Forfatter |
|
Kevin rostrup
Meget aktiv bruger
Brugernavn: Kevin rostrup
Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 851
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Emne: PostDK Sendt: 18 Feb 2013 kl. 11:54 |
Er der noget man kan gøre ved tabte forsendelser der ikke har track and trace ? De seneste tre måneder har jeg mistet tre pakker/breve -fluebindigsmatriale -flueline -og nu senest en killer og en cello dip Man skulle jo tro der var et lystfisker intresseret post bud Det drejer sig ikke om alverdens penge,men bare et irritationsmoment,har i også mistet pakker og breve ? og hvad gør i ? og kan man gøre noget. Syntes bare ikke at man burde kræve og betale for track and trace hvergang
|
|
Finn Sommer Jensen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: finnjensen
Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 18 Feb 2013 kl. 12:22 |
Hej Kevin,
Det kan da godt være der er en tyv-fisker som vikar hos Post Danmark :-) Samme periode har jeg også mistet noget men det var fra udlandet.
Du kan efterlyse dine forsendelser via Post Danmarks hjemmeside, men hvis det er sendt som breve, så er der ikke så meget at gøre erstatningsmæssigt.
Men prøv. I det mindste så ved de da der er problemer et eller andet sted igen i systemet.
|
|
|
N. Berthelsen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: Nicolai Berthelsen
Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 18 Feb 2013 kl. 12:27 |
Hej Kevin
jeg har købt flere gange her på 123 og fået stillet den valgmulighed, at få sendt mine køb som brev eller pakke. Hvis jeg vælger at få sendt en vare som brev, mener jeg at jeg har fravalgt den mulighed for at få erstatning hvis brevet forvinder i Postdk varetægt. det er dog meget med tillid, om man kan stole på at afsenderen sender brevet.
jeg har mistet et brev i Postdk værtægt, træls, men alternativet var 82kr i porto vor en vare til 45,- +8kr. i alm. porto
N
Redigeret af Nicolai Berthelsen - 18 Feb 2013 kl. 12:49
|
|
N. Berthelsen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: Nicolai Berthelsen
Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 18 Feb 2013 kl. 12:56 |
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/03/13/180843.htm
og det er kun dem Postdk kender til, jeg tror problemet er meget meget større
N
|
|
Peter P. Dahl
Aktiv bruger
Brugernavn: P Dahl
Tilmeldt:: 07 Jul 2010
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 63
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 18 Feb 2013 kl. 13:37 |
Prøvede for et par år siden at modtage en pakke fra amazon (UK) der burde indeholde nogle bøger og dvd'er. Da jeg modtog pakke manglede dvd'erne. Efterlyste dem hos PostDK og havde egentligt ikke forventet at høre mere til den sag. Efter nogle uger modtog jeg dvd'erne i en ny emballage fra postdk. Det viste sig at de, pga den sikkert lidt hårdhændede behandling de havde fået undervejs, var smuttet ud gennem et hul i pakken. Pga min anmeldelse fandt PostDK frem til mig. Jeg havde ikke bemærket at der var et problem med pakken, da den var lukket med brunt posttape.
M.a.o. nogle gange kan det betale sig at efterlyse manglende 'brev' forsendelser - man ved aldrig hvad der måske dukker op
|
|
Kevin rostrup
Meget aktiv bruger
Brugernavn: Kevin rostrup
Tilmeldt:: 17 Okt 2011
Geografisk: Frederikshavn
Status: Offline
Beskeder: 851
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 19 Feb 2013 kl. 00:26 |
@Peter og Finn jeg tog kontakt med postdk men de virkede ligeglade @Nicolai jeg stoler på dem der har sendt tingene afsted har kun mødt ærlige mennesker herinde
|
|
Hans-Erik Nielsen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: hean
Tilmeldt:: 14 Jan 2004
Status: Offline
Beskeder: 625
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 19 Feb 2013 kl. 00:36 |
Det er altid en risiko når noget skal sendes, men man har jo altid den mulighed at snde som pakke med dækning ved tab.
Købte en pc for 1½ år siden og der var en fejl som skulle rettes den var forsvundet i 14 dage hos post.dk før pc.en dukkede op hos modtager, det tog under en dag at fikse problemet og de sendte så til mig med lørdagsomdeling grundet problemerne med post.dk. men faneme om ikke de mistede den igen i 6 dage før den dukke op hos mig:-)
|
|
Ivan møller Nielsen
Aktiv bruger
Brugernavn: imn
Tilmeldt:: 18 Aug 2004
Status: Offline
Beskeder: 91
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 19 Feb 2013 kl. 00:52 |
Og jeg kan så fortælle at selv med Track and trace kan du miste tingene, jeg har lige mistet en forsendelse på knap 40 kg (6x5 ltr dunke) overført til letgods, derefter forsvandt sporet, efter klage gik der lang tid hvorefter der kom brev, forsendelse afleveret m. underskrift; men det var ikke noget navn fra husstanden og kun et fornavn, det er for dem åbenbart gyldigt bevis. Jeg var heldig at en ærlig mand på en fabrik ringede at de havde en kasse til mig, der havde den stået en uge!!! En klage til post.dk med ønske om kompensation for fragtbeløb 180,00 for en privatpakke med omdeling afleveret til en fabrik!!!! det gav ikke noget udover opfordring om at klage til direktionen, der er nu ca 3 uger efter ingen respons. Så T&T er altså ingen garanti for at få sine varer, kompensationer må den alm. klageinstans ikke give og derefter hører man intet, selvom de selv har brudt deres regler. (T&T ophørte, fragtbrev kun underskrevet med et fornavn) Er jeg sur, "slet ikke" MVH. Ivan.
|
|
Jes hansen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: jhh
Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 19 Feb 2013 kl. 06:54 |
Post dk er en sygdom i sig selv, jeg har mistet breve pakker osv som vi vidste var på vej, de har ødelagt min postkasse osv
Det eneste jeg er kommet igennem med i en klage er dog, at jeg var yderst træt af at modtage mine naboers post - som jeg smed ud efterhånden.
Selv pakker som er blevet leveret her, uden modtager underskrift osv ! Det minder mig for vildt om avisbudet der dropper sine reklamer en container fordi de er for tunge
|
|
Finn Sommer Jensen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: finnjensen
Tilmeldt:: 26 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 658
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 19 Feb 2013 kl. 07:35 |
Eller bedre.. Artiklen er trods alt 6 år gammel.
Ingen tvivl om der forsvinder en del enten på den ene eller anden måde. Dog syntes jeg at problemet er blevet mindre de seneste år, når jeg ser tilbage på hvad som jeg selv mistede dengang og til nu, så kommer langt mere frem i dag.
|
|
|
N. Berthelsen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: Nicolai Berthelsen
Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 19 Feb 2013 kl. 07:59 |
Denne artikel er så kun 5 år gammel
Nu er vi ope på 50.000 forsvundne forsendelser
Nogen højere bud? Nyere bud?
N
|
|
Søren Nielsen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: skn
Tilmeldt:: 12 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 182
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 19 Feb 2013 kl. 09:06 |
Postvæsnet er et godt eksempel på en virksomhed der formår systematisk at forringe servicen for kunderne og samtidigt ligeså systematisk, at forhøje priserne.
I april 2012 tiltrådte en ny koncernchef for postvæsenet. Den nye chef sendte straks et brev ud til mange virksomheder med ønske om dialog og udvidet samarbejde. Jeg modtog et sådant brev og skrev umiddelbart en mail – det var det der i brevet blev opfordret til – til den nye koncernchef og bad om en dialog, på trods af, at jeg har sendt rykkere, har jeg efter 10 måneder, stadig ikke fået et svar.
… men nu skal vi jo også bære over med ”væsenet” der igennem de sidste år haft nok at gøre med, at holde processen for service forringelse i gang, først skulle ”væsenet” have kontrolleret, at vi kunder havde fået flyttet vores postkasserne væk fra vores boglier og så skulle ”væsenet” efterfølgende rundt til de røde postkasser for at tage disse ned, således service forringelsen helt sikkert kunne overholdes.
De næste skridt, bliver vel, at afsenderen selv skal aflevere breve og pakker direkte ved modtageren og samtidigt kan ”væsenet” så hæve prisen for ”ydelsen” – så må ”væsenets” projekt da være fuldkomment.
Søren
|
|
Michael Vigtoft Skotte
Meget aktiv bruger
Brugernavn: Mivs
Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 19 Feb 2013 kl. 09:31 |
Nej, Track and Trace er bestemt ingen sikring: Jeg sendte en Iphone til en køber i Kbh som pakke med track and Trace. Allerede dagen efter kunne jeg se, at pakken var modtaget vhja netop track and trace. Desværre var den IKKE modtaget. Køber boede i en etageejendom med postkasser i stuen. Køber konfronterede posthuset, som indrømmede, at hun (sikkert pga dovenskab) blot havde lagt forsendelsen ovnpå postkasserne i stuen og SELV kvitteret for modtagelsen som modtager. Klokkeklar sag.....troede vi begge. Efter reklamation til Post DK blev sagen afvist! Hvorfor? Jo, en iphone er elektronik og var ikke sendt som elektronik. Skide være med, at det ikke var et spørgsmål om en ødelagt display eller anden skade, men et postbud der direkte overtræder deres egne regler og nærmest begår dokumentfalsk ved selv at kvittere for pakken og derefter blot lægge den ovenpå postkassen!
|
|
Ivan møller Nielsen
Aktiv bruger
Brugernavn: imn
Tilmeldt:: 18 Aug 2004
Status: Offline
Beskeder: 91
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 20 Feb 2013 kl. 11:44 |
JA, og jeg har lige fået afslag på min klage til direktionen, hvor de da beklager; men ellers ikke tager stilling til deres egen fejl, fragtkompensation bliver ikke givet til modtager ved letgods forsinkelser, (pakken var væk og blev kun fundet pga. at modtagende fabrik ringede til mig efter en uge!!) den gives kun til afsender, så ingen undskyldning for mistet vare eller bøvl med afhentning af ca 39 kg privatpakke med omdeling,-- afleveret til virksomhed, ugyldig underskrift på TR & tr osv. Næ nej, det er ikke vort bord, sikke en service MVH. Ivan.
|
|
N. Berthelsen
Meget aktiv bruger
Brugernavn: Nicolai Berthelsen
Tilmeldt:: 18 Jun 2007
Status: Offline
Beskeder: 364
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 20 Feb 2013 kl. 12:01 |
Og du kan være helt sikker på at din ”henvendelse” ikke kommer med i Etatens egen statistik over klager, for der var jo ikke noget at klage over.
N
|
|
jesper Skjoldborg bech
Meget aktiv bruger
Brugernavn: sage
Tilmeldt:: 29 Dec 2002
Status: Offline
Beskeder: 1120
|
Indlæg Funktioner
Citér Svar
Sendt: 20 Feb 2013 kl. 12:15 |
Lokalt havde vi engang en post, som stjal cd pakkerne. Dem kunne han lige spotte. Han tog rundt på loppemarkeder og solgte dem. Han blev dømt og fyret. Nu er 99,9% af medarbejderne nok ærlige, men det her fandt man jo ud af, da flere lokale mennesker manglede pakker.
|
Med venlig fluefisker hilsen! Jesper Skjoldborg Bech
|
|