Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Penn Battle 3000

 Besvar Besvar
Forfatter
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Penn Battle 3000
    Sendt: 20 Aug 2012 kl. 20:56
Hej grej-nørder. Jeg overvejer at købe et Penn Battle 3000. Er der nogen der ligger inde med erfaringer? Gode som dårlige modtages gerne!
På forhånd tak!!
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2012 kl. 21:00
Hvad skal det bruges til ?
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2012 kl. 21:08
Gedde-spin. Og enkelte ture på kysten.
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2012 kl. 21:27
Der må da sidde nogen derude der har prøvet sådan et hjul! Vil bare gerne høre erfaringer vedr. holdbarhed og "lækkerheds-faktor"!
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2012 kl. 21:33

Mindre kan sagtens gøre det, det er ikke et optimalt kysthjul nok nærmer til mole/båd

Shimano Super GT-RC eller Shimano Stradic GTM-RC  så har du et godt hjul til gedde og kyst.. prisen ligger mellem 700-1000kr hvad hadde du selv regnet med i pris for vis er der jo også Shimano Stradic FD ret lækkert hjul god balance og blød gang.
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2012 kl. 21:36
Jeg har et stradic, og det tåler ikke de tungere spinnere og blink. Vil gerne have noget lidt mere solidt! Har ikke som sådan brug for andre bud, bare erfaringer fra nogen der har prøvet det Penn Battle.
Til top
Søren Dalager Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Søren Dalager

Tilmeldt:: 26 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren Dalager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2012 kl. 21:51
Jeg har haft et i knapt 1 år og bruger det primært ved kysten. Det er ret solidt med en kraftig bøjle, metalhus og -rotor.
Finishen er dog ikke synderligt holdbar, det tager meget let mod skrammer og ridser, men det er nok et generelt problem med mange metalhjul vs. grafithjul... Men det er jo ikke noget, der går ud over funktionaliteten, så det er alene et spørgsmål om hvor vigtig æstetikken er for dig. Wink
Det kører udmærket stadigvæk, desværre har jeg ikke fået testet bremsen for alvor (max. knapt 1 kg's fisk). Cry Jeg har læst nogle tests på nettet (USA), hvor nogen brokker sig over at gear'ene er af en underlødig metallegering, som skulle være mindre holdbar, men hvordan det (mulige) problem er i praksis tør jeg ikke sige. 
Alt i alt er jeg meget godt tilfreds til prisen, men det skal siges jeg kun har givet knapt 500,- for det (min kone købte det i USA til mig). Så hjulet kan efter min mening godt anbefales, men du skal ikke betale for meget for det (fås fx i Tyskland til 83 Euro inkl. forsendelse).
Af alternativer i nogenlunde samme prisklasse (700-1000 kr.) er der fx også Spro Gold Arc, som jeg synes ser meget godt ud mht. specifikationer (og er kønnere end Red Arc). :-) I det hele taget er det en prisklasse med rigtig mange alternativer, så god jagt!
Mvh Søren
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2012 kl. 22:08
Tak Søren. Det er præcis den slags svar jeg søger! Jeg har også mulighed for at få det bragt hjem fra USA til under 500, og derfor slog jeg til. Har ellers også kigget på spro red og gold-arc, men dem får jeg ikke til 500. Jeg kender også en der fisker med Penn Sargus og synes det er fedt. Derfor overvejer jeg så kraftigt et Battle. Håber på flere vurderinger. Rart med flere meninger!
Til top
Søren Dalager Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Søren Dalager

Tilmeldt:: 26 Apr 2012
Status: Offline
Beskeder: 8
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Søren Dalager Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 20 Aug 2012 kl. 22:38
Det var så lidt. Smile
Hvis du får det købt i USA skal du være opmærksom på, at det nok er uden medfølgende gratis ekstraspole (det var mit fx ikke). Tror mere ekstraspolen er en del af den "europæisk pakke". For mig er 3000 størrelsen fin til mit kystfiskeri (Savage Gear Parabellum Spin 9,6 fod 10-34 gram, jeg bruger typisk blink og gennemløbere, der vejer mellem 15 og 25 gram).
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2012 kl. 07:31
Jamen så må jeg evt undvære ekstra spole. Det går nok også.
Til top
Marc Sievers Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Marc S

Tilmeldt:: 11 Mar 2010
Geografisk: Gjerlev J
Status: Offline
Beskeder: 84
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Marc S Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2012 kl. 07:58
Hej Rene!
 
Jeg kan kun anbefale Penn Battle. Jeg har prøvet en del hjul men de holdt ikke mere end 3 til 4mdr ved fiskeri hver dag og det var væsentlig dyrere hjul, så en dag besluttede jeg mig for at prøve Penn og det var og er lige et hjul efter min smag, det har da holdt til flere små å havørreder fisk mellem 4 og 6kg uden problemerWink. Jeg må dog skifte dem efter ca 2år så er de slidt men så har det også været i brug hver dag og nogle gange flere ture om dagen.
 
Mvh Marc
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2012 kl. 08:21
Det lyder rigtig godt, Marc. Og da jeg ikke fisker hver dag, burde jeg have hjul til mange år! :-)
Til top
CRC Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mallow Avatar

Tilmeldt:: 06 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 732
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mallow Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2012 kl. 08:34
SPRO Red Arc 10300 W/S i tyskland koster 75 eur der til kommer der en forsendelse på ca 10-15 eur så det ligger tæt på de 500kr +- 150kr & SPRO Gold Arc Tuff Body W/S 10300 til en 1000kr..
Til top
René Jespersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
René Jespersen77

Tilmeldt:: 20 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 184
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér René Jespersen77 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2012 kl. 08:51
Så det du siger, C Clausen er at jeg IKKE skal købe Penn?! Har du prøvet hjulet?
Til top
Erik Otto Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
erikotto Avatar

Tilmeldt:: 31 Mar 2012
Status: Offline
Beskeder: 35
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér erikotto Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 21 Aug 2012 kl. 09:33
Må det være tilladt, at komme med et ukvalificeret bud.Smile Køb det Penn du har udset dig.
Køber du et andet, og det viser sig, det ikke lige var sagen, ja så kan du gå og ærgre dig. Der er alligevel aldrig enighed om, hvad du skal gøre. Det viser sig næsten altid, at det een synes er super, bliver modsagt af en anden. De ret høje priser her i landet er jo ikke kvalitetsbevis, da man ind imellem kan se div. hjul til omkring halv pris, så hvor er man henne ?  På herrens mark.Confused
Men held med din beslutning.
Erik
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down