27

Hej Kevin

jeg har købt flere gange her på 123 og fået stillet den valgmulighed, at få sendt mine køb som brev eller pakke. Hvis jeg vælger at få sendt en vare som brev, mener jeg at jeg har fravalgt den mulighed for at få erstatning hvis brevet forvinder i Postdk varetægt. det er dog meget med tillid, om man kan stole på at afsenderen sender brevet.
jeg har mistet et brev i Postdk værtægt, træls, men alternativet var 82kr i porto vor en vare til 45,- +8kr. i alm. porto
 
SmileN
 


Redigeret af Nicolai Berthelsen - 18 Feb 2013 kl. 12:49
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2013 kl. 12:56
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/03/13/180843.htm
og det er kun dem Postdk kender til, jeg tror problemet er meget meget større
 
SmileN
 
Til top
Peter P. Dahl Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
P Dahl

Tilmeldt:: 07 Jul 2010
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P Dahl Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Feb 2013 kl. 13:37
Prøvede for et par år siden at modtage en pakke fra amazon (UK) der burde indeholde nogle bøger og dvd'er. Da jeg modtog pakke manglede dvd'erne. Efterlyste dem hos PostDK og havde egentligt ikke forventet at høre mere til den sag. Efter nogle uger modtog jeg dvd'erne i en ny emballage fra postdk. Det viste sig at de, pga den sikkert lidt hårdhændede behandling de havde fået undervejs, var smuttet ud gennem et hul i pakken. Pga min anmeldelse fandt PostDK frem til mig. Jeg havde ikke bemærket at der var et problem med pakken, da den var lukket med brunt posttape.
M.a.o. nogle gange kan det betale sig at efterlyse manglende 'brev' forsendelser - man ved aldrig hvad der måske dukker op 
Til top
Kevin rostrup Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kevin rostrup Avatar

Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 851
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kevin rostrup Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2013 kl. 00:26
@Peter og Finn jeg tog kontakt med postdk men de virkede ligeglade
@Nicolai jeg stoler på dem der har sendt tingene afsted har kun mødt ærlige mennesker herinde
Til top
Hans-Erik Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hean Avatar

Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hean Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2013 kl. 00:36
Det er altid en risiko når noget skal sendes, men man har jo altid den mulighed at snde som pakke med dækning ved tab.
Købte en pc for 1½ år siden og der var en fejl som skulle rettes den var forsvundet i 14 dage hos post.dk før pc.en dukkede op hos modtager, det tog under en dag at fikse problemet og de sendte så til mig med lørdagsomdeling grundet problemerne med post.dk. men faneme om ikke de mistede den igen i 6 dage før den dukke op hos mig:-)
Til top
Ivan møller Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
imn

Tilmeldt:: 18 Aug 2004
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér imn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2013 kl. 00:52
Og jeg kan så fortælle at selv med Track and trace kan du miste tingene, jeg har lige mistet en forsendelse på knap 40 kg (6x5 ltr dunke) overført til letgods, derefter forsvandt sporet, efter klage gik der lang tid hvorefter der kom brev, forsendelse afleveret m. underskrift; men det var ikke noget navn fra husstanden og kun et fornavn, det er for dem åbenbart gyldigt bevis.
Jeg var heldig at en ærlig mand på en fabrik ringede at de havde en kasse til mig, der havde den stået en uge!!! En klage til post.dk med ønske om kompensation for fragtbeløb 180,00  for en privatpakke med omdeling afleveret til en fabrik!!!! det gav ikke noget udover opfordring om at klage til direktionen, der er nu ca 3 uger efter ingen respons.Unhappy
Så T&T er altså ingen garanti for at få sine varer, kompensationer må den alm. klageinstans ikke give og derefter hører man intet, selvom de selv har brudt deres regler. (T&T ophørte, fragtbrev kun underskrevet med et fornavn)
Er jeg sur, "slet ikke" Angry
 
MVH.
 
Ivan.
Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2013 kl. 06:54
Post dk er en sygdom i sig selv, jeg har mistet breve pakker osv som vi vidste var på vej, de har ødelagt min postkasse osv
Det eneste jeg er kommet igennem med i en klage er dog, at jeg var yderst træt af at modtage mine naboers post - som jeg smed ud efterhånden.
Selv pakker som er blevet leveret her, uden modtager underskrift osv ! Det minder mig for vildt om avisbudet der dropper sine reklamer en container fordi de er for tunge
Til top
Finn Sommer Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
finnjensen Avatar

Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér finnjensen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2013 kl. 07:35
Citat: Nicolai Berthelsen

http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/03/13/180843.htm
og det er kun dem Postdk kender til, jeg tror problemet er meget meget større
 
SmileN
 

Eller bedre.. Artiklen er trods alt 6 år gammel.

Ingen tvivl om der forsvinder en del enten på den ene eller anden måde.
Dog syntes jeg at problemet er blevet mindre de seneste år, når jeg ser tilbage på hvad som jeg selv mistede dengang og til nu, så kommer langt mere frem i dag.

Knæk & Bræk
Finn Sommer
http://www.jensenrods.dk
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2013 kl. 07:59
Denne artikel er så kun 5 år gammel
Nu er vi ope på 50.000 forsvundne forsendelser
 
Nogen højere bud? Nyere bud?
 
SmileN
 
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skn

Tilmeldt:: 12 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 182
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2013 kl. 09:06

Postvæsnet er et godt eksempel på en virksomhed der formår systematisk at forringe servicen for kunderne og samtidigt ligeså systematisk, at forhøje priserne.

 

I april 2012 tiltrådte en ny koncernchef for postvæsenet. Den nye chef sendte straks et brev ud til mange virksomheder med ønske om dialog og udvidet samarbejde. Jeg modtog et sådant brev og skrev umiddelbart en mail – det var det der i brevet blev opfordret til – til den nye koncernchef og bad om en dialog, på trods af, at jeg har sendt rykkere, har jeg efter 10 måneder, stadig ikke fået et svar.

 

… men nu skal vi jo også bære over med ”væsenet” der igennem de sidste år haft nok at gøre med, at holde processen for service forringelse i gang, først skulle ”væsenet” have kontrolleret, at vi kunder havde fået flyttet vores postkasserne væk fra vores boglier og så skulle ”væsenet” efterfølgende rundt til de røde postkasser for at tage disse ned, således service forringelsen helt sikkert kunne overholdes.

De næste skridt, bliver vel, at afsenderen selv skal aflevere breve og pakker direkte ved modtageren og samtidigt kan ”væsenet” så hæve prisen for ”ydelsen” – så må ”væsenets” projekt da være fuldkomment.

 

Søren

Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Feb 2013 kl. 09:31
Nej, Track and Trace er bestemt ingen sikring:
Jeg sendte en Iphone til en køber i Kbh som pakke med track and Trace.
Allerede dagen efter kunne jeg se, at pakken var modtaget vhja netop track and trace.
Desværre var den IKKE modtaget.
Køber boede i en etageejendom med postkasser i stuen.
Køber konfronterede posthuset, som indrømmede, at hun (sikkert pga dovenskab) blot havde lagt forsendelsen ovnpå postkasserne i stuen og SELV kvitteret for modtagelsen som modtager.
Klokkeklar sag.....troede vi begge.
Efter reklamation til Post DK blev sagen afvist!
Hvorfor?
Jo, en iphone er elektronik og var ikke sendt som elektronik.
Skide være med, at det ikke var et spørgsmål om en ødelagt display eller anden skade, men et postbud der direkte overtræder deres egne regler og nærmest begår dokumentfalsk ved selv at kvittere for pakken og derefter blot lægge den ovenpå postkassen!
Til top
Ivan møller Nielsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
imn

Tilmeldt:: 18 Aug 2004
Status: Offline
Beskeder: 91
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér imn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2013 kl. 11:44
JA, og jeg har lige fået afslag på min klage til direktionen, hvor de da beklager; men ellers ikke tager stilling til deres egen fejl, fragtkompensation bliver ikke givet til modtager ved letgods forsinkelser, (pakken var væk og blev kun fundet pga. at modtagende fabrik ringede til mig efter en uge!!) den gives kun til afsender, så ingen undskyldning for mistet vare eller bøvl med afhentning af ca 39 kg privatpakke med omdeling,-- afleveret til virksomhed, ugyldig underskrift på TR & tr osv. Næ nej, det er ikke vort bord, sikke en service Censored  
 
MVH.

Ivan.
Til top
N. Berthelsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai Berthelsen Avatar

Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Berthelsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2013 kl. 12:01

Og du kan være helt sikker på at din ”henvendelse” ikke kommer med i Etatens egen statistik over klager, for der var jo ikke noget at klage over.Dead

 

SmileN

Til top
jesper Skjoldborg bech Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
sage Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér sage Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2013 kl. 12:15
Lokalt havde vi engang en post, som stjal cd pakkerne. Dem kunne han lige spotte. Han tog rundt på loppemarkeder og solgte dem. Han blev dømt og fyret. Nu er 99,9% af medarbejderne nok ærlige, men det her fandt man jo ud af, da flere lokale mennesker manglede pakker.
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down