Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

hvilken spinnestang

 Besvar Besvar
Forfatter
kennet nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cnc snedkeren Avatar

Tilmeldt:: 15 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cnc snedkeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: hvilken spinnestang
    Sendt: 25 Nov 2012 kl. 20:12
Hej allesammen.

Jeg har tidligere lavet et indlæg hvor jeg søgte råd om et jerkbaitsæt. Men har indset at det nok er en spinnestang jeg skal have fat i.
som jeg tidligere skrev er jeg normalt fluefisker, men har på det sidste taget spinnefiskeriet i åen lidt til mig igen. Og nu da sæsonen er ved at gå på held, starter gedde fiskeriet.
Og også der kommer spinnefiskeriet i spil igen, og her kommer spørgsmålet.
Hvilket grej ville i anbefale?

søen jeg fisker i er vandkraftsøen og uhresø i holstebro. Gennemsnitsstørelsen er vel 2-3 kg men dog også med større fisk. største jeg har taget var en meter rent.

fisker generelt med agn mellem 30-60g.

Da dette ikke er mit primære fiskeri er det ikke en mindre herregård jeg vil bruge på en stang, men har fundet 3 og en joker jeg hælder lidt til.
Feltet er som følger:

Abu Garcia Vendetta 11 fod 20-60g. Ulempen er lidt længden synes 11 fod er lige i overkanten da det jo ikke er kæmpe fisk der generelt kommer til at være i den anden ende. Eller tager jeg fejl med det?

Okuma luremania 8,6 fod 20-60g.


Ron Thompson Tyran 10 fod 20-60g. Kan godt lide at der er tale om korkhåndtag.

JOKER: Savagear Roadrunner XLNT 8 fod 20-80g. Er lidt vild med designet og at den er 4delt, da jeg altid cykler ud og fiske kan jeg godt lide at jeg kan have den i tasken og ikke skal have den på håndtaget.

Andre forslag er selvfølgelig ogå velkomne.

På forhånd tak.


Til top
Rasmus Keis Neerbek Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Keis Avatar

Tilmeldt:: 06 Jan 2000
Status: Offline
Beskeder: 272
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Keis Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2012 kl. 21:13
Længden betyder intet i forhold til størrelsen af fisk - tværtimod vil en kortere kunne lægge mere pres.

En kort stang vejer mindre, er nemmere at transportere samt kan kaste på trange pladser. En lang stang kan dog nemmere nå over siv og dirigere agnen i strømmen. Altså et kompromis der afhænger af hvordan der ser ud hvor du fisker.
Til top
kennet nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cnc snedkeren Avatar

Tilmeldt:: 15 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cnc snedkeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2012 kl. 21:36
Der er generelt rimelig åbent og ikke meget bevoksning at slås med.

Til top
Jes hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jhh Avatar

Tilmeldt:: 25 Jan 2010
Status: Offline
Beskeder: 420
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jhh Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2012 kl. 22:44
Bombardo og store fluer ;-)> kastet af en berkley Series One skeletor, så kører det for dig.
Har selv lige erhvervet mig en savage gear troutizimo 0-7 gram, 7 fod
Så på med en wire, 5-6 gram klemme synk, en geddeflue i hægten og af sted det går hæ hæ
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Eriksen

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Nov 2012 kl. 23:27
jeg ville klart vælge den savage gear stang du har kigget på :-) en rigtig lækker stang som du ikke kommer til at fortryde at have købt
Til top
thorvald svendsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
MR BIG Avatar

Tilmeldt:: 01 Jan 2004
Geografisk: Øst Vendsyssel.
Status: Offline
Beskeder: 289
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MR BIG Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2012 kl. 14:16
Jeg vil sige Ron Thompson Tyran 10fods har selv en måske derfor hehe, men lækker stangWinkknæk og bræk thorvaldThumbs Up
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2012 kl. 16:54
Jeg har "søster-modellen" til den roadrunner, en bushwacker, og den er helt vildt fed! Den kan jeg klart anbefale!! Og hvis du har behov for en stang der fylder lidt, er den da perfekt!
Til top
kennet nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cnc snedkeren Avatar

Tilmeldt:: 15 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cnc snedkeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2012 kl. 19:50
Citat: René Jespersen77

Jeg har "søster-modellen" til den roadrunner, en bushwacker, og den er helt vildt fed! Den kan jeg klart anbefale!! Og hvis du har behov for en stang der fylder lidt, er den da perfekt!


Der er ingen tvivl om at jeg har et svagt punkt for den stang.
Desværre er jeg lige blevet arbejdsløs og har egentlig ikke råd til at købe en stang, men er nødt til det da den stang jeg har ikke er brugbar til det fiskeri.
Men får jeg meget mere stang for pengene kan det jo være at det er ekstra penge givet godt ud.
Til top
kennet nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
cnc snedkeren Avatar

Tilmeldt:: 15 Jun 2008
Status: Offline
Beskeder: 101
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cnc snedkeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Nov 2012 kl. 19:51
Citat: MR BIG

Jeg vil sige Ron Thompson Tyran 10fods har selv en måske derfor hehe, men lækker stangWinkknæk og bræk thorvaldThumbs Up


Den ligger nok også som det mest sansynlige køb, virker til at være god value for money.
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2012 kl. 13:00
forkert

Redigeret af Gulvmanden:) - 07 Dec 2012 kl. 13:02
Til top
Zlatan K Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Gulvmanden:) Avatar

Tilmeldt:: 22 Mar 2011
Status: Offline
Beskeder: 167
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Gulvmanden:) Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2012 kl. 13:01
ups wrong chat
Til top
kalle iversen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
kalle iversen

Tilmeldt:: 28 Jun 2010
Geografisk: randers
Status: Offline
Beskeder: 63
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kalle iversen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 07 Dec 2012 kl. 21:04
Jerkbait? hvad er det for en agn?
Til top
peter mathiasen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
kondor Avatar

Tilmeldt:: 04 Jan 2013
Status: Offline
Beskeder: 10
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kondor Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2013 kl. 21:29
dette sæt går jeg selv med det er noget der spiller
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2013 kl. 21:33
HVORFOR RYKKER DU OP I SÅ MANGE GAMLE TRÅDE ?
 
ALLE STEDER
 
SKABER DU REKLAME FOR GREJOGHJUL.DK ????
FishFinderProductions
På Facebook & Youtube K&B
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Feb 2013 kl. 21:34
Citat: Steffan

HVORFOR RYKKER DU OP I SÅ MANGE GAMLE TRÅDE ?
 
ALLE STEDER
 
SKABER DU REKLAME FOR GREJOGHJUL.DK ????
 
Ja det fatter jeg heller ike noget af ?????
Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2013 kl. 13:17
Hej Kenneth,
 
Stod med præcist de samme overvejelser som dig for et par år siden og erhvervede mig den meget roste Fenwick Techna AV 10' 15-50 gr. Siden må jer erkende, at stangen desværre kun er blevet luftet 1-2 gange, idet tiden er knap og jeg prioriterer mig kystfluefiskeri højest, når der er tid en en tur.
 
Jeg er egentlig tilfreds nok med stangen, men da den ikke bliver brugt og fremstår som ny (inkl. transportrør og kvittering fra dansk forhandler) sættes den til salg en af de førstkommende dage - pris 950 kr.
 
Er du interesseret kan jeg sende dig et par fotos af stangen, og hvis ikke - ja så kan du nok se den her på siden senere på ugen.
 
Knæk & Bræk
Nicolai
Til top
Nicolai Boss Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Nicolai

Tilmeldt:: 14 Dec 2003
Geografisk: Frederiksberg
Status: Offline
Beskeder: 213
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Nicolai Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Feb 2013 kl. 23:39
Ups - det var et Fenwick HMG/AV - men den resterende del af mit indlæg er OK.
 
Embarrassed Nicolai
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down