Bliv medlem 
Til forsiden Sommerhus på Langeland
  Forside |  Forum |  Tilbud |  Læsestof |  Links |  Køb/salg |  Søg |  Aktivbruger |  Konkurrencer |  Info |  Fangster.dk
  FAQ FAQ  Søg i forum   Kalender   Opret ny bruger Opret ny bruger  Log ind Log ind

Rio Gallegos eller G3?

 Besvar Besvar
Forfatter
Jonas Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yojonas

Tilmeldt:: 14 Nov 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yojonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Emne: Rio Gallegos eller G3?
    Sendt: 26 Jun 2012 kl. 19:46
Som overskriften antyder; hvilke af disse waders er bedst?

Jeg kan simpelthen ikke finde ud af det. Står i en situation, hvor Gallegos for mig er 900 kr dyrere - eneste argument, jeg kan finde for ikke at vælge G3 er sokkerne i Gallegos. 

Nogle kommentarer ville være rart :-)
Til top
Dennis Jensen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
dmj Avatar

Tilmeldt:: 15 Mar 2005
Status: Offline
Beskeder: 204
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér dmj Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2012 kl. 19:58
Jeg havde klart valgt Patagonia, dels fordi de passer mig bedre end Simms.
 
Så skader det jo heller ikke at Patagonia er med i:
Til top
Peter Henriksen Se Drop Down
Knapt så aktiv :)
Knapt så aktiv :)
Brugernavn:
Peter sol

Tilmeldt:: 16 Okt 2009
Geografisk: Midtfyn
Status: Offline
Beskeder: 7
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Peter sol Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2012 kl. 21:39
Rio gallegos er de mest gennem tænkt waders jeg har prøvet pt.
Og de passer perfekt.Smile

Til top
Michael Vigtoft Skotte Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
Mivs

Tilmeldt:: 02 Feb 2007
Geografisk: Bogense
Status: Offline
Beskeder: 456
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Mivs Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2012 kl. 21:52
Udover sokkerne har Gallegos den smarte detalje, at de nemt og hurtigt kan zappes ned, så de næsten bliver waist waders. Dejligt om sommeren, hvor det er varmt.
Til top
Stephan Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SWH

Tilmeldt:: 24 Okt 2011
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SWH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2012 kl. 22:11
Jeg stod overfor samme beslutning men med G4 i stedet for G3 og valgte G4 over Rio. Som udgangspunkt passede Gallegos mig bedre (høj og trænet), men det var indtil jeg fik prøvet flere af alle de størrelser i Simms's sortiment. Det blev en L-long m. de store fødder, hvilke er meget mere behagelige på grund af rette pasform og mindre overskudsmateriale i støvlen. Jeg købte dem således fordi at G4 passer mig bedre end Gallegos og så virker de mere robuste og designet tiltaler mig. Gallegos materialet larmer også lidt mere.

Det er ikke rigtig til at sammenligne kvaliteten, men de er sikkert begge gode, så vurder dem ud fra pasform, design, evt. gener og pris.


Redigeret af SWH - 26 Jun 2012 kl. 22:12
Til top
Søren Nielsen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
skn

Tilmeldt:: 12 Dec 2003
Status: Offline
Beskeder: 182
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér skn Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2012 kl. 22:13
Hej
 
Helt klart G3 - eller den nye Guide (der principielt er en G3 uden lomme - som jeg aldrig bruger)
Jeg har haft G3 siden disse kom på markedet, de er stadig dejlige at have på, har god pasform, helt tætte og helt uden problemer.
 
Søren 
Til top
Henrik Thomsen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
Henrik Thumsen Avatar

Tilmeldt:: 06 Nov 2008
Geografisk: midtjylland. djursland
Status: Offline
Beskeder: 46
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér Henrik Thumsen Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 26 Jun 2012 kl. 22:36
De nye vison uden syninger var helt sikkert det næste jeg skal prøve..
 
Jeg har G4 og er glad for jeg ikke betalte fuld pris, meget ringe åndbarhed og pasformen er ikke pengene vær.
 
hvorfor lappe dyre waders når man kan skifte dem ud måske hver 1,5 år i stedet for??''
 
Venligst henrik
Til top
Stephan Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SWH

Tilmeldt:: 24 Okt 2011
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SWH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2012 kl. 09:22
Dem med "sonic welds" og altså uden syninger er waders af meget tyndt materiale. De er nu heller ikke helt gratis, og det værste er ikke så meget prisen, men mere hvis du får ødelagt en fisketur. Har dog hørt en del godt om dem, men det er ikke et mærke man kan få eller prøve herhjemme.
Til top
Jonas Andersen Se Drop Down
Meget aktiv bruger
Meget aktiv bruger
Brugernavn:
yojonas

Tilmeldt:: 14 Nov 2005
Geografisk: København
Status: Offline
Beskeder: 104
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér yojonas Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2012 kl. 09:56
Hej igen.

Tak for alle svarene.

@ Stephan og Henrik: Vision Kura Ultra, er dem i snakker om, ikk'? De har dem hos Sportdres i Kbh. Og de er meget tynde i stoffet. Jeg har prøvet dem, og er ikke så tryg ved dem. Desuden vil det kun koste mig 500 mere at købe G3.
Til top
Stephan Henriksen Se Drop Down
Aktiv bruger
Aktiv bruger
Brugernavn:
SWH

Tilmeldt:: 24 Okt 2011
Geografisk: Nordsjælland
Status: Offline
Beskeder: 54
Indlæg Funktioner Indlæg Funktioner   Citér SWH Citér  BesvarSvar Direkte Link til dette Indlæg Sendt: 27 Jun 2012 kl. 15:40
Dem jeg har hørt godt om er Redington (US produkt), men Kura Ultra er sikkert også helt fine. Jeg er dog mere tryk ved de robuste vaders. Du går nok på ingen måde galt i byen med G3, hvis de altså sidder godt på dig og samtidig er prisen fornuftig.
Til top
 Besvar Besvar

Skift forum Forum Tilladelser Se Drop Down