Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Fluer til bækørred?

 Besvar Besvar
Forfatter
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Eriksen

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Fluer til bækørred?
    Sendt: 25 Jul 2012 kl. 22:30
Hej jeg har længe fisket med flue men er først lige begyndt at fiske bækørred på flue. så vil høre hvad i har af erfaringer omkring fluer,
Åen jeg fisker i er ikke ret bred (ca 1-2meter) og ca 20-40cm dyb? der er en fin bestand af fisk på 20-30cm men også få store mellem?
Hvilke fluer har virket bedst for jer? både tør og vådfluer?


Mvh Peter Eriksen
Til top
Ivan Jeppesen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
IvanJeppesen Avatar

Tilmeldt:: 24 Apr 2005
Status: Offline
Beskeder: 651
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér IvanJeppesen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2012 kl. 22:42
Hej Peter.
Der findes hundredvis af fluer der kan dække dit fiskeri, det kan være årstidsbestemt, eller andre forhold så som dag/nat eller andre faktorer. 
En flue du altid kan bruge er Redtag, det er nok den mest allround flue.

Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Eriksen

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2012 kl. 22:44
ja tænkte nok at redtag og black zulu og sådan nogle ville virke :-D men ville høre om der var nogle der havde en fluer der altid virker :-D
Til top
Michael Storgaard Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Lo2n3ss

Tilmeldt:: 08 Aug 2009
Geografisk: Århus C
Status: Offline
Beskeder: 170
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Lo2n3ss Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2012 kl. 23:00
Citat: Peter Eriksen

ja tænkte nok at redtag og black zulu og sådan nogle ville virke :-D men ville høre om der var nogle der havde en fluer der altid virker :-D

En allround flue virker vel altid. :)
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2012 kl. 23:05
Binder du selv fluer eller kender nogen der kan gøre det for dig?
 
Tag et kig på disse og læs historien http://www.lilleaaen.dk/default.asp?content=fakta&ID=38
 
De fortjener al den kredtit man kan give dem - de har altid levet lidt en anonym tilværelse, på trods af at de er hammer effektive, og så virker de også i andre vandløb en lige Lilleå Thumbs Up


Redigeret af fiskefreak - 25 Jul 2012 kl. 23:07
Venligst
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Eriksen

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2012 kl. 23:07
Citat: fiskefreak



Binder du selv fluer eller kender nogen der kan gøre det for dig?
 
Hvis du går så tag et kig på disse http://www.lilleaaen.dk/default.asp?content=fakta&ID=38
 
De fortjener al den kredtit man kan give dem - de har altid levet lidt en anonym tilværelse, på trods af at de er hammer effektiveThumbs Up


jeg binder selv lidt :-D men ellers kender jeg en der kan gøre det for mig :-D mange tak for linket
Til top
Peter Eriksen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Peter Eriksen

Tilmeldt:: 06 Nov 2011
Status: Offline
Beskeder: 130
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter Eriksen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2012 kl. 23:08
Citat: Lo2n3ss


Citat: Peter Eriksen

ja tænkte nok at redtag og black zulu og sådan nogle ville virke :-D men ville høre om der var nogle der havde en fluer der altid virker :-D

En allround flue virker vel altid. :)


ikke nødvendigvis, så er det jo rart at have lidt andre fluer med jo :)
Til top
Claus M Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
fiskefreak Avatar

Tilmeldt:: 07 Feb 2007
Geografisk: Mariagerfjord
Status: Offline
Beskeder: 788
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér fiskefreak Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2012 kl. 23:14
Vil da lige tilføje  - langt de fleste bækørreder jeg har fanget, er på fluerne bundet som streamer fisket nedstrøms Smile

Redigeret af fiskefreak - 25 Jul 2012 kl. 23:14
Venligst
Til top
Per Karlsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
PK Avatar

Tilmeldt:: 18 Mar 2004
Status: Offline
Beskeder: 1737
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér PK Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 25 Jul 2012 kl. 23:34
Hej Peter.
 
Jeg har haft fangst af Bækørred og Stalling, som speciale i mere end 40 år, både med spin og flue.
 
Jeg har lavet en hel serie fluer, både våde og tørre, som er tilpasset fiskeriet efter Bækørred i Danmark.
 
Har du interesse i at se de fluer på skrift, med billeder + en evt. god historie, så sig til, det kan klares over en personlig mail.
 
På det link her, kan du se lidt af det på skrift, på en af de hjemmesider, jeg er tilknyttet:
 
 
søg under: PK Fluer og Tørfluer og tørfluefiskeri
 
Mvh
P.k.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down