Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

scierra garanti

 Besvar Besvar
Forfatter
flemming pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
flemming pedersen Avatar

Tilmeldt:: 27 Feb 2004
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flemming pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: scierra garanti
    Sendt: 16 Nov 2012 kl. 21:33
Hej
 
Jeg har knækket min højt elskede stang i weekenden, en 9 fod scierra TI+ 9,3Cry
Det skete i et kast, at den knækkede, lige over bundstykket
efter at have fisket med den hele dagen, så den har ikke fået et tryk eller lign.
Har læst på nettet     http://www.fishing.net.nz/asp_forums/ 
at der er livtidsgaranti på stangen, er der nogen der kender noget til det ???
Har ingen kvittering og der hvor den er købt, er forretningen lukket
 
mvh Flemming
Til top
flemming pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
flemming pedersen Avatar

Tilmeldt:: 27 Feb 2004
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flemming pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2012 kl. 21:42
Til top
ole menander Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
OleOrm

Tilmeldt:: 18 Feb 2005
Geografisk: midtJylland bl.a Hald Sø
Status: Offline
Beskeder: 188
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér OleOrm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2012 kl. 21:45
ingen kvittering    ingen garenti....   
 
scierrra har i øvrigt ændret deres garenti     er nu som alt andet.2år
 
 
måske kan du spørge lokal forhandler som handler med svendsen sport om der kan skaffes en del billigt.
 
lyder som den er gledet i ferrolen og derfor knækket
Til top
christian tramm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
christian t. Avatar

Tilmeldt:: 08 Aug 2007
Status: Offline
Beskeder: 875
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér christian t. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2012 kl. 21:54

man har vel den garanti som  der er givet da produktet er købt / solgt og hvis butiken er lukket er det vel bre at høre den lokale forhandler  der sælger det mærke om de vil hjælpe med at få den byttet eller hjælpe med kontakt til grossist der sælger dette mærke 

k&b
christian t.
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2012 kl. 22:04
Som skrevet tidligere, ingen kvittering, ingen garanti, Svendsen Sport gider ikke røre ved en reklamation hvis der ikke medfølger en kvittering. Har selv stået i den situation at have vundet en Savage Gear stang (samme grossist som Scierra) som knækkede med da jeg ikke havde en kvittering (?) kunne jeg bare smide den ud var meldingen til den butik som jeg fik til at kontakte Svendsen sport for mig. 
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Søren. Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Søren. Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 96
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2012 kl. 22:14
Scierras livstidsgaranti dækkede materialefejl. Og en knækket klinge på en stang der efterhånden er mange år gammel, og sikkert også godt brugt er (ifølge Svendsen Sport selv) ikke en materialefejl. 

Men som Klaus siger, under alle omstændigheder - ingen kvittering, ingen garanti/ombytning hos Svendsen Sport.
Til top
flemming pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
flemming pedersen Avatar

Tilmeldt:: 27 Feb 2004
Status: Offline
Beskeder: 72
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér flemming pedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2012 kl. 22:27
Tak  for svarene, de er jo rimeligt enstydende......
 
Så må man jo ud og finde en ny stang, medmindre der er en medfisker der har en stang magen til, de vil sælge ??
 
Flemming
Til top
Per Pedersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
perpedersen

Tilmeldt:: 12 Maj 2007
Status: Offline
Beskeder: 58
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér perpedersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2012 kl. 22:33
se positivt på det - nu har du hele vinteren til at komme ud og prøve en masse fede stænger og finde lige nøjagtigt den, der erstatter din gamle stang allerbedst ;-) 
Tit og ofte har jeg oplevet at man til trods for kærligheden til lige netop sin gamle stang - alligevel finder ud af, at der findes en masse fedt grej, som man blir endnu mere glad for :-)
Per
Til top
Kåre Hansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Hansen.

Tilmeldt:: 30 Maj 2010
Status: Offline
Beskeder: 22
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Hansen. Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2012 kl. 23:31



Redigeret af Hansen. - 16 Nov 2012 kl. 23:47
Til top
Jens Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jnielsen

Tilmeldt:: 27 Aug 2008
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jnielsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 16 Nov 2012 kl. 23:54
Hej, Flemming,

Jeg synes, du skal gå til din lokale Scierra-forhandler og få ham/hende til at kontakte Svendsen Sport og høre, om de har en del, de vil sælge. De har temmelig mange Scierra-dele på lager (eller havde i hvert fald for få år siden).

Hvis det ikke kan lade sig gøre, så må du ud og finde en ny stang.

Knæk og bræk!
Til top
Chris Østergaard Kørvel Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
indonesiaflyfishing Avatar

Tilmeldt:: 14 Okt 2012
Status: Offline
Beskeder: 129
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér indonesiaflyfishing Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2012 kl. 09:09
Er lige nødtil at høre er der livstids garanti ? da jeg har en hm2 10" kl 8 hvor top delen er knække, men jeg har fådet afvide at at scierra ikke lave dem mere ? og jeg ikke kunne få den lavet på garantien ?
(Håber der ok jeg lige låner din tråd da det jo lidt handler om det samme :)
Mvh. Chris
indonesiaflyfishing@gmail.com
Til top
Søren Hansen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
racedue Avatar

Tilmeldt:: 21 Jan 2005
Geografisk: Fyn
Status: Offline
Beskeder: 181
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér racedue Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2012 kl. 09:14
Ang. Scierra garanti på 2 år, gælder det også på stænger der er købt mens der var livsgaranti på.Og må de det.
Til top
Rene Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Rene Andersen Avatar

Tilmeldt:: 23 Sep 2003
Status: Offline
Beskeder: 109
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Rene Andersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2012 kl. 11:16
tror såmænd ikke det er ferrullen der er gledet. kendskab til mange ti plus som er knækket.og jeg kan huske da min knækkede og den var udgået ville de heller ikke dække den men tilbød i stedet 30% på en anden stang. det er ik i orden efter min mening. så siges da min ven knækkede sin fik han en ny del af den lokale grej pusher som havde en liggende i samme klasse og længde
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2012 kl. 12:11
Uden regning og garantibevis er du dømt helt ude - undrer mig sgu over det forhold, at man ikke kan finde ud af at lave et ringbind med grejregninger og garantibeviser.
 
Det eneste du kan gøre, er at du ringer til Scierra taler med Thomas i serviceafdelingen, mener jeg han hedder, og fortæller ham om din ulykke. Så kan han måske redde dig en ny stangdel. Det er nogle år siden, at jeg har prøvet det, men har altid fået en super service fra ham/Scierra. Aner heller ikke, om han er der p.t.
 
Men modellen er efterhånden ret gammel, så mulighederne er nok begrænsede.
 
Jeg har heldigvis to af den stang - begge med regninger og garantibeviser opbevaret Wink
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2012 kl. 15:33
Citat: undrer mig sgu over det forhold, at man ikke kan finde ud af at lave et ringbind med grejregninger

Kjeld, det må du ikke engang foreslå, tør slet ikke tænke på at min kone skulle finde sådan et ringbind...
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2012 kl. 15:48
Citat: Klaus Neilsen

Kjeld, det må du ikke engang foreslå, tør slet ikke tænke på at min kone skulle finde sådan et ringbind...
Så opbevar dem elektronisk. Scan dem/tag et billede af dem - og opbevar dem på din pc (som du tager backup af!) - og/eller smid en kopi op på eks. Dropbox e.l. cloud-storage.

Redigeret af jespergio - 17 Nov 2012 kl. 15:49
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2012 kl. 15:51
Jøsses og kineser - ja for fanden, men du kan jo skrive et forkert navn på mappens forside. Men for pokker, hvis min kone så ... uha da - det kunne udløse kold mad i et halv år´- mindst.Disapprove
 
Heldigvis har jeg også andre anskaffelser og helt andre ting med i min mappe.
 
Men der er altså god grund til at have de dokumenter på plads. Jeg har fået reservedele fra Scierra flere gange, ombyttet stænger og et par hjul, og der har aldrig været det mindste problem. At jeg så er gået direkte til dem nogle af gangene, er selvfølgelig lidt forkert, men det har så modsat sparet en forretning for besværet.
 
Jeg har kun gode erfaringer med Scierra, men det stammer alle tilbage fra tiden med livsvarig garanti. Og Thomas i reservedelsafdelingen har leveret en superfin service. Håber han er der endnu.
mvh
kjeld
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Kjeld Willerslev Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Kjeld Willerslev Avatar

Tilmeldt:: 20 Mar 2008
Geografisk: ½KBH-½KARUP
Status: Offline
Beskeder: 968
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Kjeld Willerslev Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2012 kl. 15:53
PS. Garantibeviset og regningen tvivler jeg på går an i kopi eller print. De vil nok forlange originaldokumenter.
Én fisk mere på land, er én fisk mindre i vand, men én fisk mindre på land, er ikke én fisk mere i vand....
Til top
Frederiksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
ljf

Tilmeldt:: 14 Nov 2006
Geografisk: midtjylland
Status: Offline
Beskeder: 771
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér ljf Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2012 kl. 16:21
Jeg må give Kjeld ret. Det er bare for underligt at man køber en forholdsvis dyr stang, og så efterfølgende smider kvittering/gsarantibevis væk.
Jeg har selv en  mappe med garantibeviser på alt hvad vi har, den ligger i en brandsikker boks.
Jeg kan godt forstå at Svendsen sport ikke bare dækker, men at de vil se kvitteringer. det er da kun rimeligt. Ellers kan de jo i princippet komme til at dække både stænger som er 2-3-4-5 hånds samt diverse hælervarer mv.
/frede
Til top
Gio Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
jespergio Avatar

Tilmeldt:: 24 Aug 2012
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jespergio Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2012 kl. 16:45
Citat: Kjeld Willerslev

PS. Garantibeviset og regningen tvivler jeg på går an i kopi eller print. De vil nok forlange originaldokumenter.
Jeg er sikker på det er et bedre alternativ, end hvis man er bange for konen og derfor destruerer originalerne LOL

Med en brugbar digital kopi af kvitteringen, så skulle det være en smal sag for butikken at hitte historikken i deres egne systemer. Alternativt, så skal det godtnok være en krakilsk biks, hvis de ikke vil acceptere en kopi med deres eget logo, fakturanummer og eventuelle påtegnelser og underskrift.

Til top
Klaus Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Klaus Neilsen

Tilmeldt:: 15 Sep 2010
Status: Offline
Beskeder: 789
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Klaus Neilsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Nov 2012 kl. 17:44
Glemte vist enWink i mit forrige indlæg Big smile
Who's the more foolish? The fool, or the fool who follows him?
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 00:03
Hmmm..
 
Kvitteringer er desværre noget af det, der ofte bliver misbrugt til svindel i forretningerne. Skal f.eks. stænger returneres til leverandør, er det ofte et spørgsmål om, hvor stiv deres politik på dette område er. Nogle leverandører tager gerne returvarer - oven i købet uden kvitteringer, og andre er stivstikkere, hvor forhandleren næsten skal ned på knæ, for at få dem til at ombytte/reparere varen.
 
Har man købt en stang med livsgaranti er dette gældende selvom firmaet ændrer politik hen ad vejen. Dog skal man naturligvis have kvitteringen. Hvis firmaet ikke kan levere en reperation eller en ny stang, bør de tilbyde en anden stang (vare) i stedet for. Det sidste er jeg lidt i tvivl om, da en stang jo kan være ældgammel og hvad er den så egentlig værd i en "byttehandel"?.
 
Jeg håber, du finder ud af noget Big smile
 
Mvh. - Kim -
Til top
michael jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
taro

Tilmeldt:: 04 Maj 2006
Status: Offline
Beskeder: 315
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér taro Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Nov 2012 kl. 12:32
Har ikke oplevet nogen steder endnu at det skulle være originalkvitteringen. Bare en kopi er godt nok da mange bonner ikke kan læses efter lidt tid.
 
Men ham der har 2 stænger med kvitteringer kan vel hjælpe en medfisker og låne ham den ene kvittering.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down