Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Flet Line

 Besvar Besvar
Forfatter
Ole Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
planreimport

Tilmeldt:: 30 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér planreimport Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Flet Line
    Sendt: 17 Aug 2012 kl. 10:21
Hej
Er der nogen der kender til denne line   Fiskeline - Whiplash 0,06mm 110m Crystal.
 
Er den god til fastspolehjul ? eller har den tendens til at kinke og lave fuglereder og knuder?
mvh Ole
Til top
Mathias R Johansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mathias Johansen

Tilmeldt:: 05 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mathias Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2012 kl. 10:26
hej

det godt nok ikke helt samme line, men jeg bruger whiplash pro 0,10mm på mit 1000'er hjul, ved ikke om det fordi hjulet er så lille, men har jeg fightet en fisk, så har linen en tendens til at *skære* sig ned i spolen, sådan at jeg ikke kan kaste ret langt de første par kast med 3g
^har lige fået en rulle whiplash pro 0,06 som jeg skal prøve i weekenden, det godt nok en anden *model* stadig, men giver lige en tilbage melding på hvordan den er :)

- Mathias
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2012 kl. 15:27
Jeg fik lige et nyhedsbrev fra Go Fishing idag med tilbud på en fletline.
 
Vh.  IJ
Til top
Steen Bøgelund Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Bøgelund64

Tilmeldt:: 07 Apr 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bøgelund64 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2012 kl. 20:40
Hej alle
Når vi snakker Whiplash Crystal. Så bruger jeg den i 0,10 på mit Shimano Calcutta 201 og 0,06 på mine Shimano stella 3000 og 4000. En super line til både multi og
fastspolehjul. Ingen problemer. Dog har jeg en mistanke til at den ikke overholder
de 0,06 men er en anelse tykkere. Kan varmt anbefales.
Til top
Stefan Jørgensen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
rekvium

Tilmeldt:: 14 Jun 2010
Geografisk: Asperup
Status: Offline
Beskeder: 29
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér rekvium Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2012 kl. 21:21
Jeg har ikke super gode minder om den line, som godt nok var 1. generation jeg brugte. Den virkede meget tykkere end påstået, og var ikke god at kaste med. Det var nærmest som om den sugede vand, og den kom derfor for langt ud på spolen, med en masse problemer til følge. Man må selvfølgelig håbe at 2. generation ikke har disse problemer, men jeg holder mig ihvertfald til den gode gamle fireline. Smile

-Stefan
Til top
Steen Bøgelund Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Bøgelund64

Tilmeldt:: 07 Apr 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bøgelund64 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2012 kl. 22:07
Lyder godt nok ikke godt Stefan. De problemer har jeg ikke
oplevet med den line som jeg bruger nu. Sjovt nok gik jeg fra fireline
da jeg synes den er blevet markant dårligere med tiden. Den fireline
som man køber i dag synes jeg bliver slidt for hurtig. Men måske har
jeg bare været uheldig.Cry
Til top
Mathias R Johansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mathias Johansen

Tilmeldt:: 05 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mathias Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2012 kl. 23:09
Jeg ved at med berkley whiplash Pro er Linen meget tykkere end de skriver fordi linen er flad, og de måler den på den flade side, 0,10 svare ca til en 0,18 line og 0,06 ca 0,12! 

- Mathias 
Til top
Steffan Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Steffan Avatar

Tilmeldt:: 05 Jul 2012
Status: Offline
Beskeder: 1166
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Steffan Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 17 Aug 2012 kl. 23:29
S P I D E R W I R E  Thumbs Up
Til top
Ole Larsen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
planreimport

Tilmeldt:: 30 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 37
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér planreimport Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Aug 2012 kl. 12:09
Tak for svar alle sammen. Det var for at få en tynd line med god brudstyrke, men hvis den er flad , så kaster deen nok ikke så godt. Jeg fik noget hjem fra Kina men efter en time kunne jeg smide 150 m. væk. Fireline blev hurtig slidt for mig også. Spiderwire er nok den bedste jeg har prøvet men de har vist ikke i 0.06 mm.
Tak for svar
Til top
Steen Bøgelund Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Bøgelund64

Tilmeldt:: 07 Apr 2009
Geografisk: Sjælland
Status: Offline
Beskeder: 49
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Bøgelund64 Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Aug 2012 kl. 17:00
Hmm nu blander i det vist sammen. Whiplash Crystal er IKKE flad men rund.
Den de kalder 0,06 vil jeg skyde på er et sted mell 0,08-0,10 men hvis den
så holder de 10,6kg som de lover er det jo også super. Hvor mange andre
kan det
Til top
Mathias R Johansen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Mathias Johansen

Tilmeldt:: 05 Okt 2011
Status: Offline
Beskeder: 9
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mathias Johansen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 18 Aug 2012 kl. 23:49
ang. flad line, skrev jeg også det var whiplash pro jeg snakkede om :)
Til top
Haris S Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
karupfiskeren Avatar

Tilmeldt:: 21 Apr 2011
Status: Offline
Beskeder: 314
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér karupfiskeren Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2012 kl. 00:23
Hvad er der så godt ved fletlinen?

Monofil linerne er jo meget bedre!


Redigeret af karupfiskeren - 19 Aug 2012 kl. 00:27
Knæk og bræk
Til top
Peter Larsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
peterAlarsen Avatar

Tilmeldt:: 07 Jan 2008
Status: Offline
Beskeder: 747
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér peterAlarsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 19 Aug 2012 kl. 09:24
Citat: karupfiskeren

Hvad er der så godt ved fletlinen?

Monofil linerne er jo meget bedre!
 
Et ord: kontakt!
 
Hvis jeg vil kunne mærke hvad der foregår i den anden ende af et langt kast, så dur monofil ikke.
 
Monofil er til gengæld billig og robust, der bruger jeg begge, afhængig af situationen.
 
Mvh. Peter
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down