Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

minstemål og største mål

 Besvar Besvar
Forfatter
Jan Røhmer Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hajfisker Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2009
Geografisk: næstved
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hajfisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: minstemål og største mål
    Sendt: 19 Sep 2012 kl. 15:37

når vi er samlet alle fiskedrengene og snakker mål og vi snakker mindstemål og største mål, og snakken falder på fiskeriet i usa hvor vi tager hen engang imellem, hvor der er et mindstemål og et størstemål på næsten alle fisk, hvorfor er der ikke det her hjemme, da alle gerne vil fange en stor fisk, og alle ved at det er dem der giver mest rogn, så hvorfor tage dem med hjem, og så lave begrænsninger på alt det garnfiskeri eller forbud det ,bliver sur Angrynår man ser 8 kasteruser bundet sammen og sat fra land med en hegnspæl i være sin ende rundt om et siv område

Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allanm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 16:21
Se f.eks. http://www.randerssportsfiskerklub.dk/index.php?option=com_content&view=article&id=760:regler-for-geddefiskeri-i-gudenaen&catid=65:regler-og-regulativer&Itemid=178 eller http://www.bjerringbro-avis.dk/default.asp?show=page&id=6988
Det er mit indtryk, at flere og flere foreninger ser lyset vedr. "madvinduer" eller et totalt C&R hvor det giver mening, og der har været mange gode historier vedr. særligt gedden de sidste par år. En del foreninger har efterhånden også særregler der tager hensyn til folk med særinteresser, f.eks. er det ikke længere ualmindeligt at se lokale regler der siger, at alle karper skal genudsættes.
Hvilke(n) art(er) tænker du på i dit indlæg?

For ferskvandets vedkommende er det vel ofte et spørgsmål om at give sin mening til kende i god tid, samt møde op ved generalforsamlingen i den lokale forening.
På den lidt større skala er det nok også lidt det samme, altså at søge at påvirke gældende regler ved politisk arbejde.
Til top
Jan Røhmer Christensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
hajfisker Avatar

Tilmeldt:: 13 Jan 2009
Geografisk: næstved
Status: Offline
Beskeder: 21
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér hajfisker Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 17:09

ved ikke om jeg har nogle bestemt arter i tankerne, men for at tage nogle som sagtens kunne komme i betragtning, gedder, aborre, laks, havørreder, sandarter, ål,og måske også kvoter på nogle for eksempel laks havørreder ser igen mening i at hiv 15-20 laks eller ørreder med hjem efter trolling f. eks det har ikke noget med lystfiskeri at gør det er dumhed ved godt der er mange der ikke syndes  det ,men mener det er vigtig at vi passer på det der er tilbage i vores farvande

Til top
Allan Mathiasen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
allanm

Tilmeldt:: 08 Apr 2007
Geografisk: Århus
Status: Offline
Beskeder: 231
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér allanm Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Sep 2012 kl. 17:57
Citat: hajfisker

ved ikke om jeg har nogle bestemt arter i tankerne, men for at tage nogle som sagtens kunne komme i betragtning, gedder, aborre, laks, havørreder, sandarter, ål,og måske også kvoter på nogle for eksempel laks havørreder ser igen mening i at hiv 15-20 laks eller ørreder med hjem efter trolling f. eks det har ikke noget med lystfiskeri at gør det er dumhed ved godt der er mange der ikke syndes  det ,men mener det er vigtig at vi passer på det der er tilbage i vores farvande

Generelt enig, men ser man 15-20 laks i bådene længere? Jeg ved godt at lovgivningen ikke er ændret, men de større konkurrencer har da indført "bag-limits" på 3 laksefisk per dag eller varianter af denne regel. Jeg dyrker (endnu) ikke trolling, men det er mit indtryk blandt dem jeg kender, at der er en stigende selvjustits, også uden for konkurrencerne.
Jeg synes desuden du skal læse dette og eventuelt støtte op om det der skrives her, f.eks. ved at påvirke din lokale forening:
 
Af de arter du nævner, synes jeg kun det er aborren, der desværre bliver lidt "glemt" når det kommer til at arbejde for baglimits og maksimumstørrelser. 
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down