Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Hjul til UL-spin

 Besvar Besvar
Forfatter
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Hjul til UL-spin
    Sendt: 27 Nov 2012 kl. 15:02
Jeg har tænkt mig at genoptage mit UL-spin på kysten, men mangler input til valg af hjul. Jeg regner med at bruge fletline. Og er ikke indstillet på hjul i luksusklassen. 

Nogen forslag? 

Claus

Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 15:12
Fætter BR Big smile
Til top
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 15:38
Shimano exage 000 FC 
http://www.profishingstore.dk/shop/shimano-exage-fc-5717p.html

Har selv gået igang med "UL" på kysten igen her i år.. Det er bare så meget sjovere.

Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 15:42
Yes det er super! Bruger det gamle cardinal 52 med snekkedrev det fungere bare, kan stadig findes!
vh
Henrik 
Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 16:03
pflueger hjulene får meget stor ros rundt omkring..
 
Den billigste kan findes til ca 50 dollars plus porto..
 
generelt er pflueger hjulene ret lette, og overvejer selv et til UL spin i åen...
 
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 16:43
Tak,
Der er et par gode bud imellem. 
@Henrik: Cardinal 52 husker jeg godt. Det var en klar forringelse i forhold til Cardinal 3:-(
@René: De Pflueger-hjul ser interessante ud - er der en speciel model, som du har hørt godt om. 
Claus

Til top
René Hylager Carlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René H.N. Avatar

Tilmeldt:: 16 Apr 2007
Status: Offline
Beskeder: 1211
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René H.N. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 17:48
specielt president som er den billige har folk rost meget..
 
flere har dog nok også valgt den, fordi den er så billig... Men omvendt er jeg sikker på at de dyrere modeller også har mere og byde på..
 
Jeg selv overvejer det dyre patriarch, fordi jeg egentlig synes merprisen er beskeden.. Set i forhold til andre mærkers topmodeller..
med venlig hilsen
René Carlsen
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 17:54
Abus Orra sx
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 18:18
shimano technium 1000fc er et rigtig godt bud på et pris venlig hjul til det lette  spolen rummer mindre end andre 1000 hjul  hjulet går godt og har en super line oplæg jeg har ikke noget skidt t sige om denne model jeg har en i str. 3000 og et i str. 1000  og synes det er pæn og holdbare hjul og med en pris omkring 1000kr   
 
jeg vil vælge et str. 1000 el. større  alt efter stang længde   da de små spoler på str. 500/ul hjul æder lidt af kaste længde og det er nemmer at juster bremse på større hjul
 
k&b
christian t.
Til top
Brian Johansen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Brian Johansen

Tilmeldt:: 08 Sep 2011
Geografisk: Silkeborg
Status: Offline
Beskeder: 44
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Brian Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 18:25
Hej Klaus!

Shimano stradic fc eller fd kan også være en mulighed. ;-)

Vh.

Brian Johansen
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 18:58
Hej Christian,
Jeg lurede lidt på en str. 500 i den lokale biks i dag, og det var ganske rigtigt lille i spolen. Jeg tror også, at jeg går efter nummeret større - især da det er en nifods stang, jeg regner med at bruge, så det kan godt passe sammen. 
Claus

Til top
Heinz Gerhard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
tackler Avatar

Tilmeldt:: 10 Jul 2005
Status: Offline
Beskeder: 1502
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér tackler Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 18:59
Citat: Claus Bech-Petersen

Tak,
Der er et par gode bud imellem. 
@Henrik: Cardinal 52 husker jeg godt. Det var en klar forringelse i forhold til Cardinal 3:-(
@René: De Pflueger-hjul ser interessante ud - er der en speciel model, som du har hørt godt om. 
Claus

 
Hej Claus
 
Den får du nok ikke så mange til at skrive under på, men smag og behag er forskellige om man vil have ind- eller udvendig spole, men at 52'eren skulle være et ringere hjul holder ikke vand.
Skulle du gå hen og rende over et Shimano Aero Stradic (de første med enkelthåndtag) så har du også et topkvalitets letspinhjul - som stærkt kan anbefales.
 
Go' jagt !
Heinz
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 19:07
Heinz,
Jeg synes, at C52 havde det med at gå i stykker. Og jeg synes også at huske problemer med at det gik ujævnt (men det var måske mit C54). Har du et gråt Cardinal 3, så skal jeg gerne hjælpe dig af med det :-) 
Claus

Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 20:11
Hej Claus
 
Nej der tager du fejl, 52 køre upåklageligt har flere af dem og de funger bare!
Når det er ulspin er der som bekendt jo ikke meget vægt der skal spinnes ind og med snekkedrev er der ikke nogen som helst fare på færde!
Cardinal 3 eller for den sags skyld 33 er også dejlige hjul men du skal så slås med det tikkende bagstop derfor 52eren! Du kan i øvrigt stadig købe både 3 og 33 og ja der har du hjul for livet, så betænk dig ikke!
VH
Henrik
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 20:54
Hej Henrik,
Så er det nok bare mine, der ikke kunne holde;-) Har kasseret adskillige lidt for tidligt i deres liv. 
Claus


Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 21:21
jeg vil nok gå efter et hjul i str 2000-3000 når du går med en 9 fods stang  der er ikke nogen fordel ved at vælge mindre hjul det giver bedre balance med et større hjul og du hr fordel af en bedre bremse og mere robust hjul
k&b
christian t.
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 21:24
Jeg ville nu føje exage, stradig osv. af banen og så købe et Shimano rarenium CI4 1000 fa, det vejer intet og kører næsten ligeså smooth som stella ;)

Bruger selv 4000 modellen på kysten. 
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 21:25
Hej Christian,
Det bliver for stort. Jeg har et udmærket str. 2500 liggende, og det holder bare ikke til det brug. Stangen er en 9 fods UL-stang - men vi er trods længden nede i de helt små kastevægte, og derfor vil det være lækrest med et lille hjul.
Claus

Til top
Jørgen Riddersholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
riddersholm

Tilmeldt:: 14 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér riddersholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 21:39
Godaften Claus.
 
Ingen tvivl: Shimano Calcutta 50/51 eller et lille Ambassadeur i 1600 størrelsen.
 
mvh jr
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 21:46
Hej Jørgen,
Multi evner jeg ikke med UL-grej. Målet er at komme tilbage til det fiskeri, hvor stort set alle agn er under 7 gram, og en lille Mepps ofte bliver sat i søen.
C
Til top
nikolaj hegaard pedersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
hp8900 Avatar

Tilmeldt:: 29 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 378
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hp8900 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Nov 2012 kl. 21:51
hej har et okuma hexana hxr 20 liggende der er blevet brugt en 10 gang med ekstra grafit spole. det kan du købe for 200 hvis det har interesse 
En stang ved vandet er bedre end 10 i skabet :)
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2012 kl. 08:51
 
 
Hej Claus. Jeg har selv et SPRO Red ARC str. 10100 og er rigtigt godt tilfreds, det matcher min 9 fods Parabellum samt min 7 fods Guideline Expedition perfekt. Det vil nok ikke matche en lille 5-6 fods stang, men til 7-9fods vil jeg mene det er perfekt.
 
Jeg overvejer at supplere med endnu et SPRO i samme str. eller et Daiwa Exceeler S i str. 1000 som nok lige er en tand mindre en Red Arc´en, men nu må vi se hvad det bliver når tiden er inde ;o)
 
Jeg kan ihvertfald dige god for Red Arc´en Thumbs Up og når det fås til den pris omregnet ca. 550dkr ja så kan du jo bare købe et par stykker inden for dit budget ;)
 
 
mvh Frank
Til top
Tommy Silberg Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Silberg

Tilmeldt:: 22 Jan 2005
Geografisk: Midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 30
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Silberg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 28 Nov 2012 kl. 11:43
Mojn!
Shimano Stradic fc/fd 750
Har et ordenligt lineoplæg med fletline.
 
Til top
Claus Bech-Petersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Claus Bech-Petersen

Tilmeldt:: 08 Nov 2003
Status: Offline
Beskeder: 247
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Claus Bech-Petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Dec 2012 kl. 17:45
Tak for de mange gode svar. Via PB fik jeg også foreslået flere andre muligheder, og på grund af gode anbefalinger fra en erfaren fisker i lokalområdet endte jeg med at nappe et Ryobi Applause i str. 1000. 
Claus

 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down