Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Line til Bonefish

 Besvar Besvar
Forfatter
Lars Thomsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Larstthomsen Avatar

Tilmeldt:: 04 Sep 2002
Status: Offline
Beskeder: 216
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Larstthomsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Line til Bonefish
    Sendt: 13 Jan 2013 kl. 17:46
Overvejer en tur til Bahamas efter Bonefish, kender nogen denne line?Overvejer en tur til Bahamas efter Bonefish, kender nogen denne line?
http://tacklebargains.co.uk/acatalog/Air...XS-BF.html
 Da jeg kan få 2 for samme pris af hvad en koster hos Go-fishing. Hører gerne fra folk der har været på Bahamas angående forfang, forfangsspidser, fluemønstre osv.
På forhånd tak.
Mvh Lars
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2013 kl. 19:47
det betaler sig ikke at være nærig i troperne!
s.a wf liner, gelspun og photonic forfang dur. ellers riverge (dyrt men godt).
prøv ebay.
bones elsker gummyminnows, gotcha og fyggier.
go tur. bare det var mig:(
Til top
Peter Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
P.M.

Tilmeldt:: 01 Mar 2010
Status: Offline
Beskeder: 508
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér P.M. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2013 kl. 20:06
Måske du kan bruge det her til noget?
 
 
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2013 kl. 21:01
du tager bare ikke airflo liner med på en bahamas tur til 20k:/. hjælp mig en eller anden! :)
Til top
Lasse Karlsson Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
LasseK Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 1427
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér LasseK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2013 kl. 21:46
Sjovt, fiskede med airflo bonefish på Los roques uden problemer??

Fin line!

Mvh
Lasse
Teori er godt, viden er bedre....
Til top
Caspar Hansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Caspar Hansen Avatar

Tilmeldt:: 26 Sep 2003
Geografisk: Nordjylland
Status: Offline
Beskeder: 99
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Caspar Hansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2013 kl. 21:53
Jeg har også brugt Airflo liner til bones og de fejler altså ikke noget. Slet ikke til den pris de kan fås til i England.
Til top
niels esmarch Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
nielsesmarch Avatar

Tilmeldt:: 29 Dec 2011
Status: Offline
Beskeder: 353
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér nielsesmarch Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2013 kl. 21:58
har skod erfaringer med dem. men ok:)
det var hukommelsen...


Redigeret af nielsesmarch - 13 Jan 2013 kl. 22:04
Til top
Lars Enkelund Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Enken Avatar

Tilmeldt:: 13 Jun 2003
Status: Offline
Beskeder: 334
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Enken Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2013 kl. 22:05
Hej Lars
 
Har ikke været på Bahamas, men andre steder. Vil dog godt give mit besyv med her.
 
Jeg kender ikke den pågældende line, så jeg skal ikke kunne udtale mig om den, men har i stedet for brugt http://www.rioproducts.com/fly-lines/saltwater/tropical/bonefish/
 
En yderst behagelig line til brug i det tropiske, som dog har en mindre ulempe. Hvis det blæser meget mens du fisker, således at det kan være rigtigt svært at spotte fiskene, og man derfor skal fiske på korte distancer, kan det næsten 15 meter lange hoved godt give en lidt problemer med at få kastene til at "køre" ordentligt.
 
Dette problem kan dog løses ved at bruge en #8 line til en #7 stang. De fleste #7 saltvands stænger har ingen problemer med at håndtere den ekstra vægt.
 
Ellers ville jeg supplere op med f.eks. http://www.rioproducts.com/fly-lines/saltwater/tropical/outbound-short/ hvis kortere hoved burde gøre det lettere at kaste fornuftigt på de kortere distancer. Til gengæld lander den nok knap så elegant på vandet som bonefish linen.
 
Jeg har brugt Rio Floucarbon forfang (http://www.rioproducts.com/fishing-leaders/saltwater/saltwater-fluoroflex-leaders/) i 10, 12 og 16 pund afhængig af vind og vejr. Forfanget har jeg forlænget med om kring en meter spids i samme tykkelse som forfang (10 lbs til 10 lbs osv.)
 
Af gode fluer kan jeg nævne "Bonefish Scampi", "Christmas Island Special", "Crazy Charlies", "Gotcha", "Pattegrisen".
 
Hvad angår fluer vil min anbefaling nok være at vælge en 5-7 mønstre ud i stedet for en hel masse forskellige, og så binde disse 5-7 mønstre i flere størrelser og med forskellige vægt (belastning/størrelsen på kuglekædeøjnene). Der er ikke noget mere surt end når fiskene er i hugget, og man så løber tør for lige præcis den størrelse de vil have netop den dag. Du behøver naturligvis ikke binde alle mønstre i alle størrelser (1-8 f.eks.) men lave overlap således at du binder f.eks. "Christmas Island Special" i str. 6-8, "Gotcha" i str. 4-6 osv.
 
Vær også opmærksom på om der er tale om vadefiskeri i knædybt vand (mindre vægt/belastning på fluen) eller bådfiskeri (større vægt/belastning på fluen)
 
Hvis ikke du har været afsted før kan jeg kun anbefale dig at få fat i Randall Kaufmanns bog om Bonefish. Fantastisk bog, som giver dig en grundig indføring i dette forrygende spændende og stærkt vanedannende fiskeri.
 
Knæk & bræk
 
Lars
Til top
mikkel hemmeshøj Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
mikkell Avatar

Tilmeldt:: 15 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 1047
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér mikkell Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 13 Jan 2013 kl. 22:24
Prøv at gi mig et kald i aktiv fritid (56631533) vi har et par forskellige SA bonefish liner, som vi kan finde ud af noget med...
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down