Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Favorit agn til UL spin på kysten

 Besvar Besvar
Forfatter
jimmi petersen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
jimmi petersen Avatar

Tilmeldt:: 09 Maj 2010
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 82
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér jimmi petersen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Favorit agn til UL spin på kysten
    Sendt: 30 Okt 2012 kl. 11:49
Hej alle
 
har købt mig et UL sæt så jeg kunne komme igang med noget UL spin på kysten/Roskilde/isefjorden
Jeg vil gerne høre om jeres favorit agn til dette fiskeri.
 
setup er:
 
Savagegear  Troutizimo 7,1 fod 0-7 gr.
Shimano exage str. 1000
powerpro fletline 0,10mm
 
 
Jimmi
 
 
 
Til top
steen f. nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kano3

Tilmeldt:: 12 Sep 2007
Geografisk: nykøbing sj.
Status: Offline
Beskeder: 1040
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kano3 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2012 kl. 12:22
 jensen,"tobis" 8 g. mvh.
Til top
Frank Timm Gregersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Greg

Tilmeldt:: 26 Apr 2010
Geografisk: Tørring
Status: Offline
Beskeder: 214
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Greg Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2012 kl. 12:30
Möresilda 6gr, uden tvivl.
 
- Franke
Til top
Morten Bach Madsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mortenxxx

Tilmeldt:: 10 Okt 2003
Status: Offline
Beskeder: 142
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mortenxxx Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2012 kl. 12:30
har selv gået til letspin på kysten..
Samme fede hjul som dit, dog med en JSB fishing stang, da jeg synes godt om deres stænger.
Min favorit er Lawson Hugo eller Boss.

Jeg er meget glad for at være gået ned i klasse, da en 35-40 cm fisk er sjov på dette grej.


Redigeret af Mortenxxx - 30 Okt 2012 kl. 12:56
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2012 kl. 14:59
Bedste Ul blink, ja det er vel ligesom de normale standard blink et spørgsmål om smag og behag.
 
Jeg havde den glæde at deltage i udviklingen af Ul blink fra omkring 1974, da vi kunne få fingre i de første kulstænger, og jeg havde i en 35 år periode, den fornøjelse at kunne fiske med og fremstille de blinktyper, der blev blev fremelsket til Ul fiskeriet, heriblandt mange typer, af egen avl + en masse input fra lokale Ul fiskere.
 
I starten var det ombygget fluestænger på 9,3' og det var først midt i 90erne, at jeg personlig fik de meget korte stænger helt ned til 4½', og det var især Daiwas små stænger, med tilhørende guld og sølvhjul, der var lykken.
 
Favoritblink? ja, jeg har en fortid med blink i vores åer efter havørred og bækørred, og tyndplade blink, har nok altid været mine favoritter, også på kysten, men prøv at kigge på de link her, så tror jeg, at man når hele vejen rundt med hensyn til, hvad vi har rodet med, og hvad der har givet masser af fisk, op gennem årne:
 


Redigeret af PK - 30 Okt 2012 kl. 15:01
Til top
Christian Sundfisker Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
cfer

Tilmeldt:: 01 Dec 2010
Status: Offline
Beskeder: 48
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér cfer Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2012 kl. 15:16
Gennemløberne Fladbukken eller snurrebassen i str. 0. Gerne forsølvet.
Til top
Allan Thomsen Krog Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Seatrout Hunter

Tilmeldt:: 24 Jul 2012
Geografisk: NV Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 123
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Seatrout Hunter Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2012 kl. 16:59
Små Møresilda 6-10g,små Trout Runner 6-10g,og hvis man kan få fat i nogle små Søm og små Sølvpil,så er den der.! Mvh
Til top
Anders Fjord Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Anders Fjord Avatar

Tilmeldt:: 22 Sep 2012
Status: Offline
Beskeder: 60
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Anders Fjord Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2012 kl. 18:14
7gr toby er også en vinder, jeg har haft meget held med hjemmelavede woblere (kopier af sambawobler) bare lavet i cernit ler. de har en lavere/højere vægtfylde =lettere, så de kan virkelig spinnes langsomt hvilket virkelig har været godt i de kolde mdr i netop isefjorden. Jeg maler dem gerne i farver der matcher de små kutlinger.
De helt store aborrer er de største fisk i verden....
Til top
Henrik Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
HSJ

Tilmeldt:: 18 Maj 2005
Status: Offline
Beskeder: 992
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér HSJ Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 30 Okt 2012 kl. 20:08
Gladsax 6gr gerne rød/guld
 
vh
Henrik
PS hvor kan man købe Jensen Tobis 8gr??
Til top
René Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
UL tossen

Tilmeldt:: 16 Aug 2010
Geografisk: Sakskøbing
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér UL tossen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 31 Okt 2012 kl. 21:55
Kystwobleren minigoby, Møresilda 6 gram, og kystwobleren Trout quiver i de to små str, Mepps 3, det bruger jeg på min Trout izimo 7 fods, Stella 1000 eller Shimano Symetre 500, linen er Fireline Crystal i str 0.06
Til top
Mikael Tange Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
MikaelTange Avatar

Tilmeldt:: 25 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 98
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér MikaelTange Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 03 Nov 2012 kl. 23:28
Helt klart mini goby i hvid/grøn eller den mørke gennemsigtige. Vægten er 8,5 gram, altså halvandet gram over din stangs maksimale kastevægt. Tror nu ikke det gør det store. Mini goby er god at kaste med og skifter du 3 krogen ud med en enkeltkrog fra owner samt en ekstra springring, går du ikke galt i byen. Dog er UL fra kysten bedst om foråret hen ad april/maj måned. Ellers kan jeg anbefale små gennemløbere i tobis og naturlige farver.
Til top
René Jørgensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
UL tossen

Tilmeldt:: 16 Aug 2010
Geografisk: Sakskøbing
Status: Offline
Beskeder: 103
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér UL tossen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2012 kl. 12:03
Jeg fisker kyst UL året rundt, det kan man sagtes, helt ned til Mepps 1, når fiskene er tæt på 
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2012 kl. 12:11
Hvid Stripper i 8g eller sølv/rød Mörresilda i samme vægt. Hvis det ene ikke virker, virker den anden som regel. Ofte kan følgere overtales med et blinkskifte. Det virker i hvert fald suværent hos mig på Djursland.
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
jens wennecke Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
wennecke

Tilmeldt:: 20 Nov 2005
Geografisk: københavn og møn/falster
Status: Offline
Beskeder: 173
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér wennecke Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2012 kl. 14:56
Snaps 5g, Luffe 4 g og Fladbukken 4,5g alle fra TMF, samt Gladsax 6g i sort/sølv.
Til top
Kim Korskjær Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
kikophil

Tilmeldt:: 30 Jul 2011
Geografisk: Amager
Status: Offline
Beskeder: 2333
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér kikophil Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2012 kl. 16:36
Hej - undskyld at jeg lige spørger i din tråd - men hvor langt ned gå i, når vi taler linetykkelse?.  Jeg har noget 0.06mm liggende men ved at det kan købes helt ned til 0.03 og vist også 0.02mm. Så må man jo nok stille bremsen bløøødt Big smile
Mvh. - Kim -
Til top
Thomas Schreiber Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
schreiber Avatar

Tilmeldt:: 04 Mar 2007
Status: Offline
Beskeder: 339
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér schreiber Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2012 kl. 20:03
Jeg bruger 0,12 og det er riglig fint til de små agn.
Med venlig hilsen
Thomas Schreiber
Til top
Jørgen Riddersholm Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
riddersholm

Tilmeldt:: 14 Feb 2008
Status: Offline
Beskeder: 200
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér riddersholm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 04 Nov 2012 kl. 20:12
Godaften Jimmi.
 
Jeg har et par gamle Jensen pirke i 7 og 10 g.  De kommer på, når fiskene ikke spiser Gladsax 6 g eller Møresilda 6 g eller Filurer i 8 g.
 
De fiskes på enten det lette grej, en Fenwick Silver Wings 5½ fod, kastevægt 0 - 7 g.  Eller, når det tunge skyts skal på, den lidt kraftigere Fenwick BNH enhånds i 7½ fod, kastevægt 3 - 12 g. , som er noget bedre til 10 gramsene. 
 
Stængerne monteres med enten et Ambassadeur SX 1601 eller et Amb. 2500C.
 
mvh jr
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down